Халық даналығы – ертегілер
Бахтыгерей Ділназ
Қазақ тілі мен әдебиеті (IP) мамандығының студенті
Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
Жетекшісі: Турганалиева Г.Г
Кіріспе
Қазақ халқының рухани дүниетанымын, өмір сүру салтын, арман-тілегін бейнелейтін халық ауыз әдебиеті – ұлттың ұлы мұрасы. Оның ішінде ертегілер — бала санасына алғашқы болып із қалдыратын, өмірлік құндылықтарды үйрететін аса маңызды жанр. Ертегі – халық даналығының алтын қазынасы.
Негізгі бөлім
1-аргумент: Ертегі – тәрбиенің
бастауы
Ертегілер арқылы балаға жақсылық пен жамандықтың, шындық пен
жалғанның ара-жігі үйретіледі. Бұл — халық даналығының айқын
көрінісі. Мысалы, «Тазша бала» ертегісінде тапқырлық пен ақылдылық
жеңіске жетсе, «Аңқау бай мен қу бала» сияқты ертегілерде өмірлік
шындықтар әзіл арқылы жеткізіледі. Бұл – тәрбиенің көркем, әрі
әсерлі тәсілі.
2-аргумент: Халықтың моральдық
құндылықтары ертегілерде көрініс табады
Қазақ ертегілеріндегі кейіпкерлер – халықтың ұстанған ұстанымының
айнасы. Мысалы, Алдар көсе – әділет үшін күрескер, Қожанасыр –
шындықты күлкімен жеткізуші, ал еңбекқор кейіпкерлер – адал
еңбектің маңызын дәріптейді. Мұның барлығы ұлттық болмыстың өзегін
құрайды.
3-аргумент: Ертегі – ұлттың тарихи
жады мен дүниетанымының көрінісі
Көптеген ертегілерде батырлар елді қорғайды, халқын қиындықтан алып
шығады. Бұл – қазақ халқының тарихындағы азаттыққа деген ұмтылысын
сипаттайды. Мысалы, «Ер Төстік» ертегісінде ел үшін күрес, ерлік
пен адалдық — басты тақырып. Бұл арқылы халқымыз ұрпағын
елжандылыққа баулыған.
Қорытынды
Қазақ ертегілері – ұлттық тәрбиенің қайнар көзі, рухани құндылықтардың сақтаушысы. Олар баланың сана-сезімін дамытып, ұлтқа деген сүйіспеншілігін арттырады. Қазіргі таңда ертегілерді оқу мен насихаттау – тек әдеби мұра емес, болашақ ұрпақты тәрбиелеудегі маңызды құрал. Болашақ қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің маманы ретінде мен де бұл қазынаны құрметтеп, өз шәкірттеріме жеткізуге міндеттімін.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«Халық даналығы – ертегілер»
«Халық даналығы – ертегілер»
Халық даналығы – ертегілер
Бахтыгерей Ділназ
Қазақ тілі мен әдебиеті (IP) мамандығының студенті
Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
Жетекшісі: Турганалиева Г.Г
Кіріспе
Қазақ халқының рухани дүниетанымын, өмір сүру салтын, арман-тілегін бейнелейтін халық ауыз әдебиеті – ұлттың ұлы мұрасы. Оның ішінде ертегілер — бала санасына алғашқы болып із қалдыратын, өмірлік құндылықтарды үйрететін аса маңызды жанр. Ертегі – халық даналығының алтын қазынасы.
Негізгі бөлім
1-аргумент: Ертегі – тәрбиенің
бастауы
Ертегілер арқылы балаға жақсылық пен жамандықтың, шындық пен
жалғанның ара-жігі үйретіледі. Бұл — халық даналығының айқын
көрінісі. Мысалы, «Тазша бала» ертегісінде тапқырлық пен ақылдылық
жеңіске жетсе, «Аңқау бай мен қу бала» сияқты ертегілерде өмірлік
шындықтар әзіл арқылы жеткізіледі. Бұл – тәрбиенің көркем, әрі
әсерлі тәсілі.
2-аргумент: Халықтың моральдық
құндылықтары ертегілерде көрініс табады
Қазақ ертегілеріндегі кейіпкерлер – халықтың ұстанған ұстанымының
айнасы. Мысалы, Алдар көсе – әділет үшін күрескер, Қожанасыр –
шындықты күлкімен жеткізуші, ал еңбекқор кейіпкерлер – адал
еңбектің маңызын дәріптейді. Мұның барлығы ұлттық болмыстың өзегін
құрайды.
3-аргумент: Ертегі – ұлттың тарихи
жады мен дүниетанымының көрінісі
Көптеген ертегілерде батырлар елді қорғайды, халқын қиындықтан алып
шығады. Бұл – қазақ халқының тарихындағы азаттыққа деген ұмтылысын
сипаттайды. Мысалы, «Ер Төстік» ертегісінде ел үшін күрес, ерлік
пен адалдық — басты тақырып. Бұл арқылы халқымыз ұрпағын
елжандылыққа баулыған.
Қорытынды
Қазақ ертегілері – ұлттық тәрбиенің қайнар көзі, рухани құндылықтардың сақтаушысы. Олар баланың сана-сезімін дамытып, ұлтқа деген сүйіспеншілігін арттырады. Қазіргі таңда ертегілерді оқу мен насихаттау – тек әдеби мұра емес, болашақ ұрпақты тәрбиелеудегі маңызды құрал. Болашақ қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің маманы ретінде мен де бұл қазынаны құрметтеп, өз шәкірттеріме жеткізуге міндеттімін.
шағым қалдыра аласыз













