Тексерді________
Әдіскер________
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің технологиялық картасы
Білім беру саласы: Таным
Бөлімі: Қоршаған ортамен таныстыру
Тақырыбы: «Жолда жүру ережесін сақтайық»
Мақсаты: Көлік түрлері, жол бөліктері (тротуар, жолдың жүру бөлігі мен жаяу жүргінші өтетін жол және жер асты өту), бағдаршам белгілері, жолда жүру ережелері туралы білімдерін қалыптастыру.
Дидактикалық ойын: «Жолдағы қауіпсіздік»
Көрнекі құрал: Жол ережесінің плакаты.
Қажетті құрал-жабдықтар: бағдаршам
Әдіс -тәсілдер: әңгімелеу, түсіндіру, сұрақ жауап.
|
Іс – әрекет кезеңі |
Тәрбиешінің іс -әрекеті |
Балалардың іс -әрекеті |
|
Мотивациялық – қозғаушылық
|
Тәрбиеші: -Балалар, бізде бүгін ерекше күн, бүгін біздің тобымызға көптеген қонақтар келіп қапты, қане бәріміз, амандасайық: -Сәлеметсіздер ме, Здраствуйте. -Кәне балалар, бүгінгі іс-әрекетімізді әдеттегідей шаттық шеңберімен бастаймыз. Мен қандаймын,қандаймын. Шұғылалы таңдаймын. Қуанамын мен де, қуанасын сен де, Қуантайық достарым, Арайлап атқан күнді де. |
Балалар,апайлармен амандасып, шаттық шеңберін орындайды. |
|
Ұйымдастыру іздестіру |
- Балалар, мынау не? - Машина - Қандай машина, осындай машиналар не үшін керек? - Жүк тасуға; немесе осындай машиналармен нан, азық – түлік, т. б. тасиды. - Адамдарға тағы қандай машиналар көмектеседі? - Трактор, экскаватор, Камаз, ЗИЛ. - Олар ауыр жүк көтереді, ауыр жұмыстарды істеуге көмектеседі. - Дұрыс, тағы қандай машиналарды білесіңдер? Жеңіл машиналардың түрлерін балалар білгенше атап өту. - Ал, адамдарды керек жеріне апаратын қандай көлік түрлерін білесіңдер? - Автобус, трамвай, троллейбус, поезд. Балалар, осы көлік түрлерін - жер көлігі дейді. Өйткені жер үстімен жүреді. Бұл көліктердің барлығы көшелерде белгілі бір ережелерді ұстанады. Көшелерде тәртіп болу үшін бағдаршам орналасқан. Балалар бағдаршамда неше түс бар? Дұрыс қазал, сары, жасыл. Осы белгілер қаңдай мағына береді. Дұрыс егер қызыл жанса-тоқтаймыз,сары жанса-дайындаламыз, жасыл жанса-жүреміз.
-Балалар, мына жолдың арғы бетіне өту үшін не істейміз?
-Дұрыс айтасыңдар,кәне, бағдаршамға қараймыз, бағдаршамның қандай түсі жанып тұр? Не істейміз? -Ал мына жерде бағдаршам жоқ екен.Бірақ мында бір белгі тұр, бұл белгі нені білдіреді екен? Сондай ақ, осы белгіге байланысты көліктерде жүреді. Осы көліктеді арнайы қоятын орындар болады, оны белгісі бар жерге қою керек. Сергіту жаттығуы. Балалар, жолдың үстінде ойнауға болмайды, жолға жүгіріп шығуға болмайды. Балалар енді мына белгілерге қарандаршы, мынау ненің суреті? -Егер телефонның суреті салынған белгі тұрса ол нені білдіреді? Егер балалар жауап бере алмаса, тәрбиеші түсіндіреді. -Ал мынау-медициналық көмек пунктінің белгісі.Демек жақын маңда медициналық көмек пункті бар деген сөз. -Мына жерде ненің суреті бейнеленген? -Дұрыс айтасыңдар!Автобустың суреті салынған белгіні көрсеңдер, ол «ол жерде автобус тоқтайтын аялдама бар» дегенді білдіреді екен. Тәрбиеші сұрақтар қоя отырып, балаларға жол белгілері,жол қиылысы,көлік жолы, жаяу жүргіншілер жолы туралыақпарат береді. Сонымен қатар жолдан ата аналарының көмегімен өту керектігін айтады. |
Балалардың жауабы.
Тыңдап отырады. Балалардың жауабы.
Балалардың жауабы:Қызыл,сары,жасыл (красный, желтый, зеленый) -Бағдаршамға қараймыз
Жауаптары
Бұл белгі жаяу жүргіншілерге арналған белгі.
Сергіту сәті.
Автобустың суреті. |
|
Рефлексивті - түзетушілік |
Тағы суреттерін қарап шығайық та, атап өтейік. Ойын ойнайық: « Жүргізуші мен жаяу адам ». Ойын шарты: жүргізушілер мен жаяу адамдар жолдағы ережелерге мұқият қарап орындаулар қажет. Қортындылау.(сұрақ-жауап) Балаларды мадақтау. |
Ойын ойнап, алған білімдерін бекітеді. |
Болжамды нәтиже:
1.Қабылдайды: Көлік түрлерімен танысады. Жол жүру ережелерін біледі.
2.Түсінеді: жол үстінде ойын ойнауға болмайтынын игерді.
3.Қолданады: Әр- бір көлік түрінің өз атқаратын қызметі болатынын меңгерді.
«Балбөбек» бөбекжай-бақшасы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорыны
Бекітемін: Келісемін:
«Балбөбек» бөбекжай-бақшасы»МКҚК «Балбөбек» бөбекжай»бақшасы»МКҚК
меңгерушісі:Р.Шауменова әдіскері:Б.Кенжегұлова
Білім беру саласы: Таным
Бөлімі: Қоршаған ортамен таныстыру
Тақырыбы: «Жолда жүру ережесін сақтайық»
Мақсаты: Көлік түрлері, жол бөліктері (тротуар, жолдың жүру бөлігі мен жаяу жүргінші өтетін жол және жер асты өту), бағдаршам белгілері, жолда жүру ережелері туралы білімдерін қалыптастыру.
Дайындаған:Нарынбаева Бибигуль Байжановна
Жолда жүру ережелері
Тәрбиеші:
-Құрметті ұстаздар және балалар бүгінгі Күншуақ тобының Жол
белгілерін білейік, аман-есен жүрейік атты жазғы сауықтыру іс
әрекетін бастауға рұқсат етіңіздер!
Мақсаты:
- Балалардың көшеде жүру ережелері туралы білімдерін
кеңейту. Ойын арқылы бағдаршам, негізгі жол, жиек жол,
машина түрлері жайында нақтылай білім беру. Қарапайым
көшеде жүру ережелерін естеріне сақтау өзара сыпайы
болуға тәрбиелеу.
Тәрбиеші:
-Кәне балалар, бүгінгі іс-әрекетімізді әдеттегідей шаттық
шеңберімен бастайық.
Алтын сәуле арайлы
Бақшамыға тарайды
Қуанышпен шат күліп
Қарсы алайық арайды.
Қайырлы таң достар
Қайырлы таң апайлар
- Балалар бізге хат келді ашып оқиықшы. Хатта былай жазылған екен.
Біз жол белгілері елінің балалары кездейсоқ оқиғаға тап болдық.
Зұлым сиқыршы біздің белгілерімізді сыйқырлап тастады, сондықтан
өте көп жол апаттары болып жатыр. Сендер хат жазып жіберген
жүргізушілерге сендерден көмек сұрап тұрмыз.
Тәрбиеші:
-Балалар, көмектесемізбе?
Балалар:
-Ия.
Тәрбиеші:
-Естідіңдерме, міне жол белгілерінің қандай жаман жағдайға
ұшырағанын, оларсыз, көшедегі бағдаршамсыз, жол белгілерісіз жүру
бәрімізге өте қиын. Біз оларға көмектесейік.
Балалар:
-Ия көмектесейік.
Тәрбиеші:
-Ендеше жол белгілеріне көмектесуге кірісейік. (Осы кезде ортаға
кеудесіне жол белгісін таққан ұл бала Нұрсұлтан шығады. Жылап
тұрады).
Тәрбиеші:
-Балалар, бұл кім?
Нұрсұлтан:
-Мен, жол белгісімін менің қандай белгі екенімді мына жұмбақты
шешсеңдер білесіңдер.( Қолындағы жұмбақ жазылған қағазды тәрбиешіге
береді.)
Тәрбиеші:
Денесі бар, басы бар.
Ал бірақта жаны жоқ,
Үш көзінде жалын-от.
Кезектесіп жұмылар,
Кезектесіп ашылар.
Жұмбақ шешер кімдер бар?
(бағдаршам)
Бір тұлпар су ішпейді, жем жемейді,
Ескеріп ешбір адам емдемейді.
Жүк емес жануарға жүз адамда,
Шылбырын сымға байлап тез жөнейді.
(трамвай)
Нұрсұлтан:
-Өте дұрыс. Сендер жұмбақты дұрыс шештіңдер.
Ал енді қараңдар мені таныдыңдарма? Мен бұрылу белгісімін. Мені кай
жерден көре аласыңдар?
Балалар:
- Жолдан көреміз.
Тәрбиеші:
- Балалар сендердің естеріңде болсын. Велосипедпен негізгі жолға
тек 14-ке толған балаларға рұқсат етіледі. Ал балалар кім жылдам
ойынын ойнайықшы. Сендер қағаздан машинаның бөліктерін тауып
жапсырыңдар.( Машина екі түрлі маркада болады. )
( Ойын соңында мысық жүгіріп кіреді. )
Тәрбиеші:
- Сен кімсің?
Мысық:
-Мен бағдаршам ғылымының зерттеушісімін.
Тәрбиеші:
-Жолда жүру ережесін білесіңбе?
Мысық:
-Мен ережені білмей-ақ жүре беремін.
Тәрбиеші:
-Олай болса көрейік көшені қай жерден қиып өтесін!
Мысық:
-Қалай? Төрт аяғыммен өте беремін.
Тәрбиеші:
-Балалар мысық дұрыс айттыма?
Балалар:
-Жоқ.
Тәрбиеші:
-Ал, қалай өтуі керек?
Нұрзат:
Жүргінші,жүргінші.
Есіңде болсын көше қиылысы,
Жер асты, жер үсті жолдарын.
Теңбіл-теңбіл жолдарды,
Есіңнен ешқашан шығарма.
Тәрбиеші:
-Дұрыс. Ал сұрағыма жауап берші. Автобустан түскен соң көшенің
келесі жағына қалай өтесің?
Мысық:
-Автобустың дөңгелектердің арасынан өтемін.
Тәрбиеші:
-Балалар мысыққа көмектесейік.
Дархан:
-Автобустың аялдамадан өтуін күтіп жолдың екі жағына кезек карап
сосын өту керек. Жақын маңда жаяу жүргіншілер жолы болса, сол
жерден өту керек.
Тәрбиеші:
-Мысық енді соңғы сұрағымызға жауап берші. Көшеде ойнауға
болама?
Мысық:
-Әрине шахмат болса ойнауға болмайды. Машиналар фигураларды құлатып
кетеді. Ал доппен ойнауға болады.
Тәрбиеші:
- Балалар мысықтың айтқанына келісесіңдерма? Жолда
ойнайықпа?
Балалар:
-Жоооқ.
Наргиза:
Қай көше, қай қалаға барсаңызда,
Қай ақыл өлшеміне салсаңызда.
Жол жүру ережесі заңды тәртіп,
Ол ортақ! Улкен кіші баршамызға.
Мысық:
-Рахмет сендерге балалар! Сендер жолда жүру ережесін жақсы
білесіңдер.
Тәрбиеші:
-Қараңдаршы балалар мынау не? Бағдаршамды көрсетеді.
А.Нұрсұлтан:
Менің атым бағаршам,
Мекен жайым тұрақты.
Жақсы білем міндетімді,
Мүдірмеймін ешқашан.
Тәрбиеші:
-Балалар, шаршамадыңдарма, келіңдер ендеше бойымызды сергітіп
алайық.
Бағдаршам жанса қызыл боп,
Өтуге жолдан болмайды.
Егер ол жанса жасыл боп,
Өт деп сені қолдайды.
-Ал енді, сендердің зейіндеріңді тексеріп көрейін. Бағдаршамның
қызыл көзі жанса тыныш отырыңдар, сары көзі жанса-шапалақтаңдар,
жасыл көзі жанса- аяқтарыңмен жүруді бейнелеңдер.
Тәрбиеші:
-Кім бағдаршам туралы тақпақ біледі?
Камшат:
Ашса кезек үш көзін.
Айтты деп ұқ үш сөзін.
Тоқта! Сақтан! Жол ашық!
Мысық:
- Енді бәріміз сиқырланған жол белгілерін шақырайық. Жол белгілері
ортаға келіңдер!( Ортаға барлық жол белгілері шығады).
Қонақтар:
-Балалар, сендерге көп рақмет, бізді сиқырдан құтқардыңдар.
Енді біз еш қиындықсыз өз міндеттерімізді атқаратын боламыз. Ендеше
біз орнымызға барайық. Сау болыңдар. (Олар шығып кетеді)
Тәрбиеші:
-Мінекей, балалар, сендер өз білімдеріңнің арқасында көптеген
жақсылықтар жасадыңдар. Біліміміздің арқасында,зұлым сиқырдың
арбауынан жол белгілерін құтқардық. Өзімізде енді жол ережесін
бұзбаймыз. Жол тәртібіне бағынамыз.
Ережені бұзбайтын
Тәртіпті қатаң сақтайтын.
Өзіне де досына,
Сақтықпен бірге қарайтын.
Зерек біздің достар бар,
Жол тәртібін бұзбайтын -деп бүгінгі іс-әрекетімізді
аяқтаймыз. Қош сау болыңыздар.




Күні:
Білім беру саласы: «Таным. Әлеуметтік орта».
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің түрі: Қоршаған ортамен таныстыру.
Тақырыбы: Жолда жүру ережесін сақтайық.
Мақсаты: Ойын арқылы балаларға жолда жүру ережелерін үйрету. жолда жүру ережелеріне сәйкес бағдаршамның атқаратын қызметімен таныстыру. Көше жағдайында кеңістікті бағдарлай білу дағдыларын дамыту. Көше, жол, жаяу адам жүретін жол туралы түсініктерін жетілдіру.
Қолданылатын көрнекі құралдар: бағдаршам, жол белгілері салынған суреттер, жаяу жүргіншілер өтетін жер, «Алғашқы дәрігерлік көмек», «Жанармай станциясы», «Тамақтану орны», «Машина қоятын жер», «Демалыс орны»
Әдіс-тәсілдері: сөздік, көрнекілік, ойын, практикалық.
Үштілдік компонент: Бағдаршам- светофор-traffic-light, көше- улица-street, жол белгілері-дорожные знаки-sign boards.
Сөздікпен жұмыс: бағдаршам, көше, жол белгілері
Тәрбиеші балаларды шаттық шеңберіне тұрғызады.
Тәрбиеші: -Балалар, бізде бүгін ерекше күн, бүгін біздің тобымызға көптеген қонақтар келіп қапты, қане бәріміз, амандасайық:
-Сәлеметсіздер ме, Здраствуйте, Гуд монин.
Кане бәріміз бір-біріміздің қолымыздан ұстап, бүгінгі оқу іс-әрекетіміздің тақырыбына сай өлең жолдарын айтайық:
Жол жүрудің тәртібін
Ережесін білеміз
Сақтанғанда қатерден
Сау саламат жүреміз
Балалар шаттық шеңбер құрып қонақтармен үш тілде амандасады өздеріне таныс өлең жолдарын айтады.
Ұйымдас-тырушылық-ізденістік
Тәрбиеші: -Сендер таңертен балабақшаға келгенде немесе ата аналарыңмен қыдырып жүргенде қандай жолмен жүресіңдер?
-Неліктен жол жиегіндегі жолмен жүреміз?
-Балалар, мен сендермен көлікке отырып бүгін қалаға серуенге шықсақпа деймін, қалай қарайсындар келісесіндер ме? Олай болса мына сиқырлы сөздерді бірге айтайық көше- улица-street, жол белгілері-дорожные знаки-sign boards.
(көшенің дыбысы естіледі)
Жүгіріп қоян келеді.
Тәрбиеші: -Қоянжан саған не болды?
Қоян: Жолда велосипед тебемін деп көлік қағып кете жаздады. Енді қолым ауырып тұр.
Тәрбиеші: -Қоян сен жол ережесін білмегендіктен жол апатына тап болдың.
Балалар, велосипепен қай жерде жүреді?
-Кәне балалар олай болса бәріміз көлікке отырайық алдымен Қоянды ауруханаға апарайық, жол жөнекей мен сендерді жолдағы белгілермен таңыстырамын.
-Балалар мынау қандай белгі (автобус аялдамасы)?
-Дұрыс айтасындар балалар, бұл жерге автобус тоқтайды. Аялдамада дәрігер апай тұр екен оны өзімізбен бірге ала кетейік.
Айкүміс апай жүріңіз біздің көлігімізге отырыңыз біз сіздің ауруханаға барамыз.
-Балалар көлігімізде жанармай таусыла бастапты кім жанармай құю станциясын көріп тұр?
-Рахмет сендерге балалар. Сендер болмасандар мен өтіп кететін едім.
-Балалар көліктің жылдамдығын азайтайық мына жерде «Абайлаңыз балалар» деген белгі тұр екен, ескерту белгілері қандай пішіндес? Түсі қандай?
-Балалар көлікпен тікелей ауруханаға бара алмайды екенбіз көлігімізді көлік тұратын тұраққа қояайық. Ол қайда екен?
Қоян: міне «Р» деген әріп тұр.
Тәрбиеші: -Жоқ қоянжан ол «Р» әрпі емес ол ағылшынша «паркинг» деген сөзден қысқартылып алынған.
-Жүріндер көліктен түсіп жолаушыдан жаяу жүргіншіге айналайық.
Балалар сендер көлікте отыра отыра шаршаған шығарсындар мына жерде демалыс орны деген белгі бар екен сол жерге барып сергіп алайық
Сергіту сәті: «Бағдаршам» ойыны
Шарты: Балалар дөңгелене тұрады қызыл түсті көтергенде –балалар бір адым артқа жылжиды. Сары түсті көтергенде қол шапалақтайды, жасыл түсті көтергенде орнында тұрып жүреді.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ."Жолда жүру ережелерін сақтайық"
Ашық сабақ."Жолда жүру ережелерін сақтайық"
Тексерді________
Әдіскер________
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің технологиялық картасы
Білім беру саласы: Таным
Бөлімі: Қоршаған ортамен таныстыру
Тақырыбы: «Жолда жүру ережесін сақтайық»
Мақсаты: Көлік түрлері, жол бөліктері (тротуар, жолдың жүру бөлігі мен жаяу жүргінші өтетін жол және жер асты өту), бағдаршам белгілері, жолда жүру ережелері туралы білімдерін қалыптастыру.
Дидактикалық ойын: «Жолдағы қауіпсіздік»
Көрнекі құрал: Жол ережесінің плакаты.
Қажетті құрал-жабдықтар: бағдаршам
Әдіс -тәсілдер: әңгімелеу, түсіндіру, сұрақ жауап.
|
Іс – әрекет кезеңі |
Тәрбиешінің іс -әрекеті |
Балалардың іс -әрекеті |
|
Мотивациялық – қозғаушылық
|
Тәрбиеші: -Балалар, бізде бүгін ерекше күн, бүгін біздің тобымызға көптеген қонақтар келіп қапты, қане бәріміз, амандасайық: -Сәлеметсіздер ме, Здраствуйте. -Кәне балалар, бүгінгі іс-әрекетімізді әдеттегідей шаттық шеңберімен бастаймыз. Мен қандаймын,қандаймын. Шұғылалы таңдаймын. Қуанамын мен де, қуанасын сен де, Қуантайық достарым, Арайлап атқан күнді де. |
Балалар,апайлармен амандасып, шаттық шеңберін орындайды. |
|
Ұйымдастыру іздестіру |
- Балалар, мынау не? - Машина - Қандай машина, осындай машиналар не үшін керек? - Жүк тасуға; немесе осындай машиналармен нан, азық – түлік, т. б. тасиды. - Адамдарға тағы қандай машиналар көмектеседі? - Трактор, экскаватор, Камаз, ЗИЛ. - Олар ауыр жүк көтереді, ауыр жұмыстарды істеуге көмектеседі. - Дұрыс, тағы қандай машиналарды білесіңдер? Жеңіл машиналардың түрлерін балалар білгенше атап өту. - Ал, адамдарды керек жеріне апаратын қандай көлік түрлерін білесіңдер? - Автобус, трамвай, троллейбус, поезд. Балалар, осы көлік түрлерін - жер көлігі дейді. Өйткені жер үстімен жүреді. Бұл көліктердің барлығы көшелерде белгілі бір ережелерді ұстанады. Көшелерде тәртіп болу үшін бағдаршам орналасқан. Балалар бағдаршамда неше түс бар? Дұрыс қазал, сары, жасыл. Осы белгілер қаңдай мағына береді. Дұрыс егер қызыл жанса-тоқтаймыз,сары жанса-дайындаламыз, жасыл жанса-жүреміз.
-Балалар, мына жолдың арғы бетіне өту үшін не істейміз?
-Дұрыс айтасыңдар,кәне, бағдаршамға қараймыз, бағдаршамның қандай түсі жанып тұр? Не істейміз? -Ал мына жерде бағдаршам жоқ екен.Бірақ мында бір белгі тұр, бұл белгі нені білдіреді екен? Сондай ақ, осы белгіге байланысты көліктерде жүреді. Осы көліктеді арнайы қоятын орындар болады, оны белгісі бар жерге қою керек. Сергіту жаттығуы. Балалар, жолдың үстінде ойнауға болмайды, жолға жүгіріп шығуға болмайды. Балалар енді мына белгілерге қарандаршы, мынау ненің суреті? -Егер телефонның суреті салынған белгі тұрса ол нені білдіреді? Егер балалар жауап бере алмаса, тәрбиеші түсіндіреді. -Ал мынау-медициналық көмек пунктінің белгісі.Демек жақын маңда медициналық көмек пункті бар деген сөз. -Мына жерде ненің суреті бейнеленген? -Дұрыс айтасыңдар!Автобустың суреті салынған белгіні көрсеңдер, ол «ол жерде автобус тоқтайтын аялдама бар» дегенді білдіреді екен. Тәрбиеші сұрақтар қоя отырып, балаларға жол белгілері,жол қиылысы,көлік жолы, жаяу жүргіншілер жолы туралыақпарат береді. Сонымен қатар жолдан ата аналарының көмегімен өту керектігін айтады. |
Балалардың жауабы.
Тыңдап отырады. Балалардың жауабы.
Балалардың жауабы:Қызыл,сары,жасыл (красный, желтый, зеленый) -Бағдаршамға қараймыз
Жауаптары
Бұл белгі жаяу жүргіншілерге арналған белгі.
Сергіту сәті.
Автобустың суреті. |
|
Рефлексивті - түзетушілік |
Тағы суреттерін қарап шығайық та, атап өтейік. Ойын ойнайық: « Жүргізуші мен жаяу адам ». Ойын шарты: жүргізушілер мен жаяу адамдар жолдағы ережелерге мұқият қарап орындаулар қажет. Қортындылау.(сұрақ-жауап) Балаларды мадақтау. |
Ойын ойнап, алған білімдерін бекітеді. |
Болжамды нәтиже:
1.Қабылдайды: Көлік түрлерімен танысады. Жол жүру ережелерін біледі.
2.Түсінеді: жол үстінде ойын ойнауға болмайтынын игерді.
3.Қолданады: Әр- бір көлік түрінің өз атқаратын қызметі болатынын меңгерді.
«Балбөбек» бөбекжай-бақшасы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорыны
Бекітемін: Келісемін:
«Балбөбек» бөбекжай-бақшасы»МКҚК «Балбөбек» бөбекжай»бақшасы»МКҚК
меңгерушісі:Р.Шауменова әдіскері:Б.Кенжегұлова
Білім беру саласы: Таным
Бөлімі: Қоршаған ортамен таныстыру
Тақырыбы: «Жолда жүру ережесін сақтайық»
Мақсаты: Көлік түрлері, жол бөліктері (тротуар, жолдың жүру бөлігі мен жаяу жүргінші өтетін жол және жер асты өту), бағдаршам белгілері, жолда жүру ережелері туралы білімдерін қалыптастыру.
Дайындаған:Нарынбаева Бибигуль Байжановна
Жолда жүру ережелері
Тәрбиеші:
-Құрметті ұстаздар және балалар бүгінгі Күншуақ тобының Жол
белгілерін білейік, аман-есен жүрейік атты жазғы сауықтыру іс
әрекетін бастауға рұқсат етіңіздер!
Мақсаты:
- Балалардың көшеде жүру ережелері туралы білімдерін
кеңейту. Ойын арқылы бағдаршам, негізгі жол, жиек жол,
машина түрлері жайында нақтылай білім беру. Қарапайым
көшеде жүру ережелерін естеріне сақтау өзара сыпайы
болуға тәрбиелеу.
Тәрбиеші:
-Кәне балалар, бүгінгі іс-әрекетімізді әдеттегідей шаттық
шеңберімен бастайық.
Алтын сәуле арайлы
Бақшамыға тарайды
Қуанышпен шат күліп
Қарсы алайық арайды.
Қайырлы таң достар
Қайырлы таң апайлар
- Балалар бізге хат келді ашып оқиықшы. Хатта былай жазылған екен.
Біз жол белгілері елінің балалары кездейсоқ оқиғаға тап болдық.
Зұлым сиқыршы біздің белгілерімізді сыйқырлап тастады, сондықтан
өте көп жол апаттары болып жатыр. Сендер хат жазып жіберген
жүргізушілерге сендерден көмек сұрап тұрмыз.
Тәрбиеші:
-Балалар, көмектесемізбе?
Балалар:
-Ия.
Тәрбиеші:
-Естідіңдерме, міне жол белгілерінің қандай жаман жағдайға
ұшырағанын, оларсыз, көшедегі бағдаршамсыз, жол белгілерісіз жүру
бәрімізге өте қиын. Біз оларға көмектесейік.
Балалар:
-Ия көмектесейік.
Тәрбиеші:
-Ендеше жол белгілеріне көмектесуге кірісейік. (Осы кезде ортаға
кеудесіне жол белгісін таққан ұл бала Нұрсұлтан шығады. Жылап
тұрады).
Тәрбиеші:
-Балалар, бұл кім?
Нұрсұлтан:
-Мен, жол белгісімін менің қандай белгі екенімді мына жұмбақты
шешсеңдер білесіңдер.( Қолындағы жұмбақ жазылған қағазды тәрбиешіге
береді.)
Тәрбиеші:
Денесі бар, басы бар.
Ал бірақта жаны жоқ,
Үш көзінде жалын-от.
Кезектесіп жұмылар,
Кезектесіп ашылар.
Жұмбақ шешер кімдер бар?
(бағдаршам)
Бір тұлпар су ішпейді, жем жемейді,
Ескеріп ешбір адам емдемейді.
Жүк емес жануарға жүз адамда,
Шылбырын сымға байлап тез жөнейді.
(трамвай)
Нұрсұлтан:
-Өте дұрыс. Сендер жұмбақты дұрыс шештіңдер.
Ал енді қараңдар мені таныдыңдарма? Мен бұрылу белгісімін. Мені кай
жерден көре аласыңдар?
Балалар:
- Жолдан көреміз.
Тәрбиеші:
- Балалар сендердің естеріңде болсын. Велосипедпен негізгі жолға
тек 14-ке толған балаларға рұқсат етіледі. Ал балалар кім жылдам
ойынын ойнайықшы. Сендер қағаздан машинаның бөліктерін тауып
жапсырыңдар.( Машина екі түрлі маркада болады. )
( Ойын соңында мысық жүгіріп кіреді. )
Тәрбиеші:
- Сен кімсің?
Мысық:
-Мен бағдаршам ғылымының зерттеушісімін.
Тәрбиеші:
-Жолда жүру ережесін білесіңбе?
Мысық:
-Мен ережені білмей-ақ жүре беремін.
Тәрбиеші:
-Олай болса көрейік көшені қай жерден қиып өтесін!
Мысық:
-Қалай? Төрт аяғыммен өте беремін.
Тәрбиеші:
-Балалар мысық дұрыс айттыма?
Балалар:
-Жоқ.
Тәрбиеші:
-Ал, қалай өтуі керек?
Нұрзат:
Жүргінші,жүргінші.
Есіңде болсын көше қиылысы,
Жер асты, жер үсті жолдарын.
Теңбіл-теңбіл жолдарды,
Есіңнен ешқашан шығарма.
Тәрбиеші:
-Дұрыс. Ал сұрағыма жауап берші. Автобустан түскен соң көшенің
келесі жағына қалай өтесің?
Мысық:
-Автобустың дөңгелектердің арасынан өтемін.
Тәрбиеші:
-Балалар мысыққа көмектесейік.
Дархан:
-Автобустың аялдамадан өтуін күтіп жолдың екі жағына кезек карап
сосын өту керек. Жақын маңда жаяу жүргіншілер жолы болса, сол
жерден өту керек.
Тәрбиеші:
-Мысық енді соңғы сұрағымызға жауап берші. Көшеде ойнауға
болама?
Мысық:
-Әрине шахмат болса ойнауға болмайды. Машиналар фигураларды құлатып
кетеді. Ал доппен ойнауға болады.
Тәрбиеші:
- Балалар мысықтың айтқанына келісесіңдерма? Жолда
ойнайықпа?
Балалар:
-Жоооқ.
Наргиза:
Қай көше, қай қалаға барсаңызда,
Қай ақыл өлшеміне салсаңызда.
Жол жүру ережесі заңды тәртіп,
Ол ортақ! Улкен кіші баршамызға.
Мысық:
-Рахмет сендерге балалар! Сендер жолда жүру ережесін жақсы
білесіңдер.
Тәрбиеші:
-Қараңдаршы балалар мынау не? Бағдаршамды көрсетеді.
А.Нұрсұлтан:
Менің атым бағаршам,
Мекен жайым тұрақты.
Жақсы білем міндетімді,
Мүдірмеймін ешқашан.
Тәрбиеші:
-Балалар, шаршамадыңдарма, келіңдер ендеше бойымызды сергітіп
алайық.
Бағдаршам жанса қызыл боп,
Өтуге жолдан болмайды.
Егер ол жанса жасыл боп,
Өт деп сені қолдайды.
-Ал енді, сендердің зейіндеріңді тексеріп көрейін. Бағдаршамның
қызыл көзі жанса тыныш отырыңдар, сары көзі жанса-шапалақтаңдар,
жасыл көзі жанса- аяқтарыңмен жүруді бейнелеңдер.
Тәрбиеші:
-Кім бағдаршам туралы тақпақ біледі?
Камшат:
Ашса кезек үш көзін.
Айтты деп ұқ үш сөзін.
Тоқта! Сақтан! Жол ашық!
Мысық:
- Енді бәріміз сиқырланған жол белгілерін шақырайық. Жол белгілері
ортаға келіңдер!( Ортаға барлық жол белгілері шығады).
Қонақтар:
-Балалар, сендерге көп рақмет, бізді сиқырдан құтқардыңдар.
Енді біз еш қиындықсыз өз міндеттерімізді атқаратын боламыз. Ендеше
біз орнымызға барайық. Сау болыңдар. (Олар шығып кетеді)
Тәрбиеші:
-Мінекей, балалар, сендер өз білімдеріңнің арқасында көптеген
жақсылықтар жасадыңдар. Біліміміздің арқасында,зұлым сиқырдың
арбауынан жол белгілерін құтқардық. Өзімізде енді жол ережесін
бұзбаймыз. Жол тәртібіне бағынамыз.
Ережені бұзбайтын
Тәртіпті қатаң сақтайтын.
Өзіне де досына,
Сақтықпен бірге қарайтын.
Зерек біздің достар бар,
Жол тәртібін бұзбайтын -деп бүгінгі іс-әрекетімізді
аяқтаймыз. Қош сау болыңыздар.




Күні:
Білім беру саласы: «Таным. Әлеуметтік орта».
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің түрі: Қоршаған ортамен таныстыру.
Тақырыбы: Жолда жүру ережесін сақтайық.
Мақсаты: Ойын арқылы балаларға жолда жүру ережелерін үйрету. жолда жүру ережелеріне сәйкес бағдаршамның атқаратын қызметімен таныстыру. Көше жағдайында кеңістікті бағдарлай білу дағдыларын дамыту. Көше, жол, жаяу адам жүретін жол туралы түсініктерін жетілдіру.
Қолданылатын көрнекі құралдар: бағдаршам, жол белгілері салынған суреттер, жаяу жүргіншілер өтетін жер, «Алғашқы дәрігерлік көмек», «Жанармай станциясы», «Тамақтану орны», «Машина қоятын жер», «Демалыс орны»
Әдіс-тәсілдері: сөздік, көрнекілік, ойын, практикалық.
Үштілдік компонент: Бағдаршам- светофор-traffic-light, көше- улица-street, жол белгілері-дорожные знаки-sign boards.
Сөздікпен жұмыс: бағдаршам, көше, жол белгілері
Тәрбиеші балаларды шаттық шеңберіне тұрғызады.
Тәрбиеші: -Балалар, бізде бүгін ерекше күн, бүгін біздің тобымызға көптеген қонақтар келіп қапты, қане бәріміз, амандасайық:
-Сәлеметсіздер ме, Здраствуйте, Гуд монин.
Кане бәріміз бір-біріміздің қолымыздан ұстап, бүгінгі оқу іс-әрекетіміздің тақырыбына сай өлең жолдарын айтайық:
Жол жүрудің тәртібін
Ережесін білеміз
Сақтанғанда қатерден
Сау саламат жүреміз
Балалар шаттық шеңбер құрып қонақтармен үш тілде амандасады өздеріне таныс өлең жолдарын айтады.
Ұйымдас-тырушылық-ізденістік
Тәрбиеші: -Сендер таңертен балабақшаға келгенде немесе ата аналарыңмен қыдырып жүргенде қандай жолмен жүресіңдер?
-Неліктен жол жиегіндегі жолмен жүреміз?
-Балалар, мен сендермен көлікке отырып бүгін қалаға серуенге шықсақпа деймін, қалай қарайсындар келісесіндер ме? Олай болса мына сиқырлы сөздерді бірге айтайық көше- улица-street, жол белгілері-дорожные знаки-sign boards.
(көшенің дыбысы естіледі)
Жүгіріп қоян келеді.
Тәрбиеші: -Қоянжан саған не болды?
Қоян: Жолда велосипед тебемін деп көлік қағып кете жаздады. Енді қолым ауырып тұр.
Тәрбиеші: -Қоян сен жол ережесін білмегендіктен жол апатына тап болдың.
Балалар, велосипепен қай жерде жүреді?
-Кәне балалар олай болса бәріміз көлікке отырайық алдымен Қоянды ауруханаға апарайық, жол жөнекей мен сендерді жолдағы белгілермен таңыстырамын.
-Балалар мынау қандай белгі (автобус аялдамасы)?
-Дұрыс айтасындар балалар, бұл жерге автобус тоқтайды. Аялдамада дәрігер апай тұр екен оны өзімізбен бірге ала кетейік.
Айкүміс апай жүріңіз біздің көлігімізге отырыңыз біз сіздің ауруханаға барамыз.
-Балалар көлігімізде жанармай таусыла бастапты кім жанармай құю станциясын көріп тұр?
-Рахмет сендерге балалар. Сендер болмасандар мен өтіп кететін едім.
-Балалар көліктің жылдамдығын азайтайық мына жерде «Абайлаңыз балалар» деген белгі тұр екен, ескерту белгілері қандай пішіндес? Түсі қандай?
-Балалар көлікпен тікелей ауруханаға бара алмайды екенбіз көлігімізді көлік тұратын тұраққа қояайық. Ол қайда екен?
Қоян: міне «Р» деген әріп тұр.
Тәрбиеші: -Жоқ қоянжан ол «Р» әрпі емес ол ағылшынша «паркинг» деген сөзден қысқартылып алынған.
-Жүріндер көліктен түсіп жолаушыдан жаяу жүргіншіге айналайық.
Балалар сендер көлікте отыра отыра шаршаған шығарсындар мына жерде демалыс орны деген белгі бар екен сол жерге барып сергіп алайық
Сергіту сәті: «Бағдаршам» ойыны
Шарты: Балалар дөңгелене тұрады қызыл түсті көтергенде –балалар бір адым артқа жылжиды. Сары түсті көтергенде қол шапалақтайды, жасыл түсті көтергенде орнында тұрып жүреді.
шағым қалдыра аласыз













