«Алтыншоқы орта мектеп
–бақшасы»КММ
Физика
сабағында жаңа технологияларды қолдану
арқылы оқушылардың функционалдық
сауаттылығын дамыту
Баяндама
Физика пәні мұғалімі:
Жумагулова У.Б
2021-2022 оқу
жылы
Физика
сабағында жаңа технологияларды қолдану арқылы оқушылардың
функционалдық сауаттылығын
дамыту
«...білім
тек қана жастарға пәнді түсіну қабілеті ғана емес,ол алған
бімімдерін сыныптан тыс жерде,кез келген жағдайда тиімді пайдалана
білуі...»
Н.Назарбаев
Қазақстан халқына жолдауынан (27 қаңтар
2012жыл)
Функционалдық сауаттылық бұл
адамның алған оқу мен жазу дағдыларын әлеуметтік ортада
қарым-қатынас арқылы пайдалану қабілеті (банк есепшотын ашу,ережені
оқу,кері байланысқа қатысты сауалнама толтыру және т.б),яғни
бұлсауаттылық деңгейі,адамға сыртқы ортаға қарым-қатынасқа түсуге
мүмкіндік береді және тез ортаға ену
әрекеті.
Функционалдық сауаттылық
дегеніміз не?
Пәнді интелектуалдық және
шығармашылық тұрғыда түсініп меңгертуде қазіргі таңдағы оқыту
технологияларының стратегияларын пайдалану тиімді болып келеді.
Әдіс-тәсілдерді қолдану оқушылардың сабаққа ынтасын арттыра
отырып,білім сапасын жетілдіріп, функционалдық сауаттылықтарын
қалыптастыруға зор ықпалын
тигізеді.
«Жұппағы ой қозғау» ,
«Акварим», «Кластерлер», «Ойлан ,жұптас», «Еркін жазу», «Сұрақтар
шеңбері», «Атаулар туралы үш сұрақ» , «Ыстық орындық», «Дана
үкілер», «Мозайка».
Жұмыс
мақсаты: Физика сабағында бағдарлама
материалын сапалы меңгеру үшін оқыту мен жазу арқылы сыни тұрғызан
ойлауды дамыту технологиясы арқылы және басқа да белсенді
педагогикалық технологиялардың әдістерін кіріктіре
отырып,оқушыларды бір- бірімен пікірлесе білуге,ойларын нақты, ашық
жеткізе білуге, тұжырымдарын жасауға
үйрету.
Міндеті: Мұғалім баланы оқыта
отырып,оның еркіндігін,белсендігін,шығармашылық тұрғыда ойлауын
қалыптастырып және де баланы өз бетінше шешім қабылдауға
дағдыландыру.
«КЕЙС-СТАДИ»
әдісі
Мектеп оқушыларының ауызша
сөйлеу дағдыларын қалыптастыруда кейс-стади амал-тәсілін
қолдану-қазірі білім беру талабына оқушының сабаққа деген
қызығушылығын туғызатын жеке педогогиканың жаңа инновациялық
жүйесі.
Судың
қатаюы
Зәуре суға толы шөлмекті
мұздатқышқа қалдырғанын ұмытты.шөлмекті алып кету үшін қайтып
келгенде , ол шөлмектің шытынағанын
байқады.
Шөлмектің неге шытынағанын
түсіндіріңіз?....
Жұлдыздар
жарығы
Шолпан жұлдыздарға қарағанды
ұнатады.Бірақ қалада тұрғандықтан,ол түнде көп жұлдыздарды көре
алмайды.Алдыңғы жылы Шолпан ауылға барғанда,қалада көрінбеген
көптеген жұлдыздарды көрді.
Неліктен ауылды жерде қалаға
қарағанда көбірек жұлдыздарды көруге
болады?
А.Қалада ай
жарықырақ,сондықтан ол көптеген жұлдықдардың жарығын жауып
тастайды.
В.Ауылды жерлерде қалаға
қарағанда көбірек шаң-тозаң бөлшектері бар,сондықтан ол жарық ты
қамтыпкөрсетеді
С.Қала жарығының молдығынан
көптеген жұлдыздарды көру қиынға
соғады.
Д.Көлік және үйлерден жылу
бөлінуіне себепті қаладағы ауа әлдеқайда
жылырақ.
КРЕАКТИВТІ
ӘДІСТЕР
Дархан суретте көрсетілгендей
допты ауаға лақтырды. Не себепті доп жерге
құлайды?
Жауабы: тартылыс күшінің
есебінен
Егер де Дархан суретте
көрсетілгендей допты ауаға лақтырса қандай өзгерістер (құбылыстар)
жайлы айтуға болады?
Жауабы:
1.Тен байаулайтын және
теңүдемелі
2.Энергияның сақталу және
айналу заңы туралы
3. Тартылыс күшінің
әрекеті
4.Серпімді
соқтығысу
5.Салмақ.
«СӨЗДЕН СӨЗ ТІРКЕСІНЕ
ДЕЙІН»
(Формула)әдісі
Жылдамдықтың формуласы
қандай?
«Жылжамдық»
«АЛТЫБАҚАН»әдісі
Қандай шамалар тербелмелі
қозғалысты сипаттайды?
Жауап:Тербеліс, амплитудасы,
жиілік, период
Ал егерде Қазақ халқының
ұлттық ойыны Алтыбақан .Екі топтан екі оқушы шақырлады.Екі топтан
оқушы қолдарын айқастырып ұстайды,үшінші оқушы қолдарына отырды.
Арлы-берлі тербейді
Сұрақ: бұл ойын арқылы не
айтуға болады?
Жауабы:Тербелмелі
қозғалыс,амплитудасы,жиілік,период,ауырлық күші,тартылыс
күші,серпімділік күші т.б
НӘТИЖЕ
Оқушыларзерттеу жұмыстары
нәтижесінде физика сабақтарында алған білімдерін практикада
қолдануға үйренеді;
Оқу-зерттеу әрекеттерін
ұйымдастыру негізінде оқушылардың жаратылыстану ғылыми сауаттылық
деңгейі көтеріледі;
Қиындығы жоғары есептерді
шығару қабілеттері дамиды;
Оқушының дүниетанымы
кеңейеді,зерттеушілік ,ізденушілік қасиеттері
қалыптасады.
Қорытынды
Елдің ертеңі білімнің
тереңдігімен өлшенеді демекші үздіксіз өзгеріп тұрған әлем адамнан
да қабілет пен қажеттіліктерді үздіксіздамытуды талап
етеді.
«Шәкірт-нығырлай беретін ыдыс
емес,керсінше тұтандыруды талап ететін шырақ» демекші оқушылардың
жеке шығармашылық мүмкіндіктерін дамыту және олардышынайы өмірдегі
дара тұлға етіп дайындау- мектеп ұстаздарының басты
мақсаты.