![]()
Бөлім:
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сабақ
Сынып:
Қатысушылар саны: -
Логикалық ойлау: себеп-салдар байланысы
Тілдің ауызша ,жазбаша түрі туралы білімдерін кеңейту
Оқушылардың себеп-салдар байланысын түсіну және оны қолдану дағдыларын
дамыту.
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы
Оқу мақсаты
Сабақтың мақсаты
Логикалық ойлауды, тұжырым жасау және қорытынды шығару дағдыларын
қалыптастыру.
Себеп-салдар байланысының түрлі өмірлік жағдайларда қолданылуын көрсету.
Себеп-салдар байланысының мәнін түсіндіру.
Сабақтың міндеттері:
Логикалық ойлау қабілеттерін дамыту.
Тақырыпты өмірмен байланыстырып, түсінікті әрі қызықты етіп жеткізу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ, практикалық жұмыс
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап, мысалдар келтіру, топтық жұмыс, пікір алмасу
Көрнекіліктер: Дидактикалық материалдар, слайдтар, карточкалар, өмірден алынған
мысалдар
Сабақ барысы
Сабақ
Мұғалімнің оқу іс-әрекеті
Оқушының
іс-әрекеті
Оқушылар
амандасып,
сабаққа назар
аударады
Бағалау
Ресурстар
кезеңдері
Сабақтың
барысы:
Ұйымдастыру кезеңі (5 минут):
Оқушылармен амандасу, түгендеу.
Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен
таныстыру.
Оқушылардың сабаққа дайындық деңгейін
тексеру.
Психологиялық дайындық: «Себеп-салдар
байланысын түсіну үшін қалай ойлау
керек?» деген сұраққа оқушылардың пікірін
тыңдау.
Оқушыла
рдың
сабақтағы
белсенділі
гін, пікір
алмасу
кезінде
көрсете
алған
Жаңа сабақ (15 минут):
логикалық
ойлау
Себеп-салдар байланысының түсінігі:
Себеп – белгілі бір жағдайдың немесе
әрекеттің тууына себеп болатын фактор.
Салдар – себептің нәтижесі, яғни себептің
қорытындысы.
қабілеттер
ін бағалау.
Топтық
жұмыстағ
ы жұмыс
сапасы,
жаттығула
рды
орындау
нәтижесін
ескере
отырып
бағалау.
Мысалдар келтіру:
Мысал 1: «Күзде жапырақтар түседі» – бұл
табиғи себеп-салдар байланысы.
Мысал 2: «Жақсы оқысаң, жоғары балл
аласың» – оқушы үшін себеп-салдар
байланысы.
Оқушылардың ойларын тыңдай отырып,
себеп-салдар байланысының күнделікті
өмірде жиі кездесетінін көрсету.
Логикалық тұжырымдар жасауға үйрету:
Оқушыла
рдың үй
1
5
Қандай да бір оқиға болған кезде, оның
себептерін талдап, соған сәйкес салдарларды
болжау.
Топтық жұмыс (15 минут):
Оқушыларды топтарға бөліп, әр топқа себеп-
салдар байланысы бар өмірлік жағдайларды
беру:
тапсырмас
ын
орындаған
ын
тексеру.
Мысал 1: «Қыс кезінде қар жауады».
Мысал 2: «Кешіксең, сабаққа қатыса
алмайсың».
Мысал 3: «Күн ұзақ болса, адамдар саябаққа
барады».
Әр топ берілген мысалдың себеп-салдар
байланысын анықтап, басқа топтарға
түсіндіреді.
Әр топ өз мысалының себептері мен
салдарын дұрыс және нақты түсіндіруге
тырысады.
Оқушылардың пікірлері мен анықтамаларын
салыстыру, қосымша сұрақтар қою арқылы
талдау жүргізу.
Жаттығу жұмыстары (10 минут):
Оқушыларға себеп-салдар байланысын
тексеретін бірнеше жаттығу тапсырмалары
беріледі:
Мәтінді оқып, себеп-салдар байланыстарын
табу.
