Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
English language
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Дәріс жоспары №1
Топ |
13-9-91 |
13-9-92 |
13-9-93 |
күні |
|
|
|
Пән аты: English language
Оқытушы: Nurmanva G. B.
Дәрістің түрі: The new lesson
Оқыту әдісі: question-answer, pair-work, individual-work, reading, speaking, writing.
Дәрістің тақырыбы: the USA and Canada. Geographical position. Population. Types of English sentences
Дәрістің мақсаттары:
Білімділік: to motivated st. to speak English, to show their knowledge to enrich their vocabulary to present the types of English sentences.
Дамытушылық : to develop st. Thinking, reading, writing and listening skills and to support interest in the subject. To introduce the st. with new information about USA and Canada.
Тәрбиелік :.to teach st. to love your own country and to respect the other countries, to educate the feeling of international friendship.
Пәнаралық байланыстар:Kazakh, Russian, Geography.
Дәріске қолданылатын көрнекі құралдар: a map of Europe, cards, pictures, textbook, grammar book.
Дәріс барысы
I.Ұйымдастыру кезеңі( 5мин):
1. Greeting and checking st-s attendance
2. Warm- up
3. Phonetic Drill (new words)
II. Оқушыларды мына сұрақтар бойынша тексеру (25мин):
Сұрақтар: About English language
-
Do you learn English?
-
Can you speak English well?
-
In which countries is English is official language?
Learning foreign language is not an easy thing. It is a long and slow process that takes a lot of time and efforts.
Everyone, who knows foreign languages can speak to people from other countries, read foreign writes in original, can understand films and other.
III. Жаңа сабақты түсіндіру жоспары (40мин):
The USA and Canada
-
Where is situated the USA? (of the North of American continent)
-
The capital of the country? Geographical position
-
The United States flag .
-
The Statue of liberty.
IV. Жаңа сабақты бекіту (10мин) :
Questions:
-
Geographical position of Canada?
-
The capital of Canada
-
The population of USA?
-
When did it become its Independents ?
-
What state does the capital of the USA Washington belong to? (to the district of Columbia )
-
In which city is Hollywood (Los Angeles)
-
What are the main political parties of the USA? (Democratic and Republican)
-
What is the population of Canada?
-
What are the main natural resources? (in forest, minerals, fur bearing, animals )
-
What does it produce? (cars, airlines, locomotives.)
-
What are the most developed industries? (mining, chemical, fishing, food)
V. Cабақты қорытындылау және бағалау (5мин):
Now, my dear students. Today we learnt the information about countries USA and Canada. They are very developed and rich countries.
VI. Үй тапсырмасы (5мин):
Reading ex.1.p.189. answering
Ex.3 p.100
Using literature:
textbook of T.Ayapova 10th form
Оқытушы:_______________
Кафедра меңгерушісі:_________________
Әдіскер:__________________
Дәріс жоспары №2
Топ |
13-9-91 |
13-9-92 |
13-9-93 |
күні |
|
|
|
Subject: шетел тілі (ағылшын)
The teacher: Нұрманова.Г.Б.
The types of the lesson: аралас сабақ
The method of the lesson: сұрақ-жауап, топтық жұмыс, жеке жұмыс, жазбаша жұмыс.
The theme of the lesson: Climate, Flora and Fauna of the USA and Canada. The Adjective. Object with prepositions to, for.
The aims of the lesson:
Educational: АҚШ және Канада елдерінің өсімдік әлемі және жануарлар әлемі туралы мәлімет беру нәтижесінде шәкірттердің сөздік қорын байытa отырып әр түрлі шақты дұрыс қолдана білуге үйрету.
Develaping: Тақырып бойынша ағылшын тілінде сөйлеу қабілеттерін дамыту.
Bringing-up: жан-жануарларға, өсімдіктерге, табиғат-Анаға деген жанашырлық көзқарас тәрбиелеу
Subject cojnnections: Kazakh language, Geography.
The visual aids: cards, computer, colored pictures.
Procedure of the lesson
I. Organization moment (5mins):
1. Greeting.
2. Report of the duty.
3. Phonetic Drill (new words)
II. Revision of the previous materials (25mins):
Questions:
-
Where is the USA situated?
-
What is the capital of the country?
-
What is the total area of the USA?
-
How many states are there?
-
What is the population of the USA?
-
Parties of USA.
III. Introduction of the new theme (40mins):
-
Flora of the USA.
-
Fauna of the USA.
-
Listening and retelling.
1st group reads the text “Bison”
2nd group reads the text “Sequoia”
What are Bisons?
What do they belong?
Where do they develop?
What is the meaning of the word “Sequoia”?
What is the height of this tree?
IV. Consolidation of the new lesson (10mins):
Comprehension check
The task for the Ist group
(3 questions) (C, D, A)
The task for the II group (3 questions)
V. Conclusion of the lesson. The result of the lesson. The result of the lesson (5mins):
Now, students, what have you known today? Today we learnt about Fauna and Flora of the USA and Canada. Thank you very much for your lesson. You’ve worked hard. Some students are so active and I’ll give them excellent marks “5” “4”. The lesson is over. Good bye.
