ТҮСІНІК
ХАТ
Қозғалыс және оның дамуына
қатысты дене шынықтыру бағдарламаның басты мәселесі болып табылады,
себебі бұл назар дене мен физикалық жаттығуда болатын жалғыз білім
беру тәжірибесі. Бұл оқушыларға физикалық дағдыларын қозғалыс
туралы білім мен түсінікпен қатар дамыту үшін қозғалыс
тәжірибелерін беретін кең және теңдестірілген дене шынықтыру
бағдарламасы арқылы жүзеге асырылады. Дене шынықтыру мақсаты – не
жасап жатқанын түсіндіре отырып, оқушыларға епті, сенімді, нәтижелі
және қауіпсіз қозғалуға көмектесе отырып, қозғалыс құзыреттілігі
мен контексттік меңгеруді дамыту.
Дене шынықтыру бала
тәрбиесінде ерекше орын алады. Оның оқушыны физикалық жағынан,
сондай-ақ әлеуметтік қабілеттері, тұлғасын және рухани жағын
дамытуға потенциалы бар. Мектеп контекстіндегі дене шынықтыру
сондай-ақ оқушыларға жас кезінде денсаулықты нығайту жаттығуларын
беру арқылы оларда салауатты өмір салтын қалыптастыруды мақсат
етеді. Бұл әлеуметтік денсаулыққа ұзақ мерзімді түрде жағымды әсер
етуге мүмкіндік береді.
Дене
шынықтыру:
• әлеуметтік дағдылар мен
тұлғалық жағымды әсер ала алатын физикалық және рухани денсаулыққа
негіз болады;
• оқушыларды физикалық және
менталды денсаулығын түсінуге және оны нығайту үшін жұмыс істеуге
ынталандырады;
• дене шынықтыру және спорт
саласындағы теоретикалық білім мен тәжірибелік дағдыларды дамытуды
насихаттайды;
• оқушының төзімділік,
жылдамдық, күш, ептілік және икемділік сияқты қозғалыс дағдыларын
дамытады;
• ұлтжандық, құрмет, командада
жұмыс, жауапкершілік пен өзара түсінушілік
қалыптастырады;
• оқушыларды өмір бойы салауатты
өмір салтын ұстануға бағыттай отырып, алынған дағдыларды қолдануға
ынталандырады;
• білімді байыту және оқушылар
арасында дене шынықтырудың адам мәдениеті бөлігі идеясын дамытуға
мүмкіндік береді. Бағдарлама бойынша осы негізгі
білім өзінен, біздің пән бойынша не білетіндігімізді және осы
білімге қалай қол жеткізетінімізден тұрады. Пән бойынша білім оқу
тараулары бойынша ұйымдастырылған. Тараулар бұдан әрі дағды немесе
тақырып, білім немесе түсінік деңгейіндегі тармақтарға бөлінген.
Тармақтар бағаға байланысқан бейнекүту ретінде берілген болса, онда
пән бойынша оқу мақсаттарын қалыптастырады. Оқу мақсаттары әрбір
тармақтың ішіндегі кезектілікті көрсетіп, оқушылармен олардың
қабылдауы тиіс келесі қадамдар туралы бөлісе отырып, мұғалімдерге
жоспарлау және бағалау мүмкіндіктерін
береді.
Р/с
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Сағат
саны
|
Мерзімі
|
Оқу
мақсаттары
|
|
9-сынып 1 тоқсан
14 сағ 1 бөлім – Жеңіл
атлетика
|
1-2
|
Қауіпсіздік
ережесі
Спринттік жүгіру және
мәре
|
2
|
02-07.09.2019
|
9.1.5.1. Қозғалыс әрекеттері
кезінде сақтандыруды және өзін-өзі сақтандыру
орындау
|
|
3-4
|
Стайерлік жүгіру, сөре мен
мәре
|
2
|
09-14.09.2019
|
9.1.1.1. Спецификалық қозғалыс әрекеттерін
көрсету
|
|
5-6
|
Секіру
түрлері
|
2
|
16-21.09.2019
|
9.3.2.1. Ағзаның функционалды
жүйесіне әсер ететін жаттығуларды анықтау
|
|
7-8
|
Дәлдеудегі бұлшық ет
төзімділігі және күш
|
2
|
23-28.09.2019
|
9.1.3.1. Дене қасиеттерін
дамытуға жаттығу жинақтарын жасау және
көрсету
|
|
2 бөлім –
Спорттық ойындар дене тәрбиесі құралы
ретінде
|
9-10
|
Жұп және топтағы қозғалыс ойын
дағдылары
|
2
|
30.09-05.10.2019
|
9.1.1.1. Спецификалық қозғалыс әрекеттерін
көрсету
|
|
11-12
|
Спорттық ойындардағы тактика және тактикалық
іс-әрекет
|
2
|
07-12.10.2019
|
9.2.3.1. Әр-түрлі тактика және стратегияларды
салыстыру
|
|
13-14
|
Көшбасшылық дағдылар және командалық жұмыс
|
2
|
14-19.10.2019
|
9.2.2.1. Бірлескен жұмыстағы
жеке дағдыларды салыстыру
|
|
9-сынып 2 тоқсан
16 сағ 3-бөлім –
Гимнастика
|
15-16
|
Қауіпсіздік ережесі
Акробатикалық элементтер
жиынтығын құру
|
2
|
28.10-02.11.2019
|
9.1.5.1. Қозғалыс әрекеттері
кезінде сақтандыруды және өзін- өзі сақтандыру
орындау
9.1.2.1. Кең ауқымды
жаттығуларда, олардың жүйелі түрде комбинацияларды
жетілдіру
|
|
17-18
19-20
|
Гимнастикалық жабдықтарда жүйелі жаттығулар
|
4
|
04-09.11.2019
11-16.11.2019
|
9.1.1.1. Спецификалық қозғалыс
әрекеттерін көрсету
|
|
21-22
|
Ырғақты гимнастикадағы жаттығулар жиынтығы
|
2
|
18-23.11.2019
|
9.3.2.1. Ағзаның функционалды
жүйесіне әсер ететін жаттығуларды анықтау
|
|
4
бөлім –
Қазақтың ұлттық
ойындары
|
23-24
25-26
|
Дәстүрлі ойындар
|
4
|
25-30.11.2019
02-07.12.2019
|
9.2.4.1. Адамгершілік
құндылықтарды әділ ойында қолдану және
жалпылау
|
|
27-28
29-30
|
Зияткерлік ойындар
|
4
|
09-14.12.2019
16-21.12.2019
|
9.2.3.1. Әр-түрлі тактика және стратегияларды
салыстыру
|
|
9-сынып 3 -
тоқсан 20 сағ 5 бөлім – Шаңғы /
Кросс/Коньки дайындығы
|
31-32
|
Қауіпсіздік
ережесі
Арнайы дайындық
жаттығулары
|
2
|
10-18.01.2020
|
9.1.5.1. Қозғалыс әрекеттері
кезінде сақтандыруды және өзін-өзі сақтандыру орындау 9.1.4.1.
Белгілі бір қызмет түріне денені қыздыру жинағын
құру
|
|
33-34
|
Төзімділік және оны дамыту
тәсілдері
|
2
|
20-25.01.2020
|
9.1.3.1.Дене қасиеттерін
дамытуға жаттығу жинақтарын жасау және
көрсету
|
|
35-36
|
Кедергілерден өтудегі арнайы
жаттығулар
|
2
|
27.01-01.02.2020
|
9.1.1.1. Спецификалық қозғалыс
әрекеттерін көрсету 9.2.2.1. Бірлескен жұмыстағы жеке дағдыларды
салыстыру
|
|
6 бөлім –
Командалық ойындардағы бірлесе оқу
|
|
|
37-38 39-40
41-42
|
Спорт түрлеріндегі қозғалмалы
ойындар
|
6
|
03-08.02.2020
10-15.02.2020
17-22.02.2020
|
9.2.2.1. Бірлескен жұмыстағы
жеке дағдыларды салыстыру
9.2.1.1. Орындалатын
тапсырмалардағы қолданатын әр-түрлі рөлдерді
салыстыру
|
|
43-44
45-46
|
Ойын комбинацияларын әзірлеу
|
4
|
24-29.02.2020
02-07.03.2020
|
9.2.3.1. Әр-түрлі тактика және
стратегияларды салыстыру
|
|
47-48
49-50
|
Баламалы ойындар әзірлеу
|
4
|
09-14.03.2020
16-19.03.2020
|
9.2.4.1. Адамгершілік
құндылықтарды әділ ойында қолдану және
жалпылау
|
|
9-сынып 4 - тоқсан 18
сағ 7 бөлім
–Командалық ойындардағы
дағдыларды жетілдіру
|
51-52
|
Қауіпсіздік
ережесі
Доппен әр-түрлі техникалық
амал тәсілдер
|
2
|
25-28.03.2020
|
9.1.5.1. Қозғалыс әрекеттері
кезінде сақтандыруды және өзін-өзі сақтандыру
орындау
9.1.1.1. Спецификалық қозғалыс әрекеттерін
көрсету
|
|
53-54
|
Топтық тактикалық
әрекеттер
|
2
|
30.03-04.04.2020
|
9.2.3.1. Әр-түрлі тактика және стратегияларды
салыстыру
|
|
55-56
|
Доппен ойындар өткізу және
әзірлеу
|
2
|
06-11.04.2020
|
9.2.1.1. Орындалатын
тапсырмалардағы қолданатын әр-түрлі рөлдерді
салыстыру
|
|
|
8 бөлім
– Жеңіл атлетика арқылы
денсаулықты нығайту
|
57-58
59-60
|
Жүгіру және оның
түрлері
|
4
|
13-18.04.2020
20-25.04.2020
|
9.3.1.1. Денсаулықты нығайту
үшін жинақтар әзірлеу
|
|
61-62
63-64
|
Секіру және
дәлдеу
|
4
|
27.04-02.05.2020
04-09.05.2020
|
9.3.1.1. Денсаулықты нығайту
үшін жинақтар әзірлеу
|
|
65-66
67-68
|
Қозғалыс белсенділігі арқылы
денсаулықты нығайту
|
4
|
11-16.05.2020
18-25.05.2020
|
9.3.4.1. Салауатты өмір
салтының денсаулыққа деген әсерін өзінің мысалы ретінде
көрсету
|
|