Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
1 жыл бойы тегін жүктеу мүмкіндігіне ие болыңыз!
жеңілдік
Жасанды интеллект 11 сынып
Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Мектеп: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бөлім: |
I БӨЛІМ. Жасанды интеллект |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мұғалімнің аты-жөні: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күні: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: 11 |
Қатысқандар саны: 12 Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы: |
Жасанды интеллект |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқу мақсаттары: |
11.3.4.2 - жасанды интеллектіні өнеркәсіпте, білім беруде, ойын индустриясында, қоғамда қолдану салаларын сипаттау |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ мақсаттары: |
-Жасанды интеллект ұғымының анықтамасын тұжырымдайды - өнеркәсіпте, білім беруде, ойын индустриясында, қоғамда жасанды интеллектінің қолдану салаларын сипаттайды; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерийі: |
- Жасанды интеллект ұғымын түсіндіреді; - Жасанды интеллектінің қолдану салаларын сипаттай алады; - ЖИдің артықшылығы мен кемшіліктерін ажырата алады; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ойлау деңгейінің дағдылары: |
Білу және түсіну |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЕБҚБ сабақ мақсаты |
-Жасанды интеллект ұғымына анықтама жазады. (Білу деңгейінде) - Өнеркәсіпте, білім беруде, ойын индустриясында, қоғамда жасанды интеллектінің қолдану салаларын анықтайды. (Түсіну деңгейінде) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЕБҚБ сипаттамасы |
Тұтығу. (Сөйлеу қалпының бұзылуы, жеке дыбыстар мен сөз буындарын айтқанда еріксіз мүдіру.Ақыл ойында кемістігі жоқ.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ кезеңдері/ уақыт |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басы
5 мин |
1.Ұйымдастыру кезеңі Жылулық шеңбер «Өзіңе тілегенді басқаларға тіле». Оқушыны бір-біріне тілек айту арқылы жақындастырады, көңіл күйін көтереді, бауырмалдығын оятады
2. qazmath.net қосымшасы арқылы оқушылар онлайн түрде 2 топқа біріктіру.
3. Оқушылар назарын жаңа сабаққа шоғырландыру мақсатында «Галлереяны шарлау» әдісін қолдану Бұл әдістің тиімділігі: Ақпаратпен тиянақты жұмыс жасалады, ұсынылған мәселе туралы өзгелердің пікірін біледі, жұмысқа терең сараптама жасау арқылы өз білімін, түсінігін кеңейтеді. Жаңа сабақтың тақырыбын ашу үшін оқушыларға жетелеу сұрақтарын қою: - Осы көргендеріңнің бүгінгі сабақпен қандай байланысы бар деп ойлайсыңдар? - Сабағымыз не туралы болуы мүмкін?
4. Сабақтың тақырыбы мен сабақ мақсатымен таныстыру.
5.«Миға шабуыл» әдісі Интеллект дегенді қалай түсінесіңдер? -Жасанды интеллект дегенді қалай түсінесіңдер? -Оған қандай мысалдар келтіруге болады? |
Сыныпта жағымды психологиялық ахуал орнату үшін «Жылулық шеңбері» әдісімен шеңбер құрып, оқушылар сағат тілі бағытымен бір-біріне тілектер айтады.
2. оқушылар алдын ала анықтаған құраммен топтастыру үшін qazmath.net онлайн қосымшасы арқылы екі топқа бірігеді.
3. Оқушылар сыныптың бір қабырғасына ілінген суреттерді көріп, ортақ қасиетіне қарап не байқауға болатыны жөнінде ой қорытады.
4. Сабақ тақырыбын дәптерге жазады, мақсатымен танысады.
5.Оқушылар сұрақтар бойынша талқылайды, өз ойларын жеткізеді |
Ауызша мадақтау, ынталандыру |
Интербелсенді тақта, https://qazmath.net/2022/07/25/topka-bolu/
интербелсенді тақта
дәптер, оқулық |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы 2 мин
10 мин
5 мин
Сабақтың соңы: 5 минут
Рефлексия
|
6. Топтық жұмыс «Борт журналы» әдісі Тақырыпты оқып үйренуде өз ойларын жазуға үйрету. Оқулықтағы және қосымша таратылған ақпараттық ресурстарды толық оқып, танысады. Мәтіннің түйінді ойларын оқушылар өз ойларымен, тәжірибелерімен байланыстырып «Борт журналына» енгізеді және қорғайды.
1-топ. Өнеркәсіптегі жасанды интеллект, ойын индустриясындағы жасанды интеллект 2-топ. Білім беру саласындағы жасанды интеллект , Қоғамдағы жасанды интеллект
ЕБҚБ үшін: Жабық тапсырма. Сөйлемдердегі көп нүктенің орнына тиісті сөздерді орналастыр. 1) ….......................... – адамның ойлау процесін компьютерлік жүйелермен модельдеу ….......... . 2)…......................... – білім базасы ретінде компьютерлік жадқа енгізу үшін …................ ...............әдістерін әзірлеу. 3) …............................ – әртүрлі есептерді шешу кезінде адамның ойлау логикасына ұқсастырылатын ….......................... программалар жасау. 4) Жасанды интеллекті жүйелерін қолдану салалары: ….............................. жеке көмекшілер, бейнеойындар; …...................................... . Дескриптор. - жасанды интеллект анықтамасын құрастырады 7.Жеке жұмыс Компьютерлік және ақпараттық сауаттылық тапсырмасы. Дәрігерлерге
жасанды интеллект көмекке келеді
Тапсырма:
Мәтінде берілген ақпаратқа сәйкес:
Дескриптор. - кесте
құрады; 8. Жеке жұмыс Төмендегі суреттер бойынша жасанды интелекттің артықшылығы мен кемшілігін жазыңдар
Артықшылығы _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ Кемшілігі _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ Дескриптор. - жасанды интеллекттің артықшылықтарын жазады. - жасанды интеллекттің кемшіліктерін жазады. ЕБҚБ үшін Жабық тапсырма: Сұрақтар бойынша бір немесе бірнеше дұрыс жауапты «+» таңбасы арқылы белгілейді
Дескриптор. Білім алушы: -ЖИ мақсатын анықтайды; - ЖИ салаларын анықтайды. Сабақты қорытындылау 9. Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы 1. Төмендегі Яндекс компаниясының жасанды интеллектерінің қолдану саласын жазыңыз.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2. «Жасанды интеллект» терминіне түсінік беріңіз. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ Дескриптор. Білім алушы: - берілген суреттер бойынша жасанды интеллектердің қолданысын түсіндіреді - «Жасанды интеллект» терминін сипаттайды 10. Сабақты бекіту Интерактивті тапсырма Тақырыптағы маңызды терминдерді еске түсіру мақсатында wordwall.net платформасында сәйкестікті табу ойынын ойнау Тапсырманың сілтемесі QR-код арқылы ұсынылады. Кері байланыс: “Блоб ағашы” әдісі Өз деңгейіңді анықта. Ағаштың қай бұтағындасың ?... Суретті бояу арқылы өзіңе баға бер Үйге тапсырма: 1. Интернет желісінен «Жасанды интеллектінің дамуына ықпал еткен адамдар» деген ақпарат іздеп табу. |
6.Оқулықтағы және қосымша таратылған ақпараттық ресурстарды толық оқып, танысады. Мәтіннің түйінді ойларын өз ойларымен, тәжірибелерімен байланыстырып «Борт журналына» енгізеді және қорғайды.
Сөйлемдердегі көп нүктенің орнына тиісті сөздерді орналастырады
7. Оқушылар берілген мәтінмен толық танысып, берілген тапсырмаға сәйкес кесте құрады, «график с маркерами» түрінде диаграмма жасайды 8. Оқушылар берілген жасанды интеллекттің артықшылығы мен кемшіліктерін жазады Оқушы жасанды интеллектінің мақсатын, жасанды интеллект жүйесін қайда қолдануға болатынын + таңбасы арқылы белгілейді. 9. Оқушылар қалыптастырушы бағалау тапсырмасын орындайды
10. QR-кодты сканерлеп, wordwall.net платформасында жасанды интеллект бағыттары бойынша сәйкестікті табады Бүгінгі өткен тақырып бойынша «Блоб ағашы» әдісімен кері байланыс орнатады |
Топтық жұмыста «Үш шапалақ» әдісі арқылы топтар бір- бірін бағалайды. Белсенді топқа 3 шапалақ Орташа топқа 2 шапалақ Тыңдаушы топ 1 шапалақ
Жеке жұмыс жасау барысында мадақтама арқылы бағалау. Жарайсың! Тамаша! Керемет!
Көршісінің жұмысын дескриптор арқылы бағалайды
Дескриптор арқылы өзара бағалау
Жеке жұмыс жасау барысында мадақтама арқылы бағалау. Жарайсың! Тамаша! Керемет!
Мұғалім дескриптор негізінде кері байланыс ұсынады
wordwall. net платформасы арқылы өзін-өзі бағалау Критерийі 1.Өз деңгейіңді анықта. 2.Ағаштың қай бұтағындасың ?... 3.Суретті бояу арқылы өзіңе баға бер
|
интербелсенді тақта, компьютер, оқулық Таратпа материал №1 Таратпа материал №2 интербелсенді тақта, компьютер, оқулық Таратпа материал №3
Таратпа материал №4
Таратпа материал №5
интербелсенді тақта, компьютер, оқулық
h
|
ТАПСЫРМАЛАР:
1. Жылулық шеңбер «Өзіңе тілегенді басқаларға тіле».
Сыныпта жағымды психологиялық ахуал орнату үшін «Жылулық шеңбері» әдісімен шеңбер құрып, оқушылар сағат тілі бағытымен бір-біріне тілектер айтады.
2. qazmath.net арқылы оқушылар тізімі жазылып, қанша топқа бөлінетіні көрсетіліп онлайн түрде 2 топқа бөлінеді
https://qazmath.net/2022/07/25/topka-bolu/
3. Оқушылар назарын жаңа сабаққа шоғырландыру мақсатында «Галлереяны шарлау» әдісін қолдану
Бұл әдістің тиімділігі:
Ақпаратпен тиянақты жұмыс жасалады, ұсынылған мәселе туралы өзгелердің пікірін біледі, жұмысқа терең сараптама жасау арқылы өз білімін, түсінігін кеңейтеді. Жаңа сабақтың тақырыбын ашу үшін оқушыларға жетелеу сұрақтарын қою:
- Осы көргендеріңнің бүгінгі сабақпен қандай байланысы бар деп ойлайсыңдар?
- Сабағымыз не туралы болуы мүмкін?
5.«Миға шабуыл» әдісі
Интеллект дегенді қалай түсінесіңдер?
-Жасанды интеллект дегенді қалай түсінесіңдер?
-Оған қандай мысалдар келтіруге болады?
6. Топтық жұмыс
«Борт журналы» әдісі
Қосымша таратылған ақпараттық ресурстарды толық оқып, танысады. Мәтіннің түйінді ойларын өз ойларымен, тәжірибелерімен байланыстырып «Борт журналына» енгізеді және қорғайды.
1-топ. Өнеркәсіптегі жасанды интеллект, ойын индустриясындағы жасанды интеллект
2-топ. Білім беру саласындағы жасанды интеллект , Қоғамдағы жасанды интеллект
Берілген тақырып бойынша маған не белгілі? Мен не білемін? |
Мәтіннен қандай жаңалық туралы білдім? |
|
|
Өндіріс және
ауылшаруашылығында. Бұл салада жасанды интеллектіні қолдану
көрсеткіші өте жоғары. Алдағы уақытта тіпті адам көмегі қажет
болмайды. Мұнда сатып алудан бастап, дайын өнімді жүктеуге
дейінгі әрекеттің барлығын роботтар атқарады.
Ауылшаруашылығында жасанды интеллект өсімдіктер күйін, ылғалдылық деңгейін,
тыңайтқыштар көлемін бақылап отырады. Сонымен қатар арамшөптерді
бірден анықтап, өсімдіктің өсуіне ешқандай қауіп келтірместен
оларды жойып отырады.
Қоғамда. Бүгінде жасанды интеллект жолдағы кептеліс мәселесін шешу
үшін қолданылып келеді. Ол үшін ЖИ нақты уақытта бағдаршамдардан
ақпарат жинап, машиналар арасындағы қашықтыққа, орын алған
апаттарға талдау жасайды, жолкөлік қатынасын реттеу жұмыстарын
жүргізеді. Мұндай жүйе көптеген елдерде
қолданылады.
Ойын индустриясында. Ойында шынайылық сезімдерін тудыру үшін түрлі жасанды интеллект туындыларын қосады. Жасанды интеллект ойындарда сауықтыру емес, практикалық рөл атқарады.
Білім беруде. Жасанды интеллектіні білім беруде қолданудың дамыған бағыты – бейімдеп оқытуда қолдану. Мұнда ЖИ әрбір білім алушының үлгерімін бақылап отырады, немесе оқытушыға қай материалдың меңгеріліп, қай материал меңгерілмей қалғандығы жайында ақпарат беріп отырады.
Медицинада. Бұл салада жасанды интеллектіні қолдану артықшылығы – есте сақтау және үлкен көлемдегі ақпаратты өңдеу қабілеті. Мұнда емделушілерге қалай емделу керектігі жайында кеңес беретін, кейбір ауруларды арнайы белгілері бойынша анықтап, алдын алу шараларын ұсынуға қабілетті программалар бар.
Қоғамда. Бүгінде жасанды интеллект жолдағы кептеліс мәселесін шешу үшін қолданылып келеді. Ол үшін ЖИ нақты уақытта бағдаршамдардан ақпарат жинап, машиналар арасындағы қашықтыққа, орын алған апаттарға талдау жасайды, жолкөлік қатынасын реттеу жұмыстарын жүргізеді. Мұндай жүйе көптеген елдерде қолданылады.
ЕБҚБ үшін:
Жабық тапсырма.
Анықтамада қалып қойған бос орындарды толықтырып, анықтама құрастыр.
Сөйлемдердегі көп нүктенің орнына тиісті сөздерді орналастыр.
1) …...... – адамның ойлау процесін компьютерлік жүйелермен модельдеу ….......... .
2)…...... – білім базасы ретінде компьютерлік жадқа енгізу үшін …................ әдістерін әзірлеу.
3) ….............. – әртүрлі есептерді шешу кезінде адамның ойлау логикасына
ұқсастырылатын ….......................... программалар жасау.
4) Жасанды интеллекті жүйелерін қолдану салалары: ….................. жеке көмекшілер, бейнеойындар; …............
6.Жеке жұмыс
ФС түрі |
Компьютерлік ақпараттық сауаттылық |
Санаты |
Компьютерді қолдануды түсіну |
Аспектісі |
1.2 Компьютерлік қолдану негіздерін түсіну |
Жауап форматы |
Толық |
7. Жеке жұмыс
Жеке жұмыс
Төмендегі суреттер бойынша жасанды интелекттің артықшылығы мен кемшілігін жазыңдар
Артықшылығы___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Кемшілігі ________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________
ЕБҚБ үшін
Жабық тапсырма:
Сұрақтар бойынша бір немесе бірнеше дұрыс жауапты + таңбасы арқылы таңдайды
ЖИ-дің мақсаты |
|
Бейресми орындаушыны құру |
|
Тапсырманың жағдайын талдай отырып, өз әрекеттерінің бағдарламасын дербес құру |
|
Есептерді компьютерді шығаруды үйрету |
|
Компьютерлік технология негізінде зияткерлік жүйелерді дамыту |
|
Білім базасы ретінде ЖИ-ді компьютер жадына енгізу үшін білімді рәсімдеу әдістерін әзірлеу |
|
ЖИ жүйесін қайда қолдануға болатынын көрсет |
|
Бөлме температурасының көрсеткіштерін бақылауда |
|
Мультимедиалық құрылғыларды басқаруда |
|
Жарықтандыуды реттеу үшін |
|
Басып кіру, өрт шығу немесе су басуды лезде хабарлауда |
|
Робототехника саласында |
|
Медицина саласында |
|
Дескриптор.
-ЖИ мақсатын анықтайды;
- ЖИ салаларын анықтайды.
8. Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы
1. Төмендегі Яндекс компаниясының жасанды интеллектерінің қолдану саласын сипаттаңыз.
|
|
|
____________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________
2. «Жасанды интеллект» терминіне түсінік беріңіз.
____________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________
Дескриптор.
Білім алушы:
- берілген суреттер бойынша жасанды интеллектердің қолданысын түсіндіреді
- «Жасанды интеллект» терминін сипаттайды
9.Сабақты бекіту Интерактивті тапсырма
wordwall.net платформасында сәйкестікті табу ойынын ойнау
Тапсырманың сілтемесі QR-код арқылы беріледі. QR-кодты сканерлеп, жасанды интеллект бағыттары бойынша сәйкестікті табады
https://wordwall.net/resource/35756382
Кері байланыс:
“Блоб ағашы” әдісі
Өз деңгейіңді анықта.
Ағаштың қай бұтағындасың ?...
Суретті бояу арқылы өзіңе баға бер
Үйге тапсырма:
1. Интернет желісінен «Жасанды интеллектінің дамуына ықпал еткен
адамдар» деген ақпарат іздеп табу.

