«Қарағайлы кентінің №16 ЖББМ» КММ – сінің арнайы педагогі
Әділхан Назым Әділханқызы
Дефектологиядағы зерттеушілік тәсіл: баланың даму әлеуетін бағалау
Құрметті әріптестер, қадірменді қатысушылар!
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің басты мақсаты – әрбір баланың мүмкіндігін ескеріп, жеке білім беру траекториясын құру. Әсіресе ерекше білім беруді қажет ететін балалармен жұмыс барысында зерттеушілік тәсіл ерекше мәнге ие.
![]()
1. Зерттеушілік тәсіл дегеніміз не?
Зерттеушілік тәсіл – бұл баланың даму ерекшеліктерін, мүмкіндіктерін ғылыми негізде талдау, жүйелі бақылау, диагностикалық мәліметтерге сүйену арқылы жеке жұмыс жоспарын әзірлеу.
✅ Бұл тәсіл:
-
Баланы тереңірек тануға көмектеседі
-
Тек қиындықтарын емес, әлеуетін де анықтайды
-
Оқыту мен түзетуді нақты бағыттауға жол ашады
2. Неге даму әлеуетін бағалау маңызды?
Әлеует дегеніміз – баланың қазіргі даму деңгейінен гөрі болашақта жете алатын деңгейін анықтау.
? В.В. Давыдов пен Л.С. Выготскийдің идеяларына сүйенсек:
«Даму аймағы – бұл баланың қазіргі мүмкіндігі мен ересек көмегі арқылы жететін мүмкіндігі арасындағы арақашықтық.»
✅ Даму әлеуетін бағалау:
-
Баланың күшті тұстарын анықтайды
-
Болашақта қандай бағытта дамитынын көрсетеді
-
Жеке білім беру бағытын дұрыс құруға көмектеседі
3. Зерттеушілік тәсілдің негізгі кезеңдері
? 1. Бақылау
– Бала мінез-құлқы, қарым-қатынасы, әрекет тәсілдері зерттеледі
? 2. Диагностика
–
Психологиялық, педагогикалық, логопедиялық
әдістер қолданылады
– Мысалы: интеллект деңгейі, зейін, ес, сөйлеу, моторика, эмоция,
әлеуметтену көрсеткіштері
? 3. Мәліметтерді сараптау
– Алынған нәтиже бойынша баланың жеке даму картасы жасалады
? 4. Индивидуалды жұмыс бағытын жоспарлау
–
Түзету-дамыту бағдарламасы жасалады
– Нақты мақсаттар мен нәтижелер көрсетіледі
4. Зерттеушілік тәсіл қолдануда қолданылатын әдістер
✅
Қарапайым диагностикалық
тапсырмалар
✅ Жас ерекшелікке сай ойын
жаттығулары
✅ Картотекалар, даму
күнделігі
✅ BAZIS, PEP-R, Сангвиник
тесті,
т.б. (диагностикалық құралдар)
5. Дефектологтың рөлі
?
Жай бақылаушы емес, талдаушы-зерттеуші
? Мақсаты – баланың әлсіз тұстарын
емес, дамуға дайын жүйелерін
табу
? Мұғалім мен ата-анаға ғылыми негізделген ұсыныс
беру
? Мектепішілік ППК (психологиялық-педагогикалық
консилиум) құрамында белсенді болу
6. Қорытынды
Зерттеушілік тәсіл – дефектологтың кәсіби құралы. Ол баланың танымын, мінез-құлқын, эмоциясын, әлеуметін тұтас зерттеп, жеке даму бағдарламасын дәл әрі мақсатты жасауға мүмкіндік береді.
«Баланы тек қиындықтарымен бағалау – оны толық көрмеу. Ал әлеуетін көру – оның болашағына сену.»
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Дефектологиядағы зерттеушілік тәсіл: баланың даму әлеуетін бағалау
Дефектологиядағы зерттеушілік тәсіл: баланың даму әлеуетін бағалау
«Қарағайлы кентінің №16 ЖББМ» КММ – сінің арнайы педагогі
Әділхан Назым Әділханқызы
Дефектологиядағы зерттеушілік тәсіл: баланың даму әлеуетін бағалау
Құрметті әріптестер, қадірменді қатысушылар!
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің басты мақсаты – әрбір баланың мүмкіндігін ескеріп, жеке білім беру траекториясын құру. Әсіресе ерекше білім беруді қажет ететін балалармен жұмыс барысында зерттеушілік тәсіл ерекше мәнге ие.
![]()
1. Зерттеушілік тәсіл дегеніміз не?
Зерттеушілік тәсіл – бұл баланың даму ерекшеліктерін, мүмкіндіктерін ғылыми негізде талдау, жүйелі бақылау, диагностикалық мәліметтерге сүйену арқылы жеке жұмыс жоспарын әзірлеу.
✅ Бұл тәсіл:
-
Баланы тереңірек тануға көмектеседі
-
Тек қиындықтарын емес, әлеуетін де анықтайды
-
Оқыту мен түзетуді нақты бағыттауға жол ашады
2. Неге даму әлеуетін бағалау маңызды?
Әлеует дегеніміз – баланың қазіргі даму деңгейінен гөрі болашақта жете алатын деңгейін анықтау.
? В.В. Давыдов пен Л.С. Выготскийдің идеяларына сүйенсек:
«Даму аймағы – бұл баланың қазіргі мүмкіндігі мен ересек көмегі арқылы жететін мүмкіндігі арасындағы арақашықтық.»
✅ Даму әлеуетін бағалау:
-
Баланың күшті тұстарын анықтайды
-
Болашақта қандай бағытта дамитынын көрсетеді
-
Жеке білім беру бағытын дұрыс құруға көмектеседі
3. Зерттеушілік тәсілдің негізгі кезеңдері
? 1. Бақылау
– Бала мінез-құлқы, қарым-қатынасы, әрекет тәсілдері зерттеледі
? 2. Диагностика
–
Психологиялық, педагогикалық, логопедиялық
әдістер қолданылады
– Мысалы: интеллект деңгейі, зейін, ес, сөйлеу, моторика, эмоция,
әлеуметтену көрсеткіштері
? 3. Мәліметтерді сараптау
– Алынған нәтиже бойынша баланың жеке даму картасы жасалады
? 4. Индивидуалды жұмыс бағытын жоспарлау
–
Түзету-дамыту бағдарламасы жасалады
– Нақты мақсаттар мен нәтижелер көрсетіледі
4. Зерттеушілік тәсіл қолдануда қолданылатын әдістер
✅
Қарапайым диагностикалық
тапсырмалар
✅ Жас ерекшелікке сай ойын
жаттығулары
✅ Картотекалар, даму
күнделігі
✅ BAZIS, PEP-R, Сангвиник
тесті,
т.б. (диагностикалық құралдар)
5. Дефектологтың рөлі
?
Жай бақылаушы емес, талдаушы-зерттеуші
? Мақсаты – баланың әлсіз тұстарын
емес, дамуға дайын жүйелерін
табу
? Мұғалім мен ата-анаға ғылыми негізделген ұсыныс
беру
? Мектепішілік ППК (психологиялық-педагогикалық
консилиум) құрамында белсенді болу
6. Қорытынды
Зерттеушілік тәсіл – дефектологтың кәсіби құралы. Ол баланың танымын, мінез-құлқын, эмоциясын, әлеуметін тұтас зерттеп, жеке даму бағдарламасын дәл әрі мақсатты жасауға мүмкіндік береді.
«Баланы тек қиындықтарымен бағалау – оны толық көрмеу. Ал әлеуетін көру – оның болашағына сену.»
шағым қалдыра аласыз













