2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Brilliant violin soloist

Brilliant violin soloist

Материал туралы қысқаша түсінік
Form; 9 «а» Reference; English by Ayapova Theme; Unit 6. Art Brilliant violin soloist Aim; To enrich students’ knowledge, vocabulary, to develop abilities in speech. Results; 1.They learnt more information about music 2.They developed their logical thinking 3.They knew a lot of new words and to use them in their practice
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Form;

9 «е»

Reference;

English by Ayapova

Theme;

Unit 6. Art

Brilliant violin soloist

Aim;

To enrich students’ knowledge, vocabulary, to develop abilities in speech.

Results;

1.They learnt more information about music

2.They developed their logical thinking

3.They knew a lot of new words and to use them in their practice


Ideas;


They learn more information about the famous violinist Marat Bisengaliev.

Activities;

Brainstorming

Dialogical learning

Discuss the poster

Complete the chart

JIGSO

Critical thinking

Actions;

Teacher’s action

-- Greetings

-Good morning ( afternoon) pupils !

-How are you?

-Who is on duty today?

-Who is absent today?

-What day is it today?

-What date is it today?

-What season is it now?


--After that she divides the pupils into three groups.

-- Checking the homework.

Let's check up your homework


--New theme; Our new theme is about “Brilliant violin soloist” one of the famous Kazakh violinist


Children’s action


-Good morning (afternoon) teacher

-Very well

-I’m on duty today

-All are present

-Today is …

-Today is …..

-It is …




Write short information about museums








Exercise 3





Exercise 4




Exercise 5












Exercises 3

Brainstorming;

-When was M.Bisengaliev born?

-Where was he born?

-What do you know about M.Bisengaliev?


She puts the following task in each group.




--She gives the next task.

Answer the questions



Complete the sentences with the phrases from the box



They can make a list of things






Reading the text

You can take JIGSO method


She gives them ten minutes, then they discuss their poster


Pupils answered the questions


Each group write the answers in the paper.



They will read the text, then write the events of his life in the chart

Chronological chart

9

19-22

26

27

37







They will be ready for the lesson

They will use the information which they read in the text






Instruments





Each group read the text, then write their sentence. Then take information from another group.

They will discuss their poster.

Visual aids;

Poster, activeboard, slide, pictures, textbook and etc.

Home task;

Your home work for the next lesson: Write a short essay about violinist and his life

Mark;

She puts them mark.

Reflection;

I have known


It’s very interesting


I want to learn



31 Қаңтар 2019
602
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі