Жусан иісі 6-сынып қмж

Тақырып бойынша 28 материал табылды

Жусан иісі 6-сынып қмж

Материал туралы қысқаша түсінік
Жүйелі ҚМЖ
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:

Мен балаң жарық күнде сәуле қуған

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 6

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

С.Мұратбеков "Жусан иісі" повесіндегі типтік бейнелер.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

6.1.3.1. әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау;

6.2.4.1 әдеби көркемдегіш құралдарды пайдаланып шығармадағы табиғат көрінісін, оқиға орнын, кейіпкер бейнесін сипаттап жазу.

Сабақтың мақсаты:

әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан сипаттайды;

әдеби көркемдегіш құралдарды пайдаланып шығармадағы табиғат көрінісін, оқиға орнын, кейіпкер бейнесін сипаттап жазады.

Құндылықтарды дамыту

Бірлік және ынтымақ құндылығы: оқушылардың бірлесіп жұмыс істеуге, сыныпта ынтымақтастық атмосферасын құруға баулу, татулық туралы

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту




Ұйымдастыру

1.Амандасу

2.Назарларын сабаққа аудару

3.Үй тапсырмасын пысықтау

Сұрақ-жауап арқылы өткенді пысықтау.

4. Тақырып және сабақ мақсаттарымен таныстыру

Кейіпкер –көркем шығармада суреттелетін оқиғаға қатысушы адам, әдеби образ. Типтік бейне дегеніміз көркем әдебиеттегі жинақталған адам образын айтамыз. Жазушы өз заманында өмір сүріп отырған адамдардың ұқсас мінездерін бір кейіпкердің бойына жинайды. Мысалы:Аян образы арқылы соғыс кезінде өмір сүрген барлық жетім балалардың образын жинақтап беріп тұр.


Оқушылар

зейіндерін сабаққа аударады;

Тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді.



ҚБ











Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.


1-тапсырма. «Қос жазба күнделігі» әдісі бойынша кейіпкерлердің типтерін анықтап жазу

(Берілген үзіндіден кейіпкерлердің әрекеттерін ескере отырып, оларды сипаттап жазу)

  1. ...Аянды ортаға алып, енді жайғасып отыра бергенімізде, есік ашылып, сыртқа Бапайдың кемпірі шықты да:

  • Үйбай, бетім-ай, бұ дүбірлеген не десем, мыналар екен ғой. Аулақ жүріңдер әрі, өй, өңшең топырлаған немелер! Онысы несі-ай, тап терезенің түбіне кеп үймелегендері! –деп қуып жіберді....

  1. .... – Тырнағың қайсы-ей, мысық?-деп Қосымды аяғынан шалып қалды. Қосым жалп етіп, ұшып түсті де, терісі сыдырылған тізесін ұстаған күйі, көзі жасаурап қайта тұрды. Біраз жүргеннен кейін Есікбай оның басынан түйе тоқай ала бастады. Жылап жіберген Қосым тырнамақ боп ызақорлана ұмтылған, Есікбай оны ұзын қолымен тұмсықтата салып жіберді. Қосымның мұрнынан қан дірдектеп, бақырып үйіне кетті.

  2. ...Аян екеуміз бір партаға отырғанбыз. Бірінші күннен-ақ ол зеректігімен көзге түсті. Мұғалімнің тақтаға жазған әріптерін айна-қатесіз қағазға түсіріп, тез жаттап алып жүрді. Тіпті, келе-келе күніне бір-екі әріптен ғана өткенімізге көңілі толмай: -Барлық әріптерді тезірек неге үйретпейді екен? Шіркін, ағама хат жазар едім, - деп күңкілдейтін.

  3. ... Қазір сол Тұржан жүгіріп жеткен бойда, қораның артында төрт бүктеліп шырқырап жатқан Аянды дәу табан керзі етігімен теуіп кеп жіберді. Аян қалпақша қалқып барып, анадай жерге түскен. Тұржан енді қолындағы қамшымен тулақты сабағандай көміп-көміп алды да, тағы да тепті-ай келіп. Бас демей, көз демей былшылдатып тебе берді. Әуелде құлындаған даусы шығып, шырқырап «ағатайлап» шыңғырған Аянның біраздан кейін үні өшті. Керзі етіктің астында жансыз заттай илектеніп жата берді. ...


«Қос жазба күнделігі» әдісі

1-үзінді

Бапайдың кемпірі


2-үзінді

Есікбай мен

Қосым


3-үзінді

Аян


4-үзінді

Бригадир Тұржан


Өзіңді тексер

1-үзінді

Бапайдың кемпірі

Балаларға мейірімі жоқ. Ашушаң. Сөз

көтермейді. Үйінің ауласын кішкентай

балалардан қызғанады.

2-үзінді

Есікбай мен

Қосым

Есікбай – дөрекі, мақтаншақ, өзінен кішіге күші көрсеткенді ерлік санайды. Аяушылығы жоқ.

Қосым – ызақор, Есікбайдың алдында қауқарсыз. Тез ызаланады. Жылауық.

3-үзінді

Аян

Қабілетті, зерек, қағілез бала. Ағасына деген сағынышы басым. Талабы зор.

4-үзінді

Бригадир Тұржан

Қатыгез, мейірімсіз, дөрекі. Кішкентай баланы аяусыз соққыға жықты. Адамгершілік

қасиеттен жұрдай.



. Дескриптор:

-Шығарма үзінділерін түсінеді;

-Кейіпкерлердің типтерін сипаттап жазады.


ҚБ

Мақтау, мадақтау


Оқулық, жұмыс дәптері, слайд




2-тапсырма. «5 ЖОЛДЫҚ ӨЛЕҢ» әдісі арқылы авторды сипаттап жазу

(«Бес жолдық өлең» әдісі арқылы автор бейнесін сипаттап жазу)

1.Зат есім

Автор

2. Сын есім

Мейірімді, жанашыр, шыншыл

3. Етістік

Шындықты жазды

4. Төрт сөзден тұратын сөйлем

Аянның аянышты тағдырын суреттеген

5. Синоним

Жазушы


3-тапсырма. Әңгіме кейіпкерлеріне мінездеме беріңдер.


Әңгіме кейіпкері

Адамгершілік қасиеттері

Қандай әсер қалдырады?









Дескриптор:

-Шығармадағы автор идеясын ескереді;

-Автор бейнесін сипаттайды.








Дескриптор:

-Әңгіме кейіпкерлерінің адамгершілік қасиеттерін табады;

-Әңгіме кейіпкерлерінің адамгершілік қасиеттеріне баға береді.


ҚБ

















ҚБ

6-сыныптың «Қазақ әдебиеті» оқулығы


Дәптер


Слайд


Үлестірмелер



Сабақтың соңы




Үйге тапсырма


Бүгінгі тақырып бойынша қандай ой түйдім?


Үй тапсырмасы. Кейіпкерлерге мінездеме жазу.










1...Аянды ортаға алып, енді жайғасып отыра бергенімізде, есік ашылып, сыртқа Бапайдың кемпірі шықты да:

  • Үйбай, бетім-ай, бұ дүбірлеген не десем, мыналар екен ғой. Аулақ жүріңдер әрі, өй, өңшең топырлаған немелер! Онысы несі-ай, тап терезенің түбіне кеп үймелегендері! –деп қуып жіберді....



2. .... – Тырнағың қайсы-ей, мысық?-деп Қосымды аяғынан шалып қалды. Қосым жалп етіп, ұшып түсті де, терісі сыдырылған тізесін ұстаған күйі, көзі жасаурап қайта тұрды. Біраз жүргеннен кейін Есікбай оның басынан түйе тоқай ала бастады. Жылап жіберген Қосым тырнамақ боп ызақорлана ұмтылған, Есікбай оны ұзын қолымен тұмсықтата салып жіберді. Қосымның мұрнынан қан дірдектеп, бақырып үйіне кетті.

  1. Аян екеуміз бір партаға отырғанбыз. Бірінші күннен-ақ ол зеректігімен көзге түсті. Мұғалімнің тақтаға жазған әріптерін айна-қатесіз қағазға түсіріп, тез жаттап алып жүрді. Тіпті, келе-келе күніне бір-екі әріптен ғана өткенімізге көңілі толмай: -Барлық әріптерді тезірек неге үйретпейді екен? Шіркін, ағама хат жазар едім, - деп күңкілдейтін.



4... Қазір сол Тұржан жүгіріп жеткен бойда, қораның артында төрт бүктеліп шырқырап жатқан Аянды дәу табан керзі етігімен теуіп кеп жіберді. Аян қалпақша қалқып барып, анадай жерге түскен. Тұржан енді қолындағы қамшымен тулақты сабағандай көміп-көміп алды да, тағы да тепті-ай келіп. Бас демей, көз демей былшылдатып тебе берді. Әуелде құлындаған даусы шығып, шырқырап «ағатайлап» шыңғырған Аянның біраздан кейін үні өшті. Керзі етіктің астында жансыз заттай илектеніп жата берді. ...

1-үзінді

Бапайдың кемпірі






2-үзінді

Есікбай мен

Қосым





3-үзінді

Аян





4-үзінді

Бригадир Тұржан







1-үзінді

Бапайдың кемпірі


2-үзінді

Есікбай мен

Қосым


3-үзінді

Аян


4-үзінді

Бригадир Тұржан





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.01.2025
317
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі