БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБІЛЕТІН
ДАМЫТУ
Берік Сана
Көмекқызы,
Шымкент қаласы, №44жалпы білім
беретін мектеп,
бастауыш сынып
мұғалімі
Қазіргі таңда елімізде білім
берудің жаңа жүйесі жасақталып, әлемдік білім беру кеңістігіне
енуге бағыт алуда. Бұл педагогика теориясы мен оқу - тәрбие
үрдісіндегі елеулі өзгерістерге байланысты болып отыр. Білім негізі
бастауыш мектепте берілетіні анық. Сондықтан да бастауыш сынып
мұғалімі бағдарлама көлемінде ғана білім беріп қоймай, пәндер
арқылы баланың жан - жақты дамуын қамтамасыз етуі
керек.
Оқушылардың танымдық
ізденімпаздығы мен белсенділіктерін шығармашылық бағыттылығына
негізделген жұмыс түрлерін пайдалану – олардың танымдық
қажеттіліктерін қанағаттандыра алады. Сондай-ақ, мектептегі
пәндік олимпиадалар, сайыстар, көркемөнер және техникалық көрмелер,
түрлі шығармашылық кештер, оқушылардың ізденіс қабілеттерін ұштап,
дербес оң нәтижеге жетуге ықпал етеді. Оқушылардың шығармашылық
қабілетін, шығармашылық ойлау мен шығармашылық тұрғыда жұмыс
жасауын дамытуда логикалық тапсырмалар орындатудың маңызы
зор.
Білім беру саласындағы әлемдік
білім кеңестігіне ұмтылуға байланысты жасаланып жатқан талпыныстар
мектеп оқушыларынан дербестікті, ізденісмпаздықты, белсенділік пен
шығармашылық қабілеттерді дамытуды талап етеді. Шығармашылық
дегеніміз – адамның өмір шындығына, өзін-өзі тануға ұмтылуы,
ізденуі. Өмірде дұрыс жол табу үшін адам дұрыс ой түйіп, өздігінен
сапалы дәлелді шешімдер қабылдай білуге үйрену керек. Бастауыш
мектеп оқушыларының шығармашылық қабілетінің дамуы оқу барысын
дұрыс ұйымдастыру мен байланысты. Шығаршыл тұлғаны қалыптастыратын
бірден-бір нұсқа сабақ болса, сабақтың нәтижелі болуына ықпал
ететін нұсқа сол сабақты өткізудің әр түрлі әдіс тәсілдері, яғни
жаңашыл сабақ.
Оқу үрдісінде шығармашылық
түсінігін жеке бастың қасиеті емес, оқушының оқу процесіндегі
іс-әрекет құралы және табыстың белгісі деп білу керек. Оқу
процесіндегі негізгі мәселе — оқушының белсенді іс-әрекеті
және ол шығармашылықтың дамуына негіз болады. Оқушылардың
іс-әрекеті неғұрлым үйлесімді кемелденген, тиімді оқыту әдістермен
ұйымдастырылса, онда олардың белсенділігі де, соғұрлым жоғары
болып, шығармашылықтың дамуы қарқынды түрде
көрінеді.
Логикалық тапсырмалар
оқушыларды белсенділікке тәрбиелеу, өз бетінше жұмыс істеуге
дағдыландыру, сондай-ақ, оқушыларды икемділікке, шеберлікке
дағдыландырады.
Білім берудің мазмұны жаңарып,
жаңаша көзқарас пайда болды. Осыған байланысты ұстаздар алдында
оқытудың әдіс-тәсілдерін үнемі жаңартып отыру және технологияларды
меңгеру, оны тиімді қолдана білу міндеті тұр. Осы тұрғыда әр пән
мұғалімдерінің оқыту әдістерін, жаңа технологияларды таңдап
пайдалану және авторлық үлгілерді қолдану мүмкіндігі берілген.
Жаңартылған оқу жоспарлары, тілдік дағдылар, педагогикалық
әдіс-тәсілдер және белсенді оқыту техникалары мұғалімді
шабыттандырып, одан сайын қанаттандыратыны анық. Әр мұғалім тиімді
оқу мен оқыту тәсілдерімен таныса отырып, өзінің педагогикалық
қызметіне белсенді оқу қағидаттарын енгізеді. Оқу мен оқытудағы әр
іс-әрекет мақсатқа жетуге бағытталатынын түсінді. Егер ұстаз
тәжірибесінде үйреніп жатқан белсенді әдіс-тәсілдерді тиімді
қолдана білсе, оқушылардың сын тұрғысынан ойлау қабілеттері дамып,
білімнің қажеттілігін түсінеді. Яғни, «Не үшін?», «Қалай?»,
«Неліктен?» деген сұрақтарға жауап іздей
бастайды.
Жаңартылған білім берудің
маңыздылығы – оқушы тұлғасының үйлесімді, қолайлы білім беру
ортасын құра отырып, сын тұрғысынан ойлау, зерттеу жұмыстарын
жүргізу, тәжірибе жасау, АКТ-ны қолдану, коммуникативті
қарым-қатынасқа түсу, жеке, топта жұмыс жасай білу, функционалды
сауаттылықты, шығармашылықпен қолдана білу. Әрине, жаңашылдық
болғаннан кейін қиындықсыз болмайды. Үйренгеніміз де, үйренеріміз
де көп. Жаңартылған білім – болашақтың кепілі. Қай кезеңде, қай
қоғамда болсын жеке тұлғаның қалыптасуы ұстаздан
басталады. Әр баланың бойына бар
шығармашылық қабілетті оятуға, еңбекшілдікке баулуға, өзін-өзі
түсініп, шамасын біле алуына шығармашылықтың алғашқы қадамын
жасауына, өмірі қуанышты, бақытты, толымды өтуіне мұғалім қауымының
тигізер ықпалы зор. Күнделікті сабағымызды ұйымдастырғанда біз міне
осы мақсаттарды жүзеге асыруға тырысамыз.