"Кенесары – Наурызбай" поэмасының кейіпкерлер бейнесі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

"Кенесары – Наурызбай" поэмасының кейіпкерлер бейнесі

Материал туралы қысқаша түсінік
"Кенесары – Наурызбай" поэмасының кейіпкерлер бейнесі
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бекітемін__________ Қысқа мерзімді жоспар Қазақ әдебиеті 4-сабақ

Бөлім:

«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі

Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты :


Күні:


Сынып: 9

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

4."Кенесары – Наурызбай" поэмасының кейіпкерлер бейнесі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары:

9.3.2.1 шығармадағы ұрпақтар сабақтастығы көрінісін заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға беру;

Сабақтың мақсаты

шығармадағы ұрпақтар сабақтастығы көрінісін заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға береді.

Құндылықтарға баулу

Жауапкершілікке, адалдық пен Отанын сүюге тәрбиелеу

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//

уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басталуы

10 минут



































Сабақтың ортасы

25 минут










































































Ұйымдастыру кезеңі. Оқу мақсатымен, бағалау критерийімен танысады.

Жұпқа бөлу

Мұғалім сынып оқушыларын «Балмұздақ таяқшалары» әдісі арқылы жұптастырады.


Әр жұп берілген қосымша мәліметпен танысады.

Қосымша мәлімет

Бұл дастанды Кенесары Қасымов бастаған ұлт-азаттық кетерілісіне бастан-аяқ қатысып, барлық оқиғаларды өзі көрген Нысанбай жырау Жаманқұлұлы шығарған. Нысанбай көлемді, тарихи-реалистік сипаттағы жырда Кенесары мен Наурызбайдың бейнесін батырлық эпос үлгісімен жырлап, ұлт-азаттық көтерілісінің соңғы кезін терең танып, үлкен ақындық шеберлікпен суреттеген. Ұлттық батырлар Кенесары мен Наурызбайдың психологиялық жағынан ең бір айқын айшықталған бейнесі жасалынған. Бұл жырды тарихшы ғалымдар да, жазушылар да өздерінің зерттеу жұмыстарында, шығармашылық қызметтерінде дерек көзі ретінде пайдаланған. Ұлт-азаттық көтерілісінің ішінде жүріп, оның жалынды жыршысына айналған Нысанбайдың аузынан тараған жыр тарихи жәдігер ретінде де, көркемдік ескерткіш ретінде де ете құнды дүние.

Жыр Кенесары-Наурызбай көтерілісінің шырқау биікке жетіп, әлсіреген кезін, көтеріліс басшысы хан Кененің мұздай каруланған патша әскерінің екпініне тойтарыс беруге шамасы жетпей, атамекенінен еріксіз кетіп, торға түскен жаралы жолбарыс күйін кешкен күйзелісін бейнелейді. Нысанбай жыраудың халық атынан қос батырын жоқтаған мұң-шерге толы зарлы жоқтау жырында көтерілістің, өзекті арнасын үлкен ауқымда қамтып, Кенесары, Наурызбай ерліктерін бұрынғы батырлар жыры дәстүрінде бейнелейді, эпикалық оқиғаға лирикалық сипат беріп, заман шындығын тебірене жырлайды.

Қазақтардың жеңілген себебі - Кенесары қолында алауыздық туады, барымтаны олжалауға таласады. Ақын мұны да жасырмай жырлаған. Бұл Нысанбайдың өзге акындардан ерекшелігін, сыншыл жыршы екенін көрсетеді. Жыр керкемдік қуатымен ғана емес, тарихи деректі сипатымен де кұнды.

Жұптық жұмыс. Тапсырма:

Алған ақпаратыңыздың ішінен 2 сөйлемді белгілеңіз, ойыңызды дәлелдеңіз.

Келісемін – V

Толықтырамын – +


1-тапсырма Топтық жұмыс.

«Кенесары-Наурызбай» жыры мен батырлар жырындағы ұрпақтар сабақтастығын салыстырыңыз. Жырдың жаңашылдығын анықтаңыз, бағалаңыз.

«Кенесары-Наурызбай» жыры

Батырлар жыры (Нақты бір жырды алуға да болады)

Авторы




Тақырыбы




Идеясы




Басты кейіпкерлері, батырлар




Батырлар мұраты, ұрпақтар сабақтастығы



Өзіндік ерекшеліктері мен айырмашылығы




«Кенесары-Наурызбай» жырының жаңашылдығы неде? Бағалаңыз.





2-тапсырма

Т. «Әдеби үйірме» әдісі

1- қадам: Оқушылар Нысанбай жыраудың «Кенесары-Наурызбай» жыры бойынша аудиоматериалды тыңдайды.

2- қадам: Оқушылар 6 топқа бөлініп отырып, 6 қызметпен танысады. Топта отырған оқушылар қалауы, қабілетіне қарай қызметтерді бөліп алады.

Зерттеуші өлеңдегі бас кейіпкер ақынның көңіл күйін, өлең жазуда көздеген мақсатын зерттейді.


Баяндап беруші жырдың идеясын, шығармадағы материалдық және рухани құндылықтары туралы қосымша мәлімет дайындайды.


Сұрақ құрастырушы жыр бойынша сұрақ құрастырады. Сұрақтар төменгі және жоғары деңгейлі болуы қажет.



Сілтемелер табушы жырдың тақырыбына сәйкес афоризмдер мен мәтелдер табады.



Бейнелеуші - жыр мазмұнына сай немесе көтерілген мәселеге қатысты сурет салады.

автор көтерген мәселелерді бүгінгі өмірмен байланыстырады.


Жи тапсырмасы

Gemini платформасы бойынша поэмасының кейіпкерлер бейнесі бойынша тест құрату.



Сынып оқушылары «Балмұздақ таяқшалары» әдісі арқылы жұптасады.


Жұптық жұмыс









1-тапсырма Топтық жұмыс.

«Кенесары-Наурызбай» жыры мен батырлар жырындағы ұрпақтар сабақтастығын салыстырыңыз. Жырдың жаңашылдығын анықтаңыз, бағалаңыз.





1- қадам: Оқушылар Нысанбай жыраудың «Кенесары-Наурызбай» жыры бойынша аудиоматериалды тыңдайды.

2- қадам: Оқушылар топқа бөлініп отырып, қызметпен танысады. Топта отырған оқушылар қалауы, қабілетіне қарай қызметтерді бөліп алады.













































Дескриптор

Тақырыбы мен идеясын табады-2б

Өзіндік ерекшеліктері мен айырмашылығын табады-1б


«Кенесары-Наурызбай» жыры мен батырлар жырындағы ұрпақтар сабақтастығын салыстырыңыз-1б

Жырдың жаңашылдығын анықтаңыз, бағалаңыз-1б







Дескриптор

-Шығармадағы ұрпақтар сабақтастығын анықтайды-1б

-Шығармадағы ұрпақтар сабақтастығы көрінісін заманауи тұрғыда салыстырады-2б

-Шығармадағы ұрпақтар сабақтастығы көрінісінің жаңашылдығына баға береді.-2б



http://kerey.kz/?p=5889


Сабақтың соңы

5 минут

Үйге тапсырма:"Кенесары – Наурызбай" поэмасының кейіпкерлер бейнесі






https://docs.google.com/document/d/1AELPcyGuYb_IufHLt_T-UhkGCqKeD2q4/edit?usp=sharing&ouid=111048425725858245712&rtpof=true&sd=true













Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
10.11.2025
83
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі