Материалдар / Информатика пәнінен 3 сыныпқа арналған бөлім бойынша жиынтық бағалау
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Информатика пәнінен 3 сыныпқа арналған бөлім бойынша жиынтық бағалау

Материал туралы қысқаша түсінік
3 сыныпқа арналған бөлім бойынша жиынтық бағалау
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Мамыр 2019
1019
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Ақпараттық коммуникациялық
технология (АКТ)
3-сынып

Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 3-сынып білім алушыларына «Ақпараттық
коммуникациялық технология «АКТ»» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау,
ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар
(қазақ тілінде білім беретін) бастауыш сыныптың (3-4-сыныптары) «Ақпараттық
коммуникациялық технология «АКТ»» пәні бойынша оқу бағдарламасы (орта білім беру
мазмұнын жаңарту аясындағы) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған.
Бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім
алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға
мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды
өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған.
Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар)
сипатталған. Тапсырмалар мен рубрикалар ұсыныс түрінде берілген.
Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу үшін спецификацияда тапсырма үлгілері мен
балл қою кестесі ұсынылған. Спецификация стандартталған және оны тоқсандық жиынтық
бағалауды өткізуде басшылыққа алу міндеттелген.
Әдістемелік ұсыныстар бастауыш сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім
беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік
үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді
ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.

2

МАЗМҰНЫ
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ............... 4
«Компьютер және программалар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ...................................... 4
«Сөз артында сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау .............................................................. 7
1-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы .......................................................... 10
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ............. 16
«Компьютер және дыбыстар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ........................................... 16
«Компьютерлік суреттер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау................................................ 19
2-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы .......................................................... 22
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ............. 28
«Шығармашылық және компьютер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ................................ 28
«Әлемнің барлығы интернетте» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ....................................... 31
3-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы .......................................................... 34
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ............. 41
«Презентацияны безендіру» бөлімі бойынша жиынтық бағалау .............................................. 41
«Мәтін, дыбыс және презентация» бөлімі бойынша жиынтық бағалау .................................. 43
4-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы .......................................................... 46

3

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Компьютер және программалар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты

3.1.3.1 Цифрлық құрылғылармен жұмыс жасауда
қауіпсіздік техникасының негізгі ережелерін сақтау
3.1.1.1 Енгізу (мысалы, тінтуір, пернетақта) және шығару
құрылғыларын (мысалы, монитор мен принтер) ажырату
3.1.2.4
Компьютерлік
программаларда
меню
командаларын қолдану
3.1.2.3 Файл және бума ұғымдарын түсіндіру

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Цифрлық
құрылғылармен
жұмыс
жасауда
қауіпсіздік техникасының ережелерін. қолданады
• Қызметі
бойынша
енгізу
мен
шығару
құрылғыларын ажыратады
• Меню бағдарламасының құралдарын қолданады
• Бума және файл ұғымдарының қолданысын
түсіндіреді

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Орындау уақыты

15 минут

Тапсырма
1. Суреттерге мұқият қара. Кейіпкердің іс-әрекетіне сүйеніп, компьютермен жұмыс жасау
кезіндегі қауіпсіздік ережелерін құрып жаз.

1-сурет

2-сурет

1) _____________________________________________________________________
2) _____________________________________________________________________
2. Компьютерге енгізу құрылғысын жасыл қарындашпен, шығару құрылғысын қызыл
қарындашпен дөңгелектеп қорша.

4

3. Берілген тұжырымдар мен меню бағдарламасының құралдарын сәйкестендір.
Тұжырым
Құралдар
1. Суретті оңға және солға бұру
2. Суреттің өлшемін үлкейту және кішірейту
3. Суретті өшіру (жою)
4. Тұжырымдаманы оқы және сәйкес атауымен байланыстырып сыз.
Компьютерде
белгілі
бір
атаумен
сақталатын мәліметтер жиынтығы

бума

Мәліметтер жиынтығын сақтауға арналған

файл

Бағалау критерийі
Цифрлық құрылғылармен
жұмыс
жасауда
қауіпсіздік техникасының
ережелерін. қолданады
Қызметі бойынша енгізу
мен шығару
құрылғыларын
ажыратады.

