Төлеби ауданының мамандандырылған мектеп-интернаты
Бекітемін
Мектеп директорының м.у.а:
________Абдезов М.
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі: Мусаева М.Т.
Ленгір қаласы
2023-2024 оқу жылы
Түсінік хат
«Тегінде адам баласы адам баласынан ақыл, білім, ар, мінез деген қасиеттерімен озады» деген Абай . Ұлы ақын сөзі еш уақытта өз мәнін жойған емес. Озық ойлы білімдар адамдар заманның дамуына өз үлесін қосады. Ойлау, іздену-табиғаттың адамзатқа берген тамаша сыйы. Бұл қабілет барлық адам бойынан табылары да сөзсіз. Қабілет іс-әрекеттің белгілі бір түрін ойдағыдай нәтижелі етіп орындауда көрінетін адамның жеке қасиеті. Дегенмен табиғат оны бәріне бірдей етіп бөлмей, біреуге көптеу, біреуге аздау, ал үшіншілеріне мүлдем жарытпай тарататыны да анық. Қазірге дейін ғылым мен тәжірибеде дарындылық туралы екі түрлі көзқарас бар. Біреулері кез-келген бала дарынды, тек уақытында нақты қабілетін анықтап, дамыту керек десе, ал қарсы көзқарастағылар дарындылық өте сирек құбылыс, жалпы адамдардың өте аз тобына ғана тән дейді
Дарынды, жас талапты жастар – бүгінгі егеменді еліміздің жарқын болашағы. Тұңғыш елбасы Н.Ә.Назарбаев: «Бізге керегі – шын дарындар. Нарық қол-аяғымызды қалай қыспасын мемлекет өзінің талантты ұлдары мен қыздарын, тарланбоз жүйріктерін қолдауға, қорғауға міндетті»,- деп еліміздің болашағы жастарға үлкен мән берген.
Дарындылық - адамзат баласының басқаларға қарағанда ерекше ойлау, талдау, еске сақтау қабілеті бар шығармашылық пен табысты жұмыс істейтін еңбекқор адамдарда /оқушыларда/ кездесетін қасиетті.
Дарындылықты анықтаудың параметрлері:
Оқушының танымдық /білім/ іс-эрекетінің басқа оқушылардан озық дамуы
Психологиялық жоғары дамуы
Дені сау ,жан-жақты толық дамуы
Ойлау қабілетінің озық болуы
Айналадағы құбылыстарды не басқа процесстерді етеңе жақын түсінуі
Туа бітті шығармашылық қабілетті
Дарындылықты анықтау критерийлері
-
Теориялық материалды толық игеруі;
-
Материалды игеруде табандылық көрсетуі /тастап кетпеуі/;
-
Алынған білімді әр сабақ сайын дамыту;
-
Өз ойларын баяндағанда ғылыми терминологияны пайдалану;
-
Пәнді игеруде негізгі проблеманы бөліп алуы және өз алдына шеше алуы;
-
Өзіне-өзі талап қоя білуі;
-
Тапсырылған жұмысты сапалы орындауы
Дарынды балалармен жүргізілетін жұмыс түрлері:
-
Оқушының тарау бойынша өз бетімен тест құра білдіруі;
-
Тақырып бойынша модель құруға үйрету;
-
Алынған білімдерді әр сабақ сайын дамыту;
-
Пәнді игеруде негізгі проблеманы бөліп алуы және өз алдына шеше алуы;
-
Өзіне – өзі талап қоя білуі;
-
Тапсырылған жұмысты сапалы орындалуы;
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖҮРГІЗУДІҢ МАҚСАТТАРЫ МЕН МІНДЕТТЕРІ:
1. Дарынды оқушының ақыл-ойының, эмоционалдық және әлеуметтік дамуы мен
ерекшеліктерінің өзіндік ашылу деңгейі мен өлшемін ескеру;
2. Жан-жақты ақпараттандыру;
3. Коммуникативті бейімдеу;
4. Білімнің сапасын арттыру;
5. Пәндер бойынша білім-білік дағдыларын тереңдету, өз ойын еркін жеткізуге үйрету, өзіндік білім алуға жетелеу;
6. Дарынды оқушыны жан-жақты дамыту, ізденістік жолға ынталандыру;
7. Дарынды оқушының шығармашылық бағытының ашылуына, дамуына, қоршаған ортаға өзін-өзі жарнамалауына көмек көрсету;
Оқу жылында атқарылатын жұмыс жоспары
|
№ |
Өткізілетін іс-шаралар |
Орындалу мерзімі |
|
|
Дарынды оқушылармен жұмыс жоспарын құру |
қыркүйек |
|
|
Оқушылардың қызығушылығы мен бейімділігін зерттеу: дарындылықтың барлық түрінің критерийлерін түсіндіру; |
қыркүйек |
|
|
Пән бойынша дарынды балаларды анықтау; Оқушылардың тізімін қалыптастыру |
қыркүйек |
|
|
Облыстық пән олимпиадасына оқушы іріктеу |
қазан |
|
|
Облыстық пән олимпиадасына оқушы дайындау |
Қазан-желтоқсан |
|
|
Облыстық пән олимпиадасына оқушы қатыстыру |
қаңтар |
|
|
Облыстық пән олимпиадасының нәтижесін оқушымен бірге талдау |
қаңтар |
|
|
Ғылыми жоба жарыстарына жұмыстарын жобалау (оқушылармен жұмыс, тақырыптарын анықтау, жоспарлау, бағыт беру, жұмысты зерттеу, жазу кезеңдерін талқылау, күнделік жұмысын толтырып оқуға бағыттау) |
Қаңтар-сәуір,2023 жыл |
|
|
Ғылыми жоба жарыстарына жұмыстарын зерттеу, жазу |
Сәуір-қыркүйек, 2023 |
|
|
Облыстық «Ақберен» байқауына оқушы іріктеу, дайындау |
Қыркүйек-қараша |
|
|
Облыстық «Абайтану» байқауына оқушы іріктеу, дайындау |
Қыркүйек-қаңтар |
|
|
Қыркүйек-наурыз |
|
|
|
Облыстық «Жарқын болашақ» байқауына оқушы іріктеу, дайындау |
Қыркүйек-наурыз |
|
|
Облыстық «Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауына оқушы іріктеу, дайындау
|
Қыркүйек-сәуір |
|
|
Облыстық «Абай оқулары» байқауына оқушы іріктеу, дайындау |
Қыркүйек-мамыр |
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен дарынды балалар тізімі
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
Сыныбы |
Қатысатын жарысы |
|
|
Маханбеталы Ақниет |
10 |
ғылыми жоба |
|
|
Жанатбек Айжан |
11 |
ғылыми жоба |
|
|
Лес Нұрлыбек |
9 |
ғылыми жоба |
|
|
Мейірбек Дулат |
8 |
«Абайтану» «Әбіш оқулары» «Абай оқулары» |
|
|
Жолдас Жанель |
8 |
"Жарқын болашақ" байқауы «Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауы Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
|
|
Қалаубекова Кәусар |
8 |
«Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауы |
|
|
Байбатыр Меруерт |
7 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
|
|
Арапбай Жансұлу |
8 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
|
|
Оқап Аружан |
7 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
Дарынды балалардың қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен
2023-2024 оқу жылындағы жетістіктері
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
Сыныбы |
Қатысатын жарысы |
Жетістігі |
|
|
Маханбеталы Ақниет |
10 |
ғылыми жоба |
Облыс, 3-орын |
|
|
Мейірбек Дулат |
8 |
«Абайтану» олимпиадасы |
Алғыс хат |
|
|
Мейірбек Дулат |
8 |
«Әбіш оқулары» (мәнерлеп оқу) |
Облыстық кезең, 3-орын |
|
|
Мейірбек Дулат |
8 |
«Абай оқулары» (мәнерлеп оқу) |
Облыстық кезең, 3-орын |
|
|
Жолдас Жанель |
8 |
"Жарқын болашақ" байқауы, «Жас қаламгер» бағыты |
Мақтау қағазы |
|
|
Жолдас Жанель |
8 |
«Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауы (эссе жазу) |
Облыс, 2-орын |
|
|
Жолдас Жанель |
8 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
Облыс, 3-орын |
|
|
Қалаубекова Кәусар |
8 |
«Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауы, «Мәшһүр жазбаларындағы Ұлттың ұлы тұлғаларын сипаттау» |
Облыс, 2-орын |
|
|
Байбатыр Меруерт |
7 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
Облыс, Мақтау қағазы |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Дарынды оқушылармен жұмыс жоспары
Дарынды оқушылармен жұмыс жоспары
Төлеби ауданының мамандандырылған мектеп-интернаты
Бекітемін
Мектеп директорының м.у.а:
________Абдезов М.
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі: Мусаева М.Т.
