«Д.ҚОНАЕВ АТЫНДАҒЫ АГРАРЛЫҚ ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ» МКҚК
Сабақ жоспары №
|
"Module/Subject Title". |
English language |
||||||||||||||||||||||||||||
|
"Lesson Title". |
Giving advice on how to reduce stress (psychology). Simple Passive Voice Tenses. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Prepared by |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Course |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Groups: |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Date of the lesson |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Type of the lesson: |
Laboratory |
||||||||||||||||||||||||||||
|
"Lesson aim, objectives, or learning outcomes".
|
Reading and understanding authentic texts of various functional styles related to future professional activity: scientific-public, journalistic, biographical. Болашақ кәсіби қызметпен байланысты әр түрлі функционалды стильдердің: ғылыми-көпшілік, публицистикалық, өмірбаяндық шынайы мәтіндерін оқу және түсіну |
||||||||||||||||||||||||||||
|
"Expected learning outcomes and a list of professional skills to be acquired by students during the course". |
Defines specific information and main points of the topic. Нақты ақпаратты және тақырыптың негізгі тұстарын анықтайды. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Educational and methodological materials, literature |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Technical tools, materials". |
Interactive whiteboard, computer, reagents: Video, slide |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson procedure |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Stages of the lesson |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
1 Organization moment 5minuts |
Greet the students; Take attendance; Check the students' readiness for the lesson; Attract the students' attention to the lesson (introduction activity). |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2 Preparation of students for work at the main stage (15minuts) |
Watch the video and tell your opinions
Purpose: Activate prior knowledge and set the context for the lesson.
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Approval of new knowledge and methods of activity. (45 минут) |
Its time dancing Task 1. Task 6. OK, it’s time to go to the next task. At this task you should match words with the pictures. Divide the words into three types and use three definitions for each type. Words: sports, operation, break up, fitness training, travelling, pain, divorce, death, surgery.
Let’s check
Good job! And now we start next where you should Complete the definition with the appropriate words: reaction, type, adjust, defined, requires, respond. To give an answer “what is stress?” Stress is ________as your body’s________to any______of change that_______your body to______to or_______to. Let’s check Yes, you a right! Stress is defined as your body’s reaction to any type of change that requires your body to respond to or adjust to. Task 2. Our next task is listen to the text «Who says STRESS is bad for you?» very attentively and be ready to give answers Task 3 now we do the task with program Worldwall |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4 Pre reading activity (15 minuts ) |
Part 1: Multiple
Choice
Part 2: True or
False
Part 3: Short
Answer
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
5 To give information about hometask (2 minuts ) |
VOCABULARY EXTENSION: Choose several of the words from the text. Use Google’s search field (or another search engine) to build up more associations / collocations of each word. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. Summarizing the lesson and reflection (8 minuts ) |
Answer any questions from students regarding the topic that they did not understand. Ask several questions to clarify the students' understanding of the topic and gather feedback from them. |
||||||||||||||||||||||||||||
Қоғамдық әдістемелік бірлестігі жетекшісі:_____________Д.Абдуллаева
Педагог: _______________C.Юлдашова
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Describing the symptoms of stress giving advice how to reduce stress
Describing the symptoms of stress giving advice how to reduce stress
«Д.ҚОНАЕВ АТЫНДАҒЫ АГРАРЛЫҚ ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ» МКҚК
Сабақ жоспары №
|
"Module/Subject Title". |
English language |
||||||||||||||||||||||||||||
|
"Lesson Title". |
Giving advice on how to reduce stress (psychology). Simple Passive Voice Tenses. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Prepared by |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Course |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Groups: |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Date of the lesson |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Type of the lesson: |
Laboratory |
||||||||||||||||||||||||||||
|
"Lesson aim, objectives, or learning outcomes".
|
Reading and understanding authentic texts of various functional styles related to future professional activity: scientific-public, journalistic, biographical. Болашақ кәсіби қызметпен байланысты әр түрлі функционалды стильдердің: ғылыми-көпшілік, публицистикалық, өмірбаяндық шынайы мәтіндерін оқу және түсіну |
||||||||||||||||||||||||||||
|
"Expected learning outcomes and a list of professional skills to be acquired by students during the course". |
Defines specific information and main points of the topic. Нақты ақпаратты және тақырыптың негізгі тұстарын анықтайды. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Educational and methodological materials, literature |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Technical tools, materials". |
Interactive whiteboard, computer, reagents: Video, slide |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson procedure |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Stages of the lesson |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
1 Organization moment 5minuts |
Greet the students; Take attendance; Check the students' readiness for the lesson; Attract the students' attention to the lesson (introduction activity). |
||||||||||||||||||||||||||||
|
2 Preparation of students for work at the main stage (15minuts) |
Watch the video and tell your opinions
Purpose: Activate prior knowledge and set the context for the lesson.
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Approval of new knowledge and methods of activity. (45 минут) |
Its time dancing Task 1. Task 6. OK, it’s time to go to the next task. At this task you should match words with the pictures. Divide the words into three types and use three definitions for each type. Words: sports, operation, break up, fitness training, travelling, pain, divorce, death, surgery.
Let’s check
Good job! And now we start next where you should Complete the definition with the appropriate words: reaction, type, adjust, defined, requires, respond. To give an answer “what is stress?” Stress is ________as your body’s________to any______of change that_______your body to______to or_______to. Let’s check Yes, you a right! Stress is defined as your body’s reaction to any type of change that requires your body to respond to or adjust to. Task 2. Our next task is listen to the text «Who says STRESS is bad for you?» very attentively and be ready to give answers Task 3 now we do the task with program Worldwall |
||||||||||||||||||||||||||||
|
4 Pre reading activity (15 minuts ) |
Part 1: Multiple
Choice
Part 2: True or
False
Part 3: Short
Answer
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
5 To give information about hometask (2 minuts ) |
VOCABULARY EXTENSION: Choose several of the words from the text. Use Google’s search field (or another search engine) to build up more associations / collocations of each word. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
6. Summarizing the lesson and reflection (8 minuts ) |
Answer any questions from students regarding the topic that they did not understand. Ask several questions to clarify the students' understanding of the topic and gather feedback from them. |
||||||||||||||||||||||||||||
Қоғамдық әдістемелік бірлестігі жетекшісі:_____________Д.Абдуллаева
Педагог: _______________C.Юлдашова
шағым қалдыра аласыз