Тапсырма

1

2

Меню бағдарламасының
құралдарын қолданады

3

Бума
және
файл
ұғымдарының
қолданысын түсіндіреді
Барлығы :

4

Дескриптор
Білім алушы
1- сурет бойынша қауіпсіздік
ережесін жазады;
2- сурет бойынша қауіпсіздік
ережесін жазады;
бірінші енгізу құралын анықтайды;
екінші енгізу құралын анықтайды;
бірінші шығару құралын анықтайды;
екінші шығару құралын анықтайды;
ұлғайтқыш құралын сәйкестендіреді;
өшіру құралын сәйкестендіреді;
бұру құралын сәйкестендіреді;
бума ұғымын анықтайды;
файл ұғымын анықтайды.

Балл

1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
11

5

«Компьютер және программалар» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен

Орташа

Жоғары

Цифрлық құрылғылармен
жұмыс жасауда қауіпсіздік
техникасының ережелерін
қолданады.

Цифрлық құрылғылармен жұмыс
жасау
кезіндегі
қауіпсіздік
техникасының ережелерін жазуда
қиналады.

Бірінші /екінші сурет бойынша
қауіпсіздік ережелерін құрып
жазуда қателеседі.

Цифрлық
құрылғылармен
жұмыс
жасау
кезіндегі
қауіпсіздік
техникасының
ережелерін жазады.

Қызметі бойынша енгізу
мен шығару құрылғыларын
ажыратады.

Енгізу және шығару құрылғыларын
ажыратуда қиналады.

Енгізу/ шығару құрылғыларын
анықтауда қателіктер жібереді.

Енгізу
және
құрылғыларын
анықтайды.

Меню
бағдарламасының
құралдарын қолданады.

Меню
бағдарламасының
құралдарын ажыратуда қиналады

Ұлғайтқыш/өшіру/бұру
құралдарын
анықтауда
қателеседі.

Меню
бағдарламасының
құралдарын
дұрыс
ажыратады.

Бума
және
файл
ұғымдарының қолданысын
түсіндіреді.

Бума және файл ұғымдарының
қолданысын түсіндіруде қиналады.

Бума
/файл
қолданысын
қателеседі.

Бума
және
файл
ұғымдарының
қолданысын
түсіндіреді.

6

ұғымдарының
түсіндіруде

шығару
дұрыс

«Сөз артында сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты

3.1.2.1 Компьютерлік программалар қолданушының
міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
3.2.1.3 Құжаттағы ерекшеленген мәтінді қиып алу, өшіру,
қою
3.2.1.2 Қаріпті пішімдеу (қаріптің жазылу стилі, түсі,
түзету)

Бағалау критерийі

Білім алушыл
• Компьютерлік
бағдарламаның
міндеттерін
сипаттайды
• Мәтіндік редактор құралдарының қызметін
сипаттайды
• Қаріпті пішімдеу құралдарын анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Орындау уақыты

15 минут

Тапсырма
1. Оқы және компьютерлік бағдарламалар атауын жаз.
Міндеті
1. Мәтінді
бағдарлама

теріп

жазуға

Компьютерлік бағдарлама
арналған

2.Суретті өзгертуге арналған бағдарлама

2. Берілген құралдардың қызметін жаз.
Құралдар

Мәтіндік редактордағы қызметі

7

3. Суреттегі белгіленген бөліктерге мұқият қара. Қаріпті пішімдеу командаларының
атауын жаз.

1. ________________________________
2. ________________________________
3. ________________________________
Бағалау критерийі
Компьютерлік
бағдарламаның
міндеттерін сипаттайды
Мәтіндік
құралдарының
сипаттайды

редактор
қызметін

Қаріпті
пішімдеу
құралдарын анықтайды

Барлығы:

Тапсырма

1

2

3

Дескриптор
Білім алушы
бірінші
компьютерлік
бағдарламаны анықтайды;
екінші компьютерлік бағдарламаны
анықтайды;
бірінші
құралдың
қызметін
сипаттайды;
екінші
құралдың
қызметін
сипаттайды;
үшінші
құралдың
қызметін
сипаттайды;
қаріпті
пішімдеудің
бірінші
құралын анықтайды;
қаріпті пішімдеудің екінші құралын
анықтайды;
қаріпті
пішімдеудің
үшінші
құралын анықтайды.

Балл

1
1
1
1
1
1
1
1
8

8

«Компьютер және программалар» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен

Орташа

Жоғары

Компьютерлік
бағдарламаның
міндеттерін сипаттайды.

Компьютерлік
бағдарламаның
міндеттерін сипаттауда қиналады.

Компьютерлік бағдарламалардың
біріншісін/екіншісін
анықтауда
қателіктер жібереді.

Компьютерлік
бағдарламаның міндеттерін
сипаттайды.

Мәтіндік редактор құралдарының
қызметін сипаттайды.

Мәтіндік редактор құралдарының
қызметін сипаттауда қиналады.

Мәтіндік
редактордың
бірінші/екінші/үшінші
құралдарының
қызметін
сипаттауда қателіктер жібереді.

Мәтіндік
құралдарының
сипаттайды.

редактор
қызметін

Қаріпті пішімдеу
анықтайды.

Қаріпті пішімдеу құралдарын
анықтауда қиналады.

Жазу
стилі/түсі/түзету
командаларын
анықтауда
қателіктер жібереді.

Қаріпті
құралдарын
анықтайды.

пішімдеу
дұрыс

құралдарын

9

1-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу
бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін
тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға
бағытталған.
Спецификация 3-сыныпта «Ақпараттық коммуникациялық технология «АКТ»» пәні
бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.

2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
«Ақпараттық коммуникациялық технология «АКТ»» пәні бойынша (орта білім беру
мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (3-4сыныптар) (қазақ тілінде оқыту).

3. 1-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы - 40 минут
Балл саны - 16
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әртүрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар,
қысқа/толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа қысқа және толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 8
тапсырмадан тұрады.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушылар есептелген мәні, сөздер немесе
қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушыдан максималды балл жинау үшін
тапсырманың шешімін табудың әр қадамын анық көрсетуі талап етіледі.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерден/сұрақтардан тұруы мүмкін.

10


1

Бөлім

Тақырып

Компьютер
Компьютердің
және
құрылғылары
программалар
(ортақ тақырып
«Жанды
Файлдар
мен
табиғат»)
бумалар
Программалар
терезесі

2

Оқу мақсаты

Тапсырма сипаты

Тапсырма
саны

Жалпы
Балл

3.1.1.1 Енгізу (мысалы, тінтуір, Білім алушылар қысқа жауапты талап
пернетақта)
және
шығару ететін 1тапсырманы орындайды
құрылғыларын (мысалы, монитор мен
принтер) ажырату

1

2

3.1.2.3 Файл және бума ұғымдарын Білім алушылар қысқа жауапты талап
түсіндіру
ететін 1 тапсырманы орындайды

1

2

3.1.2.1 Компьютерлік программалар Білім алушылар сәйкестендіруге
қолданушының міндеттерін шешу арналған 1 тапсырманы орындайды
үшін қажет екенін түсіндіру

1

3

Білім алушылар қысқа жауапты талап
ететін
1 тапсырманы орындайды

1

1

Білім алушылар қысқа жауапты талап
ететін
1 тапсырманы орындайды

1

2

3.1.2.4
Компьютерлік Білім алушылар ашық түрдегі толық
программаларда мәзір командаларын жауапты талап ететін 1 тапсырманы
қолдану
орындайды

1

2

3.2.1.2 Қаріпті пішімдеу (қаріптің Білім алушылар сәйкестендіруге
жазылу стилі, түсі, түзету)
арналған 1 тапсырманы орындайды

1

3

3.2.1.3
Құжаттағы
ерекшеленген Білім алушылар
мәтінді қиып алу, көшіру, қою
талап ететін
орындайды

1

1

8

16

Сөз артында сөз Мәтінді
теру 3.2.1.1
Мәтіндік
редакторда
(ортақ тақырып: және өңдеу
қарапайым сөйлемдерді теруді жүзеге
«Жақсы деген
асыру
не, жаман деген
3.1.2.2
Компьютерлік
не?» )
программаларда файлдарды ашу және
сақтау командаларын пайдалану
Мәтінді
пішімдеу

Барлығы:

11

қысқа жауапты
1 тапсырманы

4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
«Ақпараттық коммуникациялық технология «АКТ»» пәнінен 1-тоқсанға арналған
жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Сәйкестігін анықтап, байланыстырып сыз.

Веб-камера

Принтер

шығару құралы
енгізу құралы

[2]
2. Бос орынға тиісті сөздерді жаз.
Керекті сөздер: файл, бума, диск
• Файлдар мен басқа бумаларды сақтауға арналған орын – ________________________
• Компьютерде сақталған ақпарат – ____________________________________________
[2]
3. Сәйкестендір.
Бағдарлама

Сипаттамасы
Мәтіндік редактор

Графикалық редактор

Көруге арналған бағдарлама

[3]

4. Ақиқат пікірді «+» таңбасымен белгіле.
Пікірлер
«Shift» пернесін басу арқылы кіші әріптерді жазуға болады
«Shift» пернесін басу арқылы бас әріптерді жазуға болады

Жауабы

[1]

5. Жұмыс үстелінде «Мәтін» деп аталатын бума бар. Берілген бумаға «Жақсылық» деп
аталатын файлды сақтау алгоритмін толықтыр.
1. Файлды ерекшелеп алып, қосымша менюді ашу
2. ____________ командасын басу
3. Жұмыс үстелінен «Мәтін» деп аталатын буманы таңдау
4. Қосымша менюді ашып, _____________командасын басу
[2]
6. Берілген командалардың қызметін жаз.
Команда

Команданың қызметі

[2]
7 Құралдар мен олардың қызметін сәйкестендір.
Қызметі
Қаріптің түрін және түсін таңдау

Құралдар
.

Жартылай қарайтылған қаріпті және
өлшемін таңдау.
Мәтінді ені бойымен түзеу және
курсивті таңдау.
[3]

8. Ақпаратты көшіру және қою командасының дұрыс ретін анықта. Кестеге нөмірлеп жаз.

1
Құралдар
тақтасынан
«Көшіру»
батырмасын
шертеміз
Жауабы:

2
«Қою»
батырмасын
шертеміз

3
Мәтіннің қажетті
бөлігін
белгілейміз

4
Көшірілген ақпарат
орналасатын жерге
меңзерді
орналастырамыз

[1]

13

Балл қою кестесі
Сұрақ №
1
2
3

4
5
6
7

Жауап

Балл

Веб-камера - енгізу құралы
Принтер- шығару құрылғысы
Бума
Файл

1
1
1
1
1

Графикалық редактор
Суретті көруге арналған бағдарлама

1

Мәтіндік редактор

1

«Shift» пернесін басу арқылы бас әріптер
жазылады (+)
Көшіру/қиып алу
Қою
1) жою
2) қағазға шығару

1
1
2

. Жартылай қарайтылған
қаріпті және өлшемін таңдау.

түсін таңдау
3,1,4,2

Әр дұрыс сәйкестік
үшін 1 балл қойылады

1

Әрбір дұрыс жауапқа 1
балл қойылады
Әрбір дұрыс сәйкестікке
1 балл беріледі

3

Мәтінді ені бойымен түзеу және
курсивті таңдау.

8

Қосымша ақпарат

Қаріптің түрін және
1

Барлығы:

Дұрыс жауапқа 1 балл
қойылады

16

5. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға
мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер,
плакаттар немесе карталарды) жауып қойыңыз.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқауды
оқып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығын хабарлаңыз. Білім алушыларға
жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз. Нұсқаулықпен
таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау
басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтыңыз.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау
барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар
(спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына
мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіңіз. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне
көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен
сызып қоюды ұсыныңыз.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар
тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек
14

беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге
тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап
отырыңыз.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын
тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтініңіз.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация
үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін
балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.

15

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Компьютер және дыбыстар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
3.1.1.1 Енгізу (мысалы, тінтуір, пернетақта) және шығару
Оқу мақсаты
құрылғыларын (мысалы, монитор мен принтер) ажырату
3.1.2.1
Компьютерлік
программалар
қолданушының
міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
3.2.4.1 Арнайы программаны пайдалана отырып дыбысты
жазу, өңдеу және шығару**
Бағалау критерийі

Білім алушы
• Қызметі бойынша енгізу мен шығару құрылғыларын
ажыратады
• Компьютерлік бағдарламаның міндеттерін сипаттайды
• Дыбысты жазуға арналған бағдарламаны қолданады

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты

Қолдану
15 минут

Тапсырма
1. Дыбысты тыңдауға және жазуға арналған енгізу, шығару құрылғыларының атауын жаз.
Енгізу құрылғысы: __________________________________________________________
Шығару құрылғысы: _________________________________________________________
2. Берілген бағдарламалардың міндеттерін жаз.
______________________________________________________

_______________________________________________
3.Сәйкестігін анықта.
Жазуды бастау
Жазбаны тыңдау
Жазбаны тоқтату

16

Бағалау критерийі
Қызметі бойынша енгізу
мен
шығару
құрылғыларын
ажыратады
Компьютерлік
бағдарламаның
міндеттерін сипаттайды
Дыбысты
жазуға
арналған бағдарламаны
қолданады
Барлығы:

Тапсырма

1

2

3

Дескриптор
Білім алушы
дыбысты енгізу құралының атауын
жазады;
дыбысты
шығару
құралының
атауын жазады;
бірінші бағдарламаның міндетін
жазады;
екінші бағдарламаның міндетін
жазады;
тоқтату құралын сәйкестендіреді;
жазу құралын сәйкестендіреді;
тыңдау құралын сәйкестендіреді.

Балл
1
1
1
1
1
1
1
7

17

«Компьютер және дыбыстар» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні: ___________________________________________
Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен

Орташа

Жоғары

Қызметі бойынша енгізу
мен шығару құрылғыларын
ажыратады.

Дыбысты енгізу және шығару
құрылғыларының
атауларын
жазуда қиналады.

Дыбысты енгізу / шығару
құрылғыларының
атауларын
жазуда қателіктер жібереді.

Дыбысты енгізу / шығару
құрылғыларының атауларын
дұрыс жазады.

Компьютерлік
бағдарламаның міндеттерін
сипаттайды.

Компьютерлік
бағдарламаның
міндеттерін сипаттауда
қиналады.

Бірінші/
екінші
бағдарламалардың міндеттерін
сипаттауда қателіктер жібереді.

Компьютерлік бағдарламаның
міндеттерін сипаттайды.

Дыбысты жазуға арналған
бағдарламаны қолданады.

Дыбыстық
командаларын
қиналады.

Тоқтату/
жазу/
тыңдау
командаларын
анықтауда
қателеседі.

Дыбыстық
бағдарламаның
командаларын
дұрыс
анықтайды.

бағдарламаның
анықтауда

18

«Компьютерлік суреттер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты

3.1.2.1
Компьютерлік
программалар
қолданушының
міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
3.1.2.2 Компьютерлік программаларда файлдарды ашу және
сақтау командаларын пайдалану
3.1.2.4 Компьютерлік программаларда меню командаларын
қолдану
3.2.2.1 Қарапайым графикалық редактор құралдарын қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушылар
• Компьютерлік бағдарламаның міндеттерін сипаттайды
• Компьютерлік бағдарламаның басқару командаларын
қолданады
• Меню бағдарламасының құралдарын қолданады
• Графикалық редактордың құралдарын анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты

Қолдану
15 минут

Тапсырма
1. Жағдаятты оқы және компьютерлік бағдарламаның атауын жаз.

1
2

Жағдаят
Медет «Менің үйім» тақырыбына сурет
салды.
Медет суретін көпшілікке таныстырды.

Компьютерлік
бағдарлама

2. Суретке мұқият қара. Қызыл түспен ерекшеленген командалардың міндетін сипаттап жаз.
1._________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
2._________________________________
_________________________________
_________________________________

19

3. Меню командаларының міндеттерін жаз.
Команда түрі

Команданың міндеті

4. Суретте қандай графикалық құралдар қолданылған? Атауын жаз.

1- құрал: _____________________________
2- құрал:_____________________________
3- құрал: _____________________________

Бағалау критерийі
Компьютерлік
бағдарламаның
міндеттерін сипаттайды
Компьютерлік бағдарламаның басқару
командаларын қолданады
Меню бағдарламасының
қолданады

құралдарын

Графикалық редактордың құралдарын
анықтайды

Тапсырма
Дескриптор

Білім алушы
1

2

3

4

Барлығы:

сурет салу бағдарламасының
атауын жазады;
көрсету бағдарламасының
атауын жазады;
«құру» командасының
міндетін жазады;
«сақтау» командасының
міндетін жазады;
бірінші команданың міндетін
жазады;
екінші команданың міндетін
жазады;
бірінші құралды анықтайды;
екінші құралды анықтайды;
үшінші құралды анықтайды.

Балл

1
1
1
1
1
1
1
1
1
9

20

«Компьютерлік суреттер» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні: ___________________________________________

Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен

Орташа

Жоғары

Компьютерлік
бағдарламаның
міндеттерін сипаттайды.

Компьютерлік бағдарламаның
міндеттерін сипаттауда
қиналады.

Сурет салу бағдарламасының/
көрсету
бағдарламасының
атауын жазуда қателеседі.

Компьютерлік
бағдарламаның міндеттерін
дұрыс сипаттайды.

Компьютерлік
басқару
қолданады.

бағдарламаның
командаларын

Компьютерлік бағдарламаның
басқару
командаларының
міндетін анықтауда қиналады.

«Құру»
/
командаларының
жазуда қателеседі.

Компьютерлік
бағдарламаның
командаларының
дұрыс анықтайды.

Меню
бағдарламасының
құралдарын қолданады.

Меню
командаларының
қызметін жазуда қиналады.

Бірінші /екінші команданың
міндетін жазуда қателеседі.

Меню
командаларының
қызметін дұрыс жазады.

Графикалық
редактордың
құралдарын анықтайды.

Графикалық
редактордың
қолданылған
құралдарын
анықтауда қиналады.

Графикалық
редактордың
қолданылған
бірінші/
екінші/үшінші
құралдарын
анықтауда қателеседі.

Графикалық
редактордың
қолданылған
құралдарын
дұрыс анықтайды.

21

«Сақтау»
міндетін

басқару
міндетін

2-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу
бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін
тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға
бағытталған.
Спецификация 3-сыныпта «Ақпараттық коммуникациялық технология «АКТ» пәні
бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
«Ақпараттық коммуникациялық технология «АКТ» пәні бойынша (орта білім беру
мазмұнын жаңарту аясындағы) негізгі мектепке арналған оқу бағдарламасы (3-4-сыныптар)
(қазақ тілінде оқыту).
3. 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы - 40 минут
Балл саны - 16
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар,
қысқа/толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа қысқа және толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 6
тапсырмадан тұрады.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушылар есептелген мәні, сөздер немесе
қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушыдан максималды балл жинау үшін
тапсырманың шешімін табудың әр қадамын анық көрсетуі талап етіледі.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерден/сұрақтардан тұруы мүмкін.

22


1

2

Бөлім

Тақырып

Оқу мақсаты

Тапсырма сипаты

Тапсырма
саны

Жалпы
Балл

Компьютер
және
дыбыстар
(ортақ
тақырып:
«Уақыт»)

Дыбысты жазу
және ойнату

3.1.2.1 Компьютерлік программалар Білім алушылар сәйкестендіруге
қолданушының міндеттерін шешу бағытталған
1
тапсырманы
үшін қажет екенін түсіндіру
орындайды

1

3

Дыбыстық
әсерлер

3.1.2.4 Компьютерлік программаларда Білім алушылар сәйкестендіруге
мәзір командаларын қолдану
бағытталған
1
тапсырманы
орындайды

1

3

Компьютерлік
суреттер
(ортақ
тақырып:
«Сәулет»)

Графикалық
редактордың
құрал
жабдықтары

3.1.2.1 Компьютерлік программалар Білім алушылар ашық түрдегі
қолданушының міндеттерін шешу қысқа жауапты талап ететін 1
үшін қажет екенін түсіндіру
тапсырманы орындайды

1

3

3.1.2.4 Компьютерлік программаларда Білім алушылар ашық түрдегі
мәзір командаларын қолдану
қысқа жауапты
талап ететін 1
тапсырманы орындайды

1

1

Суретті өңдеу

3.2.2.1
Қарапайым
графикалық Білім алушылар сәйкестендіруге
редактор құралдарын қолдану
бағытталған
1
тапсырманы
орындайды

1

4

3.1.2.2 Компьютерлік программаларда Білім алушылар ашық түрдегі
файлдарды
ашу
және
сақтау қысқа жауапты талап ететін 1
командаларын пайдалану
тапсырманы орындайды

1

2

6

16

Барлығы:

23

4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
«Ақпараттық коммуникациялық технология «АКТ» пәнінен 2-тоқсанға арналған
жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Сәйкестігін анықта.
Бағдарлама

Сипаттамасы
Дыбысты жазуға және
түзетуге арналған
бағдарлама
Дыбысты жазуға арналған
стандарттық программа
Дыбысты тыңдауға арналған
бағдарлама
[3]

2. Дыбысты өңдеу бағдарламасының атауын және меню командаларын сәйкестендір.
«Файл» мәзір

«Правка» мәзір

«Эфекты» мәзір

[3]
3. Графикалық редактордың командаларын жаз.
Графикалық
редактор

______________

______________

_____________
[3]

24

4. Ерекшеленген командалардың ортақ атауын жаз.

[1]
5. Міндеттері бойынша құралдарды тауып, сәйкестендір.
Міндеттері
Бұрыштары дөңгеленген квадраттар
мен тік төртбұрыштарды салуға
мүмкіндік береді

Құралдар

Суреттің белгілі бір бөлігін өшіруге
арналған

Тік төртбұрыштар салуға арналған

Қисық пішінді үзіндіні таңдау
қызметін атқарады

6. Көп нүктенің орнына тиісті командаларды жаз.

[4]

Графикалық редактор бағдарламасында суретті сақтау үшін Файл — ...................................
командасы орындалады.
Сақталған суретті ашу үшін Файл — ...................................... командасы орындалады.
[2]

25

Балл қою кестесі
Сұрақ №

Жауап

Балл

Қосымша ақпарат

1

3

Әр дұрыс сәйкестік
үшін 1 балл қойылады

2

3

Әрбір дұрыс сәйкестікке
1 балл қойылады

Әр дұрыс жауапқа 1балл
қойылады. Басқа да
дұрыс жауаптар
қабылданады

3

Сурет салу/енгізу/басып
шығару/бояу/өшіру/ерекшелеу/...

3

4

Меню командалары

1

5

6
Барлығы:

4

«Файл-сохранить как» командасы
орындалады
«Файл-открыть» командасы орындалады

2
16

26

Әрбір дұрыс сәйкестікке
1 балл қойылады

Әрбір дұрыс жауапқа 1
балл қойылады

5. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға
мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер,
плакаттар немесе карталарды) жауып қойыңыз.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқауды
оқып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығын хабарлаңыз. Білім алушыларға
жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз. Нұсқаулықпен
таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау
басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтыңыз.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау
барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар
(спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына
мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіңіз. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне
көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен
сызып қоюды ұсыныңыз.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар
тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек
беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге
тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап
отырыңыз.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын
тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтініңіз.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация
үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін
балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.

27

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Шығармашылық және компьютер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
3.2.2.1 Қарапайым графикалық редактор құралдарын
Оқу мақсаты
қолдану
3.2.4.2 Арнайы тақырыпқа сай фотосуреттерді қолдану
3.2.2.2 Нысанның сыртқы түрін өзгерту (мысалы, қию,
бұру, өлшемін өзгерту және т.б.)
Бағалау критерийі

Білім алушы
• Графикалық редактордың құралдарын анықтайды
• Тақырыпқа сәйкес суреттерді қолданады
• Нысанды түзету командаларын пайдаланады

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты

Қолдану
15 минут

Практикалық жұмыс
1. Paint бағдарламасын аш.
2. Суретті сал.

3. Суретті жұмыс үстеліне сақтап қой. Тақырыпқа сәйкес фотосурет таңдап алып, өз
суретіңмен байланыстырып композиция жаса.
Мысалы:

28

Тапсырм
а№
Графикалық редактордың
1
құралдарын анықтайды
2
Тақырыпқа
сәйкес
суреттерді қолданады
Бағалау критерийі

Нысанды түзету
командаларын
пайдаланады
Барлығы:

3

Дескриптор
Білім алушы
фигуралар құралын қолданады;
құю құралын қолданады;
тақырыпқа сәйкес суретті
анықтайды;
суретті графикалық редакторда
қолданады;
қиып алу командасын қолданады;
бұру командасын қолданады;
өлшемін өзгерту командасын
қолданады.

Балл
1
1
1
1
1
1
1
7

29

«Шығармашылық және компьютер» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика.
Білім алушының аты-жөні: ___________________________________________
Оқу жетістіктерінің деңгейі

Бағалау критерийлері

Төмен

Орташа

Жоғары

Графикалық редактордың
құралдарын анықтайды.

Графикалық
редактордың
құралдарын қолдануда қиналады.

Графикалық
редактордың
фигуралар/құю
құралдарын
қолдануда қателіктер жібереді.

Графикалық
редактордың
құралдарын дұрыс қолданады.

Тақырыпқа
сәйкес
суреттерді қолданады.

Тақырыпқа
анықтауда
қиналады.

Тақырыпқа
анықтауда/
редакторда
жібереді.

Тақырыпқа сәйкес суреттерді
анықтайды
және орынды
қолданады.

Нысанды
командаларын
пайдаланады.

Нысанды түзету командаларын
қолдануда қиналады.

түзету

сәйкес
және

суреттерді
қолдануда

сәйкес
суреттерді
суретті графикалық
қолдануда қателіктер

Қиып алу/бұру/өлшемін өзгерту
командаларын орындауда қателіктер
жібереді.

30

Нысанды
командаларын
қолданады.

түзету
дұрыс

«Әлемнің барлығы Интернетте» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
3.3.1.1 Нақты сұрақтарға жауап табу үшін Интернетті
Оқу мақсаты
қолдану
3.2.1.3 Құжаттағы ерекшеленген мәтінді қиып алу,
көшіру, қою
3.2.3.3 Презентацияны безендіру үшін дайын дизайнды
пайдалану
Бағал
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!