Сөйлемдер толық емес, оқушылар оны
толықтырып, себеп-салдар байланысын
орнатады.
Қарама-қарсы салдарларды анықтау: «Егер
ауа райы суық болса, адамдар сыртта ұзақ
жүрмейді».
Жаттығу жұмыстарын орындаған соң,
мұғалім жаттығуларды жинақтап,
қателіктерді талқылайды.
Пікірталас (10 минут):
Сабақта талқыланған мысалдар мен
жаттығулар бойынша пікір алмасу.
Оқушыларға себеп-салдар байланысының
өмірдегі маңызды рөлін түсіндіру.
Оқушылардан сұрау:
«
Бұл сабақтың қандай пайдасы болды?
Себеп-салдар байланысы өмірде қалай
қолданылады?»
Мұғалімнің пікірін қосып, сабақтағы негізгі
тұжырымдарды қорытындылау.
Сабақтың негізгі идеясын қайталау:
Себеп-салдар байланысы – кез келген
оқиғаның не себептен болғанын және оның
нәтижесін түсінуге мүмкіндік береді.
Оқушылардың сабаққа деген көзқарасын
білу:
Қорытынды
бөлім (5
минут)
Сабаққа кері
байланыс береді
Сұрақ: «Себеп-салдар байланысымен жұмыс
істеу қиын болды ма?»
Оқушылардың жұмысына баға беру және
мадақтау.
Оқушыларға үйге себеп-салдар байланысы
туралы жазбаша тапсырма беру:
Өздерінің өмірінде кездескен себеп-салдар
байланыстарын жазып келу.
Үй
тапсырмасы
Әр себепті және оның салдарын ашып жазу.
1
6
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ СӨЙЛЕУ ОЙЛАУ ДАҒДЫЛАРЫН ОҚУ САУАТТЫЛЫҒЫ АРҚЫЛЫ ЗЕРТТЕУ
БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ СӨЙЛЕУ ОЙЛАУ ДАҒДЫЛАРЫН ОҚУ САУАТТЫЛЫҒЫ АРҚЫЛЫ ЗЕРТТЕУ
![]()
Бөлім:
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сабақ
Сынып:
Қатысушылар саны: -
Логикалық ойлау: себеп-салдар байланысы
Тілдің ауызша ,жазбаша түрі туралы білімдерін кеңейту
Оқушылардың себеп-салдар байланысын түсіну және оны қолдану дағдыларын
дамыту.
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы
Оқу мақсаты
Сабақтың мақсаты
Логикалық ойлауды, тұжырым жасау және қорытынды шығару дағдыларын
қалыптастыру.
Себеп-салдар байланысының түрлі өмірлік жағдайларда қолданылуын көрсету.
Себеп-салдар байланысының мәнін түсіндіру.
Сабақтың міндеттері:
Логикалық ойлау қабілеттерін дамыту.
Тақырыпты өмірмен байланыстырып, түсінікті әрі қызықты етіп жеткізу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ, практикалық жұмыс
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап, мысалдар келтіру, топтық жұмыс, пікір алмасу
Көрнекіліктер: Дидактикалық материалдар, слайдтар, карточкалар, өмірден алынған
мысалдар
Сабақ барысы
Сабақ
Мұғалімнің оқу іс-әрекеті
Оқушының
іс-әрекеті
Оқушылар
амандасып,
сабаққа назар
аударады
Бағалау
Ресурстар
кезеңдері
Сабақтың
барысы:
Ұйымдастыру кезеңі (5 минут):
Оқушылармен амандасу, түгендеу.
Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен
таныстыру.
Оқушылардың сабаққа дайындық деңгейін
тексеру.
Психологиялық дайындық: «Себеп-салдар
байланысын түсіну үшін қалай ойлау
керек?» деген сұраққа оқушылардың пікірін
тыңдау.
Оқушыла
рдың
сабақтағы
белсенділі
гін, пікір
алмасу
кезінде
көрсете
алған
Жаңа сабақ (15 минут):
логикалық
ойлау
Себеп-салдар байланысының түсінігі:
Себеп – белгілі бір жағдайдың немесе
әрекеттің тууына себеп болатын фактор.
Салдар – себептің нәтижесі, яғни себептің
қорытындысы.
қабілеттер
ін бағалау.
Топтық
жұмыстағ
ы жұмыс
сапасы,
жаттығула
рды
орындау
нәтижесін
ескере
отырып
бағалау.
Мысалдар келтіру:
Мысал 1: «Күзде жапырақтар түседі» – бұл
табиғи себеп-салдар байланысы.
Мысал 2: «Жақсы оқысаң, жоғары балл
аласың» – оқушы үшін себеп-салдар
байланысы.
Оқушылардың ойларын тыңдай отырып,
себеп-салдар байланысының күнделікті
өмірде жиі кездесетінін көрсету.
Логикалық тұжырымдар жасауға үйрету:
Оқушыла
рдың үй
1
5
Қандай да бір оқиға болған кезде, оның
себептерін талдап, соған сәйкес салдарларды
болжау.
Топтық жұмыс (15 минут):
Оқушыларды топтарға бөліп, әр топқа себеп-
салдар байланысы бар өмірлік жағдайларды
беру:
тапсырмас
ын
орындаған
ын
тексеру.
Мысал 1: «Қыс кезінде қар жауады».
Мысал 2: «Кешіксең, сабаққа қатыса
алмайсың».
Мысал 3: «Күн ұзақ болса, адамдар саябаққа
барады».
Әр топ берілген мысалдың себеп-салдар
байланысын анықтап, басқа топтарға
түсіндіреді.
Әр топ өз мысалының себептері мен
салдарын дұрыс және нақты түсіндіруге
тырысады.
Оқушылардың пікірлері мен анықтамаларын
салыстыру, қосымша сұрақтар қою арқылы
талдау жүргізу.
Жаттығу жұмыстары (10 минут):
Оқушыларға себеп-салдар байланысын
тексеретін бірнеше жаттығу тапсырмалары
беріледі:
Мәтінді оқып, себеп-салдар байланыстарын
табу.
Сөйлемдер толық емес, оқушылар оны
толықтырып, себеп-салдар байланысын
орнатады.
Қарама-қарсы салдарларды анықтау: «Егер
ауа райы суық болса, адамдар сыртта ұзақ
жүрмейді».
Жаттығу жұмыстарын орындаған соң,
мұғалім жаттығуларды жинақтап,
қателіктерді талқылайды.
Пікірталас (10 минут):
Сабақта талқыланған мысалдар мен
жаттығулар бойынша пікір алмасу.
Оқушыларға себеп-салдар байланысының
өмірдегі маңызды рөлін түсіндіру.
Оқушылардан сұрау:
«
Бұл сабақтың қандай пайдасы болды?
Себеп-салдар байланысы өмірде қалай
қолданылады?»
Мұғалімнің пікірін қосып, сабақтағы негізгі
тұжырымдарды қорытындылау.
Сабақтың негізгі идеясын қайталау:
Себеп-салдар байланысы – кез келген
оқиғаның не себептен болғанын және оның
нәтижесін түсінуге мүмкіндік береді.
Оқушылардың сабаққа деген көзқарасын
білу:
Қорытынды
бөлім (5
минут)
Сабаққа кері
байланыс береді
Сұрақ: «Себеп-салдар байланысымен жұмыс
істеу қиын болды ма?»
Оқушылардың жұмысына баға беру және
мадақтау.
Оқушыларға үйге себеп-салдар байланысы
туралы жазбаша тапсырма беру:
Өздерінің өмірінде кездескен себеп-салдар
байланыстарын жазып келу.
Үй
тапсырмасы
Әр себепті және оның салдарын ашып жазу.
1
6
шағым қалдыра аласыз













