Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға қазақ тілін оқытудың әдістемесі
Қазіргі білім беру жүйесінде инклюзивті оқыту — маңызды бағыттардың бірі. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар (ЕБҚ) балалардың сапалы білім алуы — қоғамның әлеуметтік әділеттілікке және тең мүмкіндіктерге ұмтылуының көрінісі. Қазақ тілін оқыту барысында бұл санаттағы оқушылардың жас ерекшеліктері мен психо-физиологиялық мүмкіндіктерін ескеру — оқу процесінің табысты болуына ықпал етеді.
Негізгі ұстанымдар:
-
Жеке оқыту бағыты:
Әр оқушының мүмкіндігіне қарай дараланған тапсырмалар мен оқу әдістерін қолдану. Мысалы, сөйлеу тілінде бұзылыстары бар оқушыға ауызша емес, жазбаша жауап беру ұсынылуы мүмкін. -
Қолайлы оқу ортасын құру:
Сабақ барысында тыныш, ынталандырушы орта қалыптастыру. Визуалды материалдар, дыбыстық сүйемелдеу, түрлі сенсорлық құралдар қолдану ЕБҚ бар балалардың қазақ тіліне деген қызығушылығын арттырады. -
Қарапайым және нақты тілдік құрылымдарды қолдану:
Нұсқаулар қысқа әрі түсінікті болуы қажет. Қазақ тілінің грамматикалық ережелері жеңілдетіліп берілуі керек. -
Көру, есту және кинестетикалық арналар арқылы оқыту:
– Суреттер, пиктограммалар, бейнероликтер қолдану;
– Дыбыстық жазбалар тыңдату;
– Қимылмен, ойын арқылы үйрету. -
Позитивті қолдау және мотивация:
Баланың әрбір жетістігін мадақтау, қателіктеріне түсіністікпен қарау – оқушының тіл үйренуге деген сенімін қалыптастырады.
Қолданылатын әдістер:
-
Суреттер арқылы сөз үйрету
Көрнекіліктер мен карточкалар арқылы жаңа сөздерді түсіндіру. -
Диалогтық оқыту элементтері
Қарапайым сұрақ-жауап түрінде тілдесу, рөлдік ойындар ұйымдастыру. -
Жеке және жұптық жұмыс
Оқушының қабілетіне сай тапсырмалар беру. Мысалы, көру қабілеті төмен балаға дыбыстық тапсырма ұсынылады. -
Интерактивті технологиялар
Ақпараттық-қатынас құралдарын пайдалану (мысалы, оқытуға арналған мобильді қосымшалар, мультимедия материалдары). -
Қайталау және бекіту
Жаңа материалды бірнеше рет қайталау арқылы есте сақтау қабілетін нығайту.
Мұғалімге ұсыныстар:
-
Сөйлеу жылдамдығын баяулатып, анық сөйлеу;
-
Жағымды эмоциялық қатынас орнату;
-
Оқушыны бақылау және қолдау арқылы оның даму динамикасын қадағалау;
-
Ата-анамен тығыз байланыс орнату.
Қорытынды:
ЕБҚ бар балаларға қазақ тілін оқыту – үлкен жауапкершілік пен кәсіби шеберлікті талап ететін маңызды жұмыс. Оқу процесін бейімдеу арқылы ғана әрбір балаға ана тілінде білім алуға мүмкіндік туғызуға болады. Инклюзивті білім — бұл тек қана әдіс емес, бұл — құндылық.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға қазақ тілін оқытудың әдістемесі
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға қазақ тілін оқытудың әдістемесі
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға қазақ тілін оқытудың әдістемесі
Қазіргі білім беру жүйесінде инклюзивті оқыту — маңызды бағыттардың бірі. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар (ЕБҚ) балалардың сапалы білім алуы — қоғамның әлеуметтік әділеттілікке және тең мүмкіндіктерге ұмтылуының көрінісі. Қазақ тілін оқыту барысында бұл санаттағы оқушылардың жас ерекшеліктері мен психо-физиологиялық мүмкіндіктерін ескеру — оқу процесінің табысты болуына ықпал етеді.
Негізгі ұстанымдар:
-
Жеке оқыту бағыты:
Әр оқушының мүмкіндігіне қарай дараланған тапсырмалар мен оқу әдістерін қолдану. Мысалы, сөйлеу тілінде бұзылыстары бар оқушыға ауызша емес, жазбаша жауап беру ұсынылуы мүмкін. -
Қолайлы оқу ортасын құру:
Сабақ барысында тыныш, ынталандырушы орта қалыптастыру. Визуалды материалдар, дыбыстық сүйемелдеу, түрлі сенсорлық құралдар қолдану ЕБҚ бар балалардың қазақ тіліне деген қызығушылығын арттырады. -
Қарапайым және нақты тілдік құрылымдарды қолдану:
Нұсқаулар қысқа әрі түсінікті болуы қажет. Қазақ тілінің грамматикалық ережелері жеңілдетіліп берілуі керек. -
Көру, есту және кинестетикалық арналар арқылы оқыту:
– Суреттер, пиктограммалар, бейнероликтер қолдану;
– Дыбыстық жазбалар тыңдату;
– Қимылмен, ойын арқылы үйрету. -
Позитивті қолдау және мотивация:
Баланың әрбір жетістігін мадақтау, қателіктеріне түсіністікпен қарау – оқушының тіл үйренуге деген сенімін қалыптастырады.
Қолданылатын әдістер:
-
Суреттер арқылы сөз үйрету
Көрнекіліктер мен карточкалар арқылы жаңа сөздерді түсіндіру. -
Диалогтық оқыту элементтері
Қарапайым сұрақ-жауап түрінде тілдесу, рөлдік ойындар ұйымдастыру. -
Жеке және жұптық жұмыс
Оқушының қабілетіне сай тапсырмалар беру. Мысалы, көру қабілеті төмен балаға дыбыстық тапсырма ұсынылады. -
Интерактивті технологиялар
Ақпараттық-қатынас құралдарын пайдалану (мысалы, оқытуға арналған мобильді қосымшалар, мультимедия материалдары). -
Қайталау және бекіту
Жаңа материалды бірнеше рет қайталау арқылы есте сақтау қабілетін нығайту.
Мұғалімге ұсыныстар:
-
Сөйлеу жылдамдығын баяулатып, анық сөйлеу;
-
Жағымды эмоциялық қатынас орнату;
-
Оқушыны бақылау және қолдау арқылы оның даму динамикасын қадағалау;
-
Ата-анамен тығыз байланыс орнату.
Қорытынды:
ЕБҚ бар балаларға қазақ тілін оқыту – үлкен жауапкершілік пен кәсіби шеберлікті талап ететін маңызды жұмыс. Оқу процесін бейімдеу арқылы ғана әрбір балаға ана тілінде білім алуға мүмкіндік туғызуға болады. Инклюзивті білім — бұл тек қана әдіс емес, бұл — құндылық.
шағым қалдыра аласыз