Ленгір қаласы
2023-2024 оқу жылы
Түсінік хат
«Тегінде адам баласы адам баласынан ақыл, білім, ар, мінез деген қасиеттерімен озады» деген Абай . Ұлы ақын сөзі еш уақытта өз мәнін жойған емес. Озық ойлы білімдар адамдар заманның дамуына өз үлесін қосады. Ойлау, іздену-табиғаттың адамзатқа берген тамаша сыйы. Бұл қабілет барлық адам бойынан табылары да сөзсіз. Қабілет іс-әрекеттің белгілі бір түрін ойдағыдай нәтижелі етіп орындауда көрінетін адамның жеке қасиеті. Дегенмен табиғат оны бәріне бірдей етіп бөлмей, біреуге көптеу, біреуге аздау, ал үшіншілеріне мүлдем жарытпай тарататыны да анық. Қазірге дейін ғылым мен тәжірибеде дарындылық туралы екі түрлі көзқарас бар. Біреулері кез-келген бала дарынды, тек уақытында нақты қабілетін анықтап, дамыту керек десе, ал қарсы көзқарастағылар дарындылық өте сирек құбылыс, жалпы адамдардың өте аз тобына ғана тән дейді
Дарынды, жас талапты жастар – бүгінгі егеменді еліміздің жарқын болашағы. Тұңғыш елбасы Н.Ә.Назарбаев: «Бізге керегі – шын дарындар. Нарық қол-аяғымызды қалай қыспасын мемлекет өзінің талантты ұлдары мен қыздарын, тарланбоз жүйріктерін қолдауға, қорғауға міндетті»,- деп еліміздің болашағы жастарға үлкен мән берген.
Дарындылық - адамзат баласының басқаларға қарағанда ерекше ойлау, талдау, еске сақтау қабілеті бар шығармашылық пен табысты жұмыс істейтін еңбекқор адамдарда /оқушыларда/ кездесетін қасиетті.
Дарындылықты анықтаудың параметрлері:
Оқушының танымдық /білім/ іс-эрекетінің басқа оқушылардан озық дамуы
Психологиялық жоғары дамуы
Дені сау ,жан-жақты толық дамуы
Ойлау қабілетінің озық болуы
Айналадағы құбылыстарды не басқа процесстерді етеңе жақын түсінуі
Туа бітті шығармашылық қабілетті
Дарындылықты анықтау критерийлері
-
Теориялық материалды толық игеруі;
-
Материалды игеруде табандылық көрсетуі /тастап кетпеуі/;
-
Алынған білімді әр сабақ сайын дамыту;
-
Өз ойларын баяндағанда ғылыми терминологияны пайдалану;
-
Пәнді игеруде негізгі проблеманы бөліп алуы және өз алдына шеше алуы;
-
Өзіне-өзі талап қоя білуі;
-
Тапсырылған жұмысты сапалы орындауы
Дарынды балалармен жүргізілетін жұмыс түрлері:
-
Оқушының тарау бойынша өз бетімен тест құра білдіруі;
-
Тақырып бойынша модель құруға үйрету;
-
Алынған білімдерді әр сабақ сайын дамыту;
-
Пәнді игеруде негізгі проблеманы бөліп алуы және өз алдына шеше алуы;
-
Өзіне – өзі талап қоя білуі;
-
Тапсырылған жұмысты сапалы орындалуы;
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖҮРГІЗУДІҢ МАҚСАТТАРЫ МЕН МІНДЕТТЕРІ:
1. Дарынды оқушының ақыл-ойының, эмоционалдық және әлеуметтік дамуы мен
ерекшеліктерінің өзіндік ашылу деңгейі мен өлшемін ескеру;
2. Жан-жақты ақпараттандыру;
3. Коммуникативті бейімдеу;
4. Білімнің сапасын арттыру;
5. Пәндер бойынша білім-білік дағдыларын тереңдету, өз ойын еркін жеткізуге үйрету, өзіндік білім алуға жетелеу;
6. Дарынды оқушыны жан-жақты дамыту, ізденістік жолға ынталандыру;
7. Дарынды оқушының шығармашылық бағытының ашылуына, дамуына, қоршаған ортаға өзін-өзі жарнамалауына көмек көрсету;
Оқу жылында атқарылатын жұмыс жоспары
|
№ |
Өткізілетін іс-шаралар |
Орындалу мерзімі |
|
|
Дарынды оқушылармен жұмыс жоспарын құру |
қыркүйек |
|
|
Оқушылардың қызығушылығы мен бейімділігін зерттеу: дарындылықтың барлық түрінің критерийлерін түсіндіру; |
қыркүйек |
|
|
Пән бойынша дарынды балаларды анықтау; Оқушылардың тізімін қалыптастыру |
қыркүйек |
|
|
Облыстық пән олимпиадасына оқушы іріктеу |
қазан |
|
|
Облыстық пән олимпиадасына оқушы дайындау |
Қазан-желтоқсан |
|
|
Облыстық пән олимпиадасына оқушы қатыстыру |
қаңтар |
|
|
Облыстық пән олимпиадасының нәтижесін оқушымен бірге талдау |
қаңтар |
|
|
Ғылыми жоба жарыстарына жұмыстарын жобалау (оқушылармен жұмыс, тақырыптарын анықтау, жоспарлау, бағыт беру, жұмысты зерттеу, жазу кезеңдерін талқылау, күнделік жұмысын толтырып оқуға бағыттау) |
Қаңтар-сәуір,2023 жыл |
|
|
Ғылыми жоба жарыстарына жұмыстарын зерттеу, жазу |
Сәуір-қыркүйек, 2023 |
|
|
Облыстық «Ақберен» байқауына оқушы іріктеу, дайындау |
Қыркүйек-қараша |
|
|
Облыстық «Абайтану» байқауына оқушы іріктеу, дайындау |
Қыркүйек-қаңтар |
|
|
Қыркүйек-наурыз |
|
|
|
Облыстық «Жарқын болашақ» байқауына оқушы іріктеу, дайындау |
Қыркүйек-наурыз |
|
|
Облыстық «Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауына оқушы іріктеу, дайындау
|
Қыркүйек-сәуір |
|
|
Облыстық «Абай оқулары» байқауына оқушы іріктеу, дайындау |
Қыркүйек-мамыр |
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен дарынды балалар тізімі
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
Сыныбы |
Қатысатын жарысы |
|
|
Маханбеталы Ақниет |
10 |
ғылыми жоба |
|
|
Жанатбек Айжан |
11 |
ғылыми жоба |
|
|
Лес Нұрлыбек |
9 |
ғылыми жоба |
|
|
Мейірбек Дулат |
8 |
«Абайтану» «Әбіш оқулары» «Абай оқулары» |
|
|
Жолдас Жанель |
8 |
"Жарқын болашақ" байқауы «Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауы Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
|
|
Қалаубекова Кәусар |
8 |
«Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауы |
|
|
Байбатыр Меруерт |
7 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
|
|
Арапбай Жансұлу |
8 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
|
|
Оқап Аружан |
7 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
Дарынды балалардың қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен
2023-2024 оқу жылындағы жетістіктері
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
Сыныбы |
Қатысатын жарысы |
Жетістігі |
|
|
Маханбеталы Ақниет |
10 |
ғылыми жоба |
Облыс, 3-орын |
|
|
Мейірбек Дулат |
8 |
«Абайтану» олимпиадасы |
Алғыс хат |
|
|
Мейірбек Дулат |
8 |
«Әбіш оқулары» (мәнерлеп оқу) |
Облыстық кезең, 3-орын |
|
|
Мейірбек Дулат |
8 |
«Абай оқулары» (мәнерлеп оқу) |
Облыстық кезең, 3-орын |
|
|
Жолдас Жанель |
8 |
"Жарқын болашақ" байқауы, «Жас қаламгер» бағыты |
Мақтау қағазы |
|
|
Жолдас Жанель |
8 |
«Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауы (эссе жазу) |
Облыс, 2-орын |
|
|
Жолдас Жанель |
8 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
Облыс, 3-орын |
|
|
Қалаубекова Кәусар |
8 |
«Мәшһүр-Жүсіп оқулары» байқауы, «Мәшһүр жазбаларындағы Ұлттың ұлы тұлғаларын сипаттау» |
Облыс, 2-орын |
|
|
Байбатыр Меруерт |
7 |
Юниор жасөспірімдер олимпиадасы |
Облыс, Мақтау қағазы |
шағым қалдыра аласыз













