Болымды және болымсыз етістік

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Болымды және болымсыз етістік

Материал туралы қысқаша түсінік
ашық сабақ
Материалдың қысқаша нұсқасы

Білім беру ұйымының атауы


Пәні:


Бөлім:


Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сынып:

Қатысқандардың саны

Қатыспағандардың саны:

Сабақтың тақырыбы:

Болымды және болымсыз етістік/ Атақты тұлғалар

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

3.4.2.3. сөйлемнен сөз таптарын (зат есім, сын есім, сан есім,етістік) табу;

3.4.2.5 болымды және болымсыз етістіктердің айырмашылығын табу;


Сабақтың мақсаты

Етістіктің түрі – болымды және болымсыз етістік туралы ұғымын кеңейту;

Құндылықтар

Ұлттық құндылық: өз тілін терең меңгеруі;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//

уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақ

тың басы

5 минут

















Өткен сабақты пысықтау

5 минут
































Сабақтың ортасы

20 минут

































































Сергіту сәті

2 минут























Сабақты қорыту

8мин







Рефлекция

5 минут


Амандасады;

Сабаққа дайындығын тексереді;

Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырып алу;


Оқушыларды топқа бөлу:

«Киіз үй» әдісі

1 – топ «Дарындылар»

2 – топ «Үздіктер»

3 – топ «Талантылар»



Балалар,біз Етістік туралы білімімізді тереңдетіп, етістіктің түрлері туралы біліп келеміз,иә?!

Етістік туралы қандай ақпартты білгендеріңді тексеру үшін сендерге тапсырмалар алып келдім:


«Сиқырлы қалам» әдісі арқылы үй жұмысын пысықтаймыз

  1. Етістік деген не? (заттың іс – қимылын білдіретін сөз табы)

  2. Негізгі етістік деген не? (түбір сөзден болған етістік)

  3. Туынды етістік деген не? (түбір сөзге жұрнақ жалғану арқылы жасалған етістік)

  4. «Ақылдас» сөзі қандай етістік? Ойыңды дәлелде (ақыл + дас туынды етістік)

  5. Асқар қаладан келе жатыр. Етістікті тап ( келе жатыр)

  6. «тор,арқан» - осы зат есімдерді етістікке айналдыр; (тор + ла, арқан + да)

  7. «ақыл,дос» берілген зат есімдерді етістікке айналдыр (ақыл + дас,дос + тас)

  8. «ақта» сөзіне сұрақ қой, қай етістікке жатады? (не істейді? Ақ + та туынды етістік)

  9. «жыр, би» зат есімдерді етістікке айналдыр (жыр + ла, би + ле)


Жарайсыңдар, балалар!


Сабақтың тақырыбымен таныстыру

Сабақтың мақсаты:

болымды және болымсыз етістіктердің айырмашылығын табу;


Жаңа сабаққа кіріспе:

Балалар, берілген суреттерге назар аударыңдаршы;

қандай іс – қимылдарды көріп тұрсыңдар?

(адамдардың күлген, жүгірген, билеген сияқты іс қимылдары бар суреттер көрсетіледі)


Балалар, осы адамдардың іс – қимылы мен эмоциясына тыйым салып айтып көрейікші қане?

Мысалы:

биле – билеме т.б.


Балалар, етістік болымды (күл, жаз) және болымсыз (күлме, жазба) болып бөлінеді;

Болымсыз етістік болымды етістікке – ма,-ме,- ба, - бе,-па,-пе жұрнақтары жалғану арқылы жасалады;

https://youtu.be/sBJmq71vAwM?si=jlkQyNVHEeepxjWL


ҰЖ. Жазылым

Дәптермен жұмыс.Күн ретін жазу

54-бет 29-жаттығу

Нұсқаулық: Мақалды жатқа, көркем жаз

Атаңның баласы болма,

Адамның баласы бол.

ЕББҚ оқушыға тапсырма:

Болымды етістікті теріп жаз


2– тапсырма (жеке жұмыс)

«Планшет» әдісі

55 –бет №30 жаттығу

Берілген тыйым сөздердің қатесін түзеп, көшіріп жаз:

Босағада тұрма көк шөпті жұлма малды теппе ақты төкпе


Дұрыс жауап:

Босағада тұрма. Көкті жұлма. Малды теппе. Ақты төкпе.


3 – тапсырма (жұптық жұмыс)

Берілген болымды етістіктерді болымсыз етістікке айналдырыңдар:

«Алтын көмбе» әдісі


  1. Айт (айтпа)

  2. Кел (келме)

  3. Үйрет (үйретпе)

  4. Киін (киінбе)

  5. Оқы (оқыма)

  6. Көтер (көтерме)

  7. Жүз (жүзбе)

  8. Кет (кетпе)

  9. Жүгір (жүгірме)

  10. Отыр (отырма)

  11. Жыла (жылама)

  12. Әлдиле (әлдилеме)

  13. Ұйықта (ұйықтама)

  14. Секір (секірме)

Жарайсыңдар!


СЕРГІТУ СӘТІ


4– тапсырма

Функционалдық сауаттылыққа берілген тапсырма:

Балалар, біздің осы бөліміміз атақты тұлғаларға арналған;

Бүгін барша қазаққа белгілі ақын. философ Абай Хәкімнің бір шығармасын ұсынғым келіп отыр;

Жасанды интеллект арқылы А.Құнанбаевтың «Ғылым таппай мақтанба» өлеңі айтылады;


Топтық жұмыс:

3 топқа үш түрлі тапсырма:

Бірінші топ – өлең жолдарын аяқтау;

Екінші топ- автор туралы мәлімет беру.

Үшінші топ- өлеңнен болымды және болымсыз етістіктерді табу.





5 – тапсырма (ұжымдық жұмыс)

Сабақты қорытуға арналған «Educaplay» платформасы арқылы болымды және болымсыз етістіктерді табады



Жарайсыңдар, балалар!


Рефлекция:

«Асықтар» әдісі арқылы


Үйге: болымды етістікке 5 сөз, болымсыз етістікке 5 сөз жазу;






Амандасады












үш топқа бөлінеді






Етістік тақырыбына байланысты білетін білімдерін пысықтайды, өткенді еске түсіреді



























Жаңа сабақ мақсатымен танысады










берілген суреттер бойынша іс – қимылдарды айтады








ережемен танысады




Мақалды жатқа, көркем жазады




берілген тыйым сөздердің қатесін түзетіп көшіріп жазады




Берліген болымды етістіктерді болымсыз етістікке айналдырады.

Ауызша сөйлем құрастырады




\








Сергіту сәтін жасайды



Абай туралы білетін ақпарттарын толықтырады







болымды және болымсыз етістіктерді табады





Сабаққа кері байланыс береді

үйге тапсырма алады









Ынталандыру әдісі бойынша «Жарайсың!»










Жарайсыңдар!







ою арқылы бағаланады





Дескриптор:

Етістік туралы сұрақтарға дұрыс жауап береді – 1 балл




















Мадақтау әдісі арқылы




























Дескриптор:

Мақалды жатқа, көркем жазады-1балл



Дескриптор:

Берілген тыйым сөздердің қатесін көшіріп жазады – 1 балл

Болымсыз етістіктерді табады – 1 балл

Жалпы – 2 балл





Дескриптор:

Берліген болымды етістіктерді болымсыз етістікке айналдырады – 1 балл

Ауызша сөйлем құрастырады – 1 балл

Жалпы – 2 балл












Дескриптор:

Абай туралы ақпарттарды толықтырады – 1 балл;

Жалпы – 1 балл





Дескриптор:

Өлең жолдарын аяқтайды-1 балл

Автор туралы мәлімет береді-1балл

Өлеңнен болымды және болымсыз етістікті табады-1балл

Дескриптор:

Етістіктерді табады-1балл

болымды және болымсыз етістіктерді ажыратады-1 балл





















Топ аттары







Платорфмалық жұмыс























слайд











слайд














https://youtu.be/sBJmq71vAwM?si=jlkQyNVHEeepxjWL

























Платформалық жұмыс
























Жасанды интеллект



















Платформалық жұмыс








Қоржын







































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
28.02.2025
152
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі