Сабақтың
басы
5
минут
|
І. Ұйымдастыру
кезеңі.
Сәлемдесу, сабаққа
дайындық. Жағымды психологиялық
ахуал: Теңіз ортасындағы мұзға барлық бала жармасып
мінеді. Бұл жерде ынтымақтастық, бірлесіп жұмыс жасауға
баулу.
І.ТЫҢДАЛЫМ
АЛДЫ. Қызығушылықты
ояту
https://www.youtube.com/watch?v=foZ7ZGCfI6g
«Жеті атасын білмеген жетесіз»
бейнеролигін тыңдап, бүгінгі тақырыпты
болжайды.
-
Кәне, кім жеті атасын
айтайды?
-
Руың
кім?
-
Жеті атаға дейін неге қыз
алыспайды?
-
«Жеті атасын білмегенді
жетесіз» дегенді қалай түсінесің?

Сабақтың
мақсаттары мен бағалау критетийлерімен
танысу.
|
Оқушылар сурет арқылы жаңа
сабақтың тақырыбын
анықтайды.
Берілген сурет бойынша
тыңдалым тақырыбына болжам
жасату.
Төмендегі
мақал-мәтелдердің мағынасын
түсіндіріңдер.
|
ҚБ «Сиқырлы
таяқша»

Тапсырмаларды өте жақсы
орындаған оқушыларға «Сиқырлы таяқша»
беріледі.
|
https://www.youtube.com/watch?v=foZ7ZGCfI6g
|
|
Сабақтың
ортасы
30
минут
|
Мағынаны
тану
ІІ. ТЫҢДАЛЫМ
ТАПСЫРМАСЫ
1.Мәтіннің алғашқы бөлігін
мұқият тыңдаңыз. Мәтіннің не туралы болатынын болжап, өз
болжамыңызбен
салыстырыңыз.
Жеті атаны білуіміз
керек
1-бөлік.
Өз ұрпағына жеті атасын үйрету атадан балаға
жалғасып келе жатқан қазақтың тәрбиелік дәстүрі екені баршаға аян.
Мұның қандастық жағынан алғанда үлгі боларлық зор қызметі мен
маңызын халқымыз ерте түсінген және оны берік ұстанып келген. Енді
осы қағиданың терең тамырына көз жіберіп
көрейік. (Осы жерден тоқтатылып, оқушылар болжамы
тыңдалады)
2-бөлік. Біріншіден, жеті
ата тәртібі туыстық, ағайындық бірлікті, ынтымақты ұстана отырып,
бір ауыл, бір бауыр болып өмір сүрген. Бір рудың адамдары осы күнге
дейін бір жерде мекендеп келе
жатыр.
Екіншіден, жеті атаға дейінгі туыс-туғандардың
тұрмыс-тіршілігі де, күнкөрісі де, тұрған жер, суы да, өріс, қоныс,
жайлауы да қысы-жазы қатар немесе бірге болады. Қиындықта
бір-біріне демеуші, қамқоршы-пана, қуанышты да, реніш-қайғыны да
бірге көтеріп бөліседі. «Туысы бірдің – уысы бір» деген сөз осыдан
шыққан. Үшіншіден... (Осы жерден тоқтатылып, оқушылар
болжамы тыңдалады).
3-бөлік.
Үшіншіден, бір
атадан тараған туыстар мен жас ұрпақтар бірін-бірі жақсы таниды.
Ағалы-інілі, апалы-сіңілі дегендей, сыйластықта, бауырмалдықта
бірге өседі. Мұндай туыс-туған, жақын-жуықтар арасында орынсыз
жанжал, ұрлық-қарлық, барымта, зорлық-зомбылық сияқты жат істер
болмайды. Өйткені тәртіп бойынша туыстар бір-бірінің малын
ұрламайды. Керісінше, сырттай қамқоршы болып, жақын-жуықтарының
мал-жанына көз салып жүреді. Әкелер мен аналар бір кіндіктен шыққан
перзенттерін ел, ру намысын қорғайтын ержүрек, қайырымды, қаншыл,
ұйымшыл, бауырмал етіп тәрбиелейді. «Қанына тартпағанның қары
сынсын» деп қатты айтатыны тағы бар. Жеті ата ұғымында ағайын
арасындағы үзілмес бірлік, бұзылмас тектік тәрбие-тәлімі өте зор
және бұл әдемі, ұтымды тәсілдермен
жасалған.
Дескриптор:
-
мәтіннің атауын
талқылайды;
-
мәтін бөліктері арқылы
мәселені болжайды;
-
өз болжамымен
салыстырады.
ҚБ
ІІІ.ТЫҢДАЛЫМНАН КЕЙІН.
Деңгейлік
тапсырмалар.

Дескриптор:
ҚБ
Бағалау. «Екі
жұлдыз, бір ұсыныс» әдісі арқылы топтар бір-бірін
бағалау.
|
Мәтіннің алғашқы бөлігін
мұқият тыңдаңыз. Мәтіннің не туралы болатынын болжап, өз
болжамыңызбен салыстырыңыз.
Оқушылар мәтіннің атауын
талқылайды, мәтін бөліктері арқылы мәселені
болжайды.
Мәтін бойынша жұмыс
жүргізеді.
Жеке тапсырма
орындайды.
Оқушылар деңгейлік тапсырма
орындайды.
|
ҚБ «Блум
таксономиясы»

ҚБ

|
6-сынып қазақ тілі
оқулығы.
http://anatili.kazgazeta.kz/news/5554
|
|