Мағынаны тану
кезеңі ТЖ
Тақырып – автордың құбылысқа қатынасын
шығармасында зерттеу, көрсету үшін сұрыптап алған негізгі ойы
немесе ой жиынтығы.
Тәсіл – композиция мен тілдің
арақатынасын көрсететін
амал.
Тұтастық
мәтіннің – мәтін ішіндегі сөйлем,
абзац, тарау, бөлім мазмұндарының
тұтастығы.
Тұтастық күрделі
синтаксистік – ерекше
синтаксистік-стилистикалық бірлік құрайтын бірнеше сөйлемдер
жиынтығы.
Тұтастық күрделі
фразалық – мәтін құрайтын тіл
бірлігі.
|
1-тапсырма. Оқушылар берілген ой-пікір
аясында хикаяттан мысалдар келтіре отырып, дәлелді талдауларын
ұсынады.
-
«Майлин «Шұғаның белгісін»
жазып, қолжазба журналда («Садақ») жариялағанда қазақ прозасы жанр
ретінде жаңа туып-қалыптаса бастаған еді. Десек те, дәл осы шығарма
суреткерлік шеберлік тұрғысынан пайымдағанда, күні бүгінге дейін
қазақ повесінің үлгісі болып қалып
отыр».
Осы талдау негізінде
оқушылар «Ойлану пирамидасын» қолдана
отырып, әңгімеден
дәлел
келтіреді.
Әңгіменің негізгі
ойы:
______________
_________________
Әңгімедегі мораль
философиясын суреттейтін екі
сөз:
__________ ____________
__________ ___________
Әңгімедегі ойдың
маңыздылығын суреттейтін төрт
сөз:
_______ _________ _________
________ ___________________
2-тапсырма. Оқушылар «Шұғаның белгісі»
хикаятының әр бөліміне ат қою арқылы негізгі оқиғаларға түсінік
береді және берілген хикаят бойынша автор бейнесінің
идеялық-стилистикалық тұтастырушы рөлін
анықтайды.
-
1.Қос
жолаушы
-
2.Сұлу қыз –
Шұға
-
3.Кездесу
-
4.Учитель
Әбдірахман
-
5.Ғашық
жүректер
-
6.Хат.
-
7.Жабылған
жала
-
8.Қоштасу
-
9.Айықпас
дерт
-
10.Соңғы
хат
-
11.Белгі
3-тапсырма. Шығарма желісі бойынша топ
мүшелері проблемалық 2 сұрақтан құрастырады. Құрастырған сұрақтарын
сағат тілімен келесі топтарға ұсынады. Басқа топтың оқушылары жауап
береді.
Мысалы:
Бағалау. «Бармақ» әдісін қолдана отырып
бағалайды.
Бағалау
дескрипторлары:
-
шығарма желісі бойынша дәлел
келтіре отырып, талдауларын
ұсынады;
-
талдау негізінде әңгімеден
дәлел келтіреді.
-
автор бейнесінің
идеялық-стилистикалық тұтастырушы рөлін
анықтайды;
-
проблемалық сұрақтар
құрастырады.
4-тапсырма. Оқушылар автор бейнесінің
шығармадағы белгілі бір оқиғадағы көрінісін
анықтайды.
«Т кестесі» әдісі
қолданылады.
Т
кестесі
|
Шығармадағы автор
бейнесі
|
|
Автордың белгілі бір оқиғадағы
көрінісі
|
|
|
|
Бағалау. «Блоб
ағашы»
Дескриптор:
Ойтолғаныс
кезеңі
Әңгімеге қатысты мақалмен,
қанатты сөздермен тұжырымдайды, қорытынды
жасайды.
|