Бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары. Генетикалық байланыс 8 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары. Генетикалық байланыс 8 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
ұстаздарға керек
Материалдың қысқаша нұсқасы



Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы

8.4А

Бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары. Генетикалық байланыс

Мектеп: Кентау қаласы А.С.Пушкин атындағы №6 жалпы орта мектеп


Күні:

Мұғалімнің аты-жөні: Тойлыбаева Г.


Сынып: 8 сынып

Қатысқандар:

Қатыспағандар:


Сабақтың тақырыбы:

Бейорганикалық қосылыстар арасындағы генетикалық байланыс


Сабаққа негізделген оқу мақсаты

8.3.4.12-бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары арасындағы генетикалық байланысты зерттеу


Сабақ мақсаттары

Оқушылар:

- бейорганикалық қосылыстардың негізгі класстарына анықтама бере алады,

-бейорганикалық қосылыстар арасындағы генетикалық байланысты зерттеп, түзілу жолдарын түсіндіре алады;

-генетикалық қатар құрастыра алады

-бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары арасындағы генетикалық байланысқа арналған есептеулер жүргізе алады


Бағалау критерийлері

- бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары арасындағы генетикалық байланысты зерттейді,

-бейорганикалық қосылыстардың арасындағы геникалық қатарды құрастырады, реакция теңдеулерін жазады


Ойлау дағдысының деңгейлері

қолдану, жоғары деңгей дағдылары


Тілдік мақсат





Оқушылар орындай алады: генетикалық байланыс қатарды құрастырып, түзілу жолдарын түсіндіред

Негізгі сөздер мен тіркестер: негіздер, қышқылдар, оксидтер, тұздар, генетикалық байланыс


Сыныптағы диалог :

  • Генетикалық байланыс дегеніміз не?

  • Бейметалдардың генетикалық қатары қалай түзіледі?

  • Металдардың генетикалық қатары қалай түзіледі?


Құндылықтарға баулу

Оқушының бойында сын тұрғысынан ойлау, шығармашылық және зерттеушілік қабілеттерін қалыптастыру арқылы бәсекеге шыңдау,өмір бойы оқуға дайын болу құндылықтарына баулу.


Пәнаралық байланыс

Биология: «генетика» ұғымын түсіндіру;


Алдыңғы оқу

8.3.4.7 -оксидтердің химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыру

8.3.4.8-қышқылдардың химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыру

8.3.4.9-негіздердің химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыру

8.3.4.10-тұздарды алудың әртүрлі әдістерін білу, сәйкес реакция теңдеулерін құрастыру

8.3.4.11- химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыру


Жоспар


Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар


Сабақтың басы /10мин/

2 мин








8 мин






I.Ұйымдастыру кезеңі: Сәлемдесу,оқушыларды түгелдеу. Сәлемдесу. Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Жағымды мадақ айту» арқылы көңіл-күйлерін көтеру

Формулалар жазылған карточкалар арқылы төрт топқа бөлу:

  1. Оксидтер

  2. Негіздер

  3. Қышқылдар

  4. Тұздар

Бұл тапсырма арқылы оқушылардың бейорганикалық қосылыстардың жіктелуіне білімдері тексеріледі.

(ТЖ) 1-тапсырма: Оқушылардың бейорганикалық қосылыстар туралы алдыңғы білімдерін тексеру мақсатында «Тұжырымдамалық карта» әдісі бойынша әр топ өз классының қосылыстары туралы берілген жоспар бойынша картаны толтырады:

1.Анықтамасы /оксидтердің, қышқылдардың, тұздардың немесе негіздердің/

2.Жіктелуі

3.Физикалық қасиеттері

4.Химиялық қасиеттері

5.Алынуы

Дескриптор:

1.Оксидтердің / қышқылдардың, тұздардың немесе негіздердің/ анықтамасын жазады

2. Оксидтердің / қышқылдардың, тұздардың немесе негіздердің/ жіктелуін түсіндіреді, мысалдар келтіреді

3.Физикалық қасиеттерін анықтайды

4.Химиялық қасиеттеріне реакция теңдеулерін жазады

5.Алу жолдарын түсінідіреді

Топтар бір-бірін бағалайды, қажет болса жауаптарын толықтырады, ұнаған топтың жауабына стикермен бағалайды.





Формулалар жазылған карталар


Флипчарт, маркер, стикерлер









Сабақтың ортасы

/25 мин/

5 мин























5 минут














5 мин































3мин














7 мин


















Жаңа сабақты түсіндіру /мұғалім баяндайды/: жай заттардың және қосылыстардың химиялық қасиеттерін есімізге түсірсек, бір заттың басқа затқа айналу заңдылықтары қатарын құра аламыз. Мысалы;

Металл —негіздік оксид —негіз —тұз

Са— СаO —Са(ОН)2—СаСІ2

Бейметалл—қышкылдық оксид—қышқыл— тұз

С—СО2 —H2СO—Na2CO3

Бұл сызбадан қандай қорытынды шығаруға болады? Бұдан көретініміз, екі жағдайда да тұз түзіледі. Металдар мен бейметалдардың генетикалық қатарындағы күрделі заттар өзара тұз түзе әрекеттеседі. Бұл байланыс химиялық реакция кезінде, яғни бір зат екінші затқа айналғанда жүзеге асады. Яғни, бір зат басқа заттан түзіледі. Грекше «пайда болу», «шығу тегі» - «генезис». Демек,заттар кластарының арасындағы байланыс генетикалык байланыс деп аталады.Генетика - XX ғасырдағы жаңа ғылым. Организмдердің тұқым қуалағыштығын зерттейді. Ген - тұқым қуалайтын тек. Генетикалық байланысты химияда қалай түсінуге болады? Яғни,

Тегі металл болса —негіз түзіледі

Тегі бейметалл болса— қышқыл түзіледі

Оқушыларға генетикалық байланыстың шығу тегін, есептердің шығару жолын үйретеді. Тақтада слайд көрсетеді

(Жж) № 2 тапсырма «Жалғасын тап» әдісі бойынша берілген карточкалар арқылы генетикалық байланысты құрастырып, реакция теңделурін жазыңдар: Cu, CuO, СuSO4, Cu(OH)2,CuO, CuCl2, С, СO2, H2CO3, CaCO3, CaO, CaCl2, O2; Н2O; H2; КОН; NаОН; Nа2SO4; SO3; НСІ; Nа2О; Nа

Дескриптор:

1.Мыстың генетикалық қатарын құрастырады

2.Көміртектің генетикалық қатарын құрастырады

3.Натрийдың генетикалық қатарын құрастырады

4.Тиісті реакция теңдеулерін жазады

Бағалау: тапсырма дұрыс орындалған жағдайда карталардың артынан мағыналы сөз шығады. Мысалы: оксид, негіз, қышқыл

3 тапсырма

(ТЖ) «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі арқылы берілген генетикалық байланыстың реакцияларын жазыңдар:

І- топқа:

Ca → CaO → Ca(OH)2 → CaCO3 → Ca(HCO3)2 
2Ca + O2 → 2CaO 
CaO + 2H2O → Ca(OH)2↓ 
Ca(OH)2 + CO2 → CaCO3↓ + H2
CaCO3 + H2O + CO2 = Ca(HCO3)2 
2- топқа:
Fe→ FeCl2 → Fe(OH)2 → Fe(OH)3 → Fe2O3 → Fe 
Fe + 2HCl → FeCl2 + H2 
FeCl2 + 2NaOH → Fe(OH)2 + 2NaCl 

3-топқа:
Al → Al2O3 → AlCl3 → Al(OH)3 → Al(NO3)3 

4Al + O2 = 2Al2O3 
Al2O3 + 6HCl = 2AlCl3 + 3H2O 
AlCl3 + 3NaOH = Al(OH)3↓ + 3NaCl 
Al(OH)3 + 3HNO3 = Al(NO3)3 + 3H2O 

4 топқа:

Zn→ ZnO → ZnSO4 → Zn(OH)2 → ZnCL2

Na2ZnO2

2Zn+O2→2 ZnO

ZnO + H2 SO4→ ZnSO4+H2O

ZnSO4+ 2NаОН → Zn(OH)2 + 2SO4

Zn(OH)2 +2HCl → ZnCL2 +2 H2O

Zn(OH)2 + 2NаОН → Na2ZnO2 + 2H2O

Дескриптор:

1. Генетикалық байланысты жүзеге асырады

2.Реакция теңдеулерін дұрыс жазады, теңестіреді

Бағалау: «бағдаршам» әдісімен топтардың бағалауы

4 тапсырма

(Ж). «Адасқан формулалар» әдісі арқылы

айналымды жүзеге асыру үшін белгісіз затты табуға есептер береді.

  1. K → X → K2SO4 →BaSO4


  1. S → SO2 → Y → H2SO4 → MgSO4


3) C → X → Na2CO3 → CO2


Дескриптор:

  • Айналымдағы белгісіз затты табады

  • Реакция теңдеулерін дұрыс жазады, теңестіреді

Бағалау: өзара бағалау (дұрыс жауабын тақтада көрсету)

(Ж) № 5 тапсырма «Біліміңді сынап көр!» әдісі

А-деңгей:

Массасы 20 г темір (III) гидроксидін тұз қышқылының артық мөлшерімен өңдегенде түзілетін тұздың массасын есептеңдер

В деңгей

10 г калий оксидін 200 г суда еріткенде түзілген негіздің массасы, ерітіндідегі тұздың массалық үлесі

С деңгей
Көлемі 6,72л /қ.ж/ хлор темірмен әрекеттескенен түзілген тұз натрий гидроксиді ерітіндісінде тұнба түзеді. Тұңбаның массасын есептеңдер.

Дескриптор:

  • Есептің шартын жазады

  • Реакция теңдеуін жазады

  • Шығару жолы мен жауабын анықтайды

Бағалау: түрлі түсті фишкалармен

Диалог

АКТ слайд





































































Сабақтың соңы

5 минут



«Сыныптаң шығу билеті» әдісімен сабақты пысықтаймын. Оқушылар билет-сұрақты алып, жауап береді

  1. Генетикалық байланыс дегеніміз не?

  2. Металдардың генетикалық қатары қалай түзіледі?

  3. Бейметалдардың генетикалық қатарын түзуге болады ма?

  4. Генетикалық байланысты құруда нені негізге алу керек?

Рефлексия : «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі

Стикерлер, билеттер.


Келесі сабаққа тапсырма


Үйге тапсырма: бейметалдың және металдың генетикалық байланысын құрып, теңдеулерін жазу



Саралау- Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар 1. күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау- оқушылардың үйренгенін тексерудің қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ мен байланыс, құндылықтардағы байланыс


Үлгерімі төмен оқушыларға бейорганикалық қосылыстарды жіктеуге карточкалар беремін; Орта деңгейдегі оқушыларға бейорганикалық қосылыстардың химиялық қасиеттері бойынша реакцияны аяқтауға тапсырма беремін. Үлгерімі жоғары оқушыларға күрделілігі жоғары есептер шығаруға тапсырма беремін: тізбектегі алғашқы заттың массасы берілсе соңғы заттың массасын есептеу және тағы басқа


Қалыптастырушы бағалау кезінде,

оқушыларды мақтау,мадақтау, көтермелеу, қолдау, смайликтер арқылы және қалыптастыруші бағалау арқылы бағаладым.

Отансүйгіштікке патриоттық тәрбие беру.

Сабақ барысында оқушылар қауіпсіздік техникасы ережелері мен тазалық-гигиеналық талаптарды сақтайды






ҚБ тапсырмалары


Рефлексия

Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма?Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?

Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.




Қорытынды бағамдау.Қандай екі нәрсе табысты болды(оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1.

2.

Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1.

2.

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?












Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
30.01.2019
2481
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі