Көңілді математикалық сайысМақсаты:1.Математикалық білімдерін тиянақтау. 2.Геометриялық фигураларды оқып зерттеу, өзімізді қоршаған ортадағы денелердің қасиеттерін терең түсінуге және қолдана білуге мүмкіндік беру. 3.Рухани Жаңғыру бағдарламасында көрсетілгендей болашаққа бағдар ұлттық бірегейлікті сақтауы тиіс.Ұлттық салт-дәстүрлеріміз,тіліміз бен музыкамыз,әдебиетіміз,жоралғыларымыз бір сөзбен айтқанда ұлттық, рухымыз бойымызда мәңгі қалуы тиістігін сезіну. Пәнаралық байланыс: Геометрия, этнопедагогика, музыка.сызу,қазақ әдебиеті,тарих Көрнекілігі:Интерактивті тақта, геометриялық фигуралар,түрлі түсті суреттер Қатысушылар үш топқа бөліп,топ басшысын белгілейміз.Сайыс ауылға саяхат жасаудан басталады.1”Стереометрия”ауылы.Үш топқа сый табақ(тапсырма) тартады Шарты: Интерактивті тақтада тапсырма ”Көпжақтар”және «Айналу денелері» тақырыбына берілді..Есеп шартына сәйкес стереометриялық денені екінші денеге іштей не сырттай сызып, белгісіз элементті қызылмен,белгілі элементтерін көкпен бояп көрсетіп,белгісіз элементтерді және көлем ,бет аудандарын есептейді. Есептің дұрыс жауабы жазылғанда жасалынған ет табақтары қойдың жіліктерімен келеді. Әр топ өз сыйтабағының аты оны қандай қонаққа тартылатынын айтады.Тапсырма:1.а)Цилиндрге призма іштей сызылған.Призма биіктігі 15см,цилиндр табанының радиусы 8см,|О1С|арақашықтығын тап ә)Призма цилиндрге сырттай сызылған.Цилиндр табанының радиусы 4см,призма биіктігі 12см,призма жағының ауданын табу керек. б)S конусқа іштей SABС үшбұрышты пирамидасы сызылған,пирамида биіктігі 12см,конустың табаны радиусы 5см,конустың көлемін табу керек. в) Sконусқа сырттай төбесі SABCD төртбұрышты пирамидасы сызылған.Конус табанының радиусы 3дм,биіктігі 4дм,конус жасаушысының ұзындығын табу керек. г)РАВС пирамидасы шарға іштей сызылған,шар радиусы 4дм пирамида қимасындағы ОА=8дм,АР пирамида бүйір қырын тап д) РАВСD пирамидасы шарға сырттай сызылған, пирамида биіктігі 15см,пирамиданың бүйір жағының биіктігі 25см болса,пирамида табан қабырғасын,шар радиусын,шар көлемін табыңдар.2.”Зерде” ауылы әр топқа берілген есеп тапсырмаларының жауабына сәйкес ұяшықтарда жазылған ұлттық тағам аттарын атауы қажет. a)”Ұлттық сүттен дайындалатын тағамдар”(балқаймақ,шұбат,кымыз,ірімішік,құрт,сүзбе,каймақ,май,баламық,айран,сүткөже,шалап т,.б.)ә)”Ұлттық еттен дайындалатын тағамдар”(басқарын,бешбармақ,бүрметөс,бұжы,шұжық,қазы-қарта,жал-жая,ұлпершек,шыж-мыж,жау жүрек сірней,т.б.)б)”Ұлттық бидай,дән дақылдардан дайындалатын тағамдар” (бауырсақ,чак-чак,шелпек нан,ботқа,тары,талкан,жент,құлақнан,бөрік,таба нан,собалақ т.б.)3.Ауыл “Алғыр,зерек ”, Шарты: Сан есімдері бар аяқталмаған мақал-мәтелдерді аяқтау,4.Ауыл“Қасиетті сандар” әр топ 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,... сандары кездесетін қасиетті сөздер, ырымдар жазып жарысады.5.Ауыл «Қазақтың ұлттық ойындары» 1.«Арқан тартыс» 2 топқа арқан ұстап кезектесіп математикалық терминдерді кезекпен айтады, қай команда кезегінде айта алмағанша дейін ойналады, (стереометрия, планометрия, арифметика терминдері)6. «Сиқырлы әуен» ауылыАяқталмаған формулаларды дұрыс аяқтаған кезде халық аспабында әуен ойналады.Бұл әуен қай аспапта, кім орындағаннын, әуеннің авторын айту керек.7. Сайысты қорытындылау.Әділқазылар алқасы сайысты қорытындылай 3 топқа жеңісіне қарай ат мінгізеді.(Экрандағы жылқыны көріп, жылқыға ат қою,жасын айырып,жасына қарай жылқы малының аталуын, ер-тұрман элементтерін атап айту керек.) Қолданылған әдебиеттер:”Геометрия” В.Гусев Ж.қайдасов, “Удивительный мир чисел Б.А.Кордемский А.А.Ахадов”, “Математикадан кластан тыс жұмыстар” Қ.Қаңлыбаев Ш.Бекбаулиева