Материалдар / "Аяз би" ертегісін сатылай кешенді талдау 5-сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

"Аяз би" ертегісін сатылай кешенді талдау 5-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақ әдебиеті пәні мұғалімдеріне сатылай кешенді талдау техналогиясын пайдалануға көмектеседі.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Желтоқсан 2017
10511
135 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сабақтың тақырыбы: «Аяз би» ертегісіне сатылай кешенді талдау.

Сабақтың мақсаты: білімділік - оқушылардың ертегіні қаншалықты меңгергенін анықтау, бас кейіпкердің бойындағы қасиеттерді нақтылап көрсету; дамытушылық - оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттырып, еркін, тиянақты сөйлеу қабілеттерін, сатылай кешенді талдау дағдыларын дамыту,әдеби-теориялық білімдерін кеңейту; тәрбиелік - жақсыдан үйреніп жаманнан жиренуге, адамгершілікке, адал да әділ болуға тәрбиелеу;

Сабақтың түрі: қорытынды сабақ.

Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап,мәнерлеп оқу, іздену, талдау, сәйкестендіру, топпен жұмыс,сатылай кешенді талдау.

Сабақтың көрнекілігі: оқулық, слайд, оқушылардың тақырыпты түсіну деңгейлерін анықтауға арналған тапсырмалар.

Пәнаралық байланыс: ән, қазақ тілі, тарих,бейнелеу өнері, биология

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі.

Оқушылармен амандасу,түгелдеу, оқу құралдарын тексеру, сыныптың тазалығына көңіл бөлу. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.

Сәлеметсіздер ме, оқушылар?

Әзірміз бе, сабаққа?

Әдебиет – сөз өнері

Сай келейік талапқа.

Бар ма үйден дайындық?

Тапсырмаңыз дұрыс па?

Оқымасаң уайым қып,

Тығылмаңыз қуысқа!

Ойымызды айтайық,

Білімімізді байқайық.

Тексеруші ұстаздар,

Қалсын бір сәт марқайып. -Балалар, сабағымыздың басын бір- бірімізге деген жылы лебізбен, бүгінгі сабақта бәрімізге күш-қуат беретін сөздермен бастасақ деп отырмын, ол үшін тақтаға назар аударайық. Қане, қандай сөз берілген ? -Дұрыс. СӘТТІЛІК. Бұл сөз - әрбір адамға, оның өміріндегі әр кезеңде қажет болатын сөз екен.Ал енді осы сөздің лексикалық мағынасын қалай түсінесіңдер, ойларыңды ортаға салып көріңдер. -Ендеше, жанымыздағы көршімізге осы сөздің әрбір әрпінен басталатын қошемет сөздер айтып шығайық





-Жақсы, балалар, біз бір-бірімізбен таныстық, бір-бірімізге қошамет сөздер айтып, көңіл-күйімізді көтердік. Ендеше бүгінгі сабағымызға оралайық.

ІІ. Үй тапсырмасын пысықтау. -Қазір бізде қай сабақ? -Ал жалпы әдебиеттің неше түрі бар?

-Ауыз әдебиетінің қандай түрлері бар? -

Біз әдебиеттің қай түрін өтіп жатырмыз?

-Ертегінің неше түрі бар?

-Үйде қандай ертегі оқып келдік?

-«Аяз би» ертегісі ертегінің қай түріне жатады?,

-Неге «Аяз би» ертегісін шыншыл ертегі дейміз?

-Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы «Аяз би» ертегісіне сатылай кешенді талдау.

-Алдымен біз топқа бөлінейік. Ол үшін қазір әр бала мұғалім үстелінен бір-бірден қиылған қағаз кесіндісін алады. Бұл қағаздарда «Аяз би» ертегісіндегі

хан мен қойшы шал арасындағы диалогтан үзінділер келтірілген. Хан сөзінен үзінді алып шыққан оқушылар бір топқа, қойшы шал сөзінен үзінді алып шыққан оқушылар екінші топқа бөлінеміз.

1-топ: «Ата, мына таудың басын қырау шалғалы неше жыл болды?», « Бұл таудың етегін қырау шалғалы неше жыл болды?», «Таудың басынан бұлақ аққалы неше жыл болды?», «Ата, өзіңіз нешеусіз?», «Баба, менің қырық асыранды қазым бар ...»

2-топ: «Бір жиырма жыл болған шығар», «Он бес жыл болды», «Оған да бір он жыл болған шығар», «Ой, шырағым-ай, жатқанда екеуміз, тұрғанда төртеуміз», «Адамына тап болсаң айтқаныңнан да артық етер».

-Сонымен бізде екі топ пайда болды, яғни бірінші топ «Хан» тобы болса, екінші топ «Қария» тобы деп аталады.

ІІІ. ББҮ кестесін толтыру.

Әр топқа ББҮ кестесі сызылған парақшалар таратылады.

Білемін +

Білгім келеді?

жаңа ақпарат Ү







Мағынаны тану.

1-топ

-Қазір тақтадағы ертегінің мазмұнына сай құрылған жоспар тарауларына назар аударыңыздар.

-Жоспар тараулары дұрыс орналасқан ба?

Ендеше сіздер жоспар тарауларын дұрыс орналастыруларыңыз қажет.

2,3 слайд

1Shape1 Shape2 . Жаманның жақсы мен жаманды айыра білуі.

2Shape3 . Жаманның сертке берік болуы.

3Shape4 Shape5 . Жаманның Барсакелмеске баруы.

4Shape6 . Құстың, адамның, шөптің жаманын табуға

ханның уәзірлерін жұмсауы.

5Shape7 . Хан тағына отырған Жаман.

6Shape8 . Ханның Жаманды уәзір етуі.

7. Меңдінің Жаманды таңдауы.

8Shape9 . 40 уәзірдің хан мен Жаманды араздастыруы.

9Shape10 . Хан жұмбағын шеше алмаған уәзірлердің

Жаманға келуі.

10. Ханның Жаманды сағынуы.

2-топ

Берілген мақал-мәтелдерді жоспардың тарауларына сәйкестендіру.

4- слайд

Shape11

Есірген хан елді ермек етер.

. Құстың, адамның, шөптің

Shape12 жаманын табуға ханның

Shape13

Ащы менен тұщыны татқан білер.

уәзірлерін жұмсауы.



Shape14

Жаманның жақсы мен

Shape15

Ақыл - ердің қорғаны.

жаманды айыра білуі.

Shape16 Ханның Жаманды

уәзір етуі.

Shape17

Кедейлігіне қарама, кісілігіне қара.



Shape18 Меңдінің Жаманды таңдауы.



Shape19

Сертке берік бол, досыңа серік бол.



Shape20 Жаманның сертке

берік болуы.

Shape21 40 уәзірдің хан мен

Shape22

Арсыз адам жала жауып аздырады.

Жаманды араздастыруы.

ЖShape23 аманның Барсакелмеске баруы

Shape24 Shape25

Жігітті намыс өлтіреді.

.



Хан жұмбағын шеше

Shape26

Алдыңа келсе атаңның құнын кеш.

алмаған уәзірлердің

Жаманға келуі.

Ханның Жаманды сағынуы.



Shape27

Ескі дос естен кетпес.

Shape28

Ханның Жаманды сағынуы.



Shape29

Ақылды жетер мұратқа, Ақылсыз қалар ұятқа.





Shape30

Хан тағына отырған Жаман









ІІІ. Ертегінің композициялық құрылысына сатылай кешенді талдау.

І нұсқа

3-слайд

Shape33 Ертегінің басталуы Ақылы асқан Мадан деген ханның болуы.



Shape34 Ертегінің дамуы Құстың, адамның, шөптің

жаманын табуға ханның

уәзірлерін жұмсауы;

Жаманның жақсы мен

жаманды айыра білуі;

хан сынағынан сүрінбей

өтуі.



Shape35 Ертегінің байланысы Жаманның ханға уәзір

болуы;

Меңдінің жұмбағын шешіп,

қызға үйленуі.



Shape36 Ертегінің шиеленісуі Қырық уәзірдің ханды

Жаманмен араздастыруы;

Жаманның Барсакелмеске

сапары;



Жаманның хан өтірігіне

жауабы;



Shape37 Ертегінің шарықтау Ханның Жаманды Ақша-

шегі ханның еліне көшіріп салуы;

Жаманды сағынған ханның

уәзірлерін жазалауға тапқан

ақылы;



Shape38 Ертегінің шешімі Жаманның арсыз уәзірлерді

хан жазасынан құтқаруы;

Жаманның хан тағына

отыруы.



Shape39 Ертегінің Қарапайым адамның өмірді

қорытындысы тануы, өмірлік тәжірибесінің

молдығы мен зеректігінің

арқасында басына бақ қонуы.



Ертегіге сатылай кешенді талдау.

ІІ нұсқа

4-слайд

Shape40



Shape48 Кейіпкерлері

Мадан хан

Жаман - Аяз Би

Қырық уәзір

Меңді қыз

Қой жайып жүрген шал



Shape49 Портрет - адамның бет-пішінін бейнелеу,

түр-тұлғасын таныту.

Жаман - үстінде жыртық тоны, басында тері

тымағы бар, ұсқынсыз адам.



Shape50 Теңеу- көркемдеп суреттеуде затты,құбылысты

екінші зат, құбылыспен салыстырып

бейнелеу.

Сексеуілдің шоғындай, тәрелкедей

болып уатылғанша, пышақтай болып

басы кесілгенше,гауһар тастай.

Shape51 Мағынасы жуық сөздер:ақылды, данышпан;

ұсқынсыз, жаман, сиықсыз, адам көргісіз;

бай, мырза; көзіккен, көз тиген; араздасты -

райық, арасына от жағайық; айып, қате;

іргеңді көтер, көш;



Shape52 Қарама-қарсы мәндес сөздер: жоқ- бар,

ұшпаған-қонбаған , қыз- ұл, оң қол- сол қол,

жаман-жақсы, күндіз-түнде;

Shape53 Мақал-мәтелдер:

«Адам тілі тас жарар, тас жармаса бас жарар»;

«Сөз тапқанға қолқа жоқ»;

«Қылыш үстінде серт жүрмейді»;

«Аға өлсе -іні мұра»;

«Біреуге ор қазба, өзің түсерсің»;

«Аяз әліңді біл, құмырысқа жолыңды біл»

ІҮ. Бекіту.

Топтастыру стратегиясы бойынша ертегінің кейіпкерлері Жаман мен қырық уәзірге мінездеме береміз.

1-топ: Жаманға мінездеме береді

5-слайд

Shape55 Shape56 Shape54

шыншыл

сертке берік

қарапайым





Shape57

Shape59 Shape58

Shape60

кішіпейіл



Shape61

ақылды



Shape64 Shape62 Shape63

Жаман

Shape65

Shape68 Shape69 Shape67 Shape66

тапқыр

кешірімді



Shape71 Shape70

Shape72 Shape73

адал

әділ

6-слайд

2-топ: Қырық уәзірге мінездеме береді



Shape74

күншіл



Shape75 Shape76

екіжүзді

кекшіл





Shape77 Shape78 Shape79





Shape81 Shape80 Shape82

арам ойлы

жағымпаз

Қырық уәзір



Shape84 Shape83

Shape86 Shape85



Shape87 Shape88

ақылдары аз

іштері тар







Ү.Қорытынды.

-Міне, балалар, топтастыру стратегиясынан байқағанымыздай, Жаман осы қасиеттерінің арқасында Аяз би атанып, уәзірлер өз қателіктеріни мойындауға мәжбүр болған екен. Сабағымызды қорыту үшін «Аяз әліңді біл, Құмырысқа жолыңды біл» деген даналық сөздің шығу себебіне ой толғап көрейік.

Постер құру

Бізге жеткен деректерге қарағанда Аяз би Майқы бидің заманында өмір сүрген екен. Майқы би Аяз би сияқты дана билеріне өзінің оң жағынан орын береді екен. Аяз бидің Құмырысқа деген әрі би, әрі батыр жан серігі болцпты. Қайда барса да екеуі жұбын жазбай жүреді екен. Бұлар Майқы бидің сенімді билері болған, қазылық құрып, ел мен ел арасындағы елшілік, бітімшілікпен айналысады. Майқы би екі бидің шалыс басқан жерлері болса ескерту жасап, бағыт беріп тотырған көрінеді.

Орынсыз ауыз ашсаң,

Екі би басарсың шоқ,

Аяз би, әліңді біл,

Құмырсқа, жолыңды біл, - деп әркез тәртіпке шақырып отырған деседі.

-Ал енді , балалар, ББҮ кестесінің қалған екі бөлігін толтырайық.

ББҮ кестесін толтыру.

Білемін +

Білдім

Жаңа ақпарат Ү









ҮІ. Үйге тапсырма.





Shape89



.

















Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!