ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРМЕН ЖҤРГІЗІЛГЕН ЖҦМЫС
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ІСТЕУ МАҚСАТЫ:
Заман талабына сай бәсекеге қабілетті, білімді, іскер, ойлау жүйесі дамыған, адамгершілігі жоғары, логикалық тұжырым жасауға бейім, еркін ойлай алатын мақсатқа жету үшін еңбектене білетін жеке тұлғаны қалыптастыру.
МІНДЕТІ:
-
Жекелеген пәндерден балалардың дарындылығын айқындау.
-
Дарынды және ерекше қабілетті балалардың ізденуіне жағдай жасау.
-
Оқушының ақыл – ой қабілетін жетілдіру;
-
Шығармашылық жеке дарындылғын арттыру;
-
Қабілетті оқушымен жеке жұмыстар жүргізу арқылы білімі мен ой ӛрісін әрі қарай дамыту, білім сапасын арттыру.
-
Техника саласындағы қабілетті балалардың келешегіне бағдар беру.
КҤТІЛЕТІН НӘТИЖЕСІ
-
Оқушыларды ӛз тілінде жатық сӛйлеуге, кез-келген ортада қарым-қатынасқа түсе алуға даярланады;
-
Кестелі, бейнелі тілдік сӛйлеуді қолданады;
-
Ӛзіне тән стильдік ерекшелігі қалыптасады;
-
Сӛз бояуын құбылта алады.
-
Ойын анық, дәл, шешен тілмен жеткізеді.
-
Сӛзі ой мен сезімге әсер ететін мағыналы сӛздік тұлғаларды қолданады;
-
Әдеби тілдік нормаларды ұтымды қолданады.
-
Жағдаяттардан жол тауып шыға алады.
ДАРЫНДЫ БАЛАМЕН ЖҦМЫС ЖАСАУДА МҦҒАЛІМГЕ ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАР
-
дарынды оқушыны анықтау әдістерімен жұмыс жасай алуы;
-
дарынды оқушыларды (жекелей және топпен)оқытуға арналған бағдарлама құрастырып, сонымен тұрақты жұмыс істей білуі;
-
оқушы дарындылығын дамытуға қажетті зерттеу жұмыстарын жүргізе алуы;
-
дарынды оқушыны оқытудың нәтижесін нақты бағалай білуі;
-
дарынды оқушының ғылыми –ізденіс жұмыстарымен айналысуына жетекшілік етуі;
-
дарынды оқушыны олимпиадалар мен сайыстарға дайындауда жетістікке жете алатындай деңгейде жұмыс жасауы.
-
сабақ беретін пәнін мемлекеттік стандарт деңгейінен жоғары деңгейде білу
-
оқушы дарындылығының моделін білу;
-
қазіргі заманға сай оқытудың жаңа технологияларын білу;
-
дарынды оқушыны оқыту, тәрбиелеу үрдісінде үлгірімге ғана кӛңіл бӛлмей оның басқа да кӛрсеткіштерімен байланысына да кӛңіл бӛлу;
-
дарынды оқушылардың ерекшелігін ескере отырып, оларға шығармашылықпен жұмыс жасайтын тапсырмалар дайындай білуі
Дарынды балаларды айрықша оқшауландыратын ерекшеліктер:
-
ақыл-ой еңбегіне бейімділік,
-
жоғары зерттеушілік қабілеті мен танымдық мотивация,
-
білімі,
-
жаңа хабарды ұдайы қабылдауға ұмтылыс яғни танымдық қажеттілік.
Бақылаулар кӛрсеткендей, жоғары танымдық қажеттілік баланың ӛз талпынысымен болады.
-
Дарынды балалар қиын тапсырмаларды құштарлықпен оңай орындайды.
-
Дайын жауаптарды ұнатпайды.
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ІСТЕУДЕ НЕНІ ЕСКЕРУ КЕРЕК?
-
Балаларның пәнге қызығушылығын, білуге құштарлығын нақты анықтау.
-
Балаға тапсырманы деңгейлеп беріп, зейінін тұрақтандыру қажет.
-
Баланың мінезін – құлқын ерекшелігін білу.(Нені ұнатады, нені ұнатпайды,қай кезде білімді жақсы меңгереді, қай кезде шаршайды? т.б)
-
Баланың бір қалыпты, жүйелі жұмыс жасауына кӛңіл бӛлу.
-
Берілген тапсырманы бірлесе талдау.
-
Бала қызығушылығына қолдау кӛрсету, орынды кеңес бере білудің маңызы зор.
ДАРЫНДЫ БАЛАНЫҢ СИПАТТАМАСЫ:
-
Интелектуалдық сферасы.
-
Білімділік ӛрісі
-
Ойлау қабілеті ерекшесі тұрақты, қызығуы мол, кейде бір іспен айналысса тоқтай алмайды, ӛз ойын ерте жеткізеді.
ДАРЫНДЫЛЫҚ ҮШ ПАРАМЕТРМЕН АНЫҚТАЛАДЫ:
-
Танымдылық жеке дамуы.
-
Психологиялық дамуы.
-
Физикалық дамуы.
ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРДЫ ТАҢДАУДА НАЗАР АУДАРАТЫН ЕРЕКШЕЛІКТЕР:
-
Дарынды бала ӛзгеше және шапшаң ойлайды.
-
Дарынды оқушылардың ішкі сезімі жағынан ӛзгешелігі ӛте сезімтал, ықлас қойған нәрсесін, тақырыбын әр жерде негізгі мәселе етіп ұсынады.
-
Дарынды оқушылардың физикалық тұлғадан ерекшелігі дамудағы шапшаңдылық ақындарша сӛйлеуі жиі-жиі берілуі қиял-күйінің басым түсуі.
-
Әлеуметтік тұрғыдан ерекшелігі адамгершілік сезімдерінің ерте дамып жоғары моральдық қасиеттерге ие болуы.
ДАРЫНДЫЛЫҚТЫ АНЫҚТАҒАНДА ТӨМЕНДЕГІ ФАКТОРЛАРДЫ ЕСКЕРУ КЕРЕК.
-
Жас ерекшелігі.
-
Тұлғалық ерекшелігі.
-
Экспериментатордың тұлғалық ерекшелігін.
ДАРЫНДЫ ЖӘНЕ ТАЛАНТТЫ БАЛАЛАРДЫҢ БЕС СИПАТТАМАСЫ:
-
Дарынды және талантты балалардың қалай оқитынының сипаттамасы
Ақпаратты шұғыл ӛңдейді
-
Зияткерлік тапсырмаларды ұнатады
-
Кең ауқымды білімді пайдалана алады…т.б.
-
Креативті ойлаудың сипаттамасы
Ерекше нәрселерді іздейді
-
Басқа біреуден ерекше болуға қорықпайды
-
Әзілшіл
-
Ынталандыру сипаттамасы
-
Табанды және жұмыспен бар ынтасымен шұғылданады
-
Жеке жетістіктердің жоғары стандарттарына ұмтылады
-
Қоғамдық кӛшбасшылық сипаттамасы
Құрбы-құрдастар құрметтейді
-
Басқалармен жылдам тіл табысады
-
Табандылық сипаттамасы
-
Ӛктем пікірлерге кекесінмен қарайды
-
Жоғары сынып оқушыларымен, ересектермен тіл табысады, олардың ортасында жиі болуға тырысады
Дарынды оқушылардың білім деңгейінің ӛсу дәрежесін бағалау параметрлері
Пәні:_____________________________________
Пән мҧғалімі:_____________________________
Оқушының аты-жӛні:_____________________
|
|
|
I-тоқсан |
|
II-тоқсан |
|
III-тоқсан |
IV-тоқсан |
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
Тақырыбы |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Қорытынды |
|
1 |
Оқу материалын |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
меңгеру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жылдамдығы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Оқу әрекеті |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
арқылы білімділік |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
дағдысының |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қалыптасуы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Оқу әрекетіндегі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
сыни ойлауы, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
сыныпта баланың |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
іс-әрекеті |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Проблеманы ӛзінше, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жаңаша шешуге |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
талпынуы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Баланың пәнге |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қызығушылығы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Бҧрынғы білімін |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
пайдалана отырып, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жаңа әдіспен шешім |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
таба білуі, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
нақтылығы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Оқулықпен жҧмыс |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
істеу икемділігі, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
мәтінді ӛз бетімен |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
меңгеруі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Баланың ғылыми |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жаңалықтары, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
шығармашылық |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жҧмыстары |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Ӛз білімін |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
табиғатпен, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қоршаған ортамен, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қоғаммен |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
байланыстыра білуі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Дарындылық |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қабілетінің деңгейі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Бекітемін»
мектеп директоры
____________________________
«_____» _______ 2016 жыл
Дарынды оқушылармен жҥргізілетін жҧмыс жоспары
|
№ |
Мазмҧны |
Мақсаты |
Жҧмыс |
Орындау |
Қайда |
|
|
|
|
тҥрі |
шылар/м |
қаралады |
|
|
|
|
|
ерзімі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Дарынды балалармен |
Дарындылық |
Психологи |
Мектеп |
ҒӘО |
|
|
жұмыс жүргізу үшін |
категориясын |
ялық |
психолог |
жанындағы |
|
|
психологиялық |
анықтау, |
сауалнама, |
ы/қыркүй |
кеңес, ата- |
|
|
қызмет жүйесін құру |
тізімін жасау, |
тест алу |
ек |
аналар |
|
|
|
мұғалімдерге |
|
|
жиналысы |
|
|
|
кеңес беру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Дарынды |
Мектептің |
Оқушылар |
Сынып |
ҒӘО |
|
|
оқушыларды |
дарынды |
ды |
жетекшіл |
жанындағы |
|
|
тәрбиелеудің бір түрі |
оқушыларыны |
үйірмелер |
ері, |
кеңес, ата- |
|
|
сыныптан тыс және |
ң жұмысын |
ге, т.б. |
үйірме |
аналар |
|
|
мектептен тыс |
талдау, |
сын.тыс |
жетекшіл |
жиналысы |
|
|
жұмыстар |
ұйымдастыру |
сабақтарға |
ері, ата- |
|
|
|
|
|
қатыстыру |
аналар/ |
|
|
|
|
|
|
қыркүйек |
|
|
|
|
|
|
-қазан |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
«Ізденіс» ОҒҚ |
ОҒҚ |
Ғылыми |
ОҒҚ |
ҒӘО |
|
|
жұмысын |
мүшелігіне алу |
жоба |
секция |
жанындағы |
|
|
ұйымдастыру |
арқылы |
дайындау, |
жетекшіл |
кеңес |
|
|
|
ғылыми- |
жетекшілі |
ері |
|
|
|
|
ізд.жұмысын |
к ету |
|
|
|
|
|
ұйымдастыру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
«Мектеп |
Жеке |
Олимпиад |
Пән |
ҒӘО |
|
|
олимпиадашылары» |
пәндерден |
аға |
мұғалімд |
жанындағы |
|
|
жұмысын |
олимпиадаға |
дайындау, |
ері, ҒӘО/ |
кеңес, |
|
|
ұйымдастыру |
дайындықта |
қосымша |
жыл |
Әдістемелік |
|
|
|
жүрген |
сабақтар |
бойы |
кеңес |
|
|
|
оқушыларды |
ӛткізу, |
|
|
|
|
|
анықтау, пән |
материалд |
|
|
|
|
|
мұғ-мен |
армен |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қосымша |
қамтамасы |
|
|
|
|
|
сабақтарды |
з ету |
|
|
|
|
|
ұйымдастыру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Мұғалімдердің |
Мұғалімдерге |
Мектепіші |
ҒӘО/ |
ҒӘО |
|
|
дарынды балалармен |
әдістемелік |
лік |
жыл |
жанындағы |
|
|
жұмыс жасау |
кеңес беру |
семинарла |
бойы |
кеңес, |
|
|
әдістемесін, |
|
р ӛткізу, |
|
Әдістемелік |
|
|
біліктілігін арттыру |
|
материалд |
|
кеңес |
|
|
|
|
ар беру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Ата-аналарды |
Ата-аналарға |
Ата- |
Сынып |
ҒӘО |
|
|
балаларының |
мәлімет беру, |
аналар |
жетекшіл |
жанындағы |
|
|
қабілеттері мен |
оқушылардың |
жиналыст |
ері, пән |
кеңес, ата- |
|
|
дарындылығын |
дарындылығы |
арын |
мұғ./ жыл |
аналар |
|
|
дамыту жұмыстарына |
н ұштауда |
ӛткізу |
бойы |
жиналысы |
|
|
қатыстыру |
қолдау жасау |
|
|
Әдістемелік |
|
|
|
|
|
|
кеңес |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Оқушыларды |
Оқушыларды |
Жеке |
Пән |
ҒӘО |
|
|
мектепішілік, қалалық, |
жарыстарға, |
оқушымен |
мұғалімд |
жанындағы |
|
|
облыстық, |
байқаулар мен |
жұмыс |
ері, ҒӘО/ |
кеңес, ата- |
|
|
республикалық, |
олимпиадаларғ |
жасау, |
жыл |
аналар |
|
|
халықаралық |
а қатыстыру |
қосымша |
бойы |
жиналысы |
|
|
деңгейдегі |
арқылы білімін |
сабақтар |
|
|
|
|
олимпиадалар, |
сынау, |
жүргізу, |
|
|
|
|
конференциялар, |
бағалау, |
дайындау, |
|
|
|
|
семинарлар, |
дарындылығы |
қатысу |
|
|
|
|
интелектуалды |
н ұштау, |
туралы |
|
|
|
|
ойындар, ғылыми- |
мектеп |
сұраныста |
|
|
|
|
зерттеу жұмыстары |
оқушыларыны |
р |
|
|
|
|
байқауларына, ӛнер |
ң білімділігін |
дайындау |
|
|
|
|
сайыстарына |
кӛтеру |
|
|
|
|
|
қатыстырып отыру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Дарынды балалардың |
Дарынды |
Дарынды |
Пән |
ҒӘО |
|
|
портфолиосын |
оқушылармен |
оқушылар |
мұғалімд |
жанындағы |
|
|
дайындау |
жұмыс |
дың |
ері/ жыл |
кеңес |
|
|
|
жүйесін |
портфолио |
бойы |
|
|
|
|
қалыптастыру, |
сын |
|
|
|
|
|
жетістіктер |
дайындау |
|
|
|
|
|
папкасын |
|
|
|
|
|
|
дайындау |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДАРЫНДЫ ОҚУШЫНЫҢ ЖЕКЕ ПАСПОРТЫ |
||
|
|
|
|
|
|
|
№ |
|
Параметрлер |
||
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Оқушының аты-жӛні: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Сыныбы: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Туған күні, айы, жылы: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Отбасындағы адам саны: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Отбасындағы баланың нешіншісі? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Болашақтағы мамандығы: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Қабілеті: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Ерекшелігі: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Жағымсыз қасиеті: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Темперамент түрі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Бекітемін»
мектеп директоры
____________________________
«_____» _______ 2016 жыл
Дарынды оқушылармен жҥргізілетін жҧмыс жоспары
|
№ |
ЖҦМЫСТЫҢ ТҤРІ |
МЕРЗІМІ |
ЖҦМЫС |
|
|
|
|
ҚОРЫТЫНДЫСЫ |
|
1 |
Дарынды оқушыларға арналған жылдық |
|
|
|
|
жұмыс жоспарын құру |
қыркүйек |
Жоспар |
|
2 |
Сынып жетекшілер және педагог - |
|
Тізімін құру |
|
|
психологімен кеңесе отырып қабілетті |
қыркүйек |
|
|
|
(ӛте ерекше) оқушылар тізімін алу. |
|
|
|
3 |
Білім деңгейінің игеру қабілеттері мен |
қыркүйек |
Оқушылардың |
|
|
психологиялық ерекшеліктерін анықтау. |
|
ерекшеліктері |
|
4 |
Дарынды балалармен жүйелі түрде |
Жеке жоспар |
Жоспар |
|
|
қосымша сабақтар ӛткізу |
бойынша |
|
|
5 |
Оқушылардың шығармашылық |
Жоспарға |
Оқушылардың |
|
|
жұмыстарын жүйелеу (рефераттар, |
байланысты |
шығармашылық |
|
|
суреттер, шығармашы-лық жұмыстар). |
|
жұмыстары |
|
|
Мектепішілік және аудандық , қалалық |
Кезеңінде |
Сараптама |
|
6 |
пәндік олимпиадаларға, конкурс- |
|
|
|
|
сайыстарға, ғылыми-практикалық |
|
|
|
|
конференцияларға қатыстыру. |
|
|
|
7 |
Ӛз бетінше ізденіп оқуды ұйымдастыру, |
Жоспарға |
Сабақ жоспарлары |
|
|
дамыту. |
байланысты |
|
|
8 |
Жаңа әдіс-тәсілдер элементтерін |
Қажеттілігіне |
Презентациялары |
|
|
пайдалана оқыту |
қарай |
|
|
9 |
Деңгейлік тапсырмалар дайындау |
Қажеттілігіне |
Деңгейлік |
|
|
|
қарай |
тапсырмалар |
|
10 |
Тест және басқа да тапсырмалар арқылы |
Қажеттілігіне |
Тест тапсырмалары |
|
|
танымдық қабілеттерін нығайту |
қарай |
|
|
11 |
Сабақ сайын озық тапсырмалар беру |
Жыл бойы |
Тапсырмалар |
|
|
Пән бойынша білім-білік дағдыларының |
|
|
|
12 |
қалыптасуын үнемі бақылып, ӛздеріне |
Сабақ сайын |
Ӛздік бағалау |
|
|
талдатып, ӛздік бағалау әрекеттерін |
|
|
|
|
ұйымдастыру |
|
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
дарынды бала
дарынды бала
ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРМЕН ЖҤРГІЗІЛГЕН ЖҦМЫС
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ІСТЕУ МАҚСАТЫ:
Заман талабына сай бәсекеге қабілетті, білімді, іскер, ойлау жүйесі дамыған, адамгершілігі жоғары, логикалық тұжырым жасауға бейім, еркін ойлай алатын мақсатқа жету үшін еңбектене білетін жеке тұлғаны қалыптастыру.
МІНДЕТІ:
-
Жекелеген пәндерден балалардың дарындылығын айқындау.
-
Дарынды және ерекше қабілетті балалардың ізденуіне жағдай жасау.
-
Оқушының ақыл – ой қабілетін жетілдіру;
-
Шығармашылық жеке дарындылғын арттыру;
-
Қабілетті оқушымен жеке жұмыстар жүргізу арқылы білімі мен ой ӛрісін әрі қарай дамыту, білім сапасын арттыру.
-
Техника саласындағы қабілетті балалардың келешегіне бағдар беру.
КҤТІЛЕТІН НӘТИЖЕСІ
-
Оқушыларды ӛз тілінде жатық сӛйлеуге, кез-келген ортада қарым-қатынасқа түсе алуға даярланады;
-
Кестелі, бейнелі тілдік сӛйлеуді қолданады;
-
Ӛзіне тән стильдік ерекшелігі қалыптасады;
-
Сӛз бояуын құбылта алады.
-
Ойын анық, дәл, шешен тілмен жеткізеді.
-
Сӛзі ой мен сезімге әсер ететін мағыналы сӛздік тұлғаларды қолданады;
-
Әдеби тілдік нормаларды ұтымды қолданады.
-
Жағдаяттардан жол тауып шыға алады.
ДАРЫНДЫ БАЛАМЕН ЖҦМЫС ЖАСАУДА МҦҒАЛІМГЕ ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАР
-
дарынды оқушыны анықтау әдістерімен жұмыс жасай алуы;
-
дарынды оқушыларды (жекелей және топпен)оқытуға арналған бағдарлама құрастырып, сонымен тұрақты жұмыс істей білуі;
-
оқушы дарындылығын дамытуға қажетті зерттеу жұмыстарын жүргізе алуы;
-
дарынды оқушыны оқытудың нәтижесін нақты бағалай білуі;
-
дарынды оқушының ғылыми –ізденіс жұмыстарымен айналысуына жетекшілік етуі;
-
дарынды оқушыны олимпиадалар мен сайыстарға дайындауда жетістікке жете алатындай деңгейде жұмыс жасауы.
-
сабақ беретін пәнін мемлекеттік стандарт деңгейінен жоғары деңгейде білу
-
оқушы дарындылығының моделін білу;
-
қазіргі заманға сай оқытудың жаңа технологияларын білу;
-
дарынды оқушыны оқыту, тәрбиелеу үрдісінде үлгірімге ғана кӛңіл бӛлмей оның басқа да кӛрсеткіштерімен байланысына да кӛңіл бӛлу;
-
дарынды оқушылардың ерекшелігін ескере отырып, оларға шығармашылықпен жұмыс жасайтын тапсырмалар дайындай білуі
Дарынды балаларды айрықша оқшауландыратын ерекшеліктер:
-
ақыл-ой еңбегіне бейімділік,
-
жоғары зерттеушілік қабілеті мен танымдық мотивация,
-
білімі,
-
жаңа хабарды ұдайы қабылдауға ұмтылыс яғни танымдық қажеттілік.
Бақылаулар кӛрсеткендей, жоғары танымдық қажеттілік баланың ӛз талпынысымен болады.
-
Дарынды балалар қиын тапсырмаларды құштарлықпен оңай орындайды.
-
Дайын жауаптарды ұнатпайды.
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ІСТЕУДЕ НЕНІ ЕСКЕРУ КЕРЕК?
-
Балаларның пәнге қызығушылығын, білуге құштарлығын нақты анықтау.
-
Балаға тапсырманы деңгейлеп беріп, зейінін тұрақтандыру қажет.
-
Баланың мінезін – құлқын ерекшелігін білу.(Нені ұнатады, нені ұнатпайды,қай кезде білімді жақсы меңгереді, қай кезде шаршайды? т.б)
-
Баланың бір қалыпты, жүйелі жұмыс жасауына кӛңіл бӛлу.
-
Берілген тапсырманы бірлесе талдау.
-
Бала қызығушылығына қолдау кӛрсету, орынды кеңес бере білудің маңызы зор.
ДАРЫНДЫ БАЛАНЫҢ СИПАТТАМАСЫ:
-
Интелектуалдық сферасы.
-
Білімділік ӛрісі
-
Ойлау қабілеті ерекшесі тұрақты, қызығуы мол, кейде бір іспен айналысса тоқтай алмайды, ӛз ойын ерте жеткізеді.
ДАРЫНДЫЛЫҚ ҮШ ПАРАМЕТРМЕН АНЫҚТАЛАДЫ:
-
Танымдылық жеке дамуы.
-
Психологиялық дамуы.
-
Физикалық дамуы.
ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРДЫ ТАҢДАУДА НАЗАР АУДАРАТЫН ЕРЕКШЕЛІКТЕР:
-
Дарынды бала ӛзгеше және шапшаң ойлайды.
-
Дарынды оқушылардың ішкі сезімі жағынан ӛзгешелігі ӛте сезімтал, ықлас қойған нәрсесін, тақырыбын әр жерде негізгі мәселе етіп ұсынады.
-
Дарынды оқушылардың физикалық тұлғадан ерекшелігі дамудағы шапшаңдылық ақындарша сӛйлеуі жиі-жиі берілуі қиял-күйінің басым түсуі.
-
Әлеуметтік тұрғыдан ерекшелігі адамгершілік сезімдерінің ерте дамып жоғары моральдық қасиеттерге ие болуы.
ДАРЫНДЫЛЫҚТЫ АНЫҚТАҒАНДА ТӨМЕНДЕГІ ФАКТОРЛАРДЫ ЕСКЕРУ КЕРЕК.
-
Жас ерекшелігі.
-
Тұлғалық ерекшелігі.
-
Экспериментатордың тұлғалық ерекшелігін.
ДАРЫНДЫ ЖӘНЕ ТАЛАНТТЫ БАЛАЛАРДЫҢ БЕС СИПАТТАМАСЫ:
-
Дарынды және талантты балалардың қалай оқитынының сипаттамасы
Ақпаратты шұғыл ӛңдейді
-
Зияткерлік тапсырмаларды ұнатады
-
Кең ауқымды білімді пайдалана алады…т.б.
-
Креативті ойлаудың сипаттамасы
Ерекше нәрселерді іздейді
-
Басқа біреуден ерекше болуға қорықпайды
-
Әзілшіл
-
Ынталандыру сипаттамасы
-
Табанды және жұмыспен бар ынтасымен шұғылданады
-
Жеке жетістіктердің жоғары стандарттарына ұмтылады
-
Қоғамдық кӛшбасшылық сипаттамасы
Құрбы-құрдастар құрметтейді
-
Басқалармен жылдам тіл табысады
-
Табандылық сипаттамасы
-
Ӛктем пікірлерге кекесінмен қарайды
-
Жоғары сынып оқушыларымен, ересектермен тіл табысады, олардың ортасында жиі болуға тырысады
Дарынды оқушылардың білім деңгейінің ӛсу дәрежесін бағалау параметрлері
Пәні:_____________________________________
Пән мҧғалімі:_____________________________
Оқушының аты-жӛні:_____________________
|
|
|
I-тоқсан |
|
II-тоқсан |
|
III-тоқсан |
IV-тоқсан |
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
Тақырыбы |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Қорытынды |
|
1 |
Оқу материалын |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
меңгеру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жылдамдығы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Оқу әрекеті |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
арқылы білімділік |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
дағдысының |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қалыптасуы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Оқу әрекетіндегі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
сыни ойлауы, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
сыныпта баланың |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
іс-әрекеті |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Проблеманы ӛзінше, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жаңаша шешуге |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
талпынуы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Баланың пәнге |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қызығушылығы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Бҧрынғы білімін |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
пайдалана отырып, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жаңа әдіспен шешім |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
таба білуі, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
нақтылығы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Оқулықпен жҧмыс |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
істеу икемділігі, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
мәтінді ӛз бетімен |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
меңгеруі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Баланың ғылыми |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жаңалықтары, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
шығармашылық |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
жҧмыстары |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Ӛз білімін |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
табиғатпен, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қоршаған ортамен, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қоғаммен |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
байланыстыра білуі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Дарындылық |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қабілетінің деңгейі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Бекітемін»
мектеп директоры
____________________________
«_____» _______ 2016 жыл
Дарынды оқушылармен жҥргізілетін жҧмыс жоспары
|
№ |
Мазмҧны |
Мақсаты |
Жҧмыс |
Орындау |
Қайда |
|
|
|
|
тҥрі |
шылар/м |
қаралады |
|
|
|
|
|
ерзімі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Дарынды балалармен |
Дарындылық |
Психологи |
Мектеп |
ҒӘО |
|
|
жұмыс жүргізу үшін |
категориясын |
ялық |
психолог |
жанындағы |
|
|
психологиялық |
анықтау, |
сауалнама, |
ы/қыркүй |
кеңес, ата- |
|
|
қызмет жүйесін құру |
тізімін жасау, |
тест алу |
ек |
аналар |
|
|
|
мұғалімдерге |
|
|
жиналысы |
|
|
|
кеңес беру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Дарынды |
Мектептің |
Оқушылар |
Сынып |
ҒӘО |
|
|
оқушыларды |
дарынды |
ды |
жетекшіл |
жанындағы |
|
|
тәрбиелеудің бір түрі |
оқушыларыны |
үйірмелер |
ері, |
кеңес, ата- |
|
|
сыныптан тыс және |
ң жұмысын |
ге, т.б. |
үйірме |
аналар |
|
|
мектептен тыс |
талдау, |
сын.тыс |
жетекшіл |
жиналысы |
|
|
жұмыстар |
ұйымдастыру |
сабақтарға |
ері, ата- |
|
|
|
|
|
қатыстыру |
аналар/ |
|
|
|
|
|
|
қыркүйек |
|
|
|
|
|
|
-қазан |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
«Ізденіс» ОҒҚ |
ОҒҚ |
Ғылыми |
ОҒҚ |
ҒӘО |
|
|
жұмысын |
мүшелігіне алу |
жоба |
секция |
жанындағы |
|
|
ұйымдастыру |
арқылы |
дайындау, |
жетекшіл |
кеңес |
|
|
|
ғылыми- |
жетекшілі |
ері |
|
|
|
|
ізд.жұмысын |
к ету |
|
|
|
|
|
ұйымдастыру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
«Мектеп |
Жеке |
Олимпиад |
Пән |
ҒӘО |
|
|
олимпиадашылары» |
пәндерден |
аға |
мұғалімд |
жанындағы |
|
|
жұмысын |
олимпиадаға |
дайындау, |
ері, ҒӘО/ |
кеңес, |
|
|
ұйымдастыру |
дайындықта |
қосымша |
жыл |
Әдістемелік |
|
|
|
жүрген |
сабақтар |
бойы |
кеңес |
|
|
|
оқушыларды |
ӛткізу, |
|
|
|
|
|
анықтау, пән |
материалд |
|
|
|
|
|
мұғ-мен |
армен |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
қосымша |
қамтамасы |
|
|
|
|
|
сабақтарды |
з ету |
|
|
|
|
|
ұйымдастыру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Мұғалімдердің |
Мұғалімдерге |
Мектепіші |
ҒӘО/ |
ҒӘО |
|
|
дарынды балалармен |
әдістемелік |
лік |
жыл |
жанындағы |
|
|
жұмыс жасау |
кеңес беру |
семинарла |
бойы |
кеңес, |
|
|
әдістемесін, |
|
р ӛткізу, |
|
Әдістемелік |
|
|
біліктілігін арттыру |
|
материалд |
|
кеңес |
|
|
|
|
ар беру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Ата-аналарды |
Ата-аналарға |
Ата- |
Сынып |
ҒӘО |
|
|
балаларының |
мәлімет беру, |
аналар |
жетекшіл |
жанындағы |
|
|
қабілеттері мен |
оқушылардың |
жиналыст |
ері, пән |
кеңес, ата- |
|
|
дарындылығын |
дарындылығы |
арын |
мұғ./ жыл |
аналар |
|
|
дамыту жұмыстарына |
н ұштауда |
ӛткізу |
бойы |
жиналысы |
|
|
қатыстыру |
қолдау жасау |
|
|
Әдістемелік |
|
|
|
|
|
|
кеңес |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Оқушыларды |
Оқушыларды |
Жеке |
Пән |
ҒӘО |
|
|
мектепішілік, қалалық, |
жарыстарға, |
оқушымен |
мұғалімд |
жанындағы |
|
|
облыстық, |
байқаулар мен |
жұмыс |
ері, ҒӘО/ |
кеңес, ата- |
|
|
республикалық, |
олимпиадаларғ |
жасау, |
жыл |
аналар |
|
|
халықаралық |
а қатыстыру |
қосымша |
бойы |
жиналысы |
|
|
деңгейдегі |
арқылы білімін |
сабақтар |
|
|
|
|
олимпиадалар, |
сынау, |
жүргізу, |
|
|
|
|
конференциялар, |
бағалау, |
дайындау, |
|
|
|
|
семинарлар, |
дарындылығы |
қатысу |
|
|
|
|
интелектуалды |
н ұштау, |
туралы |
|
|
|
|
ойындар, ғылыми- |
мектеп |
сұраныста |
|
|
|
|
зерттеу жұмыстары |
оқушыларыны |
р |
|
|
|
|
байқауларына, ӛнер |
ң білімділігін |
дайындау |
|
|
|
|
сайыстарына |
кӛтеру |
|
|
|
|
|
қатыстырып отыру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Дарынды балалардың |
Дарынды |
Дарынды |
Пән |
ҒӘО |
|
|
портфолиосын |
оқушылармен |
оқушылар |
мұғалімд |
жанындағы |
|
|
дайындау |
жұмыс |
дың |
ері/ жыл |
кеңес |
|
|
|
жүйесін |
портфолио |
бойы |
|
|
|
|
қалыптастыру, |
сын |
|
|
|
|
|
жетістіктер |
дайындау |
|
|
|
|
|
папкасын |
|
|
|
|
|
|
дайындау |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДАРЫНДЫ ОҚУШЫНЫҢ ЖЕКЕ ПАСПОРТЫ |
||
|
|
|
|
|
|
|
№ |
|
Параметрлер |
||
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Оқушының аты-жӛні: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Сыныбы: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Туған күні, айы, жылы: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Отбасындағы адам саны: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Отбасындағы баланың нешіншісі? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Болашақтағы мамандығы: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Қабілеті: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Ерекшелігі: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Жағымсыз қасиеті: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Темперамент түрі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Бекітемін»
мектеп директоры
____________________________
«_____» _______ 2016 жыл
Дарынды оқушылармен жҥргізілетін жҧмыс жоспары
|
№ |
ЖҦМЫСТЫҢ ТҤРІ |
МЕРЗІМІ |
ЖҦМЫС |
|
|
|
|
ҚОРЫТЫНДЫСЫ |
|
1 |
Дарынды оқушыларға арналған жылдық |
|
|
|
|
жұмыс жоспарын құру |
қыркүйек |
Жоспар |
|
2 |
Сынып жетекшілер және педагог - |
|
Тізімін құру |
|
|
психологімен кеңесе отырып қабілетті |
қыркүйек |
|
|
|
(ӛте ерекше) оқушылар тізімін алу. |
|
|
|
3 |
Білім деңгейінің игеру қабілеттері мен |
қыркүйек |
Оқушылардың |
|
|
психологиялық ерекшеліктерін анықтау. |
|
ерекшеліктері |
|
4 |
Дарынды балалармен жүйелі түрде |
Жеке жоспар |
Жоспар |
|
|
қосымша сабақтар ӛткізу |
бойынша |
|
|
5 |
Оқушылардың шығармашылық |
Жоспарға |
Оқушылардың |
|
|
жұмыстарын жүйелеу (рефераттар, |
байланысты |
шығармашылық |
|
|
суреттер, шығармашы-лық жұмыстар). |
|
жұмыстары |
|
|
Мектепішілік және аудандық , қалалық |
Кезеңінде |
Сараптама |
|
6 |
пәндік олимпиадаларға, конкурс- |
|
|
|
|
сайыстарға, ғылыми-практикалық |
|
|
|
|
конференцияларға қатыстыру. |
|
|
|
7 |
Ӛз бетінше ізденіп оқуды ұйымдастыру, |
Жоспарға |
Сабақ жоспарлары |
|
|
дамыту. |
байланысты |
|
|
8 |
Жаңа әдіс-тәсілдер элементтерін |
Қажеттілігіне |
Презентациялары |
|
|
пайдалана оқыту |
қарай |
|
|
9 |
Деңгейлік тапсырмалар дайындау |
Қажеттілігіне |
Деңгейлік |
|
|
|
қарай |
тапсырмалар |
|
10 |
Тест және басқа да тапсырмалар арқылы |
Қажеттілігіне |
Тест тапсырмалары |
|
|
танымдық қабілеттерін нығайту |
қарай |
|
|
11 |
Сабақ сайын озық тапсырмалар беру |
Жыл бойы |
Тапсырмалар |
|
|
Пән бойынша білім-білік дағдыларының |
|
|
|
12 |
қалыптасуын үнемі бақылып, ӛздеріне |
Сабақ сайын |
Ӛздік бағалау |
|
|
талдатып, ӛздік бағалау әрекеттерін |
|
|
|
|
ұйымдастыру |
|
|
шағым қалдыра аласыз













