Есте сақтауды дамытуға арналған жаттығулар

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Есте сақтауды дамытуға арналған жаттығулар

Материал туралы қысқаша түсінік
Баланың есту қабілетін дамытуға арналған керемет жаттығу - бұл сөз тіркестерімен ойнау. Жаттығуды мектеп жасына дейінгі кезден бастап жасауға болады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Баланың есту қабілетін дамытуға арналған керемет жаттығу - бұл сөз тіркестерімен ойнау. Жаттығуды мектеп жасына дейінгі кезден бастап жасауға болады. Сонымен, параққа мағынасы жағынан өзара байланысты 10 жұп сөз жазыңыз, мысалы, орындық - үстел, мысық - ит, шанышқы - табақ. Енді сіз бұл сөздерді сәбиге 3 рет оқып шығуыңыз керек. Интонацияны қолдана отырып, сөз жұптарын таңдауды ұмытпаңыз, асықпаңыз. Қысқа уақыт өткеннен кейін, балаңызға жұптың алғашқы сөздерін атаңыз, ал ол сіздің әрбір сөзіңізден кейін оның жұбын қайталауы керек. Осылайша, қысқа мерзімді есте сақтау қабілеті жаттықтырылады, ал ұзақ мерзімді есте сақтау қабілетін дамыту үшін сол жаттығуды жарты сағаттан кейін орындаңыз. Баланың тактильді есте сақтау қабілетін қалай дамытуға болады? Балаңыздың көзін байлап қойыңыз, оның қолына әр түрлі заттарды қойыңыз. Содан кейін одан заттарды оларға қол тигізген ретімен атауларын сұраңыз. Сонымен бірге тану және есте сақтау жұмыс істейді.

Сондай-ақ балалардың көрнекі есте сақтау қабілетін дамытуды ұсынамыз. Жаттығу үшін қораптардан 2 мұнараны желімдеу керек. Бір мұнарада 3 қорап, ал екіншісінде 4 қорап болады. Алдымен батырманы қораптардың біріне салыңыз, ал баланың міндеті - түйменің қай мұнарада және қай бөлімде екенін атау. Әрі қарай, сіз аласызәртүрлі мұнараларда 2 түймені пайдалануға болады. Балаға жаттығуды 3 жастан бастап бастауға болады.

Есте сақтау қабілеті мен зейінін дамыту үшін "өзгешеліктерді табу" суреттерімен жұмыс жасаған дұрыс. Көшеде келе жатып, егжей-тегжейлерге назар аударыңыз, белгілі бір критерийлер бойынша заттарды мүмкіндігінше тез табуға тырысыңыз, мысалы, көк жиектелген терезелер.

Тыңдаймыз және сурет саламыз

Мақсаты: есту қабілеті мен зейінін дамыту.

Тапсырма: Өлеңді тыңда және онда айтылған заттарды есте сақта.

Біз ұя салатын қуыршақтарды саламыз:

Бір, екі, үш, төрт, бес.

Бәрінен де бірінші ұя салатын қуыршақ:

Жасыл сарафан, кокошник.

Оның артында әпкесі екінші орында тұр,

Сары көйлекпен өнер көрсетеді.

Үшіншісі екіншісінен кіші:

Сарафан көк.

Төртінші ұя салатын қуыршақта

Аздап өсу,

Сарафан көк,

Жарқын және әдемі.

Бесінші ұя салатын қуыршақ -

Қызыл киімде.

Барлығын есте сақтауға тырысыңыз,

Сурет салуға кірісіңіз!

Баланың өтініші бойынша өлеңді қайта оқуға болады.

Суреттермен серуендеу

Мақсаты: баланың көру және есту қабілеттерін, зейінін, қабылдауы мен қиялын дамыту.

Ойын барысы: көшеде серуендеу кезінде баланың назарын жол белгілеріне, билбордтарға, дүкен терезелеріне аударыңыз, мұның бәрі не үшін қажет екендігі туралы балаңызбен сөйлесіңіз.

Үйге оралғаннан кейін балаңыздан есте сақтағанын салуын сұраңыз.

Әр серуенде бала ересектердің көмегімен өзі үшін жаңа нәрсе біле алады. Бұл ойынды баланы ағаштармен, гүлдермен және т.б. таныстыра отырып, жүйелі түрде өткізуге болады.

Суреттерді қиып алу

Мақсаты: көрнекі есте сақтау қабілетін, қабылдауын дамыту.

Ойынды өткізу үшін 2 суретті пайдалану керек. Біреуі бүтін, екіншісі сызықтар бойынша кесілген. Ойынға ертегілерге иллюстрациялар, күнтізбелер, ашық хаттар алуға болады.

Тапсырма: баланы үлгіні пайдаланып сурет жинауға шақырыңыз. Содан кейін үлгіні алып тастау керек, ал баладан суретті жадынан жинауды сұрайды.

Ойыншық қайда жасырылған?

Мақсаты: баланың көрнекі есте сақтау қабілетін және зейінін дамыту.

Ойынды ұйымдастыру және өткізу үшін үш сіріңке қорабын бір-біріне жабыстыру қажет.

Ойын барысы: кішкентай ойыншықты немесе затты (доп, сарбаз, өшіргіш, батырма, пирамидадан сақина және т.б.) баланың көзіндегі қораптардың біріне салу керек, содан кейін қораптарды біраз уақытқа алып тастаңыз. . Балаңыздан жасырын ойыншық алуын сұраңыз.

Ойынды біршама қиындатуға болады:

-қораптарды ұзақ уақытқа алып тастаңыз;

-2, содан кейін 3 ойыншықты жасырыңыз;

-ойыншықтарды ауыстырыңыз.

"Ойыншықты сипатта!" (5-7 жас аралығындағы балаларға арналған)

Мақсаты: еріксіз бейнелі есте сақтау қабілетін дамыту.

Ойын барысы: балаңызды 1-2 минут ішінде таныс емес ойыншыққа қарап, содан кейін оны сипаттауға шақырыңыз. Осыдан кейін ойыншықты алып тастау керек. 30 минуттан кейін балаңызды ойыншықты, оның қасиеттерін жадынан сипаттауға шақырыңыз.

Бұл ойынды жаңа ойыншықтарды ұсына отырып, бірнеше рет өткізуге болады. Бір емес, екі ойыншық ұсына отырып, тапсырманы қиындатуға болады.

Семантикалық есте сақтауды дамытамыз

10 жұп сөз баяу оқылады, олардың арасында мағыналық байланыс бар. Содан кейін, қысқа уақыт өткеннен кейін, әр жұптан тек алғашқы сөздер оқылады. Оқушылар екінші сөздерді еске түсіріп, аттарын атап, содан кейін жаттап алған сөздердің жұптарын жазып алулары керек.

ШУ - СУ, КӨПІР - ӨЗЕН, ОРМАН - АЮ, ОЙЫН - АТУ, САҒАТ - УАҚЫТ, ҮСТЕЛ - ТҮСКІ АС, РУБЛЬ - ТИЫН, ЕМЕН - ҚАРАҒАЙ, ҮЙІР - АРА, ТЫРНАҚ - ТАҚТА.

(Егер 10-нан 6 жұп дұрыс шығарылса, онда мағыналық жады қанағаттанарлықтай дамыған)

"Мен камерамын" ОЙЫНЫ

Балаңызды өзін кез-келген затты, жағдайды, адамды және т.б. суретке түсіре алатын фотоаппарат ретінде елестетуге шақырыңыз.

Мысалы, бала бірнеше секунд ішінде жұмыс үстеліндегі барлық заттарды мұқият қарап шығады. Содан кейін ол көзін жұмып, есте сақтағанның бәрін тізімдейді.

Осылайша балалардың есте сақтау қабілетін ғана емес, зейінін де дамытуға болады. Есіңізде болсын: балаға қызықты нәрсені есте сақтау әрқашан жақсы. Сондықтан әр түрлі ойындар ойлап табуға тырысыңыз. Мысалы, балаңызбен Шерлок Холмс немесе скаут ойнаңыз.

Есте сақтау қабілетін дамытуға арналған ойын:

Мен оны қапқа салдым...

Бұл ойынды балалармен ұзақ сапарларда ойнауға болады.

Ересек адам ойынды бастап:"Мен алманы қапқа салдым", - дейді. Келесі ойыншы айтылғанды қайталайды және тағы бір нәрсе қосады: "Мен сөмкеге алма мен банан салдым". Үшінші ойыншы сөз тіркесін қайталайды және өзінен бір нәрсе қосады. Және тағы басқа. Сіз жай ғана бір сөзді қоса аласыз немесе сөздерді алфавит бойынша таңдай аласыз: "Әжелер бақшасында өседі..." (Тапсырыс бірдей)

Бұл ойындарда кімнің жеңімпаз, кімнің жеңілгені маңызды емес. Баланың есте сақтау қабілетін одан ләззат ала отырып дамытуы өте маңызды.

Көлемді дамытуға арналған жаттығу қысқа мерзімді есту жады "Сөздер каскады"

Балаңыздан сізден кейінгі сөздерді қайталауын сұраңыз. Бір сөзден бастаңыз, содан кейін екі сөзді атаңыз, бала міндетті түрде осы ретпен қайталайды, үш сөз және т.б. (сөздер арасындағы интервал - 1 секунд) Бала белгілі бір сөз қатарын қайталай алмаған кезде, оған сөздердің санын бірдей, бірақ басқаларын оқып беріңіз ( ол үшін сөздердің басқа тізімін дайындау керек). Егер екінші әрекетте бала осы сөздік қатарды жеңе білсе, онда келесі қатарға өтіңіз, және т.с.с., екінші оқылымда да бала берілген сөздердің санын көбейте алмаса.

1. от

2. үй, сүт

3.жылқы, саңырауқұлақ, ине

4.әтеш, күн, асфальт, дәптер

5. шатыр, діңгек, су, шам, мектеп

6.қарындаш, машина, аға, бор, құс, нан

7. бүркіт, ойын, емен, телефон, әйнек, пальто, ұл

8. тау, қарға, сағат, үстел, қар, кітап, қарағай, бал

9. доп, алма, шляпа, сәбіз, орындық, көбелек, метро, тауық, шұлық

10. жүк көлігі, тас, жидектер, портфель, шана, балға, қыз, дастархан, қарбыз, ескерткіш.

Бала сізден кейін қайталай алатын сөздердің саны - оның бір сөзге арналған есту қабілетінің қысқа мерзімді жадының көлемі.

6-7 жастағы бала 5-6 сөзден тұратын қатарды дұрыс шығарады.

Көрнекі есте сақтау қабілетін дамытуға арналған жаттығу

Баланың алдына үстелге таяқшаларды жайыңыз, олардан қарапайым фигура жасаңыз (үй, төртбұрыш, үшбұрыш және т.б.) Балаңыздан осы фигураны 2 секунд бойы мұқият қарап шығуын сұраңыз, содан кейін осы фигураны жауып, қайталауын сұраңыз, дәл осылай бүктеңіз.

Бұл жаттығуды әр түрлі түсті таяқшалардан осы фигураны бүктеу арқылы қиындатуға болады. Бала таяқтардың орналасуын түсі бойынша есте сақтауы керек, содан кейін фигураны өздігінен бүктеуі керек.

Тағы бір нұсқа: сіз баладан фигура жасалған таяқшаларды санауды, содан кейін фигураны бірдей мөлшердегі таяқшалардан бүктеуді сұрайсыз.

Бұл жаттығу визуалды есте сақтауды ғана емес, сонымен қатар санауды да жаттықтырады.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
22.00.2024
411
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі