Материалдар / ББЖМ тест жинақ кітабы

ББЖМ тест жинақ кітабы

Материал туралы қысқаша түсінік
ББЖМ тест жинақ кітабы
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
УДК 373
ББК 74.243.5
Рецензенты:
Мұқатаев О.О. педагог мастер, Қазақстан Республикасы «Өркениет»
ғылыми-әдістемелік орталығының аға ғылыми қызметкері;
Білім алушылардың білім жетістіктеріне мониторингіне дайындық
тесттер жинағы / құрастырған Жанат А. – Павлодар облысы, 2021. – 132б.

ISBN 978-706-3696-21-5
Білім алушылардың білім жетістіктеріне
тест тапсырмалар жинағы,
оқушылардың білімін тексеру сынағына дайындау мақсатында әзірленген.
Жинақта тапсырмаларды орындауға нұсқау мен математикалық сауаттылық,
оқу сауаттылығы, жаратылыстану-ғылыми сауаттылығы және дүниетану
пәндері бойынша тесттер жинағы берілген.
Білім алушылардың білім жетістіктеріне дайындық тест тапсырмалары, оқу
сауаттылығы бойынша барлығы 15 тест, бір дұрыс жауаппен 9 тест, бірінші
мәтінге 3 тест, екінші мәтінге 3 тест тапсырмалары, математикалық
сауаттылық бойынша бір дұрыс жауаппен 15 тест тапсырмалары ,
жаратылыстану-ғылыми сауаттылығы (дүниетану) бойынша барлығы бір
дұрыс жауаппен 15 тест тапсырмалары құрастырылған.
Бұл жинақ жалпы білім беретін мектептің 4-сынып оқушыларына және
мұғалімдеріне арналған.

УДК 373
ББК 74.243.5
«Өркениет» ғылыми-әдістемелік орталығының 2021 жылғы «06»
желтоқсандағы №1 хаттамасына сәйкес сараптау комиссиясының шешімімен
баспаға ұсынылды

ISBN
978-706-3696-21-5

© ҚР «Өркениет» ҒӘО, 2021
1

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ
«ÓRKENIET» ҒЫЛЫМИ-ӘДІСТЕМЕЛІКТІҢ БАСПАСЫНА
ҰСЫНЫЛДЫ

Рецензенттер:
Рецензенттер: «Órkenіet» ғылыми-әдістемелік орталығының аға ғылыми
қызметкері О.О. Мұқатаев
Құрастырған:
Павлодар облысының білім беру басқармасының Ақсу қаласы білім беру
бөлімінің «Ю. Гагарин атындағы орта мектебі» КММ бастауыш сынып
мұғалімі Жанат Айнаш

© Қазақстан Республикасы

«Órkenіet» ҚР ҒӘО, 2021ж.
2

МАЗМҰНЫ
Кіріспе…………………………………………………….
Математика ………………………….................................
Қазақ тілі……………………………………………..........
Әдебиеттік оқу……………………………………….........
Жаратылыстану…………………………………….....…..
Дүниетану………………………………………................

4
5-28
29-57
58-92
93-107
108-124

Кіріспе
Бұл жинақтың ерекшелігі-берілген тапсырмалар мазмұны жан-жақты да
қанық, оқу материалдары түгел қамтылған. Жинақ тапсырмаларын түгел
орындай алатын білім алушылардың келесі сатысындағы оқу сауаттылығы
(қазақ тілі және әдебиеттік оқу), математика сауаттылығы, жаратылыстануғылыми сауаттылығы (дүниетану) пәндерін жоғары сапамен меңгере алады.
Тест тапсырмаларының көмегімен тақырыптық және қорытынды бақылаулар
өткізуге ыңғайлы.
Білім алушылардың білім жетістігін сырттай бағалауға дайындалу
барысында 1-4 сынып оқушыларына қажетті құрал. Жинақтағы ұсынылған
материалдар оқу сауаттылығы (қазақ тілі және әдебиеттік оқу), математика
сауаттылығы, жаратылыстану-ғылыми сауаттылығы (дүниетану) пәндері
бойынша 1-4 сынып бағдарламасына оқулық мазмұнына толығымен сәйкес
келеді. Білім алушылардың білім беру бағдарламаларын меңгеру деңгейін
анықтайды.
Бұл жинақтар бастауыш сынып мұғалімге 4-сынып білім алушыларына
білім алушылардың білім жетістігінің мониторингісін бағалау пәндері
бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек
құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар бастауыш білім беру
деңгейінің

1-4-сыныптарына

арналған

білім

алушыларына

білім

алушылардың білім жетістігінің мониторингісін бағалау пәнінен үлгілік оқу
бағдарламасы мен оқу жоспарының негізінде дайындалған. Әдістемелік
ұсыныстар бастауыш сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім беру
бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік
үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған. Әдістемелік
ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді
ресурстар

(суреттер,

фотосуреттер,

мәтіндер,

бейнематериалдар)

қолданылды.
4

Математикалық сауаттылық
1 нұсқа
Берілген тіктөртбұрыштың ішінде шаршы берілген. Сурет
бойынша
1,2-сұраққа жауап беріңіз.
2дм
17 см

12 см

1. Боялған бөліктің ауданын табыңыз.
А) 216 см2
В) 142 см2
С) 168 см2
Д) 196 см2
2. Фигураның барлық боялған бөліктерінің ұзындығын табыңыз.
А) 14 дм 4 см
В) 12 дм 2 см
С) 12 дм 4см
Д) 10дм 2 см
3. Санның қандай разрядтарында бірдей цифрлар орналасқан?
5.681.245
А) Жүз мыңдық және бірлік разрядтарында
В) Жүз мыңдық және мыңдық разрядтарында
С) Миллион және бірлік разрядтарында
Д) Миллион және ондық разрядтарында
4. Мен 2014 жылы 45 кітап оқыдым. Ал 2015 жылы, 2016 жылға
қарағанда 16 кітап аз оқыдым. 2016 жылдың өзінде 2014-ке
қарағанда 11 кітап артық оқыдым. Осы үш жылда қанша кітап
оқыдым?
А) 152
В) 138
С) 143
Д) 141
5. Теңдеуді шешіңіз.
А) 650
В) 500
С) 800
Д) 750

х–25•8=300

5

6. Есептеңіз: 874–393
А) 481
В) 477
С) 491
Д) 497
7. Қай есепте төмендегідей схема құрылады?
Орманда жануарлар өзара жаңғақтар бөлісті. Әрқайсысы 5
данадан алды. Үш аң жаңғақтарын қысқа сақтады, ал қалғандары
сироп жасады. Егер 5 аң сироп жасаған болса, қанша жаңғақ болған?
А)
В)

5
5

•5
+3

-3
•5

С)
Д)

5
5

•5
+5

+3
:5

8. Мен қазан айында әрқайсысы 50 беттен тұратын 12 дәптерді
жазып тастадым, ал қыркүйекте әрқайсысы 40 беттен тұратын
16 дәптерді жазып тастадым. Екі айда қолданылған беттердің
айырмасын табыңыз.
А) 40
В) 20
С) 80
Д) 60
9. Фигураның периметрі 3дм-ге тең
қабырғасының ұзындығын табыңыз.
?
5см

8см
6см

болатындай,

белгісіз

А) 11см
В) 15см
С) 12см
Д) 13см

10. Қай мысалда 5 және 2 арасындағы амал бірінші орындалады?
1.

5+2•6–3•5

2.

18+4•5:2–3

3.

16+5•2+32–4

А) 3
В) 2
С) 1

11. 25.748 саны берілген.
I.
Мыңдық разрядтағы цифрды 2-ге кеміт.
6

II.

Санның жүздік разрядтағы цифрды алып таста.

III.

Мыңдық разрядтағы цифрды 1-ге арттырыңыз.

Сан қаншаға кеміді?
А) 21500
В) 20400
С) 22400
Д) 21748
12. Өрнектің мәнін табыңыз.
2 • с – (d – 70)
с = 135;
А) 250
В) 210
С) 230
Д) 240

d = 110;

13. Мен сағат 14:35-те үйге келдім. 16:10-да серуендеуге шықтым.
Мен үйде қанша уақыт болдым?
А) 80 мин
В) 85 мин
С) 95 мин
Д) 90 мин
14. Дене 6 бірдей текшеден құралған. Дененің көлемін табыңыз.
2см

А) 46 см3
В) 52 см3
С) 48 см3
Д) 44 см3
15. Үйге қайтар жолда 1100 грамм қой етін және одан 3 есе көп
сиыр етін сатып алдым. Барлығы қанша ет сатып алынды?
А) 3 кг 800 гр
В) 4 кг 400 гр
С) 4 кг 200 гр
Д) 3 кг 900 гр

7

2 нұсқа
Берілген тіктөртбұрыштың ішінде шаршы берілген. Сурет
бойынша 1,2-сұраққа жауап беріңіз.
2дм
11 см

6 см

1. Боялған бөліктің ауданын табыңыз.
А) 184 см2
В) 164 см2
С) 192 см2
Д) 202 см2
2. Фигураның боялған бөлігінің барлық қабырғаларының
ұзындығын табыңыз.
А) 8 дм 4 см
В) 9 дм 8 см
С) 8 дм 6 см
Д) 10дм 4 см
3. Санның қандай разрядтарында бірдей цифрлар орналасқан?
4.842.137
А) Жүз мыңдар және он мыңдықтар
В) Миллиондар және жүз мыңдықтар
С) Миллиондар және он мыңдықтар
Д) Жүз мыңдықтар және мыңдықтар
4. Мен дүкеннен әрқайсысы 120 тг тұратын 2 бәліш және одан 20
теңгеге арзан бір тоқаш сатып алдым. Мен барлығы қанша тг
төледім?
А) 460 тг
В) 240 тг
С) 220 тг
Д) 320 тг
5. Теңдеуді шешіңіз.
А) 62
В) 46
С) 56
Д) 78

174•2+ х =404

6. Есептеңіз: 765–473
4

А) 278
В) 282
С) 288
Д) 292
7. Қай есепте төмендегідей схема құрылады?
Әрбір оқушыға 8 дәптер сыйлады. Әрбір 4 дәптер торкөз болды.
Барлығы 16 оқушы болса, неше торкөзді дәптер бар?
А)
В)

16

•8

-3

16

–4

•8

С)
Д)

16

•8

:4

16

–4

:4

8. Мен қазан айында 40 беттен тұратын 14 дәптер, ал қыркүйекте
айында 60 беттен тұратын 12 дәптер қолдандым. Екі айда
қолданылған беттердің жалпы сандарының айырмасын
табыңыз.
А) 190
В) 200
С) 180
Д) 160
9. Фигураның периметрі 6 дм болатындай, белгісіз қабырғаның
ұзындығын табыңыз.
18см
16см
А) 10 см
В) 14 см
С) 12 см
?см
14см
Д) 13 см
10. Нұсқалардың қайсысында 7 мен 4 арасындағы амал бірінші
орындалады?
1.

5–7•4•8:8

2.

45–7•4:2+8

3.

154:7•2+40

А) 1
В) 1,2
С) 3

11. Өрнектің мәнін табыңыз.
А) 192
В) 188
С) 184

2а +3d

а = 47;

d = 30;

5

Д) 176
12. Мен сағат 7:14-те үйден шығып, 7:42-де мектепке келдім.
Сабақ 48 минуттан соң басталды. Мен үйден шыққаннан
алғашқы сабақ басталғанша қанша уақыт өтті?
А) 52 мин
В) 56 мин
С) 1 сағ 12 мин
Д) 1 сағ 16 мин
13. 512.147 саны берілген.
Жүз мыңдықтар разряды мен жүздіктер
разрядындағы цифрларды ауыстыр.
Мыңдар разрядындағы цифрды
алып таста.
Мыңдықтар разряды мен бірліктер
разрядындағы цифрларды ауыстырыңыз
Нәтижесінде қандай сан шығады?
А) 18370
В) 16281
С) 17540
Д) 19223
14. А текшесінен 3 дана және В текшесінен 2 дана ойыншық
құралған. Ойыншықтардың көлемін табыңыз.
3 см
2см
А

В

А) 97 см3
В) 102 см3
С) 101 см3
Д) 93 см3
15. Дүйсенбі күні мен 27 бет басып шығардым. Сейсенбі күні мен
сәрсенбі күніне қарағанда 4 бетке артық басып шығардым. Ал
сәрсенбі күні мен дүйсенбі күніне қарағанда 8 бетке кем басып
шығардым. Үш күн ішінде барлығы неше бет басып
шығардым?
6

