Greetings and names

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Greetings and names

Материал туралы қысқаша түсінік
1-сыныпқа арналған сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: 2 Greetings.

School: A.Bukeikhanov school-lyceum

Date:

Teacher name: Saduova Akbope

CLASS: 1 A

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

L2 recognize with considerable support a few basic personal

questions spoken slowly and distinctly

1.S1make basic personal statements and simple statements about objects

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • Say “Hello. I`m… “

  • Make basic personal statements

Most learners will be able to:

  • Ask and answer the question “What`s your name?”

  • My name is… and greet smb`s.

Some learners will be able to:






  • Greet, ask and answer the questions without mistakes

Value links

Respect

Previous learning

Let’s start

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

9

minutes









ORGANISATION MOMENT:

Hello, boys and girls! Let`s revise the language from the previous lesson. Pat a pupil on the shoulder. The pupil introduce him\herself and rest of the class greet him.

E.g. Hello, I`m Kanat.

Hello, Kanat












20

minutes














PRE-LEARNING

Do the "Ask Me" activity.

On the board draw a little stick man / woman and write your name under it.

Then write some answers to the following questions (just the answers) around the board:

Age: How old are you?

Hometown: Where are you from?

Pets: What pet do you have?

Food: What is your favorite food?

Drink: What is your favorite drink?

Color: What is your favorite color?

The idea is to try and have your students guess what the answers relate to and what the question is for each answer.

  • Pretend that you are living the classroom. Ask pupils to greet you.

  • Play CD. The pupils listen, point to the pictures and repeat the greetings.

  • Make the following short conversation with the help of pupils.

  • Let`s listen! Play CD again with pauses for the pupils to repeat: Hello, I`m Nanny. Rose...

  • Ask the pupils to leave while waving and saying goodbye.




flashcards





CD track 04



CD track 05


5

minutes



ENDING THE LESSON:

Feedback

Students share opinions if they liked/disliked the lesson by putting their thumbs up/down and explaining the reasons using simple language

Sing the song Hello song.

Activity Book. P.20






Activity book

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links

  • Create mixed ability pairs for speaking activity.

  • through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities

  • through observation in pair work

  • Art

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:


What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
05.01.2019
465
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі