Авторлық бағдарлама. Дене шынықтыру

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Авторлық бағдарлама. Дене шынықтыру

Материал туралы қысқаша түсінік
«Бастауыш сынып оқушыларының қимыл-қозғалыс дағдыларын дамыту бағдарламасы» атты автоорлық бағдарлама
Материалдың қысқаша нұсқасы

Авторлық бағдарлама

Бастауыш сынып оқушыларының қимыл-қозғалыс дағдыларын дамыту бағдарламасы

1. Кіріспе

Дене шынықтыру сабақтары бастауыш мектептегі оқушының денсаулығы мен дене даму негізін қалайды. Ғылыми зерттеулер бойынша, балаларға бастапқы жылдары секіру, тепе-теңдікті сақтау, жүгіру, айналу сияқты негізгі қимыл-қозғалыс дағдыларын меңгеруге мүмкіндік беру қажет extension.unr.edu. Осы бағдарлама мақсаты – 1–4 сынып оқушыларына дене шынықтырудың негіздерін таныстырып, олардың қозғалу дағдыларын қалыптастыру арқылы салауатты, шымыр денеге баулу infourok.ru. Бағдарлама тапсырмаларына мыналар кіреді: оқушылардың дене және рухани денсаулығын нығайтуға негіз қалу және мотивация беру infourok.ru; оқушылардың физикалық білімі мен практикалық дағдыларын арттыру; балалардың төзімділігі, күш-қуаты, ептілігі мен икемділігін дамыту infourok.ru; жаттығуға деген қызығушылықты оятып, салауатты өмір салтын ұстануға ынталандыру infourok.ruinfourok.ru.

2. Бағдарламаның мазмұны

2.1. Дайындық жаттығулары

Әр сабақ бос алаңда немесе спорт залында жеңіл жүгіру, орындық айналу, иілу-экстенсия, тепе-теңдік жаттығулары сияқты даярлық жаттығуларымен басталады. Бұл жаттығулар шаншылдықты жояды, денені қыздырып, бұлшықетті сергітеді. Мысалы: қолды қозғалысқа келтіру (қолды айналдырып, иықты босаңсыту), буындарды айналдыру (жабық ортаны қалыпқа келтіру) және түрлі жүгіру түрлері (жиынтық қозғалту) енгізіледі.

2.2. Негізгі қимыл-қозғалыстар

Негізгі бөлімде оқушыларға жүру, жүгіру, секіру, лақтыру, ұстап алу т.б. қабілеттерді пысықтайтын жаттығулар жасатылады. Атап айтқанда:

  • Жүгіру мен серуен: сызық бойымен, түрлі қашықтыққа жүгіру;

  • Секіру: екі аяқпен және бір аяқпен ұшаққа секіру, тұрған жерден ұзындыққа секіру;

  • Лақтыру: жеңіл допты жоғары, көкке және бел деңгейінен лақтыру, оны әріптестен ұстап алу.

Бұл қозғалыстар жүйелі түрде пысықталып, балалардың қимыл үйлесімділігі мен бұлшықет тобынының дамуына ықпал етеді.

2.3. Ойындар мен эстафеталар

Оқу бағдарламасында қызғылықты ойындар мен командалық эстафеталар маңызды орын алады. Қазақ ұлттық ойындары (мысалы: «Бәйге», «Арқан тартыс», «Ханталапай», «Тымақ ұру» және т.б.) дене тәрбиесінің құрамдас бөлігі саналып, оқушыларды рухани да шынықтырадыbilim-all.kz. Сондай-ақ шағын эстафета сабақтары өткізіліп, топтық жарыстар, тапсырмалық ойындар ұйымдастырылады (мысалы, допты беріп жүгіру, кедергі алаңын айналып өту және т.б.). Мұндай шаралар балалардың жылдамдық, икемділік және топта жұмыс істеу қасиеттерін дамытады.

2.4. Тепе-теңдік пен икемділік

Баланс пен икемділікті жетілдіруге бағытталған жаттығулар қамтылады. Оқушылар тепе-теңдік сақтай отырып бір аяқта тұрады, түрлі дәнекер және гимнастикалық құралдарда (например, теңселіп тұратын тақта, баланс діңгегі) жаттығады. Созылғыштыққа арналған жаттығулар (арқанмен сырғанау, қол-басында отырып иілу, аяқты көтеру жаттығулары) тұрақты түрде жүргізіледі. Бұл бөлімде гимнастикалық элементтер (қолға көтерілу, баспен тұрған жаттығулар) жеңіл деңгейде қолданылады, оқушылардың дене икемділігі артады.

2.5. Қорытынды-бақылау

Сабақтың соңында тыныс алу жаттығуларымен сергітетін кешендер жүргізіледі және алған дағдылардың деңгейін бағалау орындалады. Қорытынды бөлімде сабақ қорытындысы шығарылып, кейбір практикалық бақылау орын алады (мысалы, жол бойындағы жүгіру уақыты, секіру немесе лақтыру техникасын тексеру). Осылайша, оқушылардың жыл басында мен жыл соңында физикалық дайындық деңгейі салыстырылады, бағдарламаның тиімділігі бақылауда болады.

3. Әдістемелік нұсқаулар

  • Сабақ түрлері: Бастауыш сыныптарда дене шынықтыру сабақтары көбінесе ойын сабақтары мен жаттығу сабақтары түрінде өтеді. Мысалы, аптасына бір рет ойын, келесі аптада жаттығу сабақтары өткізуге болады. Оқу үдерісінде сергіту сәттері, сыртта дене шынықтыру кездері де қарастырылады.

  • Жұмыс формалары: Жеке жұмыс (аймақтық жаттығулар), жұптық (бір-біріне доп беру, жұппен тепе-теңдік жаттығуы), топтық, сыныптық формалар қолданылады. Сонымен қатар, эстафета мен командалық ойындар балалардың ынтымақтастығын дамытуға мүмкіндік береді.

  • Қауіпсіздік: Сабақтарда ең алдымен қауіпсіздік ережелері сақталуы керек. Мысалы, жаттығулар кезінде барлық спорт құралдары мен снарядтардың жарамдылығы мұқият тексеріледі. Дене шынықтыру сабағында басты назар жаттығуларды орындау кезіндегі қауіпсіздікке аударылады, мұғалім жабдықтардың қауіпсіздігін тұрақты қадағалауы тиісbilimdiler.kz. Көрермендер мен басқа балалар қауіпсіз қашықтықта тұруы, кеңістік таза болуы маңызды.

  • Ұлттық ойындар: Ұлттық ойындар сабақта ерекше орны бар. Ойын түріндегі жаттығулар арқылы оқушыларға ұлттық дәстүрлерді таныстыру арқылы шығармашылық көңіл-күй қалыптасады. Қимыл-қозғалыс ойындары баланы ерлікке, тапқырлыққа баулиды және денені шынықтырадыbilim-all.kz. Мысалы, асық лақтыру, домбыра тарту тәрізді ойындар қосымша икемділік пен дәлдікті шыңдайды.

4. Қолданылатын құрал-жабдықтар

  • Доптар: кіші және орта көлемді гимнастикалық доптар (спорттық жаттығулар мен ойындар үшін), асық (ұлттық ойындар үшін), резеңке доптар.

  • Скакалка және ленталар: секіру жаттығулары үшін, сондай-ақ тепе-теңдікті жаттықтыруға арналған спорттық алқабалар.

  • Гимнастикалық жабдықтар: гимнастикалық діңгектер, ағаш ат, гантельдер (салмақсыз), ринги (қабырға), тепе-теңдік тақтасы (дене шынықтыру залында).

  • Эстафета құралдары: қумақтары, кедергілер (жұмыста шағын кедергілер орнату), доптар, таяқшалар.

  • Гигиеналық және басқа құралдар: спорт киім мен аяқ-киім (ортопедиялық) денеге тиімсіз қысым бермеуі тиіс. Мұғалім қосымша дезинфекциялық құралдарды, алғашқы көмек жиынтығын дайындап қояды.

5. Денсаулық сақтау технологиялары

Оқу барысында оқушылардың денсаулығын сақтау басты назарда болады. Мектепте денсаулық сақтау технологиялары ретінде күнделікті жаттығуларды ауысымды өткізу, балалардың жұмыс және демалыс режимін сақтау қамтамасыз етіледі. Мысалы, сабақ алдында және соңында арнайы тыныс алу мен релаксация жаттығулары өткізіліп, дене қызуын қалыпқа келтіру шаралары (ыстық-суық компресс, массаж) жасалады. Сондай-ақ таза ауада серуен, күнделікті ашық ауада сергіту сәттерін ұйымдастыру арқылы қалпына келтіру мен гигиеналық нормаларға көңіл бөлінеді. Бұл тұрғыда денсаулық – ең басты құндылық болғандықтан, мектепте дене шынықтыру сабағында денсаулық сақтау мен нығайтуға бағытталған үдерістер жүргізіледіinfourok.ru. Оқушыларға салауатты өмір салты туралы түсінік беру, дене шынықтырудың организмге пайдалы әсері туралы ақпарат беру де осы бөлімнің міндеті.



6. Күтілетін нәтижелер

Бағдарлама соңында оқушылар:

  • Дене көрсеткіштері: Жүгіру, секіру, лақтыру сияқты қимыл-қозғалыс тапсырмаларын дұрыс орындау арқылы төзімділік, ширақтық, күш-қуат, ептілік және икемділік қасиеттері айтарлықтай дамидыinfourok.ru.

  • Қимыл-қозғалыс дағдылары: Аралық және финалдық бақылауларда баланың жүгіру немесе секіру техникасы жақсарғандығы байқалады. Оқушылар сабақта өткен барлық негізгі жаттығуларды дұрыс орындауға үйренеді.

  • Денсаулық көрсеткіштері: Бұлшықет тонусы мен жүрек-қан тамыр жүйесінің жұмысы күшейеді, иммунитет және жалпы дене шынықтыруы артады.

  • Әлеуметтік және рухани: Оқушыларда командалық жұмысқа бейімділік пен патриоттық сезім қалыптасады, ұлттық ойындар арқылы рухани өсуге ықпал етедіbilim-all.kz. Сондай-ақ балалар салауатты өмір салтын ұстануға мотивтанады және алынған қозғалыс дағдыларын күнделікті өмірде қолдануды жалғастыруға ынталанадыinfourok.ru.

7. Бағалау критерийлері

Оқушылардың білім мен дағдылары келесі критерийлер бойынша бағаланады:

  • Практикалық орындау: әр жаттығу элементінің техникасы, әдетке айналуы, сабақ барысында дұрыс орындау дәрежесі. Мысалы, жүгіруде дұрыс қадам алмасу, лақтыруда икемділік, жүгіру уақыттары мен секіру қашықтықтары өлшенеді.

  • Қозғалыс тәсілдерін меңгеру: балалардың жаңа қозғалыстарды өз бетінше қайталап үйренуі, жаттығуларға белсенді қатысуы және динамикасы.

  • Эстафета және ойындар: ойын ережесін түсініп, командалық тапсырмаларды орындаудағы нәтижелері. Мысалы, топ жарыстарында жеңіске жеткен ұпайлар және ұйымдастырушылық қабілеттер бағаланады.

  • Денсаулыққа бағытталған дағдылар: жеке гигиена, дұрыс тыныс алу және су ішу тәртібі сияқты денсаулық сақтау дағдыларын білу және сақтау.

Бағалау екі түрде жүргізіледі: қалыптастырушы (білім үдерісі барысында мониторинг) және қорытынды (жыл соңында нақты физикалық көрсеткіштер бойынша) бағалау. Оқушының алған дағдылары бағдарламада көрсетілген межелерге сәйкес бағаланады.



8. 1–4 сыныптарға арналған нақтылау

Сынып

Жылдық жүктеме (сағат)

Ерекшелігі және бағдарламаға бейімделуі

1-сынып

34 сағат (аптасына 1 сағат)

Жасы – 7–8. Көптеген ойын жаттығулары, қимыл-қозғалыс негіздері: жүру, жеңіл секіру, доппен танысу. Қозғалыс үйлесімділігі мен гигиена негіздері меңгеріледі. Бастапқы психомоторлық қабілеттер пысықталады.

2-сынып

34 сағат (аптасына 1 сағат)

Жасы – 8–9. Жүгіру мен секіру техникасы пысықталады; доп лақтыру мен ұстау дағдылары дамытылады. Ұзақтау қашықтыққа жүгіру мен ұшаққа секіру енгізіледі. Жеке және жұптық жаттығулар көбейеді.

3-сынып

34 сағат (аптасына 1 сағат)

Жасы – 9–10. Қозғалыстар күрделірек болады: ойындарда координация, жарыстарда тұрақты жылдамдық. Батылдық пен төзімділікке көңіл бөлінеді. Ұлттық ойындар кеңінен қолданылады (көкпар-шабыс түрлері).

4-сынып

34 сағат (аптасына 1 сағат)

Жасы – 10–11. Мазмұны барлық негізгі спорт түрлерінің элементтерімен байытылады. Оқушыларды «Президенттік физикалық сынақтарға» дайындық жүргізіледіinfourok.ru. Салауатты өмір салты тұрғысындағы түсініктер тереңдетіледі.

Жоғарыда келтірілген үлгілік жүктеме 1-4 сыныптарда бірдей (34 сағат жылына), бірақ мазмұны сынып жасына сәйкес икемделеді. Әр сыныпта оқушылардың жас ерекшеліктері ескеріліп, жүктеме сапалы, сондай-ақ ойын мен жаттығулар арқылы жағымды оқыту қамтылуы қажет.















Күнтізбелік-тақырыптық жоспар (КТЖ)

Пәні: Дене шынықтыру
Бағдарламаның тақырыбы: «Бастауыш сынып оқушыларының қимыл-қозғалыс дағдыларын дамыту бағдарламасы»
Сынып: 1–4 сыныптар
Жылдық жүктеме: 34 сағат


Тақырыптар

Сағат саны

Оқыту мақсаты

Қолданылатын әдіс-тәсілдер

Бағалау критерийлері

1

Дене шынықтыруға кіріспе. Қауіпсіздік ережелері

1

Оқушыларды пән мазмұнымен таныстыру

Әңгіме, көрсету

Қауіпсіздік ережесін айтуы

2

Жалпы дамыту жаттығулары

1

Бұлшықеттерді қыздыру, денені шынықтыру

Топтық жұмыс, ойын

Жаттығуды дұрыс орындауы

3

Саптық жаттығулар: тұру, бұрылу, жүру

1

Саптық қозғалыстарды үйрену

Жеке-жұптық

Саптағы тәртібі

4

Тыныс алу жаттығулары

1

Дұрыс тыныс алуға үйрену

Тыныс ойындары

Тыныс алу реттілігі

5–6

Қимылды жаттығулар кешені

2

Дене икемділігін арттыру

Қимыл-қозғалыс ойындары

Белсенділік деңгейі

7

Жүгіру түрлері (қысқа қашықтық)

1

Жылдамдықты дамыту

Жарыс, эстафета

Жүгіру уақыты

8

Кедергіден өту

1

Ептілікті дамыту

Кедергіден секіру

Жаттығуды орындау сапасы

9

Секіру: ұзындыққа

1

Қозғалыс үйлесімділігі

Тәжірибелік жаттығу

Ұзындық өлшемі

10

Секіру: арқаннан секіру

1

Икемділікті арттыру

Жеке орындау

Қайталау саны

11–12

Допты бір қолмен лақтыру

2

Дәлдікке үйрету

Жұптық жаттығу

Нысанаға дәл тию саны

13

Допты екі қолмен лақтыру

1

Күш пен дәлдікті үйлестіру

Топтық жарыс

Лақтыру саны

14

Өрмелеу және еңбектеу

1

Қорғаныс, икемділік

Эстафета

Қимыл үйлесімі

15–18

Құрама жаттығулар кешені

4

Негізгі қозғалыс дағдыларын бекіту

Топтық ойын

Жаттығуды дұрыс орындауы

19

Ұлттық ойын: «Ақ серек – көк серек»

1

Шапшаңдық, топтық әрекет

Командалық ойын

Ереже сақтау

20

Ұлттық ойын: «Арқан тартыс»

1

Күш, бірлік

Топтық сайыс

Топтық үйлесім

21

Қимыл-қозғалыс ойыны «Қуыр-қуыр, қуырмаш»

1

Шапшаңдықты арттыру

Қозғалмалы ойын

Жылдамдық

22–23

Эстафеталар: доппен жүгіру

2

Жылдамдық, дәлдік

Жарыс

Белсенді қатысу

24

Қимыл-қозғалыс ойыны «Жүгір, жасырын»

1

Зейінділік

Ойын

Ойын нәтижесі

25–26

Құрама эстафеталар

2

Шыдамдылықты арттыру

Топтық жарыс

Эстафетада белсенділік

27

Тепе-теңдік жаттығулары (бір аяқта тұру)

1

Тепе-теңдікті дамыту

Жеке орындау

Уақыт өлшемі

28

Сызық бойымен жүру

1

Зейін, қимыл үйлесімі

Топтық бақылау

Қимыл дәлдігі

29

Созылу жаттығулары

1

Икемділік

Жеке жұмыс

Созылу амплитудасы

30

Гимнастикалық жаттығулар

1

Бұлшықет икемділігі

Топтық жаттығу

Дұрыс орындауы

31

Тест: 30 м жүгіру

1

Жылдамдықты тексеру

Жеке орындау

Уақыт нәтижесі

32

Тест: ұзындыққа секіру

1

Қозғалыс күшін бағалау

Жеке орындау

Қашықтық өлшемі

33

Тест: допты дәл лақтыру

1

Дәлдік пен ептілік

Жұптық жарыс

Дәл тигізу саны

34

Қорытынды ойын-сайыс

1

Бағдарламаны қорытындылау

Топтық сайыс

Белсенділік, нәтижелілік

Қысқа мерзімді жоспар (ҚМЖ)

ҚМЖ 1

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 1-сынып
Сабақтың тақырыбы: Дене шынықтыруға кіріспе. Қауіпсіздік ережелері
Сабақ ұзақтығы: 45 минут
Бағдарлама бөлімі: Дайындық жаттығулары


Сабақтың мақсаты:

  • Оқушыларды дене шынықтыру пәнінің мазмұнымен және маңызымен таныстыру.

  • Сабақ кезіндегі қауіпсіздік ережелерін үйрету.

  • Қимыл-қозғалыс әрекеттеріне қызығушылық қалыптастыру.

Күтілетін нәтижелер:

Сабақ соңында оқушылар:

  • дене шынықтыру пәнінің мақсатын түсінеді;

  • сабақ кезінде сақталатын қауіпсіздік ережелерін біледі;

  • сыныпта және спорт алаңында өзін дұрыс ұстауды меңгереді.

Бағалау критерийлері:

  • Қауіпсіздік ережелерін атап бере алады.

  • Жаттығуды дұрыс орындап, тәртіп сақтайды.

  • Белсенді қатысады.

Қолданылатын әдіс-тәсілдер:

  • Әңгіме, көрсету, сұрақ-жауап, практикалық жаттығулар.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):

  • Сыныпты сапқа тұрғызу.

  • Сәлемдесу.

  • Сабақтың мақсаты мен тақырыбын түсіндіру.

ІІ. Негізгі бөлім (25 мин):

  1. Таныстыру әңгімесі (5 мин):

    • Дене шынықтырудың пайдасы туралы қысқа түсінік беру.

    • «Дене шынықсаң – ойың да шынығады» мақалын талқылау.

  2. Қауіпсіздік ережелерімен таныстыру (10 мин):

    • Спорт залындағы тәртіп: итерісу, қатты жүгірмеу, допты рұқсатсыз алмау.

    • Сапқа дұрыс тұру, жаттығуларды мұғалімнің рұқсатымен жасау.

    • Жеке гигиена: спорттық киім, аяқ-киім.

    • Ойын кезінде бір-біріне зиян келтірмеу.

? Әдіс: плакат/сурет арқылы түсіндіру, балалардан қайталап айтқызу.

  1. Жалпы дамыту жаттығулары (10 мин):

    • Жеңіл жүгіру (1 айналым).

    • Қолды айналдыру жаттығулары.

    • Аяқты алға, артқа созу.

    • «Қоянша секіру», «Құстың қанатын қаққаны» ойыны.

ІІІ. Қорытынды бөлім (10 мин):

  • Сабақта қайталаған қауіпсіздік ережелерін сұрақ-жауап арқылы бекіту.

  • «Қауіпсіздік белгісі» ойыны: мұғалім белгі көрсеткенде балалар дұрыс әрекетті атайды.

  • Сабақты қорыту, белсенді оқушыларды мадақтау.

Қажетті құрал-жабдықтар:

  • Спорттық форма, плакат (қауіпсіздік ережелері), гимнастикалық орын.

Рефлексия:

  • «Басбармақ» әдісі: оқушылар сабақтағы көңіл-күйін көрсетеді (? – жақсы, ? – әлі де түсінуім керек, ? – қиын болды).

ҚМЖ 2

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 1-сынып
Сабақтың тақырыбы: Жалпы дамыту жаттығулары
Сабақ ұзақтығы: 45 минут
Бағдарлама бөлімі: Дайындық жаттығулары

Сабақтың мақсаты:

  • Бұлшықеттерді қыздыру және шынықтыруға арналған жалпы дамыту жаттығуларын үйрету.

  • Оқушылардың икемділігін, ептілігін дамыту.

  • Қозғалыс белсенділігіне қызығушылық қалыптастыру.

Күтілетін нәтижелер:

Сабақ соңында оқушылар:

  • бұлшықеттерді қыздыру жаттығуларын дұрыс орындайды;

  • дене шынықтыру жаттығуларының пайдасын түсінеді;

  • топпен жұмыс істей алады.

Бағалау критерийлері:

  • Жаттығуларды дұрыс орындауы.

  • Белсенді қатысуы.

  • Топтық ережелерді сақтауы.

Қолданылатын әдіс-тәсілдер:

  • Топтық жұмыс, ойын элементтері, көрсету, қайталау.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):

  • Сапқа тұрғызу, сәлемдесу.

  • Сабақтың мақсаты мен міндетін түсіндіру.

  • Қауіпсіздік ережелерін еске салу.

ІІ. Негізгі бөлім (25 мин):

  1. Жалпы дамыту жаттығулары (10 мин):

    • Қол жаттығулары: қолды айналдыру, иықты қыздыру.

    • Аяқ жаттығулары: алға-артқа сермеу, отырып-тұру.

    • Арқа жаттығулары: алға еңкею, белді айналдыру.

    • Мойын жаттығулары: оңға-солға бұрылу, иекті жоғары-төмен қозғау.

  2. Қимылды ойындар (10 мин):

    • «Қояндар секірісі» ойыны: балалар қоянша секіріп, белгіленген жерге жетеді.

    • «Жел соқты» ойыны: мұғалім бағытын көрсеткенде балалар қолдарын жайып, сол бағытқа жүгіреді.

  3. Топтық жұмыс (5 мин):

    • Әр топ өз жаттығуларын ойлап тауып, сынып алдында көрсетеді.

ІІІ. Қорытынды бөлім (10 мин):

  • Жаттығуларды бірге қайталау.

  • «Сұрақ-жауап»: «Жаттығулар не үшін керек?» – балалар жауап береді.

  • Рефлексия: «Көңіл-күй смайликтері» әдісі ( – жақсы орындадым, ? – әлі үйренуім керек, ? – қиын болды).

Қажетті құрал-жабдықтар:

  • Спорттық киім, бос алаң немесе спорт зал, кедергі қоюға арналған белгілер.

Рефлексия:

  • «Басбармақ» әдісі: оқушылар сабақтағы белсенділігін көрсетеді.

  • Мұғалім кері байланыс береді.

ҚМЖ №3

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 1-сынып
Сабақтың тақырыбы: Саптық жаттығулар: тұру, бұрылу, жүру
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Саптық қозғалыстарды (тұру, бұрылу, жүру) меңгерту.

  • Тәртіпке баулу, ұйымшылдықты қалыптастыру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Сапқа дұрыс тұрады;

  • Бұрылу командаларын орындайды;

  • Жүруде бірқалыптылық сақтайды.

Бағалау критерийлері:

  • Саптағы тәртібі;

  • Жаттығуды дұрыс орындауы.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин)
– Сапқа тұрғызу, амандасу;
– Сабақ мақсатын түсіндіру.

ІІ. Негізгі бөлім (25 мин)

  • «Тік тұр!», «Еркін тұр!» командаларын орындау.

  • «Оңға бұрыл!», «Солға бұрыл!», «Артқа бұрыл!» жаттығулары.

  • Саппен жүру: бір қатармен, екі қатармен, қол қашықтықты сақтап.

  • Ойын: «Жүр!» – мұғалім айтқан бағытына жүру.

ІІІ. Қорытынды (10 мин)

  • Сабақтағы саптық қозғалыстарды қайталау.

  • «Басбармақ» әдісімен рефлексия.

Құрал-жабдықтар: спорттық алаң, сызық белгілері.

ҚМЖ №4

Сабақтың тақырыбы: Тыныс алу жаттығулары
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Дұрыс тыныс алу тәсілдерін үйрету.

  • Өзін-өзі бақылау дағдыларын дамыту.

Күтілетін нәтижелер:

  • Мұрын арқылы дем алып, ауыз арқылы шығарады;

  • Тыныс алу реттілігін түсінеді;

  • Тыныс ойындарына белсене қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Тыныс алу реттілігі.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):
– Сапқа тұрғызу;
– Қауіпсіздік ережесін еске түсіру.

Негізгі бөлім (25 мин):

  • Мұрынмен дем алу – ауызбен шығару.

  • «Шар үрлеу» ойыны: демді ішке тарту және баяу шығару.

  • «Жел соқты» ойыны: мұғалім бағытын айтады, балалар қолдарын жайып терең тыныс алады.

  • «Көбелек» ойыны: қолдарын қанатша қағып, тыныс үйлестіреді.

Қорытынды (10 мин):

  • Тыныс алу пайдасын талқылау.

  • «Смайлик» әдісімен рефлексия.

Құрал-жабдықтар: шарлар, тыныс белгілері бар плакат.


ҚМЖ №5–6

Сабақтың тақырыбы: Қимылды жаттығулар кешені
Ұзақтығы: 2 сабақ

Сабақтың мақсаты:

  • Дене икемділігін дамыту.

  • Қимыл-қозғалыс үйлесімділігін жетілдіру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Қимылды жаттығуларды орындайды;

  • Ширақтық пен ептілік дамиды;

  • Қозғалысқа белсенді қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Белсенділік деңгейі.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Сапқа тұрғызу.
Негізгі бөлім (25 мин):

  • Отырып-тұру, секіру жаттығулары.

  • Еңбектеу, өрмелеу.

  • «Жылан ізі» ойыны – жер сызығы бойымен иіле жүру.

  • «Кедергіден өту» жарысы.

  • Жұптық ойындар: «Кім жылдам еңкейеді?»

