Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ ереше балалапдың деңгейіне құрылған
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тіл мүкістігі бар балаларға арналған №3 облыстық арнайы мектеп-интернаты








Ашық сабақ

Тақырыбы: “Атомның құрамы мен құрлысы. Изотоптар ”

7 «ә» сынып химия







Өткізген: химия пәні мұғалімі

Есенова А.С








2022-2023 оқу жылы



Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімі: 7.2 A Атомдар Молекулалар. Заттар

Мектеп: Тіл мүкістігі бар балаларға арналған №3 облыстық арнайы мектеп-интернаты

Күні: 17.11.2022ж

Мұғалімнің аты-жөні: Есенова А.С

Сынып: 7 ә

Қатысқандар саны: 6 қатыспағандар саны: 1

Сабақтың тақырыбы: Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар

Оқу мақсаты

7.1.2.5 -протон, электрон, нейтронды және олардың атомдағы орналасу тәртібін, массасын зарядын білу;

7.1.2.6 -алғашқы 20 элементтің атом құрылысы (p+, n0, e-) мен атом ядросының құрамын білу;

7.1.2.7 -изотоп түсінігін білу;

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар білу керек:

Атом құрамы мен құрылысын білу.

Атом құрамына кіретін бөлшектердің сипаттамасын білу

Изотоптардың айырмашылықтырын түсіну

Көптеген оқушылар білу керек: .

Алғашқы 20 элементтің атом құрылысы (p+, n0, e-) мен атом ядросының құрамын білу;

Изотоп ұғымын білу

Кейбір оқушылар білу керек:

Бір неше изотобы бар элементтің айырмашылығын көрсету

Жетістік критерийі

Оқушы оқу мақсатына жетеді, егер:

Атомның құрылысын бейнелейді және алғашқы 20 элементтің атом ядросының құрамын анықтайды.

Изотоптардың анықтамасын тұжырымдайды.

Элементтердің изотоп құрамына мысал келтіреді.

Тілдік мақсаттар

Пәнге қатысты лексика мен терминология

Атом, молекула, протон, нейтрон, электрон, изотоп, атомның планетарлық моделі.

Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер

Бұл не/осы

Атом қандай бөлшектерден тұрады? Ядроның құрамы қандай?

заряд бөлшектерін формуласын қалай жазуға болады?

Құндылықтар

Топ жұмысы – ұжымшылдық, ортақ істің нәтижесіне жауапкершілік; жеке жұмыс – өмір бойы білім алу, өз бетімен жұмыс орындау кезінде адалдылық, «Мәңгілік Ел» жалпы ұлттық идеясына негізделген шығармашылық өзін-өзі жүзеге асыру, ойды байыту, патриоттық тәрбие беру кеңістігі.

Пәнаралық байланыс

Физика 7 сынып «Атом. Молекула».

Алдыңғы білім

Атом мен молекулалар, химиялық элементер олардың таңбалары

Сабақ барысы

Сабақтың басы

Ұйымдастыру кезеңі (3 мин)

Сәлемедесу, оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру, оқушылардың сабаққа дайындығына назар аудару, оларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру

Мотивация

7 мин

Мұғалімнің /оқушының іс-әрекеттері

Ресурстар

Оқушыларға ынтымақтастық атмосферасын ұйымдастыру.

Оқушыларды екі топқа бөледі.( нейтрон, протон таңбалануы бойынша )


1- топ «Нейтрон»

2- топ «Протон»



  1. Үй тапсырмасын пысықтау.

  • Физикалық денелерді құрайтын нәрсе?

  • Заттардың бір бірінен айырмашылығын көрсететін белгілері?

  • Темірдің тат басуы қандай құбылысқа жатады?

  • Жай заттармен күрделі заттардың қандай айырмашылықтары бар?

  • Заттар қандай топтарға бөлінеді?

  • Химиялық элемент дегеніміз не?

  • Молекула неден түзіледі?

  • Атом қандай бөлшектердең тұрады?




Сабақтың тақырыбына шығу. Ой қозғау

Сабақтың тақырыбын айқындау (1 слайд).

1-ші слайдтардағы суреттерді көрсету. Осы суреттерді көрген кезде оқушыларда қандай ассоциациялар туындайтынын сұрап, ой қозғау.

Мына суреттерде не көрсетіліп тұр?




Сабақтың тақырыбы, мақсаты айтылады.

Термин сөздер қайталату

Атом

Протон

Нейтрон

Электрон

Изотоптар

Видео көрсету «Атом құрлысы»

Психологиялық ахуал



Слайд №1











Слайд №2


Суреттер «Атом»

Сабақтың ортасы






10 мин









5 мин

















































5 мин

















5 мин





















Жеке жұмыс «Кім көп біледі?»

Тапсырма №1

Берілген литий, берелий, бор, көміртек, азот, оттек, фтор, неон элементтерінің пратон, нейтрон және электрон санын анықтау.

Пратон p

Нейтрон n

Электрон e

Видиоролик: Атом деген не?


2- тапсырма

I - топ «Протон»

1-тапсырма «Бос орынды толтырыңыз.»

8 реттік номерлі элемент атомының ________ электрондары, ________ протондары, ________ нейтрондары бар.

12 реттік номерлі элемент атомының ________ электрондары, ________ протондары, ________ нейтрондары бар.

Реттік № 15 болатын химиялық элементтің атомының ядро заряды ______тең. Оның атомында ______ нейтрон бар.

Изотоптар________________________________бірдей, бірақ,______________________________________________________ түрі.


II - топ «Нейтрон»

1-тапсырма Бос орынды толтырыңыз.

6 реттік номерлі элемент атомының ________ электрондары, ________ протондары, ________ нейтрондары бар.

18 реттік номерлі элемент атомының ________ электрондары, ________ протондары, ________ нейтрондары бар.

Реттік № 20 болатын химиялық элементтің атомының ядро заряды ______тең. Оның атомында ______ нейтрон бар. Изотоптар________________________________бірдей, бірақ,______________________________________________________ түрі.

Дескрипторы:

  • Атом ядросының құрамын жіктей алады

  • Атом құрамын жазады

  • Изотоптардың анықтамасын құрастырады.

Қалыптастырушы бағалау: «Балдық жүйе»


3-тапсырма. «Сәйкестендіру»

Түсініктер мен анықтамалары арасындағы сәйкестікті анықтаңыз.

Түсінік

Түсінік анықтамасы


1.Атом

А. Ядро заряды бірдей, бірақ атомдық массалары әртүрлі бір элемент атомдарының түрөзгерісі

2. Молекула

В. Химиялық бөлінетін бөлшектер, олар атомға ыдырайды.

3. Протон

С. Оның заряды жоқ, олар электрбейтарап, массасы яғни 1­ге тең.

4. Нейтрон

Д. Заттың химиялық бөлінбейтін ұсақ бөлшектері.

5. Электрон

Е. Протон мен оның саны бірдей болғандықтан, атом, жалпы алғанда, электрбейтарап бөлшек.

6. Изотоп

Ж. Оның заряды электрондардың зарядына тең, бірақ заряды оң (+1) және массасы сутек атомының массасына (яғни, 1­ге) тең.


1._____ 2. ____ 3.____ 4.______ 5. _____ 6. ______

Дескрипторы:

  • Түсініктер мен анықтамалары арасындағы сәйкестіктірді жазады.


Қалыптастырушы бағалау: «Балдық жүйе»


4-тапсырма «Қорытындылау»


Кесте толтыру (Жеке жұмыс)

Химиялык эменттерге сипаттама беру кесте бойынша

Химиялық

элемент

Химиялық элементтердің атауы

Реттік нөмірі

Атомдық массасы

Протон саны

Электрон саны

Нейтрон саны

Na







Al







S







C







Fe







O









Дескрипторы:

  • Химиялық элементтерді анықтайды, сипаттайды

  • азоттың изотоптар үшін құрамы мен атомдық массасын көрсетеді.

Қалыптастырушы бағалау: «Мадақтау»


Жеке жұмыс


Периодтық кесте, үлестірме материалдар , оқулық 7 сынып Химия

«Оқулықпен жұмыс»


Мадақтау







Слайд №3


үлестірме материалдар ,












































Қалыптастырушы бағалау

«Табыс ағашы»



Рисунок 16



















Кесте













Қ.Б (мадақтау)



Сабақтың соңы

Рефлексия

(5 мин)

Кері байланыс


Үй тапсырмасы:§ 7, 50 бет №4,5 жаттығу


Кері байланыс

Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы


  • Атомның құрылысын бейнелейді және алғашқы 20 элементтің атом ядросының құрамын тапсырма: «Бос орынды толтырыңыз.», «Сәйкестендіру», кесте толтыру арқылы анықтайды.

  • Бір неше изотопы бар элементтің айырмашылығын қорсете алады.

  • Жеке жұмыс және топпен жұмыс кезінде деңгейлік тапсырмаларды орындай алады.

Бұл сабақта қалыптастыру бағалау «Балдық жүйе»,

«Мадақтау» өзара бағалау, мадақтама

қажетті түсініктерді еске түсіру үшін сұрақтар қою кезінде топқа, топтық және жекелеме жұмысты орындау барысында жүргізіледі.

Динамикалық үзіліс: психологиялық ахуал


Сабақ бойынша рефлексия


Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба?



Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?



Жеткізбесе, неліктен?




Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?



Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?


Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?


Жалпы баға


Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:


2:


Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:


2:


Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?




















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.02.2025
174
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі