Физикасабақт
арындасапалықесепт
ерді
шығ
ару
дыңмаңызы
Сапалықесепдепинду
кцияжәнедеду
кцияәді
сі
менфизикалық
заңдарғ
анег
і
зделі
п,лог
икалықой–қорыт
ынды жасауарқылы
шығ
арылат
ынесепт
і
айт
ады.
Сапалық есепт
ер шығ
арылу
ы бі
р ғ
ана физикалық заңғ
а
нег
і
зделг
енқарапайым жәнешығ
арғ
андабі
рнешефизикалық
заңдылықт
арды т
алдап,қайт
абі
рі
кт
і
ру
діқажетет
ет
і
нкүрделі
сапалықесепт
ерг
ебөлі
неді
.Сапалықесепт
ердішығ
арукезі
нде
мат
емат
икалықақпараткөп қолданылмайды,мұндашеші
мді
і
здест
і
ру
делог
икалықойт
үйі
ндемелерг
ебасымдылықбері
леді
.
Физиканы оқыт
уүдері
сі
нде сапалық есепт
ердіжүйеліт
үрде
шығ
ару
,т
еория мен практ
иканың бі
рлі
г
іұст
анымын жүзег
е
асыру
ғ
амүмкі
нді
кбереді
.
Сондайақ,сапалықесепт
ерт
еориялықмат
ериалдарды т
ерең
т
үсі
ну
г
е,физикалықзаңдарменқұбылыст
ардың,ұғ
ымдардың
санададұрысқалыпт
асу
ынамүмкі
нді
кбері
п,оқу
шы бі
лі
мі
ндег
і
жалаңдықт
ыжоюғ
акөмект
еседі
.
Сапалықесепт
ердішығ
арубарысындаоқу
шыларқұбылыст
ар
мензаңдардыт
алдау
ғ
ажәнебі
рі
кт
і
ру
г
еүйренеді
,яғ
ниолардың
т
ерең лог
икалық ойлау оралымдығ
ы мен қабі
лет
ідамиды.
Сөйт
і
п, бі
лі
м алу
шыларды физикалық құбылыст
арды
т
абиғ
ат
т
ан,т
ұрмыст
ан және т
ехникадан т
ау
ып,көре бі
лу
г
е
үйрет
еді
,оқу
шылардың бақылампаздығ
ын дамыт
ады.Сабақ
үдері
сі
нде сапалық есепт
ердіжүйелішығ
арт
у оқу
шылардың
сабаққадег
енынт
асыменқызығ
у
шылығ
ынт
у
ғ
ызады.
Мысалы,
7сыныпт
адиффу
зияқұбылысынт
үсі
нді
ру
демынадай
сапалықесепт
ерарқылыоқу
шылардыңойынқозғ
ау
ғ
аболады.
• Шашт
араздыңқасынанөт
кендеәт
і
рді
ң,дәрі
ханадант
үрлі
дәрі
дәрмект
і
ңиі
сі
сезі
леді
.Осынықалайт
үсі
ну
г
еболады?
(
Диффу
зияқұбылысымент
үсі
нді
рі
леді
)
• Су жәнді
кт
ері
ні
ң көпші
лі
г
і от
т
ег
і
мен қорект
енет
і
нді
г
і
белг
і
лі
.От
т
ег
ісу т
үбі
не қайдан және қалай келеді?
(Диффу
зиясалдарынан)
8сыныпт
арғ
а«
Жылу
лыққұбылыст
ар»т
арау
ындат
үсі
нді
ру
де
сапалықесепт
ерді
қолданут
апт
ырмасәді
с.
• Нег
е арамен ағ
аш кескенде ара да,ағ
аш т
а қызады ?
Қандай ара көбі
рек қызады ?Ті
ст
еріжиіара ма,әлде
т
і
ст
ері
сирекарама?
• Шәйнек, үт
і
к, самау
рын т
ұт
қаларын ағ
ашт
ан немесе
пласт
массадан жасайды. Нег
е ? Осы сұрақт
ы
жылу
өт
кі
зг
і
шт
і
к т
ақырыбын өт
кенде «
Су
рет сыры»
әді
сі
менсұрау
ғ
аболады
• Қыст
ақандайаяқкиі
мкиг
ендеаяққат
т
ырақт
оңады?Тар
аяқкиі
мкиг
ендеме,
кеңі
ндеме?
Қорыт
ындылар болсақ,т
ек кі
т
апт
ағ
ы бі
лі
мдіалып,оны
өмі
рмен байланыст
ыра алмайт
ын, т
ұрмыст
ан физика
заңының бі
рдебі
рі
н көре алмайт
ын бі
лі
мні
ңт
аяздығ
ынан
құ
т
ылужолы сабақт
а сапалық есепт
ердісаналы қолдану
болыпт
абылады.Физикалықбі
лі
мі
нөзәрекет
і
ндеқолданып,
өзг
елерг
едеі
сі
ні
ңзаңдылығ
ынт
үсі
нді
реалат
ын,
т
ехниканың
жұмысі
ст
еузаңдылықт
арынт
ереңұғ
ынып,елерт
еңі
неерен
еңбекет
ет
і
нұрпаққалыпт
аст
ырдабұлт
ақырыпт
ыңт
озаңдай
болсынүлесі
барболар.
Осы мақсат
т
ы басшылыққаалаот
ырыпқұрылғ
ан«
Паскаль
заңы»т
ақырыбындағ
ысабағ
ымдыұсыныпот
ырмын.
№4кешкі
мект
еп
БАЯНДАМА
Тақырыбы:
«
Физикасабақт
арындасапалықесепт
ерді
шығ
ару
дыңмаңызы»
Жұмағ
алиұлыЕламан.