Қорытынды (10 мин):

  • Жаттығуларды қайталау.

  • «Бағдаршам» әдісімен кері байланыс.

Құрал-жабдықтар: конустар, орындықтар, гимнастикалық төсеніш.


ҚМЖ №7

Сабақтың тақырыбы: Жүгіру түрлері (қысқа қашықтық)
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Жылдамдықты дамыту.

  • Қысқа қашықтыққа жүгіру техникасын үйрету.

Күтілетін нәтижелер:

  • 30–40 м жүгіреді;

  • Жүгіруде дұрыс қадам жасайды;

  • Жарысқа белсене қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Жүгіру уақыты.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Сапқа тұрғызу, қыздыру жаттығулары.

Негізгі бөлім (25 мин):

  • 30 м, 40 м жүгіруді орындау.

  • Эстафеталық жүгіру.

  • «Жел мен қоян» ойыны: қоян қашады, жел қуып жетеді.

Қорытынды (10 мин):

  • Жүгіру уақытын өлшеу.

  • Үздіктерді атап өту.

  • «Көңіл-күй шкаласы» арқылы рефлексия.

Құрал-жабдықтар: старт және финиш сызықтары, конустар.

ҚМЖ №8

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 45 минут
Сабақтың тақырыбы: Кедергіден өту
Сабақ ұзақтығы: 1 сағат

Сабақтың мақсаты:

  • Кедергілер арқылы секіріп өту дағдысын қалыптастыру.

  • Оқушылардың ептілігін дамыту.

Күтілетін нәтижелер:

  • Кедергіден секіріп өте алады;

  • Ептілігін көрсетеді;

  • Қауіпсіздік ережесін сақтайды.

Бағалау критерийлері:

  • Жаттығуды орындау сапасы (қимыл үйлесімділігі, дұрыс секіру техникасы).

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин)
– Сапқа тұрғызу, амандасу.
– Қауіпсіздік ережесін еске салу.

ІІ. Негізгі бөлім (25 мин)

  • Кедергіден өту жаттығулары:

    • Белгіленген сызық үстінен секіру.

    • Арқаннан аттап өту, секіріп өту.

    • Шағын конус пен орындық үстінен секіріп өту.

  • Ойын: «Кім жылдам?» – балалар белгіленген кедергілерден тезірек өтеді.

  • Жұптық жұмыс: Бір-біріне кедергі жасап, кезектесіп секіреді.

ІІІ. Қорытынды (10 мин)
– Кедергіден өту кезіндегі ережелерді қайталау.
– Рефлексия: «Бағдаршам» әдісі (қызыл – қиын болды, сары – әлі де үйренемін, жасыл – бәрін орындадым).

Құрал-жабдықтар: арқан, конус, орындық, сызық белгілері.

ҚМЖ №9

Сабақтың тақырыбы: Секіру: ұзындыққа
Сабақ ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Ұзындыққа секіру дағдыларын дамыту.

  • Қозғалыс үйлесімділігін арттыру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Ұзындыққа секіре алады;

  • Секіру кезінде қол мен аяқ үйлесімділігін сақтайды.

Бағалау критерийлері:

  • Ұзындық өлшемі.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):
– Сапқа тұрғызу, дайындық жаттығулары.

Негізгі бөлім (25 мин):

  • Секіру техникасын көрсету:

    • Жүгіріп келіп секіру.

    • Тұрған орнынан секіру.

  • Жеке орындау: әр оқушы ұзындыққа секіреді, қашықтық өлшенеді.

  • Ойын: «Кім алысқа?» – балалар топпен жарысады.

Қорытынды (10 мин):
– Секіру нәтижелерін салыстыру.
– Рефлексия: «Смайлик» әдісі.

Құрал-жабдықтар: құм салынған шұңқыр, рулетка, сызық.

ҚМЖ №10

Сабақтың тақырыбы: Секіру: арқаннан секіру
Сабақ ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Арқаннан секіру арқылы икемділікті дамыту.

  • Жеке орындау дағдыларын жетілдіру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Арқаннан дұрыс секіре алады;

  • Қозғалыс икемділігін көрсетеді.

Бағалау критерийлері:

  • Қайталау саны.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):
– Сапқа тұрғызу, арқанды қалай ұстау керек екенін көрсету.

Негізгі бөлім (25 мин):

  • Арқанды айналдырып, екі аяқпен секіру.

  • Бір аяқпен кезек-кезек секіру.

  • Жеке жарыс: «Кім көп секіреді?» – оқушылар өз нәтижесін көрсетеді.

  • Ойын: «Арқаннан өт» – балалар кезекпен арқаннан секіріп өтеді.

Қорытынды (10 мин):
– Қайталау санын есептеу.
– Үздік шыққан оқушыларды мадақтау.
– «Қол шапалақтау» әдісімен кері байланыс.

Құрал-жабдықтар: секіртпе арқан.

ҚМЖ №11–12

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 1-сынып
Сабақтың тақырыбы: Допты бір қолмен лақтыру
Ұзақтығы: 2 сабақ

Сабақтың мақсаты:

  • Допты бір қолмен лақтыру техникасын үйрету.

  • Дәлдікті дамыту және нысанаға тигізуге жаттықтыру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Допты бір қолымен дұрыс ұстап, лақтыра алады;

  • Нысанаға дәл тигізеді;

  • Жұптық жаттығуларға белсенді қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Нысанаға дәл тию саны.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин)
– Сапқа тұрғызу, амандасу;
– Қауіпсіздік ережесін еске салу.

ІІ. Негізгі бөлім (25 мин)

  1. Мұғалім допты бір қолмен қалай лақтыру керектігін көрсетеді (иық тұсынан, жанынан).

  2. Оқушылар жұп болып жаттығады:

    • Бір-біріне доп беру және қабылдау.

    • Нысанаға (қабырғаға, шеңберге) лақтыру.

  3. Ойын: «Кім көп дәл тигізеді?» – әр оқушы нысанаға белгілі қашықтықтан лақтырады.

  4. Дамытушы жаттығу: бір қолмен үстінен, астынан, жанынан лақтыру.

ІІІ. Қорытынды (10 мин)
– Жаттығуды талдау.
– Нысанаға тигізген сандарын санау.
– Рефлексия: «Смайлик әдісі».

Құрал-жабдықтар: доптар, нысана (қабырғаға ілінген шеңбер, кегли).


ҚМЖ №13

Сабақтың тақырыбы: Допты екі қолмен лақтыру
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Екі қолмен лақтыру техникасын үйрету.

  • Күш пен дәлдікті үйлестіру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Допты екі қолымен дұрыс лақтыра алады;

  • Топтық жарыстарға қатысады;

  • Лақтыру кезінде күш пен дәлдікті үйлестіреді.

Бағалау критерийлері:

  • Лақтыру саны.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):
– Сапқа тұрғызу, қыздыру жаттығулары.

Негізгі бөлім (25 мин):

  • Допты кеудеден екі қолмен алға лақтыру.

  • Жоғарыдан екі қолмен лақтыру.

  • Топтық жарыс: «Кім көп лақтырады?» – оқушылар кезекпен нысанаға лақтырады.

  • «Қабырғаға доп» ойыны: топ болып допты қабырғаға лақтырып, қайта ұстайды.

Қорытынды (10 мин):
– Жаттығуды талдау.
– Нәтижелерді бағалау.
– Рефлексия: «Қол шапалақтау әдісі».

Құрал-жабдықтар: әр топқа арналған доп, кегли немесе шеңбер.


ҚМЖ №14

Сабақтың тақырыбы: Өрмелеу және еңбектеу
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Өрмелеу және еңбектеу қимылдарын меңгерту.

  • Оқушылардың ептілігін, қорғаныс қабілетін дамыту.

Күтілетін нәтижелер:

  • Өрмелеу және еңбектеу жаттығуларын орындайды;

  • Қимыл үйлесімін сақтайды;

  • Эстафетаға белсенді қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Қимыл үйлесімі.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):
– Сапқа тұрғызу, амандасу;
– Қауіпсіздік ережесін еске салу.

Негізгі бөлім (25 мин):

  • Қолмен тіреле отырып орындық үстінен өрмелеу.

  • Төсеніш үстінде еңбектеу (алға, артқа).

  • «Тоннельден өту» ойыны – балалар орындық немесе доға астынан еңбектеп өтеді.

  • Эстафета: өрмелеу → еңбектеу → жүгіру (бірнеше кезеңнен тұратын жарыс).

Қорытынды (10 мин):
– Қозғалыс үйлесімділігін талдау.
– Белсенді балаларды мадақтау.
– Рефлексия: «Бағдаршам әдісі».

Құрал-жабдықтар: гимнастикалық төсеніш, орындық, доға, конус.

ҚМЖ №15–18

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 1-сынып
Сабақ тақырыбы: Құрама жаттығулар кешені
Сабақ ұзақтығы: 4 сағат (әр сабақ – 45 минут)

Сабақтың мақсаты:

  • Негізгі қимыл-қозғалыс дағдыларын бекіту.

  • Оқушылардың ептілігін, икемділігін, төзімділігін дамыту.

  • Топтық ойын арқылы ынтымақтастық қалыптастыру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Әртүрлі қимыл-қозғалыс жаттығуларын орындай алады.

  • Қимыл үйлесімін сақтайды.

  • Топпен белсенді жұмыс істейді.

Бағалау критерийлері:

  • Жаттығуды дұрыс орындауы.

Сабақ барысы (әр сабақ 45 мин):

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин)
– Сапқа тұрғызу, амандасу.
– Қауіпсіздік ережесін еске салу.

ІІ. Негізгі бөлім (30 мин)

  • Жүгіру: қысқа қашықтық, бағытын өзгертіп жүгіру.

  • Секіру: алға, артқа, жан-жаққа секіру.

  • Лақтыру: допты нысанаға лақтыру.

  • Өрмелеу: төсеніш үстінде еңбектеу.

  • Ойын: «Кім шапшаң?» – әр кезеңде жаңа жаттығуды жылдам орындау.

  • Топтық жарыс: әр топ әртүрлі жаттығуларды орындайды (жүгіру → секіру → лақтыру → еңбектеу).

ІІІ. Қорытынды (10 мин)
– Жаттығуларды бірге қайталау.
– «Смайлик» әдісімен кері байланыс.

Құрал-жабдықтар: доптар, конустар, секіртпе, төсеніш.

ҚМЖ №19

Сабақ тақырыбы: Ұлттық ойын «Ақ серек – көк серек»
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Шапшаңдық пен топтық әрекетті дамыту.

  • Ұлттық ойын дәстүрін үйрету.

Күтілетін нәтижелер:

  • Ойынды ережесіне сай ойнайды.

  • Шапшаңдық пен төзімділікті көрсетеді.

  • Бірлікке дағдыланады.

Бағалау критерийлері:

  • Ережені сақтау.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Оқушыларды 2 топқа бөлу.

Негізгі бөлім (30 мин):

  • Мұғалім ойын ережесін түсіндіреді: екі топ бір-бірін шақырып, тартысады.

  • Балалар кезекпен бір-бірін жетектеп әкелуге тырысады.

  • Бірнеше айналым ойнау.

  • Талдау: қай топ ұйымшыл болды?

Қорытынды (10 мин):
– Қауіпсіздік пен достықты сақтау туралы әңгіме.
– Рефлексия: «Басбармақ» әдісі.

Құрал-жабдықтар: ашық алаң.

ҚМЖ №20

Сабақ тақырыбы: Ұлттық ойын «Арқан тартыс»
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Күш пен бірлікті дамыту.

  • Ұлттық ойын мәдениетін насихаттау.

Күтілетін нәтижелер:

  • Арқан тартыс ойынын дұрыс ойнайды.

  • Топпен ынтымақтаса әрекет етеді.

Бағалау критерийлері:

  • Топтық үйлесім.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Екі топқа бөлу.

Негізгі бөлім (30 мин):

  • Мұғалім арқан тартыс ережесін түсіндіреді.

  • Әр топ кезекпен жарысады.

  • Топтық стратегия жасауға үйренеді.

Қорытынды (10 мин):
– Нәтижелерді талқылау.
– «Жұлдызша» әдісімен бағалау.

Құрал-жабдықтар: қалың арқан.

ҚМЖ №21

Сабақ тақырыбы: Қимыл-қозғалыс ойыны «Қуыр-қуыр, қуырмаш»
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Шапшаңдық пен ептілікті арттыру.

  • Ойын барысында жылдам әрекет етуге үйрету.

Күтілетін нәтижелер:

  • Ойынды ережесіне сай ойнайды.

  • Жылдам қимылдап, тапсырманы орындайды.

Бағалау критерийлері:

  • Жылдамдық.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Балаларды шеңберге тұрғызу.

Негізгі бөлім (30 мин):

  • Мұғалім ойынды түсіндіреді: балалар бір-бірінің қолын ұстап, «қуыр-қуыр, қуырмаш» деп айтады, белгі берілгенде бір бала жүгіріп қашады.

  • Балалар оны ұстап алуға тырысады.

  • Әр айналымда ойыншы ауысады.

Қорытынды (10 мин):
– Балалардың шапшаңдығы талданады.
– Рефлексия: «Көңіл-күй шкаласы».

Құрал-жабдықтар: ашық алаң.

ҚМЖ №22–23

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 1-сынып
Сабақ тақырыбы: Эстафеталар: доппен жүгіру
Ұзақтығы: 2 сағат (әр сабақ – 45 мин)

Сабақтың мақсаты:

  • Жылдамдық пен дәлдікті дамыту.

  • Жарыс арқылы топтық бірлікті нығайту.

Күтілетін нәтижелер:

  • Доппен жүгіруді дұрыс орындайды.

  • Жарысқа белсенді қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Белсенді қатысу, дәлдік пен жылдамдық.

Сабақ барысы (әр сабақ 45 мин):

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин)
– Сапқа тұрғызу, сәлемдесу.
– Сабақ мақсатын түсіндіру.

ІІ. Негізгі бөлім (30 мин)

  • Допты ұстап жүгіріп өту (сызық бойымен).

  • Кедергілерді айналып өтіп жүгіру.

  • Эстафета: бір топтан екіншісіне допты жеткізу.

  • Ойын: «Жылдам жеткіз» – қай топ тезірек бітіреді.

ІІІ. Қорытынды (10 мин)
– Жарыс нәтижесін талдау.
– «Басбармақ» әдісі арқылы бағалау.

Құрал-жабдықтар: доптар, конус.

ҚМЖ №24

Сабақ тақырыбы: Қимыл-қозғалыс ойыны «Жүгір, жасырын»
Ұзақтығы: 45 мин

Сабақтың мақсаты:

  • Зейінділікті, шапшаңдықты дамыту.

  • Ойын барысында балалардың қырағылығын жетілдіру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Ойынды ережесіне сай ойнайды.

  • Зейінін шоғырландырады.

Бағалау критерийлері:

  • Ойын нәтижесі.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин): Балаларды шеңберге тұрғызу.

ІІ. Негізгі бөлім (30 мин):

  • Мұғалім ойын ережесін түсіндіреді: балалар жүгіреді, мұғалім белгі бергенде бірден жасырынуы керек.

  • Ойын бірнеше рет қайталанады.

  • «Кім тез жасырынады?» ойыны.

ІІІ. Қорытынды (10 мин):
– Нәтижелерді талқылау.
– Рефлексия: «Смайлик» әдісі.

Құрал-жабдықтар: ашық алаң, жасырынатын белгілер.

ҚМЖ №25–26

Сабақ тақырыбы: Құрама эстафеталар
Ұзақтығы: 2 сағат (әр сабақ – 45 мин)

Сабақтың мақсаты:

  • Шыдамдылықты арттыру.

  • Топтық жарыс арқылы ынтымақты нығайту.

Күтілетін нәтижелер:

  • Құрама эстафеталарды орындай алады.

  • Командалық жұмысқа қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Эстафетада белсенділік.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин): Сапқа тұрғызу.

ІІ. Негізгі бөлім (30 мин):

  • 1-этап: жүгіру.

  • 2-этап: секіру.

  • 3-этап: доппен жүгіру.

  • 4-этап: еңбектеу.

  • Топтық жарыс – қай топ бірінші бітіреді.

ІІІ. Қорытынды (10 мин):
– Жарысты қорыту, үздіктерді атау.
– Рефлексия: «Жұлдызша әдісі».

Құрал-жабдықтар: доптар, конустар, арқан, орындық.

ҚМЖ №27

Сабақ тақырыбы: Тепе-теңдік жаттығулары (бір аяқта тұру)
Ұзақтығы: 45 мин

Сабақтың мақсаты:

  • Тепе-теңдікті дамыту.

  • Шоғырлану мен қимыл үйлесімін қалыптастыру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Бір аяқта тұра алады.

  • Тепе-теңдікті сақтайды.

Бағалау критерийлері:

  • Уақыт өлшемі.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин): Сапқа тұрғызу.

ІІ. Негізгі бөлім (30 мин):

  • Бір аяқта 5–10 секунд тұру.

  • Көзді жұмып тепе-теңдікті сақтау.

  • Арқаға кітап қойып тұру жаттығуы.

  • Ойын: «Теңгерім» – кім ұзақ тұрады.

ІІІ. Қорытынды (10 мин):
– Нәтижелерді жариялау.
– Рефлексия: «Бағдаршам әдісі».

Құрал-жабдықтар: гимнастикалық төсеніш, шағын заттар (кітап, қапшық).

ҚМЖ №28

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 1-сынып
Сабақ тақырыбы: Сызық бойымен жүру
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Сызық бойымен жүру арқылы зейін мен тепе-теңдікті дамыту.

  • Қимыл үйлесімін қалыптастыру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Сызық бойымен тепе-теңдікті сақтап жүре алады.

  • Жүру барысында зейінін шоғырландырады.

Бағалау критерийлері:

  • Қимыл дәлдігі.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин)
– Сапқа тұрғызу, амандасу.
– Қауіпсіздік ережесін түсіндіру.

ІІ. Негізгі бөлім (30 мин)

  • Сызық бойымен баяу жүру.

  • Қолды жайып, бір аяқпен жүру.

  • Зат (кітап, доп) ұстап жүру.

  • Топтық бақылау: әр бала кезекпен шығып, қалғандары бақылайды.

  • Ойын: «Кім сүрінбей өтеді?»

ІІІ. Қорытынды (10 мин)
– Нәтижелерді талқылау.
– «Бағдаршам» әдісі арқылы кері байланыс.

Құрал-жабдықтар: сызық сызып беретін лента немесе арқан.

ҚМЖ №29

Сабақ тақырыбы: Созылу жаттығулары
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Созылу жаттығулары арқылы икемділікті дамыту.

  • Бұлшықет тонусын қалыптастыру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Созылу жаттығуларын дұрыс орындайды.

  • Дене икемділігі артады.

Бағалау критерийлері:

  • Созылу амплитудасы.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Жеңіл қыздыру жаттығулары.

Негізгі бөлім (30 мин):

  • Алға еңкею, жан-жаққа созылу.

  • «Көпірше» жасау.

  • Жерге отырып аяқ созу.

  • Жеке жұмыс: әр бала жеке созылу кешенін орындайды.

  • Ойын: «Құстың қанаты» – қолды кең жайып созылу.

Қорытынды (10 мин):
– Жаттығуларды бірге қайталау.
– «Смайлик» әдісімен рефлексия.

Құрал-жабдықтар: төсеніштер.

ҚМЖ №30

Сабақ тақырыбы: Гимнастикалық жаттығулар
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Гимнастикалық жаттығуларды меңгерту.

  • Бұлшықет икемділігін жетілдіру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Гимнастикалық жаттығуларды орындайды.

  • Топтық жұмысқа белсенді қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Дұрыс орындауы.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Сапқа тұрғызу, қыздыру.

Негізгі бөлім (30 мин):

  • Алға еңкею, шалқая созылу.

  • Қолды тіреп кері иілу.

  • «Көпір» жаттығуы (қарапайым деңгейде).

  • Топтық жаттығулар: әр топ өз кешенін құрастырады.

  • Ойын: «Кім икемді?»

Қорытынды (10 мин):
– Сабақты қорытындылау.
– «Қол шапалақтау» әдісімен бағалау.

Құрал-жабдықтар: гимнастикалық төсеніш, арқан, орындық.

ҚМЖ №31

Сабақ тақырыбы: Тест: 30 м жүгіру
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Оқушылардың жылдамдық деңгейін тексеру.

  • Қысқа қашықтыққа жүгіру дағдысын бақылау.

Күтілетін нәтижелер:

  • 30 м қашықтықты жүгіріп өте алады.

  • Өз уақытының нәтижесін біледі.

Бағалау критерийлері:

  • Уақыт нәтижесі.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Сапқа тұрғызу, қыздыру жаттығулары.

Негізгі бөлім (30 мин):

  • Мұғалім жүгіру техникасын көрсетеді.

  • Әр оқушы кезекпен 30 м жүгіреді.

  • Уақыты секундомер арқылы өлшенеді.

  • Жеке және жұптық жүгіру ұйымдастырылады.

  • Ойын: «Кім жылдам?»

Қорытынды (10 мин):
– Нәтижелерді жариялау.
– Үздік шыққан оқушыларды мадақтау.
– Рефлексия: «Басбармақ» әдісі.

Құрал-жабдықтар: секундомер, конус, старт және финиш сызығы.

ҚМЖ №32

Пәні: Дене шынықтыру
Сынып: 1-сынып
Сабақ тақырыбы: Тест: ұзындыққа секіру
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Оқушылардың қозғалыс күшін тексеру.

  • Ұзындыққа секіру техникасын бақылау.

Күтілетін нәтижелер:

  • Тұрған орнынан немесе жүгіріп келіп ұзындыққа секіреді.

  • Өз нәтижесін біледі және салыстырады.

Бағалау критерийлері:

  • Қашықтық өлшемі.

Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):
– Сапқа тұрғызу, қыздыру жаттығулары.

ІІ. Негізгі бөлім (30 мин):

  • Мұғалім секіру тәсілін көрсетеді.

  • Әр оқушы кезекпен секіреді, нәтижесі рулеткамен өлшенеді.

  • Жеке сынақ: үш рет секіру.

  • Ойын: «Кім алысқа?» – топтық жарыс.

ІІІ. Қорытынды (10 мин):
– Нәтижелерді жариялау.
– «Смайлик» әдісі арқылы кері байланыс.

Құрал-жабдықтар: құм салынған шұңқыр, рулетка, сызық.


ҚМЖ №33

Сабақ тақырыбы: Тест: допты дәл лақтыру
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Дәлдік пен ептілікті тексеру.

  • Жұптық жарыс арқылы оқушылардың қозғалыс қабілеттерін бағалау.

Күтілетін нәтижелер:

  • Допты нысанаға дәл лақтыра алады.

  • Жұптық жарыста белсенді қатысады.

Бағалау критерийлері:

  • Дәл тигізу саны.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру (5 мин): Сапқа тұрғызу.

Негізгі бөлім (30 мин):

  • Мұғалім лақтыру техникасын көрсетеді.

  • Әр жұп кезекпен нысанаға (шеңберге, кеглиге) лақтырады.

  • Жеке сынақ: әр балаға 5 рет мүмкіндік.

  • Жарыс: «Кім көп дәл тигізеді?»

Қорытынды (10 мин):
– Нәтижелерді талдау.
– Жеңімпаздарды мадақтау.
– «Бағдаршам» әдісімен кері байланыс.

Құрал-жабдықтар: доптар, нысаналар (шеңбер, кегли).


ҚМЖ №34

Сабақ тақырыбы: Қорытынды ойын-сайыс
Ұзақтығы: 45 минут

Сабақтың мақсаты:

  • Бағдарламада өткен дағдыларды бекіту.

  • Топтық жарыс арқылы оқушылардың белсенділігін, ынтымақтастығын арттыру.

Күтілетін нәтижелер:

  • Әртүрлі қимыл-қозғалыс жаттығуларын орындайды.

  • Топтық ойынға белсенді қатысады.

  • Ұйымшылдық танытады.

Бағалау критерийлері:

  • Белсенділік, нәтижелілік.

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру кезеңі (5 мин):
– Сапқа тұрғызу, ойынға дайындау.

Негізгі бөлім (30 мин):

  • Эстафета: жүгіру → секіру → лақтыру → еңбектеу.

  • Ұлттық ойын элементтері: «Ақ серек – көк серек» немесе «Арқан тартыс».

  • Жылдамдық ойыны: «Кім бірінші?» – белгіленген тапсырмаларды жылдам орындау.

Қорытынды (10 мин):
– Қорытынды шығару, үздіктерді марапаттау.
– Рефлексия: «Қол шапалақтау» әдісі.

Құрал-жабдықтар: доптар, конустар, арқан, сызық белгілері.































Қолданылған әдебиеттер

  1. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі. Дене шынықтыру пәні бойынша оқу бағдарламасы (1–4 сыныптар). – Астана: Ы.Алтынсарин атындағы ҰБА, 2022. – 48 б.

  2. Қазақстан Республикасы. Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты. Жалпы орта білім. – Астана: ҚР БҒМ, 2021. – 96 б.

  3. Әбиев Ж., Бабаев С., Құдиярова А. Педагогика: оқулық. – Алматы: Дарын, 2020. – 512 б.

  4. Сағындықов Е. Қазақтың ұлттық ойындары. – Алматы: Рауан, 1991. – 240 б.

  5. Жолдасбеков М. Бастауыш сыныпта дене тәрбиесі. – Алматы: Мектеп, 2018. – 184 б.

  6. Тұрыскелдина Г. Бастауыш мектеп оқушыларының қимыл-қозғалыс белсенділігін дамыту: оқу құралы. – Астана: Фолиант, 2019. – 216 б.

  7. Қасенова Ж. Дене тәрбиесі әдістемесі: оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2020. – 192 б.

  8. Курамысова Г. Дене шынықтыру сабақтарында ұлттық ойындарды пайдалану. – Алматы: Білім, 2017. – 128 б.

  9. Нұрлыбекова А. Бастауыш мектеп жасындағы балалардың қозғалыс белсенділігі. – Шымкент: Педагог, 2016. – 152 б.

  10. Шамова Т.И. Методика физического воспитания младших школьников. – Москва: Просвещение, 2015. – 256 с.

  11. Матвеев Л.П. Теория и методика физической культуры. – Москва: Физкультура и спорт, 2014. – 544 с.

  12. Кенжебаева С. Бастауыш сынып оқушыларына арналған қозғалыс ойындары. – Алматы: Арман-ПВ, 2019. – 136 б.

  13. Хухлаева О.В. Психология и педагогика здоровья. – Москва: Академия, 2017. – 304 с.

  14. Дене тәрбиесі және спорт терминдерінің сөздігі. – Алматы: Білім, 2012. – 224 б.

  15. World Health Organization. Global Recommendations on Physical Activity for Health. – Geneva: WHO Press, 2010. – 60 p.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
09.10.2025
78
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі