Тақырыбы:“Аялы алақан” отбасылық клуб
отырысы (слайд)
Мақсаты:
- отбасы құндылықтарын, дәстүрлерін жаңарту;
- ата - ана мен бала арасындағы және отбасы мүшелерінің бірі -
біріне жақсы қарым - қатынастарын орнату;
- қамқоршыларға құрмет әрі қолдау көрсету.
Күтілетін нәтиже:
өз ұлтының әдет - ғұрыптарын, салт - дәстүрлерін қастерлейтін;
өз ойын ашық жеткізетін, көпшілік алдында сөйлей білетін білімді,
саналы;
ата - ананы, отбасын, өмір құндылықтарын құрметтейтін тұлға
қалыптастыру.
«Бала тәрбиесі – бір өнер, өнер болғанда да ауыр өнер, жеке бір
ғылым иесі болуды тілейтін өнер. Баланы дұрыс тәрбиелеу үшін
әркімнің өз тәжірибесі жетпейді. Басқа адамдардың тәжірибесімен
танысуы керек»
Мағжан Жұмабаев
Отбасы – адам үшін ең жақын әлеуметтік орта. Отбасы белгілі
дәстүрлердің, жағымды өнегелердің мұралар мен салт - дәстүрлердің
сақтаушысы. Үлкенді құрметтеу отбасы мүшелерінің бір - бірінің
тәрбиесіне жауапкершілік, борыштылық, адамгершілік сезімдерін
туғызған. Қазақ отбасындағы арнайы жазылып бекітілмеген «заңдары»
әке мен ұлдың, шеше мен қыз баланың, әке мен қыздың, қыз бен
жеңгенің, келін мен ененің, келін мен атаның, нағашы мен жиеннің,
бажа, жезде, бөлелердің арасындағы өзара қарым - қатынастары
әрқайсысын әдептілікке тәрбиелеудің ерекше қымбат үлгісі іспетті.
Бойына адамгершілік асыл қасиеттерді жинап өскен жасты «көргенді»
деп, жүрегінен нұр, өңінен жылу кетпейтін, әрдайым жақсылық жолын
ойлайтын, әр істе әділдік көрсететін адамдарды «иманды» деп
атаған.
Аталар мен апалар ауыл - аймақ, ағайын арасының берекесі, ақылшысы
болып келеді.
Олардың әрқашанда мәртебесі биік болып, сый - құрметке бөленген.
Өйткені, үлкенді
сыйлауды қадір тұтқан қазақ салты бойынша көргені мен тұрмыста
түйгені көп, тәжірибесі мол адамның сыйға бөленуі заңды құбылыс деп
танылған. Үлкенді сыйлау, ақылын тыңдау көргенділік деп
есептеледі.
Тренинг: “Бұл кім?”
Ата - аналар баласын неге теңейді, бала ата - анасын неге теңейді,
соның суретін салады, түсіндіріп айтады.
Аяқталмаған сөйлем
Отбасы - бұл...
Менің ата - анам - бұл...
Менің жанұямдағы қуаныш – бұл...
Үйімнен жыраққа кетсем,...
Ата - анамның басты тілегі – бұл...
Ата - аналарға:
“Менің балаға қатысты міндеттерім:...”
Балаларға:
“Менің ата - анаға қатысты міндеттерім:...”
Әр халықтың бала тәрбиесіндегі өзіндік ерекшеліктері арқылы отбасы
тәрбиесінің де өзіне ғана тән мәдени құндылықтары қалыптасады.
Қазақ отбасы тәрбиесінің өзіне тән ерекшеліктері оның халықтық
педагогика мұраларының мазмұны мен түрлерінде бейнеленген. Көне
заманнан - ақ қазақ халқында жазбаша педагогикалық еңбек жазып
қалдырмаса да білгір педагогтар, тәрбиешілер, ұстаздар болған. Олар
өз көзқарастары мен әрекеттерінде белгілі бір дәстүрлі дүниетанымды
ұстанып, халықтың мұраттары мен арман тілектеріне сүйеніп
отырған.
Ырымдар мен тыйымдар
Қонақты сыйламас бұрын үй қожасының өзі астан ауыз тиюі керек,
себебі...
Дастархан қос қабатталған болса, қонақ келгенде оның тұйық жағын
төрге қаратып, оң бетін келтіріп жаяды, себебі...
Үйге кіріп келе жатқан қонақ абайсызда сүрініп кетсе, үй иесі
марқайған түрмен төрінен сыйлы орын ұсынады,
себебі...