Оқылым алды
жұмыс. Ой
қозғау.
Суретті пайдаланып, өз
ойларыңызды айтыңыздыр.
Оқылым.
(Қабілеті ұқсас балаларды
топтау арқылы саралау)
Тапсырма.
Мәтінді зерделеп оқып,
көтерілген мәселені анықтаңыз.
Көтерілген мәселеген қатысты оқырманның қарым-қатынасын анықтау
үшін, «СПИН» әдісімен талқылау сұрақтарын
құрастырыңыз.
1-топ. (С) Ситуациялық 1
сұрақ
2-топ. (П) Проблемалық 1
сұрақ
3-топ. (И) Ұғындырушы
(ақпараттық) 1 сұрақ
4-топ. (Н) Бағыттаушы
(нұсқаушы) 1 сұрақ
«Темірланның
хаты» «Сәлеметсіз бе, құрметті
редакция! Сізге хат жазып отырған Ақтау қаласында
тұратын, 6 - сыныпта оқитын Асанбаев Темірлан деген баламын. Жасым
12-де. Өмірдің басыма түскен ауыр жағдайлары қолыма қалам алғызды,
әрі сіздерге хат жазуға мәжбүр етті. Осыдан 3-4 жыл бұрын мен де өз
отбасыммен бақытты өмір сүрдім, бақытты балалық шағымда бастан
кешіріп жаттым. Бірақ өмірім бір мезетте алай-дүлей боран соққандай
өзгеріп сала берді. Бірнеше жыл бұрын Ақтау қаласында өзіміздің
тұрып жатқан үйіміз де болды. Сол үйде әке, шешем және өзімнен
басқа 2 інім, 2 қарындасыммен бірлесіп, өмір сүрген бақытты отбасы
едік. Өкінішке орай, әкем үйімізді банкке қойып, несиеге 40 мың
доллар ақша алып, қарызға
кірдік. Ол несиені жаба алмадық, себебі әкеміз
жұмыстан шығып қалды.
Кейіннен әкем бізді тастап кетті: қиындыққа
төзе алмады. Анамыз бес баламен қалып, екі жерде жұмыс жасап,
аянбай еңбек етті. Әрине оның тапқан азғантай ақшасы бізге әзер
жетті. Уақытында төлеуге тиіс несиеміз де төленбей, ақыры ақпан
айында үйімізден айырылдық. Қыстың қақаған күні жылап - сықтаған
балалардың көз жасына қарамай, сот орындаушылары үйімізден қуып
шықты. Амалсыз қала сыртындағы дачадағы бір бөлмелі сарайды
паналауға мәжбүр болдық. Күнделікті асқа жарымағандықтан, өзімнен
екі жас кіші інімді ертіп, көшедегі машиналардың терезелерін сүртіп
ақша таптым. Әр терезеге 100 теңгеден алып, күніне 500 теңге, кейде
1000 теңге тапсақ, мәз болып үйге жүгіреміз. Үйде екі көзі төрт
болып күтіп отырған інім мен қарындастарымызға нан, жейтін тамағын
аламыз. «Аш бала
тоқ баламен ойнамайды»
дегендей, мен
де сабаққа баруды осылай қойдым. Менің қазіргі уақыттағы басты
мақсатым: «Оқу, білім алу емес, балалары үшін еңбек етіп жүрген
анама көмектесу. Туған бауырларыма күнделікті тамағын тауып
беру».
Әкемнен ешқандай көмек жоқ, тіпті хабар да
жоқ. Мен тек өзіме
сенемін. Анама
сенемін. Аш болсам да,
тоқ болсам да,
өз отбасыммен
бірге болғым келеді. Осы хатымды жолдай отырып, жағдайымды айта
отырып, сіздерден ақыл - кеңес
сұраймын.
Сәлеммен
Темірлан
Дескриптор:
1) Мәтінді зерделеп оқып, көтерілген мәселені
анықтайды;
2) көтерілген мәселеге қатысты оқырманның
қарым-қатынасын анықтауда сұрақтар құрап
жазады;
3) сұрақтарға оқырман тарапынан жауап
береді.
ҚБ.
Әр топ жұмысы дұрыс жауап пен сұрақ үлгілері
негізінде талданып, дескриптор бойынша
бағаланады.
Оқылымнан кейінгі
тапсырма.
Оқушылар қайта үш топқа бөлініп
отырады.
Топтық жұмыс. (Тапсырма арқылы
саралау)
1-топ. Берілген мәтіннен салалас құрмалас
сөйлемдерді анықтап, түрлерін
ажыратыңыз.
Салалас құрмалас
сөйлемдер
|
Түрлері
|
|
|
Дескриптор:
-Салалас құрмалас сөйлемдерді
анықтайды;
-Салалас құрмалас сөйлем түрлерін
ажыратады.
ҚБ. Дұрыс жауаппен салыстыру арқылы
бағалау
2-топ. Берілген жай сөйлемдерді ыңғайлас,
себеп-салдар салалас құрмаластың жалғаулықты және жалғаулықсыз
түрлеріне түрлендіріп жазыңыз, жасалу жолын
түсіндіріңіз.
А) Темірланның өмірі бір мезетте алай-дүлей
боран соққандай өзгеріп сала берді.
Ә) Бірнеше жыл бұрын Ақтау қаласында
өзіміздің тұрып жатқан үйіміз де
болды.
Б) Амалсыз қала сыртындағы дачадағы бір
бөлмелі сарайды паналауға мәжбүр
болдық.
В) Мен тек өзіме
сенемін.
ҚБ мұғалімнің
бағалауы
3-топ. Темірланның құқығының қорғалуы
мәселесін қарастырыңыз. Себебі мен салдарын анықтауда себеп-салдар
салалас құрмалас сөйлемдерді
қолданыңыз.
Дескриптор:
- Темірланның құқығының қорғалуы мәселесін
қарастырады;
- Себеп-салдар құрмалас сөйлемдерді
қолданады;
- Себебі мен салдарын
анықтайды;
Дескриптор арқылы
бағалау
Жеке жұмыс
( қабілеті жоғары оқушыға
бағытталған саралау тапсырмасы)
Салалас құрмалас сөйлемдерді
қолдана отырып, хат жазыңыз. Хат жазу алгоритмін
сақтаңыз.
Дескриптор:
-сұрақты басшылыққа
алады;
-хат жазу алгоритмін
сақтайды;
-себеп-салдар салалас
құрмалас, сөйлемдерді қолданады.
ҚБ. Хат жазу алгоритмі
арқылы бағалау
|