Блум таксономиясын пайдалану арқылы қазақ тілін оқыту

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Блум таксономиясын пайдалану арқылы қазақ тілін оқыту

Материал туралы қысқаша түсінік
Блум таксономиясын пайдалану арқылы қазақ тілін оқыту. Сабақ жоспарын "Блум таксономиясының" деңгейлеріне сай тапсырмалар дайындау.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Блум таксономиясын пайдалану арқылы қазақ тілін үйрету


Блум таксономиясы — бұл білімді жүйелі түрде ұйымдастыруға арналған құрылым. Ол білім беру процесінде әртүрлі деңгейдегі дағдыларды дамытуға бағытталған. Блум таксономиясын пайдалану арқылы қазақ тілін үйрету, оқушылардың тілдік дағдыларын тиімді дамытуға көмектеседі. Бұл таксономияның алты негізгі деңгейі бар: білушілік (Knowledge), түсіну (Comprehension), қолдану (Application), талдау (Analysis), синтез (Synthesis) және бағалау (Evaluation).

Қазақ тілін үйретуде Блум таксономиясының әр деңгейін тиімді пайдалану тәсілдерін қарастырайық:

  1. Білушілік (Knowledge):

    • Оқушылар қазақ тіліндегі сөздерді, грамматикалық ережелерді, сөз тіркестерін және сөйлем құрылымын білуі керек.

    • Мысал: Оқушыларға қазақ тіліндегі белгілі бір сөздер мен олардың мағыналарын жаттауды ұсынып, оларды қайталауды талап ету.

  2. Түсіну (Comprehension):

    • Оқушылар үйренген материалды түсінуі қажет. Бұл кезеңде олар қазақ тіліндегі сөйлемдердің құрылымын түсініп, мәтіндердегі негізгі ойды шығара алады.

    • Мысал: Оқушыларға қысқа мәтіндер немесе әңгімелер беру, оны түсініп оқуды сұрау және мазмұнын сұрау.

  3. Қолдану (Application):

    • Бұл кезеңде оқушылар өздерінің білімдерін практикалық тапсырмаларды орындауда қолдануы керек. Мысалы, олар белгілі бір грамматикалық ережені дұрыс қолдана білуі тиіс.

    • Мысал: Оқушыларға белгілі бір грамматикалық құрылымды пайдаланып сөйлемдер құрастыру немесе күнделікті жағдайларда қолдануға арналған тапсырмаларды орындау.

  4. Талдау (Analysis):

    • Оқушылар өздерінің білімдерін және дағдыларын қолдана отырып, мәтіндер мен сөйлемдерді талдайды. Бұл деңгейде тілдің құрылымдарын, грамматикалық ережелерін түсіну қажет.

    • Мысалы: Оқушыларға күрделі мәтіндерді немесе диалогтарды беру және оларды құрылымдық тұрғыдан талдап, әрбір сөйлемнің мағынасы мен құрылымын анықтауды сұрау.

  5. Синтез (Synthesis):

    • Бұл кезеңде оқушылар өздерінің білімдерін жаңа жағдайда қолдану немесе жаңа идеялар құру арқылы шығармашылық жұмыс жасайды.

    • Мысал: Оқушыларға жаңа тақырып бойынша өз пікірлерін білдіретін немесе оқыған материалдар негізінде қысқаша шығарма жазуды ұсыну.

  6. Бағалау (Evaluation):

    • Оқушылар өз білімдерін және дағдыларын бағалайды. Бұл кезеңде олар белгілі бір пікірлерді негіздейді, шешімдер қабылдайды және өз ойларын дәлелдейді.

    • Мысал: Оқушыларға мәтін немесе шығарма жазу тапсырмасын беріп, оны грамматикалық және лексикалық қателіктерге қарсы бағалау, өздерінің қатесін табуға және түзетуге мүмкіндік беру.

Мысалы, қазақ тілі сабағында(Т2) Блум таксономиясы бойынша әдістерді қолдануға болады.

Сабақтың тақырыбы: Радиоарналарды тыңдаймын

Блум таксономиясының деңгейлері бойынша тапсырмалар

1.Білу (қайталау, еске түсіру)

2.Түсіну (түсіндіру, жеткізу, тұжырымдау)

1. Радио туралы не білесің?

2. Сен радио тыңдайсың ба?

3.Сенің ойыңша қазіргі кезде радио қажет пе? Не себепті?

3.Қолдану (жасап көру, жасап беру)

Диалогтік әңгімеге құрылған көрініс

4.Талдау(бөліп шығару,талқылау,мәселені шешу)

Мәтінді оқу. Мағыналық бөліктерге бөлу, мағынасын ашу. Әр бөлігіне тақырып қою

5.Жинақтау(құрастыру, шығармашылықпен орындау)

Қазақстандағы радиоарналар туралы сұрақ-жауап. Неліктен? сұрағын қолдану.

  1. Бағалау(ұсыныс жасау, салыстыру)

Радиоарналар келесі ғасырда қандай болады? (болжам жасайды, салыстырады, бағалайды)

Үйге тапсырма.

Жағдаят: шетелден досың келді. Ол сенен «Қазақ радиосы» туралы сұрады. Не істейсің? Оған қандай ақпарат бересің?(жазу)

Күтілетін нәтиже: өз көзқарасын ашық та жүйелі жеткізуге, өз пікірін қорғауға дағдыланады.

Орыс сыныптарына қазақ тілін өткізгенде оқушыларды жалықтырып немесе сол сабаққа деген қызығушылығын төмендетіп алып жатамыз, сол себепті «Блум таксономиясымен» өткізген өте тиімді. Сынып оқушыларының сабаққа деген қызығушылығы артып, түсінуі, қабылдауы жеңіл болғанын байқадым.Әсіресе бағалау бөлімінде оқушыларды айтылым деңгейі артып келе жатқанын байқадым.

Қорытынды: Блум таксономиясы қазақ тілін үйретуде тиімді құрал болып табылады. Ол оқушыларға білімді меңгеру, түсіну, қолдану және шығармашылық тұрғыдан дамуға мүмкіндік береді. Блум таксономиясының әр деңгейі оқушылардың әртүрлі дағдыларын дамытуға бағытталған, бұл тіл үйрету процесін жүйелі әрі нәтижелі етеді.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.03.2025
220
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі