Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Технологиялық web-сайт жасау
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Қазақ әдебиеті» пәнінен
(оқыту қазақ тілінде)
бөлім бойынша жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар
9-сынып
Нұр-Сұлтан қ., 2019
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 9-сынып білім алушыларына «Қазақ әдебиеті» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар «Қазақ әдебиеті» пәні бойынша оқу бағдарламасы негізінде дайындалған.
Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушының тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.
Қосымша материалдарды (нұсқаулықтар, таныстырылымдар, жоспарлар және т.б.), форумдағы талқылауларды және бейне нұсқауларды сіз «Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ smk.edu.kz ресми сайтынан таба аласыз.
Жемісті жұмыс пен шығармашылық табыс тілейміз!
Әдістемелік ұсыныстар негізгі мектеп мұғалімдеріне, әдіскерлерге, критериалды бағалау бойынша өңірлік және мектеп үйлестірушілеріне, басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Әдістемелік ұсыныстар дайындау барысында ресурстар (суреттер, мәтіндер, бейне және аудио материалдар, т.б.) қолжетімді ресми интернет-сайттардан алынды. Жинақ коммерциялық емес мақсатта құрастырылған.
2
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 4
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 4
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 7
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 10
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 10
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың
нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) 13
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 14
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың
нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған рубрика 16
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 17
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 17
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) 19
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 20
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 23
«Мәңгілік ел - мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 23
«Мәңгілік ел - мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) 25
«Мәңгілік ел - мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 26
«Мәңгілік ел - мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) 28
3
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма Ж. Баласағұн «Құтты білік»;
Шешендік өнер: Майқы би мен Мөңке бидің шешендік
сөздері, Әнет баба «Не арсыз? Не ғайып? Не даусыз?»;
Төле би «Ердің бақыты –әйел», Әйтеке би «Қасқакөл дауы»,
Қазыбек би «Кім жақын? Не қымбат? Не қиын?»
Оқу мақсаты 9.1.1.1 әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау
жасау
9.2.4.1 автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық
жұмыс жазу
Бағалау критерийі Білім алушы
Шығармаға сюжеттік-композициялық талдау
жасайды
Автор стиліне сүйеніп, шығармашылық жұмыс
жазады
Ойлау дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
Орындау уақыты 15-20 минут
Тапсырма
-
Шығарманың сюжеттік желісі бойынша кестені толтырыңыз.
Ж.Баласағұнның |
Адал |
достық пен |
Ақыл-білім туралы |
Тіл туралы не деді? |
|
адам |
бойындағы |
амал |
достықтың |
не айтылды? |
|
жағымды-жағымсыз |
сипаты қандай? |
|
|
||
қасиеттері туралы |
|
|
|
|
|
ойын жазыңыз. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Сұраққа жауап бере отырып, автор стилі бойынша өз нұсқаңызды жазыңыз.
-
Сұрақ
Қазыбек бидің жауабы
Менің жауабым
Кім жақын?
Не қымбат?
Не қиын?
4
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
Білім алушы |
|
шығармаға сюжеттік- |
1 |
ақын ойын талдайды; |
1 |
композициялық талдау |
|
достықты сипаттайды; |
1 |
жасайды |
|
|
|
|
ақыл-білім туралы ой айтады; |
1 |
|
|
|
шығарма сюжетіндегі тіл туралы ойды |
1 |
|
|
жазады; |
|
автор стиліне сүйеніп, |
2 |
сұрақтарға жауап береді; |
1 |
шығармашылық жұмыс |
|
|
|
|
шығармашылық жұмысты орындайды; |
1 |
|
жазады |
|
|
|
|
автор стилін сақтайды. |
1 |
|
Барлығы |
|
|
7 |
5
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Ж. Баласағұн «Құтты білік»; Шешендік өнер: Майқы би мен Мөңке бидің шешендік сөздері, Әнет баба «Не арсыз? Не ғайып? Не
даусыз?»; Төле би «Ердің бақыты –әйел», Әйтеке би «Қасқакөл дауы», Қазыбек би «Кім жақын? Не қымбат? Не қиын?»
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістігі деңгейі |
|
||
|
|
|
Төмен |
|
Орта |
Жоғары |
|
Әдеби |
шығарманың |
Шығарма |
|
сюжетіндегі |
Шығарма |
сюжетіндегі ақынның |
Шығарма сюжетіндегі ақынның |
сюжеттік |
желілерін |
ақынның жақсы-жаман қасиет, |
жақсы-жаман қасиет, достық, ақыл- |
жақсы-жаманқасиет,достық, |
|||
анықтап, талдайды |
достық, ақыл-білім, тіл туралы |
білім, тіл туралы ойын анықтап, |
ақыл-білім, тіл туралы ойды дұрыс |
||||
|
|
ойын анықтап, |
сипаттауда |
сипаттауда қателеседі. |
айқындайды, нақты сипаттайды. |
||
|
|
қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Автор |
стилінесүйене |
Сұрақтарға |
жауап беруде, |
Сұрақтарға жауап беруде, автор |
Сұрақтарға жауап береді, автор |
||
отырып, |
шығармашылық |
автор |
стилін |
сақтап, |
стилін |
сақтап,шығармашылық |
стилін сақтап, шығармашылық |
жұмыс жазады |
шығармашылық |
жұмысты |
жұмысты орындауда қателеседі. |
жұмысты орындайды. |
|||
|
|
орындауда қиналады. |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
6
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма |
Сырым Датұлы «Бала |
би мен Сырым»; |
Бұқар жырау |
|
|
|
«Тілек», «Әй, Абылай, Абылай», «Асқар таудың өлгені»; |
||
|
|
«Біржан-Сара» айтысы |
|
|
Оқу мақсаты |
9.3.1.1 шығарманы басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас |
|||
|
|
туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік |
||
|
|
құндылығын бағалау |
|
|
Бағалау критерийі |
Білім алушы |
|
|
|
|
|
Шығарманы |
мазмұндас |
туындылармен |
|
|
салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығына |
||
|
|
баға береді |
|
|
Ойлау |
дағдыларының |
Жоғары деңгей дағдылары |
|
|
деңгейі |
|
|
|
|
Орындау уақыты |
15-20 минут |
|
|
Тапсырма
-
Берілген формула бойынша «Біржан – Сара» айтысының тарихи құндылығына баға беріңіз.
Менің ойымша ________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Себебі мен оны былай түсіндіремін _______________________________________________
______________________________________________________________________________
Оны мен мына мысалдармен, фактілермен дәлелдей аламын _________________________
______________________________________________________________________________
Осыған байланысты мен мынадай шешімге келдім __________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
-
Бұқар жыраудың «Тілек» толғауы несімен құнды? Шығарманың көркемдік құндылығы туралы ойыңызды 5-6 сөйлеммен сабақтап, нақты 2 мысал келтіріңіз.
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
7
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
Шығарманы |
мазмұндас |
1 |
өз ойын шаблонға сүйеніп жеткізеді; |
1 |
туындылармен |
|
|
|
|
|
айтыстың тарихи құндылығына баға |
1 |
||
салыстырып, |
тарихи |
|
||
|
береді; |
|
||
және |
көркемдік |
|
|
|
|
өз ойын мысалдармен, фактілермен |
1 |
||
құндылығына |
баға |
|
||
береді |
|
|
дәлелдейді; |
|
|
|
|
қорытынды жасайды; |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
шығарманың көркемдік құндылығын |
1 |
|
|
|
анықтайды; |
|
|
|
|
өз ойын нақты 2 мысалмен дәлелдейді; |
2 |
|
|
|
ойын 5-6 сөйлеммен жинақы жеткізеді. |
1 |
Барлығы |
|
|
|
8 |
8
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Сырым Датұлы «Бала би мен Сырым»; Бұқар жырау «Тілек», «Әй, Абылай, Абылай», «Асқар таудың өлгені»; «Біржан-Сара» айтысы
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
|
|
Оқу жетістігі деңгейі |
|
|
|
|
|
|||
|
|
Төмен |
|
|
|
Орта |
|
|
|
|
Жоғары |
|
||
Шығарманы мазмұндас |
Өз ойын |
шаблонға |
сүйеніп |
Өз |
ойын |
шаблонға |
сүйеніп |
Өз |
ойын |
шаблонға |
сүйеніп |
|||
туындылармен |
жеткізуде, |
|
шығармалардың |
жеткізуде, шығармалардың тарихи- |
жеткізеді, шығармалардың тарихи- |
|||||||||
салыстырып, тарихи және |
тарихи-көркемдік |
|
көркемдік құндылығына баға беру |
көркемдік құндылығына баға беру |
||||||||||
көркемдік құндылығына |
құндылығына баға беру үшін |
үшін |
ойын |
мысалдармен, |
үшін |
ойын |
мысалдармен, |
|||||||
баға береді |
ойын |
|
мысалдармен, |
фактілермен |
дәлелдеуде, |
өзіндік |
фактілермен |
дәлелдейді, |
өзіндік |
|||||
|
фактілермен |
дәлелдеуде, |
қорытынды жасауда қателеседі. |
қорытынды жасайды. |
|
|||||||||
|
өзіндік қорытынды |
жасауда |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма Нысанбай жырау «Кенесары – Наурызбай»,
Махамбет Өтемісұлы «Махамбеттің Баймағамбетке айтқаны», «Мен, мен, мен едім», «Бағаналы терек»
Оқу мақсаты |
9.1.3.1 |
көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер |
||
|
|
жүйесін анықтау |
|
|
|
9.2.2.1 |
автор |
бейнесінің |
идеялық-стилистикалық |
|
|
тұтастырушы ретіндегі рөліне талдау жасау |
||
Бағалау критерийі |
Білім алушы |
|
|
-
Шығарманың идеясы бойынша кейіпкерлер жүйесін анықтайды
-
Идеялық-стилистикалық тұтастырушы ретінде автор рөліне баға береді
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
15-20 минут
Тапсырма
-
Нысанбай жыраудың «Кенесары – Наурызбай» шығармасында кездесетін 3 кейіпкерді атап, байқалған басты құндылықтарды анықтаңыз. «Кейіпкер кестесін» толтырыңыз.
Шығарма кейіпкерлері |
Кейіпкерлер өміріндегі |
Менің ойым |
|
құндылықтар |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
|
|
|
-
Махамбет Өтемісұлының «Мен, мен едім, мен едім» өлеңінің идеясын анықтаңыз. Ақын қолданған «меннің» мағынасын ашыңыз.
Өлеңнің идеясы ________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
МЕН –
МЕН –
МЕН –
-
Махамбет өлеңдеріндегі ақынның заманға деген көзқарасын анықтап, өлеңдеріндегі ортақ тақырыпты, ой үндестігін табыңыз, 2 сөйлеммен түйін сөз жазыңыз.
10
-
-
Мен, мен едім,
Ортақ тақырып
мен едім...
-
Баймағанбет
сұлтанға Ой үндестігі айтқаны
Бағаналы терек
Түйін сөз
11
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
|
Дескриптор |
|
Балл |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Шығарманың |
идеясы |
1 |
3 кейіпкерді атайды; |
|
1 |
|
бойыншакейіпкерлер |
|
басты құндылықтарды анықтайды; |
1 |
|||
жүйесін анықтайды |
|
|
|
|
||
|
өз ойын білдіреді; |
|
1 |
|||
|
|
2 |
өлеңнің идеясын анықтайды; |
|
1 |
|
|
|
|
«мен» ұғымының мағынасын ашады; |
1 |
||
|
|
|
ойын жинақы жеткізеді; |
|
1 |
|
Идеялық-стилистикалық |
3 |
ақынның |
заманға деген |
көзқарасын |
1 |
|
тұтастырушы |
ретінде |
|
анықтайды; |
|
|
|
автор рөліне баға береді |
|
өлеңдердегі |
ортақ |
тақырыпты |
1 |
|
|
|
|
анықтайды; |
|
|
|
|
|
|
ой үндестігін табады; |
|
1 |
|
|
|
|
түйін сөзді 2 сөйлеммен жазады. |
1 |
||
Барлығы |
|
|
|
|
|
10 |
12
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) Нысанбай жырау «Кенесары – Наурызбай», Махамбет Өтемісұлы «Махамбеттің Баймағамбетке айтқаны»,
«Мен, мен, мен едім», «Бағаналы терек»
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістігі деңгейі |
|
|
|
|||
|
|
|
Төмен |
|
|
Орта |
|
|
Жоғары |
|
Шығарманың |
идеясы |
Шығарма |
кейіпкерлері |
мен |
Шығарма кейіпкерлері |
мен басты |
Шығарма кейіпкерлері мен басты |
|||
бойынша |
кейіпкерлер |
басты құндылықтарды, |
өлең |
құндылықтарды,өлең |
идеясын |
құндылықтарды, өлең |
идеясын |
|||
жүйесін анықтайды |
идеясын анықтауда, өз ойын |
анықтауда, өз ойын білдіруде, ақын |
анықтайды, өз ойын білдіріп, ақын |
|||||||
|
|
білдіруде, |
ақын қолданған |
қолданған «мен» сөзінің мағынасын |
қолданған |
«мен» |
сөзінің |
|||
|
|
«мен»сөзініңмағынасын |
ашуда қателеседі. |
|
мағынасын ашады. |
|
||||
|
|
ашуда қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Идеялық-стилистикалық |
Ақынның |
заманға |
деген |
Ақынның заманға деген көзқарасын, |
Ақынның |
заманға |
деген |
|||
тұтастырушы ретінде автор |
көзқарасын, өлеңдердегі ортақ |
өлеңдердегі |
ортақ |
тақырыпты |
көзқарасын, |
өлеңдердегі ортақ |
||||
рөліне баға береді |
тақырыпты |
анықтауда, |
анықтауда, |
шығармаларындағы ой |
тақырыпты |
анықтайды, |
||||
|
|
шығармаларындағы |
ой |
үндестігін тауып, ойын түйіндеуде |
шығармаларындағы ой |
үндестігін |
||||
|
|
үндестігін |
тауып, |
ойын |
қателеседі. |
|
|
тауып, ойын түйіндейді. |
|
|
|
|
түйіндеуде қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма
Ш.Уәлиханов «Ыстықкөл күнделігі»
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты
9.3.2. 1 шығармадағы ұрпақтар сабақтастығы көрінісін
заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына
баға беру
Білім алушы
Шығармадағы ұрпақтар сабақтастығының
көрінісін салыстырып, жаңашылдығына баға
береді
Жоғары деңгей дағдылары
15-20 минут
Тапсырма
-
«Ыстықкөл күнделігінде» сол уақыттағы тұтас халықтың тұрмыс-тіршілігінің көрінісі қалай сипатталды? Халықтың қазіргі жағдайымен салыстырыңыз.
-
«Ыстықкөл күнделігінің» ерекшелігі неде деп ойлайсыз? 3 ерекшелігін жазыңыз.
1._______________________________________________________________________
2._______________________________________________________________________
3._______________________________________________________________________
-
Шоқанның өзге еңбектерімен салыстырғанда «Ыстықкөл күнделігінен» қандай жаңашылдықты байқай алдыңыз, сіз оны қалай бағалайсыз? (6-7 сөйлем)
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
14
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
|
Дескриптор |
|
Балл |
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Шығармадағы ұрпақтар |
1 |
халықтың тұрмыс-тіршілігінің көрінісін |
1 |
||
сабақтастығының |
|
сипаттайды; |
|
|
|
көрінісін салыстырып, |
|
халықтың |
қазіргі |
жағдайымен |
1 |
жаңашылдығынабаға |
|
салыстырады; |
|
|
|
береді |
|
ұрпақтар арасындағы заман көріністерін |
1 |
||
|
|
анықтайды; |
|
|
|
|
|
өз ойын жеткізеді; |
|
1 |
|
|
2-3 |
3 ерекшелігін көрсетеді; |
|
1 |
|
|
|
автордың |
басқа |
еңбектерімен |
1 |
|
|
салыстырады; |
|
|
|
|
|
өзіндік жаңашылдығын анықтайды; |
1 |
||
|
|
жаңашылдығына пікір білдіреді. |
1 |
||
Барлығы |
|
|
|
|
8 |
15
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған рубрика
Ш.Уәлиханов «Ыстықкөл күнделігі»
Білім алушының аты-жөні _______________________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
|
Оқу жетістігі деңгейі |
|
|
|
|
|||
|
|
|
Төмен |
|
|
Орта |
|
|
Жоғары |
|
||
Шығармадағы |
ұрпақтар |
Халықтың |
|
|
тұрмыс- |
Халықтың |
тұрмыс-тіршілігінің |
Халықтың |
тұрмыс-тіршілігінің |
|||
сабақтастығының |
көрінісін |
тіршілігінің |
|
көрінісін |
көрінісін |
сипаттап, |
қазіргі |
көрінісін |
сипаттап, |
қазіргі |
||
салыстырып, |
|
сипаттап, |
қазіргі |
жағдайымен |
жағдайымен салыстыруда, ұрпақтар |
жағдайымен |
|
салыстырады, |
||||
жаңашылдығына |
баға |
салыстыруда, |
|
ұрпақтар |
арасындағы |
заман |
көріністерін |
ұрпақтар |
арасындағы |
заман |
||
береді |
|
арасындағы заман көріністерін |
анықтап, ойын тиімді жеткізуде |
көріністерін анықтап, ойын тиімді |
||||||||
|
|
анықтап, |
ойын |
тиімді |
қателеседі. |
|
|
жеткізеді. |
|
|
|
|
|
|
жеткізуде қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
Шығарманың 3 |
ерекшелігін |
Шығарманың 3 ерекшелігін атап, |
Шығарманың 3 ерекшелігін атап, |
|||||||
|
|
атап, |
автордың |
өзге |
автордың өзге шығармаларымен |
автордың өзге |
шығармаларымен |
|||||
|
|
шығармаларымен |
|
|
салыстыруда, |
|
өзіндік |
салыстырады, |
|
өзіндік |
||
|
|
салыстыруда, |
|
өзіндік |
жаңашылдығын анықтап, оған пікір |
жаңашылдығын |
анықтап, |
оған |
||||
|
|
жаңашылдығын анықтап, оған |
білдіруде қателеседі. |
|
пікір білдіреді. |
|
|
|||||
|
|
пікір білдіруде қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма Оқу мақсаты Бағалау критерийі
І.Жансүгіров «Құлагер» поэмасы,
Б.Майлин «Шұғаның белгісі» хикаяты
9.1.4.1 көркем шығармалардан алған үзінділерді
шығармашылық жұмыстарда қолдану
9.2.4.1 автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық
жұмыс жазу
Білім алушы
Үзінділерді шығармашылық жұмыстарда қолданады
Автор стиліне сүйеніп, шығармашылық жұмыс
жазады
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
15-20 минут
Тапсырма
-
«Бұл күнде ондай қыз қайда? Ажары тәуірлеу біреу болса, соны көтере алмайды ма, білмейсің ешкіге ұқсап шошаңдап жүргені. Заман бұзылған ғой... иә...». «Шұғаның белгісі» шығармасынан алынған үзіндідегі асты сызылған тіркестерді қолданып, қазіргі қазақ қыздарының бейнесі туралы ойыңызды жазыңыз. (7-8 сөйлем)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
-
Автор стиліне сүйене отырып, Ақанның Құлагерді емірене жоқтауын әрі қарай өз шығармашылығыңызбен жалғастырыңыз. (Өлең немесе қарасөз түрінде)
Не болды-ай, бай – бай, саған Құлагерім?!
Суалдың, сорлы иеңнің бұлағы едің...
Тірегі көңілімнің, бәйтерегім,
Бұл жерге қалайынша құлап едің?!
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
17
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
|
Дескриптор |
|
Балл |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Үзінділерді |
|
1 |
қазіргі қазақ қыздарының бейнесі |
1 |
||
шығармашылық |
|
|
туралы өз ойын жазады; |
|
|
|
жұмыстарда қолданады |
|
үзіндідегі |
ұсынылған |
тіркестерді |
1 |
|
|
|
|
қолданады; |
|
|
|
|
|
|
шығармашылығын көрсетеді; |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Автор стиліне |
сүйеніп, |
|
шумақты жалғастырады; |
|
1 |
|
шығармашылық |
жұмыс |
2 |
|
|
|
|
үзіндідегі ойды сақтайды; |
|
1 |
||||
жазады |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
автор стиліне сай жазады; |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
шығармашылық танытады. |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
8 |
18
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
І.Жансүгіров «Құлагер» поэмасы, Б.Майлин «Шұғаның белгісі» хикаяты
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
Оқу жетістігі деңгейі |
|
|
||
|
|
Төмен |
|
|
Орта |
|
Жоғары |
Үзінділерді |
|
Үзіндідегі |
ұсынылған |
Үзіндідегі |
ұсынылған тіркестерді |
Үзіндідегі |
ұсынылған тіркестерді |
шығармашылық |
|
тіркестерді |
қолданып, |
қолданып, |
шығармашылық |
қолданып, |
шығармашылық |
жұмыстарда қолданады |
шығармашылық |
жұмысты |
жұмысты орындауда, өз ойын |
жұмысты орындайды, өз ойын |
|||
|
|
орындауда, өз ойын жеткізуде |
жеткізуде қателеседі. |
еркін жекізеді. |
|||
|
|
қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Автор стиліне |
сүйеніп, |
Автор стилін, ойын сақтап, |
Автор стилін, ойын сақтап, шумақты |
Автор стилін, ойын сақтап, |
|||
шығармашылық |
жұмыс |
шумақты шығармашылықпен |
шығармашылықпен жалғастыруда |
шумақты |
шығармашылықпен |
||
жазады |
|
жалғастыруда қиналады. |
қателеседі. |
|
жалғастырады. |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
19
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма Оқу мақсаты Бағалау критерийі
Ғ.Мүсірепов «Ұлпан» романы, Т.Айбергенов «Сағыныш»,
Ф.Оңғарсынова «Өлең, мен сені аялап өтем»
9.3.1.1 шығарманы басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас
туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік
құндылығын бағалау
Білім алушы
Шығарманы өзге өнер түрлеріндегі мазмұндас
туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік
құндылығына баға береді
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты
Жоғары деңгей дағдылары
15-20 минут
Тапсырма
-
Берілген сілтеме бойынша Нұржан Тажикеновтің «Сағыныш» күйін тыңдаңыз. Т.Айбергеновтің «Сағыныш» өлеңімен үндестігі неде деп ойлайсыз? Екі туындыны салыстырып, өз көзқарасыңызды білдіріңіз. Шығарманың көркемдік құндылығына баға беріңіз.
https://www.youtube.com/watch?v=t44wrMO1KCo
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
20
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
||
|
|
|
Білім алушы |
|
|
Шығарманы |
өзге өнер |
|
шығарманы күймен салыстырады; |
1 |
|
түрлеріндегі |
мазмұндас |
|
екі туындының ұқсастығын анықтайды; |
1 |
|
туындылармен |
|
|
|
|
|
|
екі туындының өзіндік |
ерекшеліктерін |
1 |
||
салыстырып, |
тарихи |
1 |
анықтайды; |
|
|
және |
көркемдік |
|
|
|
|
|
өзіндік көзқарасын білдіреді; |
1 |
|||
құндылығына |
баға |
|
|
|
|
|
шығарманың көркемдік |
құндылығын |
|
||
береді |
|
|
|
||
|
|
анықтайды; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-жанрлық ерекшелігі |
|
1 |
|
|
|
-тілі, сөз айшықтары |
|
1 |
|
|
|
-өлең өлшемі (ырғақ,буын, ұйқас, т.б.) |
1 |
|
|
|
|
тарихи тұрғыдан пікір білдіреді; |
1 |
|
|
|
|
мысалдармен дәлелдер келтіреді. |
1 |
|
Барлығы |
|
|
|
|
9 |
21
Адам жанының құпиясы жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Ғ.Мүсірепов «Ұлпан» романы, Т.Айбергенов «Сағыныш», Ф.Оңғарсынова «Өлең, мен сені аялап өтем»
Білім алушының аты-жөні ________________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістігі деңгейі |
|
|
|
|||
|
|
|
Төмен |
|
Орта |
|
|
Жоғары |
|
|
Шығарманы |
өзге |
өнер |
Шығарманы |
күймен |
Шығарманы |
күймен |
салыстырып, |
Шығарманы күймен салыстырып, |
||
түрлеріндегі |
мазмұндас |
салыстырып, |
өзара |
өзара ұқсастықтары |
мен өзіндік |
өзара |
ұқсастықтары |
мен өзіндік |
||
туындылармен |
|
ұқсастықтары |
мен өзіндік |
ерекшеліктерін |
анықтауда, |
ерекшеліктерін |
анықтайды, |
|||
салыстырып, |
тарихи |
және |
ерекшеліктерін |
анықтауда, |
көзқарасын білдіруде қателеседі. |
көзқарасын білдіреді. |
|
|||
көркемдік |
құндылығына |
көзқарасын |
білдіруде |
|
|
|
|
|
|
|
баға береді |
|
|
қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
Шығарманың |
көркемдік |
Шығарманың |
көркемдік |
Шығарманың |
көркемдік |
||
|
|
|
құндылығын жанры, тілі, т.б. |
құндылығын жанры, тілі, т.б. және |
құндылығын жанры, тілі, т.б. және |
|||||
|
|
|
және тарихи тұрғыдан талдап, |
тарихи |
тұрғыдан |
талдап, |
тарихи |
тұрғыдан |
талдайды, |
|
|
|
|
мысалдармен |
дәлелдер |
мысалдармен |
дәлелдер келтіруде |
мысалдармен дәлелдер келтіреді. |
|||
|
|
|
келтіруде |
|
қателеседі. |
|
|
|
|
|
|
|
|
қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
|
«Мәңгілік ел- мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалау |
||
Оқылатын шығарма |
Н.Айтұлы «Бәйтерек» поэмасы, |
||
|
|
Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романы |
|
Оқу мақсаты |
9.1.3. 1 |
көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер |
|
|
|
|
жүйесін анықтау |
|
|
9.2.4. 1 |
автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық |
|
|
|
жұмыс жазу |
Бағалау критерийі |
Білім алушы |
||
|
|
|
Шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін |
|
|
|
анықтайды |
|
|
|
Автор стиліне сүйеніп, шығармашылық жұмыс |
|
|
|
жазады |
Ойлау |
дағдыларының |
Қолдану |
|
деңгейі |
|
Жоғары деңгей дағдылары |
|
Орындау уақыты |
15-20 минут |
Тапсырма
-
Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романындағы кейіпкерлер бейнесін анықтаңыз.
-
Кейіпкерлер
Шығармадағы бейнесі
Эпизодтардан мысал
-
«Бақытым басымда тұр талай күткен,
Сеземін келмегенін оңайлықпен...» деп жырлаған ақын ойын өлең шумақтарымен немесе қарасөзбен жалғастырып жазыңыз. Автор стиліне сүйеніңіз.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
23
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
|
Балл |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
Шығарманың идеясына |
1 |
шығарма сюжеті арқылы кейіпкерлерді |
2 |
||
сай кейіпкерлер жүйесін |
|
анықтайды; |
|
|
|
анықтайды |
|
|
кейіпкердің шығармадағы |
бейнесін |
2 |
|
|
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
|
эпизодтардан мысал келтіреді; |
|
2 |
Автор стиліне |
сүйеніп, |
|
үзіндіні шығармашылықпен |
дамытып |
1 |
шығармашылық |
жұмыс |
2 |
жазады; |
|
|
жазады |
|
|
автор стиліне сүйенеді; |
|
1 |
|
|
|
үзіндідегі ойды сақтайды. |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
9 |
24
«Мәңгілік ел- мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Н.Айтұлы «Бәйтерек» поэмасы, Кнут Гамсун «Аштық» романы
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістігі деңгейі |
|
|
|
|||
|
|
|
Төмен |
|
|
Орта |
|
|
Жоғары |
|
Шығарманың идеясына сай |
Шығарма |
сюжеті |
бойынша |
Шығарма |
сюжеті |
бойынша |
Шығарма |
сюжеті |
бойынша |
|
кейіпкерлер |
жүйесін |
кейіпкерлердің |
бейнесін |
кейіпкерлердің бейнесін |
сипаттап, |
кейіпкерлердің бейнесін сипаттап, |
||||
анықтайды |
|
сипаттап, |
эпизодтардан мысал |
эпизодтардан |
мысал |
келтіруде |
эпизодтардан мысал келтіреді. |
|||
|
|
келтіруде қиналады. |
|
қателіктер жібереді. |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||||||
Автор стиліне |
сүйеніп, |
Автор стилі мен ойын сақтап, |
Автор стилі мен ойын сақтап, |
Автор стилі мен ойын сақтап, |
||||||
шығармашылық |
жұмыс |
үзіндіні |
шығармашылықпен |
үзіндіні |
шығармашылықпен |
үзіндіні |
шығармашылықпен |
|||
жазады |
|
дамытып жазуда қиналады. |
дамытып |
жазуда |
қателіктер |
дамытып жазады. |
|
|||
|
|
|
|
|
жібереді. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25
«Мәңгілік ел- мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма Оқу мақсаты Бағалау критерийі
Н.Айтұлы «Бәйтерек» поэмасы,
Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романы
9.3.4.1 әдеби шығарманы қазақ әдебиеті мен әлем әдебиеті
үлгілерімен салыстыра талдап, шағын сыни мақала
жазу
Білім алушы
Әдеби шығарманы қазақ және әлем әдебиеті
үлгілерімен салыстырып, сыни мақала жазады
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты
Жоғары деңгей дағдылары
15-20 минут
Тапсырма
-
Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романы қазақ әдебиетінде қай шығармаға ұқсас болып келеді? Өзіңіз білетін шығармалармен салыстыра талдап, шағын сыни мақала жазыңыз.
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
26
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
|
Дескриптор |
|
Балл |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Әдеби шығарманы қазақ |
1 |
шығарманы |
қазақ |
әдебиетіндегі |
|
|
жәнеәлем |
әдебиеті |
|
мазмұндас шығармамен салыстырады; |
2 |
||
үлгілерімен |
|
|
|
|
|
|
|
|
ортақ идеясын көрсетеді; |
|
1 |
||
салыстырып, |
сыни |
|
|
|||
|
|
|
|
|
||
|
тақырыпты ашады; |
|
1 |
|||
мақала жазады |
|
|
|
|||
|
|
құрылымын сақтайды; |
|
1 |
||
|
|
|
|
|||
|
|
|
сыни пікірін білдіреді; |
|
1 |
|
|
|
|
қорытынды жасайды. |
|
1 |
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
7 |
27
«Мәңгілік ел- мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Н.Айтұлы «Бәйтерек» поэмасы, Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романы
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістігі деңгейі |
|
|
|||
|
|
|
Төмен |
|
|
Орта |
|
Жоғары |
|
Әдеби |
шығарманы қазақ |
Шығарманы |
|
қазақ |
Шығарманы |
қазақ әдебиетіндегі |
Шығарманы |
қазақәдебиетіндегі |
|
және |
әлем |
әдебиеті |
әдебиетіндегі |
үлгілерімен |
үлгілерімен |
салыстырып,ортақ |
үлгілерімен |
салыстырып,ортақ |
|
үлгілерімен |
салыстырып, |
салыстырып, |
ортақ идеясын |
идеясын табуда, құрылымын сақтап, |
идеясын табады, құрылымын сақтап, |
||||
сыни мақала жазады |
табуда, құрылымын |
сақтап, |
тақырып бойынша өз көзқарасымен |
тақырып бойынша өз көзқарасымен |
|||||
|
|
|
тақырып |
бойынша |
өз |
сыни мақала |
жазуда қателіктер |
сыни мақала жазады. |
|
|
|
|
көзқарасымен |
сыни |
мақала |
жібереді. |
|
|
|
|
|
|
жазуда қиналады. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28