Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Дене тәрбиесі сабағында оқытудың жаңатехнологияларын енгізудің тиімді жақтары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Шардара ауданы
Шардара қаласы
М.Горький атындағы ЖББМ
Дене шынықтыру пәнінің
мұғалімі Тілеген Пердехан Қаппарқұлұлы
Баяндама тақырыбы:
Дене тәрбиесі сабағында оқытудың жаңа технологияларын енгізудің тиімді жақтары.
«Білімдіден шыққан сөз, талаптыға болсын кез»
деп ұлы Абай айтқандай, Ұстаз – әрқашан ілім мен ізгілікті алға
қоятын тұлға. Ұлағатты ұрпақ тәрбиелеу – аса жауапты әрі күрделі
жұмыс. Сондықтан болашаққа жол сілтейтін мұғалімнің еңбегін
лайықты бағалау – өте маңызды міндет, – деді. Мемлекет
басшысының айтуынша, сапалы білім қарқынды дамудың басты шартына
айналды. Осы ретте жеті түрлі ілім білетін ұрпақ тәрбиелеу – осы
күннің негізгі міндеті. деп атап өткен болатын.
Бүгінде білім - қоғамның әлеуметтік-экономикалық, интеллектуалдық
және рухани дамуының стратегиялық бағдары ғана емес, сонымен қатар
біздің қоғамымыздың қауіпсіздігінің кепілі.
Дене тәрбиесінің әлеуметтік жүйе және қоғамдық құбылыс есебінде
дене тәрбиесі жүйесін, оның қалыптасуы мен дамуының негізгі
заңдылықтарын, оның қызметі мен құрылымын танып, білудің
қажеттілігі білім мен тәрбие талаптарына сәйкес өсіп келе жатқан
ұрпақтың дене тәрбиесін қамтамасыз ету үшін керек. Дене тәрбиесі
тек мектептегі дене шынықтыру сабағы ғана емес, ол сабақтан тыс,
мектептен де тыс денсаулыққа байланысты шаралар жүйесі екенін
ескерсек, қазіргі кезеңдегі білім беру орындарындағы дене
тәрбиесінің жүйесі жастардың денсаулықтарын нығайтумен қоса, тұлға
бойындағы биологиялық-психологиялық қажеттіліктердің жан-жақты
жетілуіне, өмірге белсенді ұстаным мен ізгілікті қатынастарын
дамытуды меңзейді. Қазіргі кезеңде жалпы орта мектептердегі оқу
бағдарламаларын құрастыру бағыт-бағдары өзгерді. Алайда, бұлардың
бәрінде мектеп оқушыларын қайда оқитындығы ескерілмейді, олардың
меңгеруі тиіс негізгі дағдылар мен қабілеттер, оқу нормасын
тапсыруға арналған шарттар көрсетілген. Денені шынықтыру
жаттығуларының орындалуы қозғалыс дайындығының деңгейі туралы
мәлімет береді. Дегенмен, бұл бағдарламалар базалық, үлгілік
сипатқа ие, сондықтан оларды әрбір педагог жергілікті жағдай мен
салт-дәстүрлерге орай өзгертулер мен толықтырулар енгізіп, өзгерте
алады. Дене тәрбиесі мәселелерін шығармашылық тұрғыда шешуге,
өзгермелі өмір жағдайында инновациялық процестер мен жаңашыл
бағыттарды дер кезінде меңгере отырып, тәжірибеге сын көзбен қарап,
дене тәрбиесі міндеттерін жүзеге асыруға белсенді, салауаттылық пен
дене мәдениетін меңгерген маман даярлаудың маңыздылығы артуда.
Дене тәрбиесінің мәнін бүгінгі жаңа заман талабына сәйкес қарастыру
– бұл адамды өзі өмір сүрген ортаның жемісі ғана емес, сол ортадағы
дене мәдениеті, адамгершілік қарым-қатынасы әрекетімен көрінетін
субъект деп танылуымен айқындалады. Елімізде бәсекеге қабілетті
білім – білім беру саласының ең басты міндеті болып отыр. Дамудың
алдыңғы қатарындағы елдердің білім дәрежесімен теңесу – еліміздің
біліми саясатының негізгі көздегені. Дамыған елу елдің қатарына
енудің алғышарттарының бірі де осы сапалы да бәсекеге қабілетті
білім. Сондықтан да еліміздегі мектептердегі білім берудің басты
ұстанымдары мен міндеттері, әрекеттері, жолдары осы мақсатқа орай
ұйымдастырылады.