VI. Home task (5mins):
Reading the text about Canada and answer marks. Reading grammar (adjective, complex object)
Using literature:
Topic from the internet. Textbook T. Ayapova
Оқытушы:_______________
Кафедра меңгерушісі:_________________
Әдіскер:__________________
Дәріс жоспары№3
Топ |
13-9-93 |
13-9-91 |
13-9-92 |
күні |
|
|
|
Subject: шетел тілі(ағылшын)
The teacher:Нұрманова.Г.Б.
The types of the lesson: саяхат
The method of the lesson: оқылым, сөйлесім, тыңдап түсіну, сұрақ-жауап, топтық жұмыс.
The theme of the lesson: Australia. Geographical position. Population. Types of complex sentences. Political system of Australia. The prepositional object
The aims of the lesson:
Educational: шәкірттерді ағылшын тілінде сөйлейтін мемлекетпен таныстыру.Аустралия елді мекені туралы мәлімет беруге үйрету
Developing: шәкірттердің ағылшын тіліне деген ынтасын арттыру, жаңа сөздердерді үйрету, сөздік қорын байыта отырып, өз ойын дұрыс жеткізіп, ағылшын тілінде сөйлей білу қабілетін дамыту
Bringing-up. шәкірттерді өз Отанын сүюге, өз туған тілі, қазақ тілін қадірлеп, өзге елдің тіліне деген қызығушылығын арттыру нәтижесінде достыққа, бірлікке, ынтымақты болуға тәрбиелеу.
Subject connections: география, қазақ тілі, орыс тілі.
The visual aids: Географиялық карта, үлестірмелі кесте, грамматикалық кесте, тақырыптық суреттер
Procedure of the lesson
I. Organization moment (5mins):
1. Report of the duty
2. Warm-up.(inhabitants-in, habit, at, bit, tin, bat)
3. Phonetic Drill (new words)
II. Revision of the previous materials (25mins):
Questions:
-
About Fauna and Flora of the USA and Canada?
-
Where lives Bison?
-
About mammals, reptiles.
III. Introduction of the new theme (40mins):
Plan:
-
Geographical position of Australia.
-
Capital and states
-
Climate the Seasons.
-
The settlements of Australia
-
Australia is a leader in the global mining industry.
-
Reading ex.1 p.100. Cover the text and do the quiz in pairs.
-
Read the text again. Mark the sentences(true) Tor (false) F
IV. Consolidation of the new lesson (10mins) :
Ex 4.p.101. Thanks for all. Good luck to everybody
Ex. 5.p.162.
When did the Australian Aborigines come from Asia?
I’m very happy, to listen right answers to my questions.
Game: 1.a. photograph, 2.a. guitarist, 3.a. dishwasher.
V. Conclusion of the lesson. The result of the lesson (5mins):
Thanks for all. Good luck to everybody
I’m pleased with your answers. I hope you are satisfied too.
Now today we learnt the information about one of the ESK Australia.
It’s the world leader of mining
VI. Home task (5mins):
Ex.1,2,3,4 orally. Reading ex.1.p160-161. Retelling.
Ex 4. p.162 written form. Ex.6.p.162
Using literature:
English textbook of 11th form. T.Ayapova
Оқытушы:_______________
Кафедра меңгерушісі:_________________
Әдіскер:__________________
Дәріс жоспары№4
Топ |
13-9-93 |
13-9-91 |
13-9-92 |
күні |
|
|
|
Subject: шетел тілі(ағылшын)
The teacher:Нұрманова.Г.Б.
The types of the lesson: жаңа білім беру
The method of the lesson: reading, speaking, writing, pair work, dialog, questioning.
The theme of the lesson: The Famous sightseeing in Australia. Education in Australia. Famous people and their achievements. English Tenses
The aims of the lesson:
Educational: жаңа сөздерді енгізу нәтижесінде сөздік қорын байыту. Жұптық, топтық жұмыс арқылы ағылшын тілінде өз ойын дұрыс жеткізе білуге үйрету.
Developing: шәкірттердің ағылшын тіліне деген қызығушылығын арттыра отырып, ой-өрісін кеңейту, түсінік айту дағдысын дамыту.
Bringing-up: жан-жақты дамыған, өзге елдер туралы хабарламаны ағылшын тілінде айта алатын адамгершілік қасиеттері мол шәкірттер тәрбиелеу.
Subject connections: Kazakh language, Russian language, Geography.
The visual aids: тақырыптық суреттер, үлестірмелі кестелер, грамматикалық кесте.
Procedure of the lesson
I. Organization moment (5mins):
1. Greeting, good day, students! Sit down! I’m glad to see you!
2. Report of the duty.
3. Phonetic Drill. We begin our English lesson!
II. Revision of the previous materials (25mins):
Questions: