Материалдар / Баяндама "Оқу үрдісінде оқушылардың жобалық жұмысын ұйымдастыру"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Баяндама "Оқу үрдісінде оқушылардың жобалық жұмысын ұйымдастыру"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылардың жобалық қызметін ұйымдастыруы туралы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Желтоқсан 2020
273
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Оқу үрдісінде оқушылардың жобалық жұмысын ұйымдастыру


Жоба - нәтижесінде автор жаңа нәрсе шығаруы тиіс жоспар: өнім, көзқарас, бағдарлама, кітап, фильм, модель, сценарий және т. б.

Жоба әдісін қолданудың тиімділігі оқытушының оқу жобасын ұйымдастыруға және басқаруға дайындығының сапасына байланысты болады. Бұл, ең алдымен, жобалық іс-әрекет процесінде студенттердің жаңа ақпаратты игеруі проблемалық белгісіздік саласында болатындығына байланысты. Сондықтан жобаларды өз бетінше жүзеге асыруда көп тәжірибесі жоқ студенттердің осы қызметін жобалау, ұйымдастыру және үйлестіру қажеттілігі туындайды. Педагогикадағы бұл процестер педагогикалық жобалаумен байланысты.

Қазіргі педагогикада жобалау екі аспектіде қарастырылады: «мінсізі» (ақыл-ой) қызметі және идеяны жүзеге асыру қызметі ретінде. Біріншісі мақсат қою, жоспарлау, құрастыру, модельдеу және болжау (В.С. Безрукова), екіншісі - өзара әрекеттесуді ұйымдастыру (жобалау субъектілері бір-бірімен, объектілермен және ортамен), диагностика, нәтижелерді талдау және жобаларды түзету (Е. С. Заир-Бек). Оқытушының жобалық қызметі педагогикалық жобаларды (жоспарланған және іске асырылатын іс-әрекеттер жүйесі, қойылған мақсаттарға қол жеткізу үшін қажетті жағдайлар мен құралдар) оқу процесінде әзірлеу және іске асырудан тұрады.

Педагогикалық жобалауды жалпыланған түрде келесідегідей ұсынуға болады: «жоспар» —«іске асыру» –«рефлексия».


Жоба бойынша жұмыс алгоритмі

Жоба бойынша жұмыс кезеңі

Жұмыстың мазмұны

Студенттердің

іс-әрекеті

Оқытушының

іс-әрекеті

1.Дайындық








а) жобаның тақырыбы мен мақсаттарын, оның бастапқы жағдайын анықтау

б) жұмыс тобын таңдау


Жоба тақырыбын мұғаліммен талқылайды; қажет болған жағдайда қосымша ақпарат алады.

Жобаның мақсаттарын анықтайды

жобалық тәсілдің мағынасымен таныстырады және студенттерді ынталандырады.

Жобаның мақсатын анықтауға көмектеседі.

Оқушылардың жұмысын бақылайды

2. Жоспарлау











а) қажетті ақпарат көздерін анықтау

б) ақпаратты жинау және талдау тәсілдерін анықтау

в) нәтижелерді ұсыну тәсілін анықтау

(жоба нысандары)

г) жоба нәтижелерін бағалау рәсімдері мен критерийлерін белгілеу

д) міндеттерді (міндеттерді) бөлу)

жобаның міндеттерін қалыптастырады. Іс-қимыл жоспарын таңдайды.

Жобалық қызметтің сәттілік өлшемдерін таңдап негіздейді

Идеялар ұсынады, ұсыныстар айтады. Оқушылардың жұмысын бақылайды


3.Зерттеу




а) ақпаратты жинау және нақтылау (негізгі құралдар: сұхбат, сауалнамалар, бақылаулар, эксперименттер және т. б.)

б) жобаны орындау барысында туындаған баламаларды анықтау ("ми шабуылы") және талқылау

в) жоба жүрісінің оңтайлы нұсқасын таңдау

г) зерттеу міндеттерін кезең-кезеңмен орындау

жобаның міндеттерін кезең-кезеңмен орындайды




Оқушылардың қызметін бақылайды, кеңес береді, жанама түрде басқарады









4. Қорытынды


а) ақпаратты талдау

б) Қорытындыны тұжырымдау


Зерттеуді орындайды және ақпаратты талдай отырып, жоба бойынша жұмыс істейді. Жобаны рәсімдейді



5. Жобаны ұсыну (қорғау) және оның нәтижелерін бағалау








а) алынған нәтижелердің көлемімен жобаның орындалу барысы туралы есеп дайындау (ықтимал нысандар есеп: ауызша есеп, материалдарды демонстарциялау арқылы ауызша есеп, жазбаша есеп)

б) жобаның орындалуын, қол жеткізілген нәтижелерді (табыстар мен сәтсіздіктерді) және оның себептерін талдау

жобаны ұсынады, оны ұжымдық талдау мен бағалауына қатысады


















Жоба әдісі арқылы жұмыс істеуге шешім қабылдаған оқытушының ережелері.

1. Оқытушы жоба әдісі арқылы жұмыс істейтінін өзі таңдайды.

2. Оқытушы жобаға қатысқан студенттерге, олардың жетістіктері мен қауіпсіздігіне толық жауап береді.

3. Оқытушы студенттерге сенеді, оларды жалпы шығармашылық жұмыстың тең қатысушылары деп санайды.

4. Оқытушы балаларға өз бетінше жұмыс істеуге мүмкіндік береді.

5. Оқытушы жаңа позицияны дамытады. Оқытушы мен бақылаушының позициясы көмекші, тәлімгер позициясына ауысады.

6. Оқытушы өз сөзін қадағалайды ("сіз оны дұрыс жасамадыңыз!" емес" сіз мұны не үшін жасадыңыз?»).

7. Оқытушы студенттердің өзіндік жұмысына жағдай талап етілгенде немесе студенттердің өздері сұраған кезде ғана араласады.

Жоба әдісі бойынша жұмыс істейтін оқытушыға кеңестер:

1. Жоба тақырыбы топың барлық студенттері үшін қызықты екеніне сенімді болуыңыз керек.

2. Тақырып жеткілікті түрде икемді екеніне көз жеткізіңіз және оны әр түрлі тұрғыдан, оқушының жеке тәжірибесі мен оның жеке басының психологиялық қасиеттерін көрсететін тұрғыдан қарастыруға болады.

3. Мәселені шешу әр түрлі әрекеттерді қамтитынына назар аударыңыз. Әр түрлі элементтерді қосуға тырысыңыз: заттарды жасау, суреттер, қосымшалар, кинофильмдер, сұхбаттар, қысқа пьесалар және т.б.

4. Оқушыларды өз жобаңызбен таң қалдырмаңыз. Олар аз, бірақ өте жақсы болсын. Басқа заттарға уақыт бөлуге тырысыңыз.

5. Оқушыларға әрдайым көмек беруге дайын болыңыз, оларды жігерлендіріңіз. Жоба жұмысына басқа оқытушыларды да тартуға тырысыңыз.

6. Шектеу қойыңыз: егер бұл жазбаша жоба болса, студенттер арасында бәсекелестік болмауы үшін бірден беттер санын белгілеңіз.

7. Оқушының жұмысына міндетті түрде түсініктеме беріңіз немесе бағалаңыз.

Жоба әдісі оқытушыларды студенттермен ынтымақтастық позициясына қояды. Сондықтан оқытушы жобалардың ең қызықты және іс жүзінде маңызды тақырыптарын таңдай білуі керек; зерттеу, іздеу әдістерінің барлық тәсілін меңгеру, оқушылардың жүйелі өзіндік жұмысын ұйымдастыра білу; оқушылардың барлық оқу-тәрбие жұмыстарын өз пәні бойынша әр түрлі дербес қызмет түрлерінің басымдығына, зерттеу, іздестіру, шығармашылық жоспардың жеке, жұптық, топтық қызмет түрлерінің басымдығына қайта бағдарлай білуі керек..

Бұл дәстүрлі жұмыс түрлерінен - түсіндірме-иллюстрациялық, репродуктивті, фронтальды әдістерден және сынып-сабақ жүйесінен толығымен бас тарту керек деген сөз емес.

Оқытушы оқу мақсатына және оқу материалының мазмұнына байланысты жақсы нәтиже бере алатын формалар мен әдістерді таңдайды.

Оқушылардың жобалық қызметі

Қазіргі мектептің маңызды міндеті-оқушылардың шығармашылық ойлауы мен өнімді іс-әрекетін дамыту. Оқытуда жаңа білімді өз бетінше алу, қажетті ақпаратты жинау, гипотеза жасау, қорытынды жасау және қорытынды жасау қабілеттерін қалыптастыратын әдістер мен әдістерді қолдану өзекті болып қала береді.

Жалпы дидактика және жеке әдістер оқу пәні аясында оқушылардың бойында Тәуелсіздік пен өзін-өзі дамыту дағдылары мен дағдыларын дамытуға байланысты мәселелерді шешуге арналған.

Соңғы нәтиже-дағдыларды қалыптастыру және ойлау дағдыларын дамыту, яғни өзін-өзі оқыту мүмкіндігі.

Жобамен өз бетінше жұмыс істеу кезінде оқушыларға қойылатын талаптар

I. мәселені шешу

Мәселені белгілеу

1 деңгей

  • оқушының нақты жоба бойынша жұмысқа кірісу себептерін атайды

2 деңгей

  • қалаған, идеалды, оның көзқарасы бойынша жағдайды сипаттайды;

  • нақты жағдайда нені өзгерту керектігін көрсетеді

3 деңгей

  • нақты және идеалды жағдай арасындағы қайшылықты дербес тұжырымдайды, оны оқытушының көмегімен проблемаға айналдырады

4 деңгей

- жағдайды талдау негізінде мәселені өз бетінше тұжырымдайды;

- проблеманың болуы мүмкін салдарын көрсетеді;

- мәселені шешуге мүдделі болуы мүмкін субъектілерді атайды

Мақсат қою

1 деңгей

- оқытушымен бірге жасалған жобаның мақсатын түсінуді көрсетеді;

- жобаның мақсатына жету үшін жасалатын қадамдарды (әрекеттерді) хронологиялық ретпен орналастырады

2 деңгей

- оқытушының көмегімен тұжырымдалған мақсат негізінде міндеттерді өз бетінше қояды;

- жоба шеңберінде өз қызметінің өніміне толық сипаттама береді;

- іс-әрекеттер дәйектілігінің сақталуын бақылайды

3 деңгей

  • мәселе негізінде жобаның мақсатын дербес қояды;

  • бірлесіп әзірленген жалпы тәсіл (стратегия, технология) негізінде міндеттерді шешу үшін қандай іс-әрекеттер жасау керектігін дербес анықтайды;

  • жоспарланып отырған өнімге сыртқы (әлеуметтік, ғылыми және т. б.) қажеттілікті айқындайды; • аралық нәәтижені анықтайды

4 деңгей

- баламаларды талдау негізінде мақсатқа жету стратегиясын (технологиясын, рәсімін) ұсынады;

- қажетті ресурстарды талдайды;

- өнімнің пайда болуының салдарын болжайды;

- аралық нәтижелерді бағалау негізінде жоспарды түзетеді

Нәтижені бағалау

1 деңгей

  • алынған өнімді сипаттамасымен салыстырады;

- жобаны іске асыру аясында қандай жаңа білім алғанын анықтайды;

- жоба бойынша қандай іс-әрекеттер қиындық туғызғанын және неге


2 деңгей

- алдын ала белгіленген критерийлер негізінде алынған өнімнің жоспарланғанға сәйкестігін анықтайды;

- оның мүдделері қалай өзгергенін, жобаны іске асыру барысында қандай жаңа білім мен дағдыларды алғанын анықтайды;

- ол өзінің жоспарынан толық іске асырылғанын, неге жетістікке жетпегенін және неге екенін негіздейді


3 деңгей

алынған өнімнің сапасын бағалау критерийлерін әзірлейді, бағалайды .осы критерийлер бойынша өнім;

* алынған өнімді пайдалану бойынша ұсыныстар береді; жобаны іске асыру кезінде оның қандай жаңа қызмет тәсілдерін меңгергенін анықтайды;

* өз жұмысының күшті жақтарын негіздеп көрсетеді, сәтсіздіктердің себептерін талдайды

4 деңгей

- алынған өніммен байланысты ықтимал әрі қарайғы әрекеттерді анықтайды;

- жобамен жұмыс істеу кезінде оның негізгі жеке жетістіктері неден тұратынын анықтайды;

- қиындықтарды жеңу және болашақта сәтсіздік қаупін азайту жолдарын ұсынады;

- аудиториямен кері байланыс негізінде сөз сөйлеу мақсатына қол жеткізу дәрежесін бағалайды;

II.Ақпаратпен жұмыс

Ақпарат іздеу

1 деңгей

- жоба шеңберінде қандай да бір іс-әрекет үшін қажетті ақпараттың жоқтығын көрсететін сұрақтар қояды;

- оқытушы ұсынған нақты ақпарат көзімен жұмыс істеу технологиясын ұстанады

2 деңгей

- жоба бойынша жұмыс істеу кезінде оның қандай білімін пайдалануға болатындығын анықтайды;

- қолда бар ақпараттың "ақ дақтарын" анықтайды;

- белгілі бір түрдегі дереккөзде ақпаратты іздеу технологияларын меңгергендігін көрсетеді (дереккөзді оқытушы белгілейді);

- қағаз және электрондық каталогтарды пайдаланады

3 деңгей

- іздеудің жалпы бағытын және жетіспейтін ақпараттың ықтимал көздерін анықтайды;

- жобаны орындау үшін қажетті қандай да бір мәселе бойынша ақпараттың ең аз және ең көп көлемін болжайды;

- тақырыптық каталогтарды кез келген тәсілмен, кез келген тасымалдаушыда қалыптастырады

4 деңгей

- жоба алдындағы кезеңде бар ақпараттың қайшылықтарын немесе толық еместігін көрсетеді;

- белгілі бір мәселе бойынша ақпарат көздерін таңдауды негіздейді, оларға сипаттама береді;

- ақпаратты іріктеу және бастапқы жүйелеу үшін критерийлерді әзірлейді;

Ақпартты өңдеу

1 деңгей

- алынған ақпаратты оқытушы ұсынған нысанда және тасымалдаушыларда құрылымдайды;

-қолда бар тәжірибе негізінде алынған ақпаратқа өзінің көзқарасын білдіреді;

2 деңгей

- алынған ақпарат негізінде оларды дәлелдей отырып, жоба тақырыбына қатысты тұжырымдар жасайды

- бірлесіп анықталған қағидаттарға сәйкес алынған ақпаратты жүйелейді және құрылымдайды оқытушымен;

- өз бетінше алынған деректерді (статистикалық деректер, куәліктер, есептер және т. б.) өз түсінігін білдіреді (түсіндіреді).);

- қолда бар мәліметтермен өзінің келісетінін немесе келіспейтінін көрсетеді;

-жобаны іске асыру үшін қандай да бір ақпараттың қажеттілігін анықтайды;

3 деңгей

    • алынған ақпаратты жобаның негізіндегі идеяларды дәлелдеу (теріске шығару), қызмет жоспарын нақтылау немесе өзгерту үшін пайдаланады

    • алынған деректер мен мәліметтерді орналастыру үшін құрылымды дербес анықтайды;

    • алынған ақпаратты жоба тақырыбы аясында түсіндіреді;

    • ақпараттағы анықталған қарама-қайшылықтар мен жалпы бірқатар мәліметтерден шығатын түсініктеме береді;

    • әр түрлі көздерден алынған ақпаратты салыстырады;

    • негізгі логикалық операцияларды (талдау, синтез, ұқсастық) пайдалана отырып, алынған ақпарат негізінде дербес қорытындылар жасайды)

4 деңгей

    • өзі үшін жаңа немесе қарама-қайшы ақпаратты тексеру тәсілдерін ұсынады және жүзеге асырады;

    • дәлелді қорытынды жасайды

III. Коммуникация

Жазу коммуникациясы

1 деңгей

  • оқытушы ұсынған құжаттарды (материалдар, қорытындылар және т. б.) ресімдеу ережелерін сақтайды

578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!