Мақсатқа жетудің түрлі жолдары бар. Солардың бірі де бірегейі
оқытудың жаңа технологияларын пайдалану. Осыған орай қазір
еліміздегі көптеген мектептерде білім берудің жаңа жүйесі
енгізіліп, әлемдік білім беру кеңістігіне бет алуда. Білімі мен
ғылымы өз дәрежесінде дамыған елдер көш бастап, қашан да елдік
дамудың кез келген саласында озық тұрары сөзсіз. Бізде осы көштен
қалмаудың қамын жасап бағудамыз.
Жалпы орта мектептердегі «Дене тәрбиесі» пәнінің мақсаты әлі күнге
дейін толықтыруды қажет етеді, осыған орай оның ғылыми негізделген
бағыт-бағдарын жасау қажеттілігі туындайды. Осы бағыттағы
ізденістердің тиімдісі дене тәрбиесі сабағында дәстүрлі емес оқыту
құралдарын қолдануды зерттеу болып табылады.
Дене тәрбиесі өсіп келе жатқан жас ұрпаққа білім мен тәрбие беру
саласының бір тармағы болып табылады және ол жеке тұлғаның
жан-жақты дамуына, күшті де қуатты болып өсуіне, ұзақ уақыт
шығармашылық еңбекке жарамды адамды қалыптастыруға, оны Отан
сүйгіштікке дайындауға қызмет етеді.
Дене тәрбиесін жүзеге асыру – денсаулықты нығайту, білім беру,
дамыту, тәрбиелеу міндеттерін шешуге арналған педагогикалық
жұмыстардың бірі бола отырып, жеке тұлғаның денсаулық деңгейін
арттыру, табиғи күш-қуатын нығайту, дене мүшелерін гигиеналық
негіздері мен дене- қозғалыс қабілеті мүмкіндіктеріне сай, өз
бетінше қимыл-қозғалыс жаттығуларын орындап, өзін- өзі үнемі
дамытып, көңілді де сергек жүруге баулиды. Болашақ ұрпағымыздың
денсаулығының мықтылығы, салауатты өмір сүруі мектеп мұғалімінің
жеке басымен оның жоғары оқу орнындағы теориялық жеке тәжірибелік
дайындығының дәрежесіне тікелей байланысты. Осыған орай оқушылардың
дене тәрбиесі жүйесін жүзеге асыру жұмыстарын ұйымдастыруға болашақ
мұғалімдерді даярлау ісін кәсіби дайындықтың ажырамас бөлігі
ретінде қарастыру керек.
Оқушыларға дене шынықтыру
сабақтарында жаңа технологияны пайдалану оқыту мен тәрбиелеудің
жалпы заңдылықтарына бағынған. Сондықтан оны іске асыру барысында
дене тәрбиесінің жас және жыныстық ерекшеліктерін ескере отырып,
осы заңдылықтарды көрсететін жалпы педагогикалық ұстанымдарды
басшылыққа алу қажет. Ол ұстанымдарға жататындар: жан- жақтылық,
саналылық пен белсенділік, бірте-бірте жасалатын әрекет,
қайталамалық, көрнекілік, жеке даралық.
Оқу үдерісінің үздіксіздігі негізгі үш қағидаларда көрініс
тапқан:
а) оқу-тәрбие үдерісі көп жылғы және жыл бойындағы сипатқа ие болуы
тиіс;
ә) сабақ барысында әрбір келесі сабақтың әсері алдыңғы сабақтың
ізінше қатпарлы әсер қалдыруы тиіс, себебі жас оқушының ағзасында
алдыңғы сабақтардың әсерінен пайда болған жағымды өзгерістер беки
түсуі және жетіле түсуі қажет;
б) демалыс жұмыс қабілетін қалпына келтірудің арта түсуі үшін
жеткілікті болуы тиіс.
Дене жүктемелерін бірте-бірте және жоғары деңгейге арттыру ұстанымы
олардың көлемі мен қарқындылығының, оқушыны дайындауға қойылатын
талаптардың бірте-бірте күрделенуінің үздіксіз арта түсуімен
байланысты болып келеді.
Сабақтарды бір-бірте күрделендіру оқушыны дайындаудың мүмкіндіктері
мен деңгейлеріне сәйкес келіп, олардың спорттық жетістіктерінің
үздіксіз арта түсуін қамтамасыз етуі тиіс. Спорттық техника мен оны
жаңа тұрғыда жетілдіруге үйрету әдістерінің кез-келген түрінің
жағымды жақтары бар, бірақ ол жеке қалпында шапшаң әрі тиімді
үйретуді толық қамтамасыз ете алмайды, сондықтан спорттық техниканы
меңгеру барысында барлық әдістер бірін-бірі толықтыратын түрде
қолданылады. Олар жиірек бір уақытта пайдаланылады.
Дене тәрбиесі сабағында оқытудың дәстүрлі емес құралдарын қолдану
барсында :
-оқушылардың дене тәрбиесін дамыту технологияларын жетілдіруге;
-дене тәрбиесі сабақтарында оқушыларды адамгершілікке тәрбиелеуге;
- дене тәрбиесі арқылы жеке тұлғаның психофизиологиясын өзгеруге;
-өзін-өзі реттеуін қалыптастыру;
- дене тәрбиесі сабақтарын пәнаралық байланыс арқылы жетілдіру;
- дене қабілетін рухани құндылықтар арқылы дамытуға қол жеткізуге болады.
Подстепный қазақ жалпы орта білім беретін мектебінде волейбол, баскетбол, футбол, дойбы, шахмат, тоғызқұмалақ, спорт секциялары мен үйірмелері жұмыс істейді. Мен волейбол үйірмесін жүргіземін. Енді өзім жүргізетін волейбол үйірмесінің жұмысына толығырақ тоқталайын. Волейбол үйірмесіне оқушылар таңдау үшін әр оқу жылының аяғында 7, 8, 9 сынып оқушыларының қыздары арасында волейболдан жарыс өткіземін. Осы сайыстан соң волейбол үйірмесіне қатысатын қыздарды іріктеп аламын.Жаңа оқу жылының басында осы қыздар медициналық байқаудан өтеді. Медициналық байқаудың қорытындысы бойынша дене тәрбиесі пәніне қатысуға рұқсат алған оқушылар бірден жаттығуға кіріседі. Алғашқы сабағымда волейбол ойынының денсаулықты нығайтуға, дене бітімінің және мүсіндерінің әсем болып қалыптасуына зор ықпал ететіндігін оқушыларға ұғынықты тілмен түсіндіремін. Сондай - ақ волейбол ойынының бойдың өсуі мен мидың дамуына да зор ықпалы бар екендігін айтып, оқушыларға ойын барысында әуелі ми, содан кейін қол мен аяқ қозғалысқа келу керектігін жеткіземін.
Бұдан шығатын қорытынды, адам денсаулығын сақтаудың негізгі бағыты салауатты өмір салтын ұстауда, соның ішінде дене шынықтырумен жүйелі айналысуда жатқандығын анық байқауға болатындығы.Сол себепті мектептегі оқушының денсаулығын сақтау мен қалыптастырудың басты мақсаты тұлғаның психологиялық және дене қимыл әрекетінің мүмкіндіктері мен ерекшеліктерін ескеріп, салауатты өмір салтын қалыптастыруға баулу және спортпен жүйелі түрде шұғылдануға дағдыландыру болып табылады.
Ал
спортпен шұғылдануды тек сабақ процесінде ғана жүзеге асырып қана
қоймай, сыныптан тыс мезгілде де іске асыру дене тәрбиесі пәні
мұғалімінің міндеті деп білемін.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
1. Т.Ш.Қуанышов "Дене тәрбиесінің теориясы
мен әдістемесі" Алматы 2002ж.
2. «Қазақстан мектебі» Републикалық ғылыми-әдістемелік журнал.
2013ж
ЖББ М. Горький мектебі
Баяндама
(мектепішілік дене шынықтыру әдіс бірлестік отырысы )
Дене шынықтыру пәнінің мұғалімі:
Тілеген Пердехан Қаппарқұлұлы
Шардара ауданы
2023-2024 оқу жылы