Ашықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклі

Тақырып бойынша 25 материал табылды

Ашықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклі

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашықтұқымды және жабықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклінің ерекшеліктерін түсіндіру
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім

8.4А Көбею

Педагогтың аты-жөні

Г.Наурызова

Күні


Сынып:8 «И»

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы

Ашықтұқымды және жабықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклі


Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

8.2.1.3 ашықтұқымды және жабықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклінің ерекшеліктерін түсіндіру

Сабақтың мақсаты


1. Ашықтұқымдылардың тіршілік циклін түсіндіру;

2. Жабықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклін сипаттау;

3. Ашық және жабықтұқымды өсімдіктердің даму циклінің ерекшеліктерін ажырату.

Құндылықтар

Құндылық: жасампаздық және жаңашылдық; Құзыреттілік: шығармашылық

Құндылық: бірлік және ынтымақ; Құзыреттілік: тиімді коммуникация

Сәуірайы

Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік айы

2-апта дәйексөзі:

Еңбек – қуаныш, жалқаулық – айырылмас азап. (Абай)



Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

2 мин

Ұйымдастыру кезеңі:

-Амандасу

- Оқушыларды түгендеу

Психологиялық ахуал қалыптастыру

Оқушылар шеңбер құрып, "Жүректен-жүрекке" әдісі арқылы бір-біріне жылы тілек айтып амандасады


Мұғаліммен амандасады, шағын топтар бір – біріне бүгінгі сабаққа сәттілік тілеп, тілек айтады


презентация

Үй жұмысы

«Ворд волл» қосымшасы арқылы үй тапсырмасы сұралады.




Жаңа сабаққа кіріспе


8 мин


Ұжымдық жұмыс – «Пазл шешу».

сұрақтарға жауап ала отырып, жауаптарын жаңа тақырыппен байланыстарады, сабақтың тақырыбын , мақсатын анықтайды

- Гүлді өсімдіктердің ерекшеліктері неде?

- Неліктен өсімдік гүл түзеді?

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу.



Жаңа тақырыппен танысу үшін оқулық пен видео ақпараттар қолданылады


Бағалау: «Үш шапалақ»

интербелсенді тақта


Видео ақпарат:

https://youtu.be/nvotSVR-lus

Ортасы

30 мин


(Топтықжұмыс) Тапсырма 1 – Джиксо әдісі


І топ: Тұқымды өсімдікттер.

ІІ топ: Ашықтұқымдылардың тіршілік циклі.

ІІІ топ: Жабықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклі





Жұптық жұмыс «Инфографика». Берілген сызбадан ашықтұқымдылардың тіршілік циклін түсіндіріңіз.

- Жыныс жасушалары түзілгеннен кейін аталық және аналық бүрде қандай процесс пайда болады? (спорогенез)

- Аталық бүрде ....., аналық бүрде .... деп аталатын гаплоидты жасушалар пайда болады. (Микро-, мегаспоралар)

- Аталық және аналық жыныс гаметаларының ерекшеліктері неде?

Тапсырма 2.2. «Талдамалы кесте». Ашық- және жабықтұқымды өсімдіктердің даму циклінің ерекшеліктерін ажыратыңыз.

Өсімдік топтарының атауы

Құрылысындағы

Даму цикліндегі ерекшеліктер

Ашықтұқымды



Жабықтұқымды




Топта ақпаратты талдап болғаннан кейін сызбаны түсіндіру












Сызбаны сөйлету









Дескриптор:

- Ашықтұқымдылардың тіршілік циклін түсіндіреді (3 б.)


«Бағдаршам» әдісі арқылы бағалайды.

АКТ құралдары, плакаттар












диаграмма


(Жеке жұмыс) Тапсырма 2 – гүлдің құрылысы және қосарлы ұрықтану тақырыбына арналған PISA тапсырмасы жауаптарымен:

Тапсырма

Гүлдер өздерін көбейту үшін ұрықтану процесін пайдаланады. Осы процесте екі негізгі жыныс мүшесі қатысады: аталық (тозаң) және аналық (жұмыртқа). Гүлдіңқұрылысынбілеотырып, қосарлыұрықтанудытүсініңіз.

Сұрақтар:

  1. Гүлдіңқандайнегізгібөліктері бар? (1 балл)

    • а) Тозаңжәнетүтікше

    • ә) Тұқымбүршігіжәнежапырақшалар

    • б) Аналықбөлік (пестиль) жәнеаталықбөлік (тозаң)

    • в) Сабағы мен тамыры

  2. Қосарлыұрықтанупроцесінде не болады? (1 балл)

    • а) Аталықтозаңаналықбөліккетүсіп, ұрықтыңекібөлігіқосылады.

    • ә) Жұмыртқа тек бірретұрықтанады.

    • б) Тозаң тек бірретаналықбөліккетүседі, бірақұрықтандыруболмайды.

    • в) Аталықтозаңаналықбөліккетүспейді.

  3. Гүлдіңаналықбөлігіндеқандаймаңыздықұрылымдар бар? (1 балл)

    • а) Тұқымбүршігі, аналықжәнеаталықмүшелер

    • ә) Тұқымбүршігі, пестиль, аналықжыныс

    • б) Сабағы, жапырақшалар, гүлшоғыры

    • в) Тозаңжәнеаталықжынысмүшесі

  4. Қосарлыұрықтанудегеніміз не? (1 балл)

    • а) Біріншіұрықтанукезіндежаңаөсімдікпайдаболады, ал екіншіретұрықтанып, тұқымдарқалыптасады.

    • ә) Бірретұрықтану мен тұқымпайдаболады.

    • б) Ұрықтануболмайды.

    • в) Тек аналықбөлікұрықтанады.

Суреттеқандайқұбылысберілген?

Суретте 1,2,3 сандарыменберілгенбөліктіанықтаңыз?









Жауаптар

  1. Жауап: б) Аналықбөлік (пестиль) жәнеаталықбөлік (тозаң).

Түсініктеме:Гүлдіңнегізгібөліктеріаталықжәнеаналықмүшелерболыптабылады. Аталықмүшедетозаңтүзіледі, ал аналықмүшедежұмыртқажасушасыорналасады.

  1. Жауап: а) Аталықтозаңаналықбөліккетүсіп, ұрықтыңекібөлігіқосылады.

Түсініктеме:Қосарлыұрықтанукезіндеаталықтозаңаналықбөліккетүсіп, екіретұрықтанады: біріншісі — жаңаөсімдікпайдаболады, екіншісі — тұқымтүзіледі.

  1. Жауап: ә) Тұқымбүршігі, пестиль, аналықжыныс.

Түсініктеме:Гүлдіңаналықбөлігіндетұқымбүршігі, пестиль (аналықжынысмүшесі) орналасады, жәнеұрықтанукезінде осы құрылымдаржұмысістейді.

  1. Жауап: а) Біріншіұрықтанукезіндежаңаөсімдікпайдаболады, ал екіншіретұрықтанып, тұқымдарқалыптасады.

Түсініктеме:Қосарлыұрықтанубарысындаекі процесс жүреді: біріншісі — жаңаөсімдікдамуыүшінұрықтыңпайдаболуы, екіншісі — тұқымдарқалыптасады.

  1. Жауап:қосарлыұрықтанупроцесіжүреді.Түсініктеме: Қосарлы ұрықтану аналық бөлікте жүреді, онда аталық тозаң мен аналық жұмыртқа ұрықтанып, жаңа өмірдің бастамасы болады.

  1. Орталық жасуша

  2. 2 спермия

  3. Тозаң түтікшесі



Сызбадан жабықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклін түсіндіру

Дескриптор:

-Гүлдің негізгі бөліктерін анықтайды 1

Қосарлы ұрықтану процесінде жүретін үдерісті анықтайды 1

Гүлдің аналық бөлігіндегі маңызды құрылымдарды анықтайды 1

Қосарлы ұрықтанудың ережесін анықтайды 1

Суретте берілген құбылысты анықтайды 1б

1,2,3 сандарымен берілген бөлікті анықтайды 3б

«Өзін –өзі бағалау»




(Жұптық жұмыс) Тапсырма 3- «Талдамалы кесте». Ашық- және жабықтұқымды өсімдіктердің даму циклінің ерекшеліктерін ажыратыңыз.

Өсімдік топтарының атауы

Құрылысындағы

Даму цикліндегі ерекшеліктер

Ашықтұқымды



Жабықтұқымды




Талдамалы кестені толтыру

Дескриптор:

- Ашықтұқымды өсімдіктердің даму циклін ажыратады (2 б);

- Жабықтұқымды өсімдіктердің даму циклін ажыратады (2 б).


«Өзін –өзі бағалау»

АКТ құралдары



Сабақтыңсоңы

5 мин

Рефлексия

«Активатор 3/2/1 әдісі»:

1. Мен білетінүшнәрсе ...

2. Мені таңқалдырған екі нәрсе ...

3. Болашақта тереңірек қарастыратын бір нәрсе....


Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.


Рефлексия парағы



























Тест тапсырмалары

  1. Тұқымдыөсімдіктердіңнегізгіайырмашылығықандай?

    • а) Олар спора түзіпкөбейеді.

    • ә) Оларкөпжасушалытұқымдарарқылыкөбейеді.

    • б) Олар тек гүлдерарқылыкөбейеді.

    • в) Олар тек суғатәуелді.

  2. Қандайөсімдіктерашықтұқымдыдепаталады?

    • а) Қылқанжапырақтылар

    • ә) Гүлдіөсімдіктер

    • б) Мүкдер

    • в) Қырықжапырақтар

  3. Тұқымдыөсімдіктердіңөмірцикліндеқандайкезеңбасымболады?

    • а) Гаметофит кезеңі

    • ә) Спорофит кезеңі

    • б) Мейоз кезеңі

    • в) Спора түзілмейді

  4. Қарағайдыңтіршілікцикліндеқайбөлімдеріболады?

    • а) Аталықжәнеаналықжынысжасушалары

    • ә) Микроспоралар мен мегаспоралар

    • б) Тозаң мен жұмыртқажасушалары

    • в) Барлығыдұрыс

  5. Қарағайдыңаналықбүрлеріндеқандайгаметалардамиды?

    • а) Микрогаметалар

    • ә) Мегагаметалар

    • б) Тозаңдар

    • в) Спермийлер

  6. Қарағайдыңаталықбүрлеріндеқандайгаметалардамиды?

    • а) Мегагаметалар

    • ә) Микрогаметалар

    • б) Жұмыртқажасушалары

    • в) Спермийлер

  7. Қарағайдыңаталықбүріндеқандайгаметалар бар?

    • а) Тозаңтүтікшелері

    • ә) Спермийлер

    • б) Тұқымдар

    • в) Жұмыртқажасушалары

  8. Қарағайдыңаталықгаметасықайжердетүзіледі?

    • а) Аналықбүрде

    • ә) Аталықбүрде

    • б) Гүлде

    • в) Тұқымбастамада

  9. Ашықтұқымдылар мен жабықтұқымдылардыңтіршілікцикліндегібастыайырмашылыққандай?

    • а) Тозаңныңаналықбүргетүсуі

    • ә) Аналықгаметалардыңгүлдедамуы

    • б) Спорофит кезеңініңұзақтығы

    • в) Жабықтұқымдылардааналықгаметалартүйіндедамиды.

  10. Тұқымдақоректікзатқорықайжердедамиды?

    • а) Жұмыртқажасушасында

    • ә) Мегаспорада

    • б) Эндоспермде

    • в) Аталықжынысжасушасында



Жауаптар:

  1. ә)Оларкөпжасушалытұқымдарарқылыкөбейеді.

  2. а)Қылқанжапырақтылар

  3. ә) Спорофит кезеңі

  4. в)Барлығыдұрыс

  5. ә)Мегагаметалар

  6. ә)Микрогаметалар

  7. ә)Спермийлер

  8. ә)Аталықбүрде

  9. в)Жабықтұқымдылардааналықгаметалартүйіндедамиды.

  10. б)Эндоспермде





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
22.05.2025
124
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі