Екіөлшемді массив 9 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Екіөлшемді массив 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Екіөлшемді массив тақырыбы бойынша өткізілген ашық сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:

«Python (пайтон) программалау тілінде алгоритмдерді программалау»

Педагогтің

аты-жөні

Дуюсенгалиева Баянсулу Сериккалиевна


Күні:

16.02.2024 ж.

Сынып: 9 «а»

Қатысушылар саны:


Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Екіөлшемді массив

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.3.3.2 екі өлшемді массивтер пайдаланып Python (пайтон) программалау тілінде бағдарламаларды жасау

Сабақтың мақсаты

Екі өлшемді массивтің жазу үлгісін білу.

Python программалау тілінде екіөлшемді массивтерді қолдану.

Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Сабақтың басы.



Оқушылармен амандасу. Оқушыларды түгендеу. Психологиялық ахуал туғызу. «Струптест» арқылы оқушылардың логикалық ойлау деңгейлерін тексеру.

Үй тапсырмасын тексеру.

  1. Массив дегеніміз не? (бір атаумен біріктірілген, бір типтегі деректерден тұратын айнымалылардың жиынтығы)

  2. Массивтің түрлері (бірөлшемді, екіөлшемді, үшөлшемді)

  3. N=[1,2,3,4,5,6], массивтің атауы мен ұзындығы қандай? (атауы N, ұзындығы 5)

  4. А=[12,40,56,58,60] массивтің ұзындығы? (5)

  5. A=[56,20,54,60,80]

print (A[2]). Код нәтижесі қандай? (54)

Мұғаліммен амандасады.




«Струптест» орындайды









Платформада берілген сұрақтарға жауап береді



Әр оқушыға 1 сұрақ қойылады.














«Мөлдір бұлақ» журналы бойынша балл қойылады. 1 ұпай.































Сабақтың

о ртасы

Кейбір есептерді шешу кезінде мәліметті тікбұрышты кесте түрінде ұсыну қажет. Математикада мұндай кестелер матрица деп аталады. Программалау кезінде кестелермен жұмыс істеу үшін екіөлшемді массивтер қолданылады.

Екіөлшемді массив – әрбір элементті орнату үшін екі индексті қажет ететін массив. Екіөлшемді массивтің индекстері элемент орналасқан жол нөмірі мен баған нөмірін көрсетеді. а[і][j] белгісі і жолы мен бағанының қиылысында тұрған элементті білдіреді.

Сандардың тікбұрышты кестесін қарастырайық.






1-cурет

Бұл кесте 3х4 өлшемдегі екіөлшемді массив түрінде ұсынылуы мүмкін. Мұндай массивте 12 элемент болады.

Массив элементтеріне сәйкес келетін индекстерді қарастырайық. Жолдар мен бағандардың индекстері 0-ден басталып, тік жақшаға жазылады.






2-сурет

Бұл массивте a[0][0]==15 және а[1][2]==75 болады.

Python-да екіөлшемді массивтермен жұмыс істеу үшін кіріктірілген тізімдерді пайдалануға болады. Мысалы, кестедегі массивтің программасын a = [ [15, 2, 37, 4], [50, 61, 75, 85], [9, 10, 11, 12] ] түрінде жазуға болады.

а тізімі әрқайсысы төрт саннан тұратын және белгілі бір массив мерзіміне сәйкес келетін үш кіріктірілген тізімнен тұрады. Екіөлшемді массивтің барлық жолымен жұмыс істегенде кіріктірілген тізімнің индексін көрсету керек.

Екіөлшемді массивтің барлық элементін кіріктірілген циклдер арқылы көрсетуге болады. Сыртқы цикл жол индекстерінің, ішкі цикл баған индекстерінің мәнін көрсетеді.