А) 68
В) 67
С) 71
Д) 69
3 нұсқа
1. Периметрі 5 дм фигураның белгісіз қабырғасын табыңыз.
16см
А) 16 см
11см
В) 15 дм
С) 12 см
8 см
Д) 14 см
?
2. Есептеңіз: 783–462
А) 375
В) 341
С) 321
Д) 365
3. Асханадан 140 тг-ден 3 самса, және одан 30 тг арзан тұратын бір
тоқаш алдық. Барлығы қанша теңге төледік?
А) 520 тг
В) 490 тг
С) 530 тг
Д) 560 тг
4. Амалды орындаңыз: (138 : 3 + 111) + 6 •7
А) 619
В) 791
С) 199
Д) 339
Берілген тіктөртбұрыштың ішінде шаршы берілген. Сурет
бойынша
5-6 сұраққа жауап беріңіз.
14см
12см

1дм

5. Боялған бөліктің ауданын табыңыз.
А) 82 см2
7

В) 64 см2
С) 72 см2
Д) 68 см2
6. Боялған бөліктің барлық қабырғаларының ұзындығын
табыңыз.
А) 8 дм 8 см
В) 10 дм 2 см
С) 8 дм 4 см
Д) 9 дм 2 см
7. Санның қандай разрядттарында бірдей цифрлар орналасқан?
7.895.452
А) Бірлік және жүздік
В) Жүздік және бірлік
С) Мыңдық және ондық
Д) Мыңдық және он мыңдық
8. Әртүрлі 3 текшелерден құралған дененің көлемін табыңыз.
1 см
2см
3см
А

В
С

А) 46 см
В) 52 см3
С) 36 см3
Д) 44 см3

3

9. 6:32-де үйден шығып, 7:12-де мектепке келдім. 28 минуттан
кейін сабақ басталды. Үйден шыққан кезден бастап, сабақ
басталғанға дейін қанша уақыт өтті?
А) 58 мин
В) 56 мин
С) 1 сағ 8 мин
Д) 1 сағ 6 мин
10. Өрнектің мәнін табыңыз.
А) 50
В) 70
С) 80
Д) 90

3•а –2•d

а = 60;

d = 55;

8

11. Бірінші камазда 38 қауын, екінші камазда үшіншісіне
қарағанда 16 қауын кем. Үшінші камазда бірінші камазға
қарағанда 12 қауын көп. Барлығы үш камазда неше қауын бар?
А) 128
В) 136
С) 134
Д) 122
26-дан үлкен бе?

12.

Иә
1,3,5,7,9 санымен біте ме?
Иә
Санды В-ға жазыңыз

Жоқ
Санды С-ға жазыңыз

Жоқ
Санды А-ға жазыңыз

Келесі сандарды қолданып кестені толтыр. 16; 28; 32; 14; 66.
А
В
С
А)
3
1
2
В)
4
0
2
С)
2
1
3
Д)
3
0
3
13. Теңдеуді шешіңіз.
А) 42
В) 58
С) 42
Д) 56

174•2+х =404

14. Анам маусымда әрқайсысына 5 алмадан қосып 24 тоқаш, ал
шілдеде әрқайсысына 8 алмадан қосып 13 тоқаш пісірді. Әр
айда қолданылған алмалардың айырмасын тап.
А) 16
В) 20
С) 18
Д) 19
15. Қай мысалда қосу амалы соңғы болып орындалады?
1. 5+2•6–3•5
2. 18+4•5:2–3

А) 1,3
В) 2
С) 1,2
9

3. 16•(5+2)+32

4 нұсқа
1. Фигураның периметрі 10 дм 6 см болса, онда белгісіз қабырға
нешеге тең.
19см
3дм
А) 10 см
В) 1 дм
? см
2дм 2см
С) 12 см
Д) 14 см
25 см
Берілген тіктөртбұрыштың ішінде шаршы берілген. Сурет
бойынша
2,3-сұраққа жауап беріңіз.
10см
7см

12см

2. Боялған бөліктің ауданын табыңыз.
А) 56 см2
В) 82 см2
С) 71 см2
Д) 86 см2
3. Боялған фигураның барлық жақтарының ұзындығын
табыңыз.
А) 6 дм 6 см
В) 7 дм 2 см
С) 8 дм 4 см
Д) 6 дм 2 см
4. Арғы күні телефонмен 34 минут сөйлестім. Кеше арғы күнге
қарағанда 25 минут көбірек сөйлестім. Ал бүгін кешегіге
қарағанда 16 минут көбірек сөйлестім. Осы үш күнде барлығы
қанша сөйлестім?
А) 2 сағ 48 мин
10

В) 2 сағ 36 мин
С) 2 сағ 42 мин
Д) 2 сағ 50 мин
5. Санның қандай разрядттарында бірдей цифрлар орналасқан?
1.248.425
1. Он мыңдық және жүздік
2. Жүз мыңдық және ондық
А) 1 және 4
3. Миллиондық және он мыңдық
В) 3 және 4
4. Миллиондық және жүз мыңдық
С) 2 және 5
5.Жүз мыңдық және мыңдық
Д) 1 және 2
6. Өрнектің мәнін табыңыз.
А) 105
В) 101
С) 98
Д) 97

2•а +d -17

а = 38;

d = 42;

7. Есептеңіз: 642–288
А) 360
В) 354
С) 340
Д) 344
8. Теңдеуді шешіңіз.
А) 33
В) 27
С) 31
Д) 29

х +67•3 =234

9. Шілдеде мен 25 бәліш пісірдім, әрқайсысына 6 алмадан. Ал
маусымда
24 бәліш пісірдім, әрқайсысына 7 алмадан
қолдандым. Қолданылған алмалардың айырмасын табыңыз.
А) 12
В) 20
С) 16
Д) 18
10. Есептеңіз: 189 : 9 – 75 : 25
А) 18
В) 15
С) 17
Д) 19
11

11. Сурет бойынша жауап беріңіз. Фигураны 4 тіктөртбұрыш
тәрізді фигураларға бөлінген. Онда:
25 см
18 см
А
СсСс

6 см

В

10 см
А) В және А шаршылар
В) В-шаршы емес, А-шаршы
С) В және С
А шаршыларДемес
Д) В-шаршы , А-шаршы емес
12. Бүгін серуендеуге кешегіге қарағанда 1600 метр көп жүрдім.
Егер кеше мен 2100 метр жүрген болсам, онда екі күнде мен
қанша жол жүрдім?
А) 5 км 800 м
В) 4 км 600 м
С) 3 км 700 м
Д) 6 км 100 м
13. Фигура екі А және екі В текшесінен құралған.
көлемін табыңыз.
3 см
2см
А

Фигураның

В

А) 54 см3
В) 27 см3
С) 16 см3
Д) 70 см3
14. Сағат 19:32-де мен үйге келдім. 27 минуттан кейін кешкі асқа
отырдым. Және сағат 20:40-та мен серуендеуге шықтым. Мен
кешкі астан бастап, үйде неше минут болдым?
А) 45 мин
В) 43 мин
С) 41 мин
Д) 39 мин
12

15. Қай мысалда қосу амалы соңғы болып орындалады?
1. (5+2)•6–3•5
А) 2
В) 1
С) 3

2. 42–8•5:2–3
3. 14•35:5–15+22

5 нұсқа
Берілген тіктөртбұрыштың ішінде шаршы берілген. Сурет
бойынша
1-2 сұраққа жауап беріңіз.
2дм
14см

10см

1. Боялған фигураның барлық қабырғаларының ұзындығын
табыңыз.
А) 10 дм 2 см
В) 9 дм 8 см
С) 10 дм 8 см
Д) 9 дм 6 см
2. Боялған бөліктің ауданын табыңыз.
А) 180 см2
В) 192 см2
С) 162 см2
Д) 172 см2
3. Арман қыркүйекте 140 беттік 7 кітап оқыды. Ал шілдеде 150
беттік 6 кітап оқыды. Қыркүйек пен шілденің арасындағы
оқыған беттерінің айырмашылығын табыңыз.
А) 100
В) 40
С) 60
Д) 80
4. Өрнектің мәнін табыңыз.

2•с +d+15

с = 35;

d = 60;
13

А) 145
В) 175
С) 165
Д) 185
5. Санның қандай разрядттарында бірдей цифрлар орналасқан?
3.241.825
А) Мыңдық және жүздік
В) Жүз мыңдық және ондық
С) Он мыңдық және жүздік
Д) Мыңдық және ондық
6. Арман 1400 грамм қой етін және одан 2 есе көп сиыр етін сатып
алды. Арман қанша ет сатып алыды?
А) 3 кг 800 гр
В) 4 кг 200 гр
С) 4 кг
Д) 3 кг 600 гр
7. Есептеңіз: 627–252
А) 365
В) 369
С) 375
Д) 379
8. 6:25-те ояндым. 34 минуттан соң таңғы асты ішіп, 7:17-де үйінен
шықты. Таңғы ас пен үйінен шыққанға дейін қанша уақыт
өтті?
А) 16 мин
В) 18 мин
С) 19 мин
Д) 23 мин
9. Теңдеуді шешіңіз.
А) 215
В) 195
С) 255
Д) 225

х+125•3 =600

10. 14.425 саны берілген.
IV.
Мыңдық үлестегі цифрды 1-ге азайт.

V.

Он мыңдық үлестегі цифрды алып таста.
14

VI.

Мыңдық үлестегі цифрды 2-ге үлкейт

Нәтижесінде қандай сан шығады?
А) 5234
В) 2534
С) 3254
Д) 5425
11. Таңертең мен 34 бет оқыдым. Күндіз мен кешпен салыстырғанда 15
бетке аз оқыдым. Ал кеште мен таңмен салыстырғанда 21 бет көп
оқыдым. Бір күнде мен неше бет оқыдым?
А) 133
В) 129
С) 127
Д) 135

Соңы 2,4,6,8,0 –ге бітеді ме?

12.

Иә
Ондықтар бірлік үлесінен үлкен бе
үлкен бе
Иә
Санды А-ға жаз

Жоқ
Ондықтар бірлік үлесінен

Жоқ
Жоқ
Санды В-ға жаз

Иә
Санды С-ға жаз

Кестені толтыр. Егер біз де 48; 31; 13; 45; 35.
А
В
С
А)
1
2
2
В)
1
3
1
С)
0
4
1
Д)
2
1
2
13. Периметрі 8 дм фигураның белгісіз қабырғасын табыңыз.

15

2дм
? см

9см
17см

А) 22 см
В) 28 дм
С) 24 см
Д) 26 см

1дм
14. Қай есептеуде қосу бірінші болады?
1. (15+2•6)–11
А) 2
В) 1,2
С) 2,3

2. (22+16):2+14
3. 7•(5+2)+11

15. Фигура үш В куб пен бір С кубтан жиналған. Фигураның
көлемін табыңыз.
2 см
4 см
В

С

А) 88 см3
В) 92 см3
С) 82 см3
Д) 86 см3

6 нұсқа
1. Тақтада үш түрлі жылдамдық көрсетілген.
орналастыр.
5 км/сағ
5 м/сек
5см/мин
1
2
3
А) 1,3,2
В) 3,2,1
С) 1,2,3
Д) 3,1,2

Өсу

ретімен

2-4 есепті төмендегі мәселе есеп арқылы есепте.
Диас басқа қалаға Ернұрға қонаққа жолға шықты. Диас 160
км/сағ жылдамдықпен жүріп, 5 сағатта қалаға жетті. Бірақ
қайтқанда 1 сағатқа кем уақытын жұмсады.
16

2. Екі қала арасындағы қашықтықты тап.
А) 720 км
В) 840 км
С) 960 км
Д) 800 км
3. Диастың қайтқандағы жылдамдығын тап.
А) 200 км/сағ
В) 180 км/сағ
С) 240 км/сағ
Д) 220 км/сағ
4. Екі қала арасында автобус жүреді. Автобус жолдың жартысын 40
км/сағ жылдамдықпен, ал қалған жартысын 50 км/сағ
жылдамдықпен жүреді. Бірінші қаладан екінші қалаға дейін неше
сағатта жетеді?
А) 20
В) 18
С) 24
Д) 16
5-8 есептерді төменде берілген мәтін арқылы шығарыңыз.
Әділет: Есте сақтап ал, сенде барлығы 644 қаламың бар. Әр
қорапқа 7 қаламнан салуың керек.
Ермек: онда маған куб тәріщдес қорап керек, осындай өлшеммен.
81см3
Әділет: 3сағат 40 минуттан кейін қораптарды аласың. Мен
ұмытпағанша 7 қаламның ішінде 4 қалам қызыл болуы керек.
Көріскенше!
5. Барлығы неше қорап керек?
А) 97
В) 82
С) 92
Д) 86
6. Бір қораптың биіктігін табыңыз.
А) 9 см
В) 10 см
С) 8 см
17

Д) 7 см
7. Неше минуттан кейін Ермек қораптарды алады?
А) 220 мин
В) 210 мин
С) 230 мин
Д) 240 мин
8. 12 қораптың ішінде неше қызыл емес қалам жатады? Жауабын
табу үшін өрнекті құрастырыңыз.
А) 4•12
В) 7•(12–4)
С) 7•12
Д) (7–4)•12
Төмендегі кестеде оқушылырдың басып шығарған беттер саны
көрсетілген. 9-11 сұрақтарға жауап беріңіз.

1
2
3
4

Оқушы
Әділет
Қуаныш
Берік
Серік

Беттер саны
120
160
200
300

Уақыт
3 сағат
4 сағат
5 сағат
6 сағат

9. Қай оқушының өнімділігі жоғары?
А) Әділет
В) Берік
С) Қуаныш
Д) Серік
10. Өнімділігі бірдей оқушыны табыңыз.
А) Әрқайсысында әртүрлі
В) екеуінде
С) үшеуінде
Д) барлығында
11. Егер Әділет 1 сағатта 10 бет кем, ал Серік 1 сағатта 20 бет кем
басып шығаратын болса, онда Әділет пен Серік 5 сағатта бірге
неше бет басып шығарады?
А) 440
В) 400
С) 380
Д) 420
18

12. Есептеңіз: 3572-687
А) 2569
В) 2395
С) 2885
Д) 2765
13. Қайтарып берген ақшыны табыңыз.
Мен 6 тоқаш сатып алдым. Әр тоқаштың құны 120 теңге.
Барлығына 2000 теңгебердім.
А) 1320 тг
В) 1360 тг
С) 1420 тг
Д) 1280 тг
14. Жүздік разрядтағы 7 цифрасы бар санды табыңыз.
482205
1
4725
3

38472
2
477054
4
А) 1 және 4
В) 3
С) 2 және 3
Д) 4

15. Амалдардың арасынан көбейту амалы соңғы орындалатын
нұсқаны табыңыз. Әріп санымен белгіленген.
1. (A•B–C)•(D+E)
2. A+B–C•(D–E)
3. (A•D+C•D)–E
А) 1 және 3
В) 3
С) 2
Д) 1

19

7 нұсқа
1. Төмендегі жылдамдық нені білдіреді?
5 км/сағ
А) әр сағат сайын 5 км артық жүреді
В) 1 минутта 5 км жол жүреді
С) 5 км бірнеше бөлікке бөлеміз.
Д) 1 сағатта 5000 м өтіп шығады
2-4 есептерді төмендегі мәселе есеп арқылы есепте.
Арсен сағат 11:00 қаладан шығып, сағат 15:00 ауылға жетті.
Ол 320 км жол жүрді. Қайтарда Арсен 20 км/сағ арттырды.
2. Арсен ауылға қандай жылдамдықпен жүрді?
А) 60 км/сағ
В) 80 км/сағ
С) 90 км/сағ
Д) 70 км/сағ
3. Арсен қайтарда неше сағат жүрді?
А) 3 сағаттан аз
В) 3 сағат
С) 3 пен 4 сағат арасы
Д) 4 сағаттан көп
4. Арсенмен бір уақытта жүк машина ауылға шықты. Жолдың
төрттен бірін 40 км/сағ жылдамдықпен жүрді. Ал қалған жолын 60
км/сағ жылдамдықпен жүрді. Неше сағатта жүк машина ауылға
жетті?
А) 6 сағатта
В) 5 сағатта
С) 9 сағатта
Д) 8 сағатта
5-8 есептерді төменде берілген мәтін арқылы есептеңіз.
Әр қорапта 8 кәмпиттен бар. Барлық кәмпит саны 664 дана.
Кәмпиттерді қорапқа салуға 310 минут жұмсалды. Қорап куб.
12см3
5. Барлық кәмпит үшін неше қорап керек?
А) 79
20

В) 89
С) 87
Д) 83
6. Бір қырының ауданын табыңыз.
А) 144 см2
В) 148 см2
С) 128 см2
Д) 136 см2
7. Барлық кәмпиттерді қорапқа салу үшін неше уақыт жұмсалды?
А) 4 сағ 30 мин
В) 5 сағ 10 мин
С) 5 сағ 20 мин
Д) 4 сағ 40 мин
8. Қораптың неше см2 боялады? Жауапты өрнек түрінде жазыңыз.
А) 12•(12–2)
В) 12•4
С) 12•16
Д) 12•12•(6–4)
Төмендегі әртүрлі шеберханаларда
көрсетілген.
9-11 сұрақтарға жауап беріңіз.

1
2
3
4

Шеберхана
Орталық
Оңтүстік
Қалалық
Абай атындағы

кітаптардың

Кітаптар саны
500
600
440
300

түптелгені

Уақыт
5 күн
5 күн
4 күн
3 күн

9. Қай шеберханада өнімділігі көп?
А) Оңтүстік
В) Орталық
С) Қалалық
Д) абай атындағы
10. Өнімділігі бірдей шеберханалар санын табыңыз.
А) Әрқайсысында әртүрлі
В) екеуінде
С) үшеуінде
Д) барлығында
21

11. Егер Оңтүстік шеберханасы күніне 20 кітап артық түптесе,
Оңтүстік және Орталық шеберханалар бірге 7 күнде неше кітап
түптейді?
А) 1620
В) 1680
С) 1740
Д) 1720
12. Есептеңіз: 2876–987
А) 1899
В) 1679
С) 1779
Д) 1889
13. Алғашқыда Айсұлуда неше ақшасы болған?.
Кино билетіне 900 теңге, ал тамаққа
жұмсадым.Барлығы менде 1400 теңге қалды.
А) 3400 тг
В) 3200 тг
С) 2900 тг
Д) 2700 тг

600

теңге

14. Жүздік разрядтағы 7 цифрасы бар санды табыңыз.
16478

>

15895

А) бірлік разряд
В) ондық разряд
С) мыңдық разряд
Д) жүздік разряд
15. Қай мысалда D азайтқыш, ал A азайғыш болады?
Сандар әріптермен белгіленген.
4. A• (B+C–D)
5. (A–B)–C•D)
6. А–(•і D)+Е
А) 2
В) 1
С) 2 және 3
Д) 3
22

8 нұсқа
1. Қосуды орындаңыз. 217 ц 36 кг + 54 ц 66 кг
А) 27202 кг
В) 271102 кг
С) 2812 кг
Д) 373 кг
2. Теңдеуді шешіңіз. 1720-5•х=1200
А) 96
В) 98
С) 108
Д) 104
3. Алаңның ұзындығы 2 км. Егер алаңның ауданы 40 га болса, енін
табыңыз.
А) 500 м
В) 100 м
С) 200 м
Д) 20 м
4. Амалдардың бұрыс орындалу ретін көрсетіңіз.
А В
С D
(87 – 5) • (720 + 51 : 3)
А) A-D-C-B
В) D-C-A-B
С) D-A-C-B
Д) C-D-A-B
5. Жұмыстың
уақытын
табыңыз.
А) 207 мин
В) 205 мин
С) 195 мин
Д) 187 мин

Келді
0 9 : 18

Кетті
1 2 : 4 5

6. Жақшаларды теңдей орындалатындай орындаңыз. 50+60–30:2=65
А) 50+(60–30):2
В) (50+60)–30:2
С) 50+(60–30:2)
Д) (50+60–30):2
7. Амалдарды орындаңыз. 850:25+7•8
23

А) 82
В) 88
С) 90
Д) 78
8. Берілген сандарды кему ретімен жазыңыз.
16851
18742
17852
18675
А) 18675,18742,17852,16851
В) 16851,17852,18675,18742
С) 18742,18675,17852,16851
Д) 16851,17852,18742,18675
9. Екі қаланың арақашықтығы 520 км. Бір қаладан екі көлік
шықты. Екінші қалаға бір көлік 5 сағатқа ертерек жетті.
Егер екінші көліктің
жылдамдығы 60 км/сағ болса,
бірінші көліктің
жылдамдығын табыңыз.

А) 120 км/сағ
В) 140 км/сағ
С) 135 км/сағ
Д) 125 км/сағ
10. 4 ар егін алқабының қызылша өнімділігі 25ц/а, ал 5 ар егін
алқабының қызылша өнімділігі 14ц/а. Екі алқаптан қанша тонна
қызылша жиналды?
А) 17
В) 21
С) 14
Д) 23
11. Қате тұжырымды табыңыз.
I
50:9=5 (5қалд.)
II 130:14=10 (10қалд.)
III 12:15=0 (12қалд.)
IV 14:6=2
А) II,III
В) III,IV
С) I,II
Д) II,IV
24

12. Ең үлкен бір таңбалы, ең үлкен екі таңбалы, ең үлкен үш таңбалы
сандардың қосындысын табыңыз.
А) 1109
В) 1107
С) 1018
Д) 1100
13. Сынып оқушыларына 67 оқулық және 178 дәптер таратылып
берді. Дәптерге қарағанда неше оқулық кем берілді?
А) 111
В) 109
С) 112
Д) 114
14. Әйнекшенің орнына теңдік тура болатындай етіп сан қойыңыз.
1050 : 5 – = 140
А) 80
В) 55
С) 70
Д) 60
15.
7180 <

< 8017

Мен 1,7,8, және 0 цифрлары арқылы әртүрлі сан жазып, оларды
өзара салыстырдым. Жұлдызшаның орнына мен қанша сан қоя
аламын? Әр санның цифрлары әртүрлі.
А) 5
В) 2
С) 3
Д) 4

9 нұсқа
1. Екі санды көбейту үшін Асхат 8 және 7 сандарын көбейтіп,
көбейтіндінің оң жағынан 5 нөл тіркеді. Ол қай сандарды көбейтуі
мүмкін?
25

А) 700 және 800
В) 70 және 800
С) 7000 және 800
Д) 7 және 800
2. Алаңның ауданы 60 м. Егер алаңның ауданы 3 ар болса, онда оның
енін табыңыз.
А) 6 м
В) 50 м
С) 5 м
Д) 60 м
3. Есептеңіз: 10 • (117–75) – 5 • ( 12+7)
А) 320
В) 325
С) 322
Д) 318
4.

Мен сенен
17 см-ге биікпін.
Егер екі достың бойларының қосындысы 341 см
болса, Әділеттің бойының ұзындығын табыңыз.
Әділет досынан ұзынырақ.
А) 1 м 62 см
В) 1 м 82 см
С) 1 м 77 см
Д) 1 м 79 см

5. Бөлуді дұрыс орындаған оқушыны көрсетіңіз.
Әсет: 5025 : 5 = 1005
Әділет: 2248 : 4 = 562
Айдын: 1785 : 9 = 198
А) Әсет
В) Айдын
С) Әділет пен Айдын
Д) Әсет пен Әділет
6. 13485-ті 100-ге бөлгенде қалдық пен шыққан саны арасында
қанша айырмашылық бар?
А) 49
В) 472
С) 1343
Д) 351
26

7.

14 оқушының барлығы 2100 бетті оқып бітірді. 21
оқушының барлығы неше бетті оқып бітіретін еді?
А) 2950
В) 2850
С) 3250
Д) 3150

8. Бірнеше санды көбейту үшін Әсел 12-ге 8-ді және 14-ке 2-ні
көбейтіп, шыққан сандарды көбейтті. Әселдің қай сандарды
көбейткенін табыңыз.
1 6•2•8•7•2•2
А) 1,3
2 12•4•2•7•2•2
В) 2
3 12•4•2•7
С) 1
Д) 1,2
9. Зулфия мен Аружан бір-біріне қарама-қарсы жолға шықты.
Аружанның жылдамдығы 70 м/мин, ал Зулфияның жылдамдығы
10 м/мин-қа кем. Егер олар 15 минуттан соң кездессе, олардың
бастапқы арақашықтығын табыңыз.
А) 2 км 100 м
В) 1 км 950 м
С) 2 км 150 м
Д) 2 км 050 м
10. Қатардағы келесі әрбір сан қандай заңдылықпен өзгереді?
5, 10, 15, 20, 25, 30.....
А) әрбір келесі сан, алдыңғысынан 2 есе үлкен
В) әрбір келесі сан, алдыңғы 2 санның қосындысына тең
С) әрбір келесі сан, алдыңғысынан 5-ке артық
Д) әрбір келесі сан, алдыңғысынан 5 есе артық
11.

35 тәтті тоқаш әзірлеу үшін маған рецепті бойынша
840 грамм ұн қажет. 45 тәтті тоқаш әзірлеу үшін оған
қанша ұн қажет?
А) 880 гр
В) 1кг 80 гр
С) 1 кг 20 гр
Д) 920 гр

12. Кітапханаға 7440 кітап алып келінді.
27

Барлық кітаптар төмендегідей қорапта болды:
60 кітап
Барлығы қанша қорап болған?
А) 124
В) 178
С) 168
Д) 194
13. Есепті шығару үшін сызба құрыңыз.
Әділетте 35000 теңге болды. Ақшасының бестен бір бөлігі
тамаққа кеткен. 8000 теңгесі кітап сатып алуға кеткен. Әділетте
қанша ақша қалды?
А) 35000

С) 35000

8000

?

35000:5

?

35000:5



+
В)
35000

Д)
35000

–8000

8000

:5
–8000

:5

14. Қай мысалда келесі бөлу амалы дұрыс орындалмаған?
55000 : ( 11• 50)
I 55000-ды 50-ге бөлген, одан кейін 11-ге.
II 55000-ды 5-ке бөлген, одан кейін шыққан
санды 110-ға көбейткен
III 55000-ды 100-ға бөлген, одан кейін 5-ке.
А) I,II
В) I
С) II
Д) II,III
15. Фигуралардың қайсысының периметрі ең кіші болады ?
А)

12 мм

В)
15мм

С) 12мм

12мм

15мм

Д)
16мм

2см
12мм

1см
15мм

12мм
12мм

28

Қазақ тілі
1 нұсқа
1. Күрделі мүше қатысқан сөйлемді табыңыз.
А) Анар мен Ажар театрға бірге келді.
В) Еріншектің ертеңі бітпес.
С) Тапсырманы түгел орындады.
Д) Медет шахмат үйірмесіне барып жүр.
2. Тек тұрлаулы мүшеден тұратын сөйлемді табыңыз.
А) Арыстанның гүрілдеген дауысы естілді.
В) Біреулер келе жатыр
С) Жылы орныңды суытпа.
Д) Қонақтарды күтіп алды.
3. Бірыңғай мүшелердің ерекшелігіне жатпайтын нұсқаны табыңыз.
А) Сөйлемде бір мүшенің ғана қызметін атқарады.
В) Бәрі бір сөз табынан болады.
С) Сөйлемде бәрі бір сұраққа жауап береді.
Д) Сөздер не бірыңғай жуан, не бірыңғай жіңішке болып келеді.
4. Сәйкестендіріңіз.
А) Жалаң сөйлем
В) Жайылма сөйлем

А) 1 а,в,г
В) 1а,б,в
С) 1 ә,г,ғ
Д) 1 г,ғ

а) Сендер де келіңдер.
ә) Балалар кітап оқып отыр.
б) Әбдірахман ойнап отыр.
в) Қар жауып тұр ма?
г) Ерді намыс өлтірер
ғ) Сіз бізді күтпеңіз.

2 ә,а,б
2 ә,г,б
2 а,б,в
2 а,ә,б,в

5. Төмендегілердің қайсысы әңгімелеу мәтініне жатады?
А) Оқиғаның дамуы
В) Заттың белгісі
С) Дәлелденетін пікір
Д) Дәлелдеу пікірі
6. Буын үндестігіне сай жазылған сөзді тап.
А) Біраз
В) Бәлеқор
29

С) Бірыңғай
Д) Бөдене
7. Дыбыс саны мен әріп санында айырмашылық бар сөздерді көрсет.
1. Жоямерген
2. Экономика
А) 2,4,6
3. Ілгіш
В) 1,5
4. Металл
С) 3,6
5.Түюлі
Д) 4,2,5
6. Көркемдік
8. Айтылу мақсатына қарай сөйлемнің қай түрі екенін анықтаңыз.
Кер бестінің шабысын-ай
А) Хабарлы сөйлем
В) Жайылма сөйлем
С) Лепті сөйлем
Д) Сұраулы сөйлем
9. Бітеу буынды сөзді тап.
А) Үш
В) Қара
С) Ала
Д) Көк
Мәтінді оқып, 10,11,12-сұрақтарға жауап бер.
Данышпанның бірі былай депті: «Ішімдік адамды төрт күйге
түсіреді. Ә дегенде адам тотыға ұқсайды да, жұрт көзіне түсуге
тырысады. Содан соң маймылдың қылығын шығарады да, елдің
бәрімен қалжыңдасып, қылжақтай береді. Одан кейін арыстан
кейпіне кіреді де, тәкаппар, паң өз күшіне сенген өркөкірекке айналады.
Ақыры аяғында шошқаға ұқсайды да, батпаққа аунап кете барады».
Олай болса, адам мұндай күйге түсуден сақ болуы керек.
10. Мәтінде қандай тәсіл қолданылғанын көрсетіңіз.
А) Байланыс құру
В) Салыстыру
С) Анықтама беру
Д) Мысал келтіру
11. Төменде берілген әрекеттердің қайсысы мәтіндегі жануарлар
кейпіндегі адамдардың әрекетіне сәйкес келеді?
А) Шошқаны жақсы көріп кетеді.
В) Әркімге көмектесе береді.
С) Ешкімге көнбей, өзін ғана күшті сезіну
30

Д) Әндетіп, құлап жығылып жүреді.
12. Мәтіндегі арыстан адамға тән қасиетті көрсетіңіз.
А) Қылжақбас
В) Менменшіл
С) Кішіпейіл
Д) Әлсіз
Мәтінді оқып, 13, 14, 15-сұрақтарға жауап бер.
Бала кезімнен естіген, үйренген, білген сөздерімнің ішінен бір сөз
көкейімнен ерекше орын алды. Өйткені ол сөзді әжем де, анам да, әкем
де мен үшін тілдерімен емес, жүректерімен айтып отыратындай
сезілетін. Кейде әжем сол сөзді маған арнап айтқанда, мейірлене
кеудесіне қысып, маңдайыма ыстық лебін тигізе иіскейтін.
Сондықтан ол сөз маған барлық сөздердің құдіретіндей сезілетін.Ол
сөз әжемнің аузынан шыққан сайын массатанып, еркелейтінмін. Ол
сөз-«Айналайын!» деген сөз еді. Осы сөз әжемнің мейірімді кеудесінен
шыққан сайын, мен іштей қайталаймын, есейе келе, өзімнен кішілерге
мен де «айналайын!» дейтін болдым.
13. Мәтін мазмұнына лайық мақалды атаңыз.
А) Жылы- жылы сөйлесең, жылан інінен шығады.
В) Кішілерді көріп, қартайғаныңды білесің.
С) Жақсы сөз-жан азығы.
Д) Бала балдан тәтті, немере жаннан тәтті.
14. Мәтінде асты сызылған сөздің мағынасын табыңыз.
А) Бетін
В) Алақанын
С) Маңдайын
Д) Демің
15. Мәтінге сай келмейтін қатарды белгілеңіз.
А) Жақсы сөз санада жатталып қалады.
В) «Айналайын» сөзі кейін кезде қолданыстан шығып бара
жатыр.
С) Айналып, еркелеткен-адамның мейірімділігін танытады.
Д) Жақсы сөз тілден емес, жүректен шығады.

31

2 нұсқа
1. Күрделі мүше қатыспаған сөйлемді көрсетіңіз.
А) Дина қара торы қыз екен.
В) Сары көбелек гүлге қонды.
С) Мұғалім оқушыларға сөйлеп жатыр.
Д) Тышқан ініне кіріп кетті.
2. Айтылуы мен жазылуындағы айырмашылық жоқ сөзді тап.
А) Орман
В) Солтүстік
С) Құндыз
Д) Үкі
3. Сөйлемнің айтылу мақсатына қарай түрлерін табыңыз.
1. Жалаң сөйлем
2. Хабарлы сөйлем
А) 3,1
3. Жайылма сөйлем
В) 2,4,6
4. Сұраулы сөйлем
С) 5,3
5. Құрмалас сөйлем
Д) 4,5,6
6. Лепті сөйлем
4. Бірыңғай мүшесін табыңыз.
А) Туған жердің түні де ыстық.
В) Әлемде алуан-алуан өсімдіктер бар.
С) Күндіз де, түнде де қар жауды.
Д) Таудан мөлдір бұлақ ағады.
5. Берілген сұрақ пен мәтіннің түрлерін сәйкестендір.
1. Қандай?
а) Әңгімелеу
2. Не істеді?

ә) Пайымдау

3. Неліктен?

б) Сипаттау

А) 1ә,2б,3а
В) 1б,2ә,3а
С) 1а,2ә,3б
Д) 1б,2а,3ә

6. Жалаң сөйлемді табыңыз.
А) Әкем үнсіз отыр.
В) Мен бармайтын болдым.
С) Бұл шешімге келіспейміз.
Д) Өнерлінің өзегі талмас.
7. Берілген сөйлемнен тұрлаулы мүшені табыңыз.
Мен ініме сары ала доп сыйладым.
А) Ініме доп.
32

В) Сары ала доп.
С) Мен доп сыйладым.
Д) Мен сыйладым.
8. Ұяң дауыссыз дыбыс кездесетін қатарды көрсетіңіз.
1. Қара суық
2. Мәтін құрлымы
А) 3,4,6
3. Орманды алқап
В) 2,5,1
4. Өнерлі бала
С) 1,3
5. Көмекші құрал
Д) 6,4
6. Таңғы ас
9. Төмендегілердің қайсысы туралы анықтама берілген?
Күрделі сөзден, тұрақты тіркестен, шылаулы тіркестен болған мүше
..............
А) Дара мүше
В) Сөйлем
С) Күрделі мүше
Д) Бірыңғай мүше
Мәтінді оқып, 10,11,12-сұрақтарға жауап беріңіз.
Бірде шаштаразда байқалған жайдың ұшақ жасау ісінде үлкен
табыспен пайдаға асқаны туралы білесіңдер ме? Бұл бір-ғибрат
аларлық тамаша тарих! Сіз сондай істі өз басыңыздан өткермеген
болсаңыз, өмір тәжірибесі кез-келген жағдайда кәдеге асатынын
ұмытпағайсыз.Айналадағы ортаны бақылап үйреніңіз. Көңіл аударуға
тұратынын байқап қалуға тырысыңыз.
Ұшақ кабинасындағы шуылды азайтудың әдісін іздестіру кезінде
осы жағдай авиаконструкторлардың есіне түсе кетті.
Мықты матаға желім жағып, оны күшті электр өрісіне енгізді.
Содан кейін жоғары жағынан бірдей етіп тілінген шыны
талшықтарын септі. Шыны талшықтардың бір ұшы желімдеген
матаға жабысты да, екінші жағы жоғары қарап тұрды. Ал оның
үстіне желім жағылған матаның екінші қабаты түсті. Бұдан кеуекті
резеңке тәрізді материал пайда болды. Ол дыбысты екінші жаққа
өткізбеді. Ешқайдан шу да естілмейтін болды.
10. Мәтіндегі қандай қасиеттен үлгі алуға болатынын анықтаңыз.
А) Байқампаздық пен өнертапқыштық
В) Ойшылдық пен оқымыстылық
С) Есте сақтау мен қайта жаңғырту
Д) Қиялдау мен мақсатқа ұмтылыс
11. Шуылды азайту әдісінде төменгілердің қайсысын қолданбады?
33

А) Мата
В) Желім
С) Шыны талшықтары
Д) Резеңке
12. Мәтіндегі оқиға желісін реттілігі бойынша белгілеңіз.
1. Ұшақ жасау кезінде табысқа жету
А) 1,2,3,4
2. Шаштараздағы оқиғаның еске түсуі
В) 4,3,2,1
3. Ұшақтағы шуылды азайтудың жолын
С) 2,1,3,4
іздеу
4. Шаштараздағы байқағыштық
Д) 4,3,1,2
Мәтінді оқып, 13, 14, 15-сұрақтарға жауап беріңіз.
Бозарал! Аспаны әнге, жері ұяға толы Бозарал! Дүниедегі әнші,
әдемі құстардың көктемде бас қосатын жері-Бозарал!
Алтыбақан құрып, қой күзеткен ауыл алдындағы жазық, биік
жардың құм қабырғасын үңгіп аққан өзен, көктайғақ мұзына доп
ойнап, сырғанақ тепкен қара су сезімді шымшымай қоймады.
Машинаның кідіруін пайдаланып жерге түсесің. Әрбір жапырақ
жаудырап қарай қалады. Оларда манағы бір әзірде жауып өткен
жаңбырдың меруерт тамшылары мөлтілдейді. Дүниедегі ең таза
тамшылар туған жердің жапырағында тұрғанына жүрек баладай
қуанады, іші анадай елжірейді. Қанша үңілгенмен, құмар қана ма?
Қайсібіріне ғана қарарсың, қайсібірін ғана аларсың. Бір уыс жалбызды
жұлып аласың. «Мен де қалмайын» дегендей, буылдықтың бір тал
сабағы да қолыңа іліне кетеді. Оның қандай жерде өскенін көргін
келіп, аяғыңның астына үңілесің. Бір шөкім топырақ аласың.
13. Мәтін не туралы екенін анықтаңыз.
А) Көктем мезгілі
В) Табиғат тамашасы
С) Жастық шаққа саяхат
Д) Туған жер
14. Автордың баладай қуанып, анадай елжіреуіне себеп болған
қатарды белгіле.
А) Машинаның кідіруі
В) Жапырақтағы тамшылар
С) Жалбыздың иісі
Д) Туған жердің жұпар иісі
15. Төмендегі сезімдердің қайсысы автордың мәтіндегі көңіл-күйі
бола алмайды?
А) Туған жерге деген қимастық сезім
34

В) Туған жерге деген сағыныш сезімі
С) Туған жерге деген махаббат сезімі
Д) Туған жерге деген қамқорлық сезімі

3 нұсқа
Жариялаған:
Асеке
18 Ақпан 2024
2431
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі