Материалдар / Баланың дамуындағы қимыл-қозғалыс ойынының рөлі

Баланың дамуындағы қимыл-қозғалыс ойынының рөлі

Материал туралы қысқаша түсінік
Баланың дамуындағы қимыл-қозғалыс ойынының рөлі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Маусым 2024
115
0 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ



Каспий Өңірі Болашақ Колледжі






Тақырыбы:


Баланың дамуындағы қимыл-қозғалыс ойынының рөлі






Орындаған: Қорабаева Гаухар

Тексеруші: Қуаныш Өмірбекұлы

Тобы:Фк 21 с/о












2024 ж

 

 



Баланың дамуындағы қимыл-қозғалыс ойынының рөлі

 

Қимыл-қозғалыс ойыны - баланы өмірге дайындайтын жаттығу. Ойынның қызықты мазмұны, эмоционалды байлығы баланы белгілі бір ақыл-ой және физикалық күш-жігерге итермелейді.

П.Ф. Лесгафт

 

 

Сабақтарда, үзілістерде, ұзартылған күндік топтарда қимыл-қозғалыс ойындарын қолдану

Ойын — балалық шақтың таптырмас серігі. Ол балаға дүниені тануға мүмкіндік береді, қарым-қатынасқа үйретеді, дене бітімінің дамуына ықпал етеді, интеллектуалдық жағынан байытады, өмірлік жағымды эмоционалдық фон қалыптастырады. Балалар үшін ойынмен әр кездесу — бұл мереке. Бірақ бұл мерекенің жарқын және көңілді өтуі мұғалімге, ұйымдастырушыға, олардың кәсіби дайындығына, эрудициясына, құзыреттілігіне, олардың тарапынан қаншалықты бастамашылық пен шығармашылық танытылатынына байланысты. Мұның бәрі, әрине, баланың дене бітімі дамыған, дені сау, көңілді болып өсуіне, дене шынықтыру, дене шынықтыру және бұқаралық спорт құндылықтары оның күнделікті қажеттілігіне айналуына жағдай жасайды.

Жалпы білім беру мекемесінің дене шынықтыру бағдарламасының талаптарына сәйкес білім беру, тәрбие және сауықтыру мәселелерінің кешенін ойдағыдай шешу үшін ашық аспан астындағы ойындарды гимнастика, жеңіл атлетика, спорттық ойындар, туризммен ұштастыра отырып өткізу ұсынылады. .

Тәрбиелік міндеттер қимылды ойындар олар жүгіру, секіру, лақтыру, сондай-ақ гимнастика, жеңіл атлетика, спорттық ойындар мен туризм сабақтарында алған табиғи қимыл-қозғалыс дағдыларын жетілдіру мен бекітуді көздейді.

Қимыл-қозғалыс ойынының тәрбиелік міндеттері баланың физикалық (шапшаңдық, ептілік, күш, дәлдік, секіру, төзімділік) және моральдық-еріктік (батылдық, адалдық, ұжымшылдық) қасиеттерін дамытуға ықпал етеді.

Сауықтыру тапсырмалары оқушылардың қалыпты физикалық дамуын, денсаулығын нығайтуды анықтайды.

Дене шынықтыру сабағындағы қозғалмалы ойындар. Ашық ойындарды сабақтың барлық бөліктеріне қосуға болады. Сабақтың дайындық бөлігіне оқушылардың зейінін ұйымдастыруға ықпал ететін отырықшы және күрделі емес ойындарды қосу ұсынылады. Сабақтың негізгі бөлігінде жылдамдықпен жүгіру, кедергілерден өту, секіру, күрес, өрмелеу ойындары қолданылады. Сабақтың қорытынды бөлімінде сабақтың негізгі бөлігінде қарқынды жаттығулардан кейін белсенді демалуға ықпал ететін төмен және орташа қозғалмалы ойындар өткізіледі.

Балалар, әсіресе бастауыш сынып оқушылары, мазасыз. Өсіп келе жатқан ағзаның белсенді қозғалысқа табиғи биологиялық қажеттілігі күніне кемінде екі сағатты құрайды. Мектепке дейінгі жаста балалар бұл қажеттілікті толығымен қанағаттандырады. Мектепке келе отырып, қатаң реттелетін оқу үдерісіне қатыса отырып, уақытының 85-90 пайызын партада отырып, балалар физикалық белсенділіктің жетіспеушілігінен зардап шегетіні сөзсіз. Нәтижесінде оқушының отырықшы өмір салты физикалық белсенділікке әкеледі, бұл әртүрлі аурулардың пайда болуына алғышарттар жасайды.

Педагогикалық ғылым дене шынықтыру сабағын өткізу күндері мектеп оқушыларының дене белсенділігінің тапшылығы орта есеппен 40 пайызды құрайтынын дәлелдеді (қалған күндері — 80). Бұдан шығатыны, дене шынықтыру сабақтарын өткізу балалардың қимыл-қозғалыс қажеттілігін толық қамтамасыз етуге мүмкіндік бермейді. Бұл қажеттіліктің 22 пайызына дейін балалар өз бетінше, көбінесе балалардың ұтқырлығы есебінен қанағаттандырады. Сондықтан балалардың дене шынықтырудағы өмірлік қажеттіліктерін қанағаттандырудың тиімді формалары мен құралдары табылмаған көптеген мектептерде "тыныштық құбылысы" максималды деңгейге жетеді. Сонымен, тақырыптан алшақтайтын сабақтардың жалпы санының 85 пайызы үзіліс кезінде пассивті демалатын мектеп оқушыларының үлесіне тиеді.

Үзілістегі ашық ойындар шаршауды басатын, оқушыны келесі сабаққа дайындайтын құрал болып табылады. Статистика мектептегі тыныштықты біраз уақытқа бұзса да, үзілістегі балалар ойындарының пайдасына сенімді түрде айтады.

Ғалымдардың көптеген зерттеулері үлкен өзгеріс кезінде физикалық белсенділіктің оңтайлы режимін табуға мүмкіндік берді. Бұл жүктемелер балалардың айтарлықтай шаршауын тудырмай, төмен және орташа қарқындылық деңгейінде болуы керек. Қарқындылығы жоғары ойындар, үзілістің елеусіз ұзақтығымен балаларды қатты толғандырады, сыныпқа қалдық құбылыстарды әкеледі: қозу, жинақылық, демек, оқушының сабақтағы тақырыптық үлгерімін төмендетеді.

Ойындарды таңдау балалардың жасына да байланысты болуы керек. Егер бастауыш сынып оқушылары қарапайым топтық ойынға қанағаттанса, онда жетінші сынып оқушысы үшін, мысалы, күш, ептілік, белгілі бір шеберлікті көрсете алатын ойын жаттығуларына қатысу қызықтырақ. Жалпы, үзілістегі ойындар, әдетте, өте қарапайым. Оларға тиісті нормативтік талаптарды міндетті түрде сақтай отырып, дене шынықтыру сабағына сипат бермеу керек. Бұл балалардың, әсіресе ұялшақ және шешімсіздердің бастамасын тежейді. Балаларға балалардың дене белсенділігінің барлық алуан түрлілігінде өзін көрсетуге мүмкіндік беру қажет.

Сыныптан тыс дене шынықтыру-сауықтыру жұмыстары балаларға дене белсенділігінің жетіспеушілігін толтыруға, жалпыға қолжетімді дене шынықтыру жаттығуларына, спортқа қатысуға мүмкіндік береді. Бұл жұмыста үнемі өзгеріп отыратын жағдайлары бар эстафеталық ойындар, қосымша тапсырмалар енгізу жиі қолданылады. Мысалы, доптармен, секірулермен эстафеталық ойындар кедергілердің барлық түрлерімен қиындауы мүмкін: кедергілер, гимнастикалық орындықтар және т.б. Ойынның осындай қанықтылығы балаларды бүгінгі сайысқа да, ертең, ертең, ертең, келесі аптада өтетін кезекті сайысқа да қызықтырады.

Ұзартылған күндік топтардағы қимыл-қозғалыс ойындары қазіргі уақытта олар балаларды қоғамдық тәрбиенің маңызды формасына айналды. Ұзартылған күндік топтағы балалармен жұмыс істеудің маңызды міндеттерінің бірі — оқу тапсырмаларын орындаудан бос сағаттардың орынды, қызықты толтырылуын және тұлғаның жан-жақты дамуына ықпал етуін қамтамасыз ету. Бұл көп жағдайда мұғалімге, оның балаларды қызықты іспен қызықтыра білуіне, әркімге өз қабілеттерін барынша толық жүзеге асыруға мүмкіндік беруіне байланысты. Ойын өзін-өзі көрсетудің, өз күшін сынаудың маңызды құралы ретінде бұл мұғалімге үлкен көмек бола алады.

Сауықтыру лагерьлеріндегі ашық ойындар балалардың денсаулығын нығайту, олардың жолдастық, өзара көмек сезімдерін тәрбиелеу мақсатында өткізіледі. Лагерьдегі жағдайлар әсіресе балалар жақсы көретін ашық аспан астындағы ойындарды, сондай-ақ дене шынықтыру мұғалімдерінің жетекшілігімен ойындарды өз бетінше қолдануға қолайлы.

Сауықтыру лагерінде ашық аспан астындағы ойындарды ұйымдастыру формалары алуан түрлі. Ойындар лагерь күнінің тәртібін ескере отырып, басқа дене шынықтыру сабақтарымен бірге жоспарланады. Олар таңертеңгілік жаттығулар кезінде, звенолар, отрядтар жиындарында, лагерьдегі бірнеше отрядтар арасындағы бөлек іс-шаралар ретінде өткізіледі. Ашық және спорттық ойындар спорттық жарыстардың бағдарламаларына енгізілген — "Көңілді старттар", "Нептун күні" және т.б., командалар немесе отрядтар арасында дербес кездесулер де өткізіледі. Сауықтыру лагерінде қалашықтар, орыс аяқ киімдері және т.б. сияқты ойындарды қолданған дұрыс. Жергілікті жердегі ойындар әсіресе құнды, өйткені олардың тәрбиелік және тәрбиелік мәні зор. Лагерьдегі әр ауысымда ашық аспан астындағы ойындарға негізделген кешенді жарыстармен бірге "Зарница" әскери-спорттық ойынын өткізген жөн. Лагерь ауысымының бірінші жартысында отрядтар арасында ойын жарыстары, ал екіншісінде (жеңімпаз команда анықталған кезде) лагерьлер арасында жарыстар өткізіледі.

Тәрбие жұмысының жетістігі көп жағдайда мұғалімнің кәсіби шеберлігіне байланысты. Біз өз жұмысымызды жақсы көруіміз керек, балалармен дене шынықтыру мен спортқа қызығушылық танытатындай жұмыс құруға тырысуымыз керек.

Ойынның тәрбиелік мәнін, оның баланың дамуына жан-жақты әсерін асыра бағалау қиын. Ойын биологиялық жағынан да, психологиялық жағынан да балалық шаққа тән және ересектердің шебер басшылығымен ғажайыптар жасай алады. Сиқырлы таяқша тәрізді ойын балалардың кейде тым қарапайым, жалықтыратын, жалықтыратын нәрселерге деген көзқарасын өзгерте алады. Бұл балалар ұжымын құруға, біріктіруге, тұйық және ұялшақ балаларды белсенді іс-әрекетке тартуға ықпал етеді. Ойындар ережелерді сақтауға, тәртіпті сақтауға, адалдыққа, әділдікке, төзімділікке, өзін-өзі талап етуге, өз іс-әрекетін басқара білуге және басқаларды объективті бағалауға тәрбиелейді.

Көптеген ойындардың ішінде: қимыл—қозғалыс, сюжеттік, имитациялық, музыкалық, танымдық, логикалық және т.б. қимыл-қозғалыс ойындары қимыл-қозғалыс "аштық" - физикалық белсенділіктің ең жақсы емі ретінде ерекше орын алады.

Ашық аспан астындағы ойындарға тән белгілер - бұл қимылдардың байлығы мен алуан түрлілігі ғана емес, сонымен қатар оларды әр түрлі ойын жағдайларында қолдану еркіндігі, айқын эмоционалды сипат, бұл балалардың бастамашылығы мен шығармашылығын көрсетуге үлкен мүмкіндіктер туғызады. Бұл ойындардың көпшілігі ерте заманнан бар және ұрпақтан-ұрпаққа жалғасып келеді. Уақыт кейбір ойындардың сюжеттеріне өзгерістер енгізеді, оларды қазіргі өмірді бейнелейтін жаңа мазмұнмен толықтырады. Ойындар байытылады, жетілдіріледі, көптеген күрделі нұсқалар жасалады, бірақ олардың қозғалыс негізі өзгеріссіз қалады.

Ашық аспан астындағы ойындардың ең маңызды артықшылығы - олардың жиынтығы, шын мәнінде, адамға тән табиғи қозғалыстардың барлық түрлерін: жүру, жүгіру, секіру, күрес, лақтыру, жүкті көтеру және т.б., сондықтан ең әмбебап және таптырмас құрал болып табылады. балалардың дене тәрбиесі.



Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!