1-мысал. Екіөлшемді массив элементтерінің қосындысын табу

Бағдарламалық коды:






3-сурет

Ескерту. Массивтегі жолдар саны len(a) функциясы арқылы есептелетін а массивінің ұзындығына тең. Массивтегі баған саны тізімдегі элементтің ұзындығына тең, ал ол len(a[і]) функциясы арқылы табылады.

Екіөлшемді массивті кесте түрінде экранға шығару үшін кіріктірілген циклдерді қолдану керек.








Берілген кесте бойынша жеке тапсырмалар орындайды.

1-оқушы. Екіөлшемді массив берілген. Мәні 43-ке тең болатын элементті тап. (A[2][1])

2-оқушы. Екіөлшемді массив берілген. Мәні 10-ға тең болатын элементті тап. (A[3][1])

3-оқушы. Екіөлшемді массив берілген. Мәні 0-ге тең болатын элементті тап.

(А[3][0])

4-оқушы. Екіөлшемді массив берілген. Мәні 4-ге тең болатын элементті тап. (А[0][0])

5-оқушы. Екіөлшемді массив берілген. Мәні 71-ге тең болатын элементті тап.

(A[1][2])

Дескриптор:

  • Екіөлшемді массив элементтерінің жолын ажырата біледі – 1 балл

  • Екіөлшемді массив элементтерінің бағанын ажырата біледі – 1 балл

  • Мәні берілген сандарға тиісті массив элементтерін айта алады – 1 балл

2-тапсырма. Практикалық жұмыс

n жолы мен m бағанынан тұратын А матрицасы берілген. Матрицаның әр жолындағы ең кіші элементті тап.

for i in range (n);

print (min(A[i]))

Дескриптор:

  • Python программалау тілінде матрицаны енгізеді 1 балл

  • Матрицаның ең кіші элементін табады 1 балл

3-тапсырма. Өз беттерімен 4*4 өлшемдегі екіөлшемді массив түрінде кесте құрады.

Дескриптор:

  • 4*4 өлшемді кестені құра алады 2 балл

  • Матрица элементтерін енгізеді 1 балл

Сабақты бекіту. https://b.socrative.com/teacher/#import-quiz/75429718











Сабақты мұқият тыңдайды.



































































































Әр оқушы өзінің алдында тұрған тапсырманы жекелей орындайды















Компьютермен программа жазады







Тақтада тапсырманы орындайды



Сілтеме бойынша бекіту сұрақтарына жауап береді





















































































































Максималды балл-3 балл




















Максималды балл-2 балл








Максималды балл-3 балл


Платформада қанша ұпай жинағандары көрініп тұрады














Онлайн мектеп















































































































































































https://b.socrative.com/teacher/#import-quiz/75429718

Сабақтың соңы


Кері байланыс. Сауалнама

  1. Сенің бүгінгі сабақтан алған әсерің қандай?

А) өте жақсы

В) жақсы

С) орташа

Д) төмен

  1. Осы сабақта саған не ұнады немесе не ұнамады?

А) барлығы ұнады/ұнамады

В) компьютерде программа жазған ұнады/ұнамады

С) тапсырмалар орындаған ұнады/ұнамады

Д) өз нұсқаң: __________________

  1. Сені көбірек білуге ​​не итермелейді?

А) Қызығушылығы – мен жай ғана жаңа нәрселерді үйренуді ұнатамын.

В) Оқуға деген сүйіспеншілік – мен оқу үдерісінен ләззат аламын және оның өзінше пайдалы екенін көремін.

С) Пәнге деген сүйіспеншілік – мен белгілі бір пәнге құмармын және ол туралы көбірек білгім келеді.

Д) Жеке өсу – Менің ойымша, оқу жеке өсу мен даму үшін маңызды.

  1. Пән бойынша қиналған кезде мұғалімнен қаншалықты жиі көмек сұрайсыз?

А) Әрқашан дерлік

В) кейде

С) Сирек

Д) ешқашан да

Берілген сауалнаманы толтырады


Сауалнама




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
19.02.2025
244
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі