Материалдар / Германдық «әлеуметтік-нарықтық шаруашылық» ерекшеліктері қандай? қмж

Германдық «әлеуметтік-нарықтық шаруашылық» ерекшеліктері қандай? қмж

Материал туралы қысқаша түсінік
Германдық «әлеуметтік-нарықтық шаруашылық» ерекшеліктері қандай? тақырыбында сабақ жоспары
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Бекітемін:

Мұғалімнің аты-жөні:

Айғалиев Ербол

Пән/Сынып: 9 «г», «д»

Дүниежүзі тарихы, 9 сынып

Күні

27.01.2025ж.

Тарау немесе бөлім атауы:

7-бөлім. ХХ ғасырдың екінші жартысындағы Еуропа елдерінің әлеуметтік-экономикалық дамуы

Сабақтың тақырыбы:

Германдық «әлеуметтік-нарықтық шаруашылық» ерекшеліктері қандай?

Оқу мақсаты:

9.3.1.3 мемлекеттердің тарихи даму заңдылықтарын анықтау;

9.1.2.2 әлемнің жетекші және дамушы мемлекеттеріндегі халықтың өмір сүру деңгейіне әсер ететін факторларды анықтау;

9.3.1.1 «әл-ауқатты мемлекеттер» ұғымын 1970 1980 жылдардағы әлеуметтік саладағы өзгерістерді сипаттау үшін қолдану

Сабақтың мақсаты

-мемлекеттердің тарихи даму заңдылықтарын анықтау;
-әлемнің жетекші және дамушы мемлекеттеріндегі халықтың өмір сүру деңгейіне әсер ететін факторларды анықтау;
-«әл-ауқатты мемлекеттер» ұғымын 1970 1980 жылдардағы әлеуметтік саладағы өзгерістерді сипаттау үшін қолдану

Құндылықтарды дарыту

Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік
Әділдік және жауапкершілік

Саралап оқыту тапсырмалары

Уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

5 минут










Ұйымдастыру шаралары (сәлемдесу, сынып оқушыларын түгелдеу, оқу құралдарына және көңіл-күйлеріне назар аудару.
Өткен тақырыптан сұрақтар қою

Жаңа сабаққа өту

Екінші дүниежүзілік соғыстан кейінгі Дрезден қаласының жағдайы қандай болды?
Қазіргі кездегі Дрезден қаласының жағдайы қандай?

Не меңгергенін білу үшін
Сұрақтарға жауап береді



Суретке қарап сұрақтарға жауап береді.Жаңа сабақ тақырыбы мен мақсаттарын анықтайды.

Сұраққа жауап берген оқушыларды мадақтау

Презентация № 1бет



15 минут








3 минут







4 минут





5 минут










5 минут







5 минут





Видеоматериал.https://www.youtube.com/watch?v=TwD5PtAEV9U
Мәтінмен жұмыс

1) Соғыстан кейінгі Германиядағы әлеуметтік-экономикалық дағдарыс

2) Людвиг Эрхард және әлеуметтік нарықтық шаруашылық үлгісі

3) Германиядағы ақша реформасы
4)Халықты әлеуметтік қорғау жүйесі


1-тапсырма. Салыстыру кестесі

Германия мемлекеті

Швеция мемлекеті

Қазақстан мемлекеті

Халық саны 83 млн

Жалақы 4300 доллар
ЖІӨ 4040 млрд доллар

Халық саны 10 млн

Жалақы 2800 доллар
ЖІӨ 575 млрд доллар

Халық саны 18,5 млн

Жалақы 450 доллар
ЖІӨ 168 млрд доллар


2-тапсырма.
Иә,жоқ кестесі.

Ақпарат

иә

жоқ

1949 жылы 23 мамырда Батыс мемлекеттерінің бақылауындағы аймақтарда Ресейдің ықпалымен ақша реформасы жүргізілді


+

ГДР 1949 жылы 7 қазанда құрылды

+


ГФР 1948 жылы 20 маусымда құрылды

+


1948 жылдың басындағы өндіріс 1936 жылғы деңгейдің жартысына әрең жетті

+


Соғыстан кейін Германияның шығыс бөлігі Ұлыбритания, Франция, АҚШ-тың бақылауында болды


+


3-тапсырма. Венн диаграммасы

Социализмнің «шведтік» үлгісі

Ұқсастығы

Германия «әлеуметтік-экономикалық шаруашылығы»

1)Салықтың үдемелі түрде өсірілуі;


2)Мемелекеттің өндірістік табысты теңестіруге қатысуы

1)Әлсіз әлеуметтік топтарды қолдау;

2)Жеке меншікті қолдау

1)Салықтың неғұрлым азайтылуы;

2)Мемлекеттің өндірістік табысқа қол жеткізуде әділдіктің сақталуына кепілдік беруі


4-тапсырма. Реформа нәтижесін анықтаңыз
1)Техникалық жаңартуларға және өндіріске жаңа ғылыми жаңалықтар енгізуге қаржы бөлді;
2)Ой еңбегімен айналысатындардың жалақысы көтерілді;
3)Жұмысшылар мен кәсіпкерлер арасында жаңа қарым-қатынас орнатты;
4)Кәсіпорын адамдары мен жұмысшылардан тұратын бақылау кеңесін енгізді


5-тапсырма. Кесте толтыру

Дамыған елдердің негізгі белгілері

Өмір сүр сапасының негізгі көрсеткіштері

1)
2)
2)

1)

2)

3)

4)

5)

6)


Жаңа тақырыппен танысады.

Оқушылар видеоматериал көреді

Дескриптор:
Мәтінмен танысып түсінген ойын айтады


Дескриптор:
- Мемлекеттердің халық санын анықтайды;
-Жалақы мөлшерін анықтайды;

-ЖІӨ мөлшерін анықтайды.

Дескриптор:

-Берілген ақпараттың жалған немесе ақиқат екенін анықтайды





Дескриптор:
-Социализмнің «шведтік моделінің» 2 ерекшелігін анықтайды;

- Герман «әлеуметтік-экономикалық шаруашылығының» 2 ерекшелігін анықтайды;

-2-ұқсастығын анықтайды.



Дескриптор:
-
Реформа 4 нәтижесін анықтайды.



Дескриптор:
-Дамыған елдердің негізгі 3 белгісін анықтайды;
- Өмір сүр сапасының негізгі 6 көрсеткішін анықтайды









Мадақтау









5 балл













6 балл





4 балл







9 балл

балл

баға

21-24

5

16-20

4

10-15

3


Презентация № 3 бет


Оқулық,
карта





Таратпа материалдар





Қорытынды


2 минут


Қорытынды. Людвиг Эрхардтың айтуынша әлеуметтік нарықтық шаруашылық дегеніміз-мемлекеттің өндірген бүкіл қаржы, табысын адамдардың арасында тең бөліп беру емес, олар қаншалықты еңбек етсе соншалықты табыспен қамтамассыз етілуі тиіс деген болатын

Кері байланыс

Менөзкөзқарасымдыөзгерттім....

- Мен....жайлыкөпақпараталдым

- Мен ... таңқалдым

- Мен ... сездім

- Мен...сәйкестендірдім

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады

ҚБ – сабақтағы өз әрекетіне рефлексия жасау;

Презентация № 4 бет

1 минут

Үй тапсырмасы: зерттеу



Презентация № 5 бет


Герман Федеративтік Республикасы экономикасының “ғажайып” дамуы. Әлеуметтік-нарыктык шаруашылык. ГФР-дың экономикалық ішкі саясаты Л. Эрхардтың жаңа либералдық өлеуметтік-нарықтық шаруашылық бағдарламасына бағытталды. 
Германияның марка саясатын нығайту да көзделді. Жаңа либерализм жеке меншікті мемлекеттік реттеу арқылы жүргізді. 50-жылдары ГФР экономикасының “ғажайып” дамуының себебі: соғыстан кейінгі АҚШ-тың ақшалай-қаржылық көмегі, яғни “Маршал жоспары” арқылы 3,9 млрд. доллар алуы болды.
Мемлекет ішкі өндірісті дамыту үшін үлттық капиталдың үлес салмағын арттырды. Орташа жылдық өнеркөсіп өнімдерін өндіру 9,6 %-ға жетсе, бүл көрсеткіш АҚШ-та 4 %, Англияда 3 % болды. 1956 жылы халық шаруашылығының дамуы соғысқа дейінгі көрсеткіштен екі есе артты. ГФР-дың экономикасына салынған үлттық капитал қоры 18,3 милиардтан, 1955 жылы 41 миллиард маркаға өсті. ГФР-дың экономикалық дамуының теориялық негізі ХХ ғасырдың 30-жылдарындағы В. Ойкеннің реформасына негізделді. Ойкеннің теориясының мөні жеке меншік, еркін баға сая- саты, жоспарлы шаруашылықтан бас тарту, экономикалық дербестік, капиталдық жауапкершілік, монополияны бақылау, экономикалық кірістің бөлінуін жөне еңбек заңдары мен өлеуметтік шараларға мемлекеттік көмекті мойындау болды.

ГФР соғыстан кейін өлеуметтік мемлекетке айналды. 1949 жылы өнеркөсіп иелері мен жүмысшылар үжымдық келісімдер арқылы жүмыс істей бастады. Өнеркөсіпті жүмысшылар өздері бақылап, басшылық жасауға толық мүмкіндік алды. Көсіпкерлер мен қызметкерлер келісім арқылы жүмыс істейтін болды. Олар жолақысының мөлшерін бірігіп белгілеуге көшті. Тарифтік келіспеушілік орын алса, федералдық Үкімет араласатын болды. 50-жылдары көсіподақ үйымдары көсіпкерлер мен жүмысшылар арқылы өнеркөсіп иелерінің қызметін бақылауға заң арқылы араласа баста- ды. Әлеуметтік сақтандыру қамтамасыз етіліп, қызмет жағдайында мүгедектік алғанда, қартайғанда жөне жүмыссыздарға мемлекеттік көмек көрсету қүқықтары заң арқылы реттелетін болды. ХХ ғасырдың 50-жылдарында ГФР дүние жүзінде екінші орынға, Еуропада бірінші орынға шықты.



ЖИ арқылы жасау
26 Қаңтар 2025
585
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі