Биотехнология және денсаулық.

Тақырып бойынша 17 материал табылды

Биотехнология және денсаулық.

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сынып. Қазақ тілі. Биотехнология және денсаулық. 9.2.4.1 әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:

Биотехнология және гендік инженерия келешегі

Педагогтің аты-жөні:

Орынбекова Жазира Орынбековна

Күні:

11.02.2025

Сыныбы:

9

Сабақтың тақырыбы:

Биотехнология және денсаулық

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

9.2.4.1 әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау

Сабақтың мақсаты

  • Әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбы, қызметі, құрылымы, тілдік ерекшелігін салыстыра талдайды.

САБАҚ БАРЫСЫ:

Сабақтың кезеңі

Педагог іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурс

Ұйымдастыру

2 мин

Оқушылармен сәлемдесу, сыныпта оқушы зейінін шоғырландыру арқылы жайлы атмосфера қалыптастыру

Оқушы назарын сабаққа аударады




Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту 6 мин

Алдыңғы білім.

Стиль түрлерінен өткенді қайталау

1.Көркем әдебиет стилі

2.Ғылыми стиль

3.Публицистикалық стиль

4.Ресми іс-қағаздар стилі

Ауызекі сөйлеу стилі


Алдыңғы сабақта үйренген білім мен қалыптасқан дағдылар туралы еске түсіреді. Жаңаны болжайды.

Стилдің түрлері мен ерекшеліктері еске түсіреді.


Қалыптастырушы бағалау: өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға “Жарайсың!” “Керемет” деген мадақтау сөзімен ынталандыру


2 мин

Сабақ мақсатын оқушылармен талдайды

Сабақ мақсатына қатысты ойларын түсіндіреді



Сабақтың ортасы

Жаңа сабақ

20 мин

1 тапсырма. Топтық жұмыс.

Берілген А және Ә мәтінін оқып, салыстыра талдап, кестеге түсіреді.

А мәтіні

Биотехнология– тірі ағзалар мен биологиялық әрекеттерді адамның мақсатына сай өндірісте қолдану болып табылады. Ең алғаш 1917 жылы Венгр инженері алғаш рет “биотехнология” терминін енгізді. 1941 жылдан бері кеңінен қолданылып, даму үстінде.Биотехнология адами білімінің ең жас саласы. Алғаш рет биотехнология термині 1917 жылы К. Эреки шошқаларды қантты қызылшасымен қоректендіру кезінде, олардың өнімдерінің жоғарылауы, жасалған жұмыстарының нәтижесінде берілген. Ол: «Биотехнология – бұл шикізат материалдарынан, жануарлар организмдерінің көмегімен әртүрлі өнімдерді өндірумен жүретін жұмыстардың барлық түрі» - деп жазды. 
Биотехнология дегеніміз — биологиялық организмдердің қатысуымен жүретін процестерді, адамның мақсатына сай өзгерту арқылы өндірісте пайдалану.Қазіргі биотехнологияның басты мақсаты — өсімдіктердің жаңа сорттарын, жануарлардың асыл тұкымын, микроорганизмдердің штаммаларын шығару. Оны адам өміріне қажетті заттар өндіру үшін биологиялық нысандар мен процестерге негізделген жаңа ғылымның және өндірістің сапасы деп қарауға болады.

Ә мәтіні

Қазақстанда биотехнология саласы қарқынды дамып келеді. Мәселен, отандық ғалымдар биоүйлесімді желім әзірлеп шығарды. Оның қолданылу аясы - медицина мен биология. Әсіресе, оның көмегімен қарапайым хирургиялық тігістерді алмастыру мүмкін. Бұл жоба бойынша Ұлттық биотехнология орталығының ғалымдары шамамен екі жылдай шұғылданды. Мамандардың сөздерінше, олар төзімділігі жоғары, яғни осыған ұқсас қазіргі материалдардан жүз есе сапалы материалға қол жеткізді. Айтпақшы, бүгінгі күні дүние жүзінде медициналық желім жасап шығарумен бар болғаны бірнеше ғана ғылыми топ айналысады. Қазақстандық ғалымдардың әзірленімі импорттың орнын отандық өніммен алмастыруға және алдағы уақытта шетелдік нарыққа шығуға мүмкіндік береді.



А мәтіні

Ұқсастығы

Ә мәтіні

Тақырыбы

Екі мәтінде де биотехнология туралы айтылған.

Мақсаты – өзекті мәселе туралы ақпарат беру

Тақырыбы

Биотехнологияның шығу тарихы


Қазақстандағы биотехнологияның қарқыны

Мақсатты аудиториясы

Мақсатты аудиториясы

Жасөспірімдер мен ересектер


Жасөспірімдер мен ересектер

Құрылымы

Құрылымы

Кіріспе, негізгі, қорытынды бөлімнен тұрады


Кіріспе, негізгі, қорытынды бөлімнен тұрады


Стилі

Стилі

Ғылыми


Публицистика лық

Тілдік ерекшелгігі

Тілдік ерекшелігі

Ақпараттар нақты, дәл, анық айтылған.

Ғылыми стильге тән сөздер тек тура мағынада берілген.

Тақырыпқа қатысты термин сөздер бар: ...

Дәлелдер мен дәйектемелерге негізделген.

Мәтін көпшілікке жаңа ақпаратпен әсер етуді көздейді.

Көзқарасы көрінеді

Тақырыпқа қатысты баға беруші сөздер кездеседі.

Ойды әсерлі леппен жеткізу үшін риторикалық сұрақ қолданылады.




Топпен бірлесіп, ынтымақтастықта жұмыс істейді.

Топта оқушылар мұқият А және Ә мәтінін оқып, талдайды, салыстырады. Берілген кестені бірлесіп, бірін-бірі үйретіп, толтырады.

Дескриптор: /5/

Мәтіннің тақырыбын анықтайды – 1балл

Мақсатты аудиториясын анықтайды – 1балл

Құрылымын анықтайды -1балл

Стилін анықтайды -1балл

Тілдік ерекшелігін анықтайды-1балл



Бағалау.

Берілген бағалау парағына топ жетекшісі топ мүшелерінің қатысу, сөйлеу, белсенділік деңгейлерін бағалайды.

Бағалау парағы

Тақырыбын анықтауға қатысты


Мақсатты аудиториясын анықтауға қатысты


Құрылымын анықтауға қатысты


Стилін анықтауға қатысты


Тілдік ерекшелігін анықтауға қатысты







Таратпа материалдар

2 тапсырма. Жұптық жұмыс.

Берілген мәтінге синтаксистік талдау жүргізеді.

Қыстыгүні сол араны қақ жарып ағып жататын бұлақтан су ішіп, ақ көрпеге оранған қыста талай шаруаның басын қайырғандықтан, біз осы бұлақты көзіміздің қарашығындай көреміз.

1.Сөйлем мүшелеріне талдайды

2.Құрмалас сөйлемнің түрін тауып, жасалу жолын түсіндіреді.

3. Морфологиялық талдау жасайды. /саралап/



ЕББҚ -тапсырма

104-бет. 10 тапсырма. Оқып шығып, жоспар жазу.


Оқушылар жұппен бірігіп жұмыс істейді.

Жұппен бірігіп берілген сөйлемді талдайды.

Дескриптор /2/

Синтаксистік талдау жасайды – 1балл

Құрмалас сөйлемнің түріне талдайды -1 балл

Бағалау.

Бағалау парақшасына оқушылар дескриптор бойынша өзін-өзі бағалап, балдарын қояды.




Дәптермен жұмыс

Таратпа материалдар.

Сабақтың соңы

ҚБ тапсырма

8 мин

3 тапсырма. Жеке жұмыс. /Шығармашыл бала – ойлы бала/ Шығармашылық жұмыс сағаты.



Биотехнология мамандығына оқығысы келетін оқушылар үшін хабарландыру құрастырып жазыңыз. Мәтіннің құрылымы мен рәсімделуін ескеріңіз.

Функционалдық сауаттылықты дамытуға арналған тапсырма






Мысал:

Құрметті 10-11 сынып оқушылары.

Сіздерді «Биотехнология» мамандығы бойынша бакалаврлар, магистрлер дайындайтын «Биотехнология және микробиология кафедрасының «Ашық есік күніне» шақырамыз. Іс-шараның өткізу мерзімі мен уақыты: 11 ақпан. 2025жыл. Сағат 10.00

Өткізу орны: Алматы қаласы. ҚАЗҰУ. Акт залы.

8777 111 12 13

Дескриптор /3/

Хабарландыру жазады – 1балл

Мәтіннің құрылымын сақтайды - 1балл

Рәсімделуін талапқа сай жазады-1балл

Бағалау.

Оқып, дескриптор бойынша бағалау.



Үй тапсырмасын беру.

2 мин

103-бет. 7-тапсырма




Кері байланыс

5 мин

Кері байланыс ,,Менің термометрім,, Оқушылар жазба жұмысын жазу барысында нені үйрене алғандарын, не нәрсе қиын болғанын, не нәрсе ерекше қызығушылық тудырғанын айтады.

Оқушылар кері байланыс береді







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
10.02.2025
542
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі