Материалдар / КТЖ 6 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы

КТЖ 6 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы

Материал туралы қысқаша түсінік
КТЖ 6 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қырқүйек 2024
73
0 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады







күнтізбелік-тақырыптық Жоспар



Сыныбы: 6

Мұғалім:


Пәні: Қазақстан тарихы – аптасына 2 сағат, оқу жылына- 68 сағат

Дүние жүзі тарихы – аптасына 1 сағат, оқу жылына- 34 сағат





Оқулық: Қазақстан тарихы (Орта ғасырлар). Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық / Н.С. Бакина, Н.Т. Жанақова, Қ.Қ. Сүлейменова. – Алматы: «Атамұра», 2018.

Қазақстан тарихы (Орта ғасырлар). Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық / Т. Омарбеков, Г. Хабижанова, Т. Қартаева, М. Ноғайбаева. – Алматы: «Мектеп», 2018.

Дүниежүзi тарихы: Жалпы бiлiм беретiн мектептiң 6-сыныбына арналған оқулық /Р.Т. Айтбай, Ә.Қ. Қасымова, А.О. Ешмұқамбетов. – Алматы: Атамұра, 2018.

Дүниежүзi тарихы: Жалпы бiлiм беретiн мектептiң 6-сыныбына арналған оқулық / Г. Көкебаева, Р. Мырзабекова, Е. Қартабаева. – Алматы: «Мектеп», 2018.








Сабақ реті

Сабақ кестесі

дүйсенбі

сейсенбі

сәрсенбі

бейсенбі

жұма

1

14:45-15:30







2

15:35-16:20







3

16:35-17:20






4

17:35-18:20







5

18:25-19:10






6

19:15-20:00






7

20:05-20:50







І тоқсан - 8 апта ІІ тоқсан – 8 апта

ІІІ тоқсан- 10 апта ІV тоқсан - 8 апта


«Орта білім беру ұйымдарында 2024-2025 оқу жылының басталуын, ұзақтығын және каникул кезеңдерін айқындау туралы» ҚР ОАМ-нің 202__ жылғы __- ________________ № ____ бұйрығымен бекітілген:

  • күзгі – 7 күн (2024 жылғы 28 қазан - 3 қарашаны қоса алғанда)

  • қысқы – 10 күн (2024 жылғы 30 желтоқсаннан бастап 2025 жылғы 8 қаңтарды қоса алғанда)

  • көктемгі - 11 күн (2025 жылғы 21-31 наурызды қоса алғанда)







ТҮСІНІК ХАТ


1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1. Күнтізбелік-тақырыптық жоспар (ары қарай – КТЖ) 5-9 сыныптың Қазақстан тарихы пәніне арналған.

2. Оқу бағдарламасы "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес әзірленген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген).

3. Республиканың жалпы білім беретін мектептеріндегі оқу процесі ҚР Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 8 қарашадағы № 500 бұйрығымен (ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) бекітілген Үлгілік оқу жоспарларына және «Бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім деңгейлерінің жалпы білім беретін пәндері мен таңдау курстары бойынша үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы» ҚР Оқу-ағарту министрінің 16.09.2022ж. №399 бұйрығына сәйкес жүзеге асырылады.

4. КТЖ әзірлеуде «2024-2025 Оқу жылында Қазақстан Республикасының жалпы білім беретін мектептерінде білім беру процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы» (Ы.Алтынсарин атындағы ҰБА, 2023 жылғы 25 сәуірдегі №3 хаттама) әдістемелік нұсқау хаты ескерілді.

5. Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау «Орта білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылау, оларға аралық және қорытынды аттестаттау жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығына сәйкес жүзеге асырылады (ҚР Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 13 сәуірдегі №96 бұйрықпен енгізілген өзгерістер мен толықтырулар)

6. КТЖ «Орта білім беру ұйымдарында 2024-2025 оқу жылының басталуын, ұзақтығын және каникул кезеңдерін айқындау туралы» ҚР ОАМ-нің 202_ жылғы __ -____________ № _____ бұйрығы негізінде оқу тоқсандарына бөлінді.

7. Тоқсандағы бөлімдер және бөлімшелер ішіндегі тақырыптар бойынша сағат сандарын бөлу дербес анықталды.

8. Сабақ кестесіне байланысты тоқсандық сағаттар санында өзгерістер болған жағдайда КТЖ-да «Ескертпе» бөлімінде түсіндірме жазба қалдырылады.

9. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 3 шілдедегі № 194 бұйрығымен бекітілген «Орта білім беру ұйымдарына арналған оқулықтардың, мектепке дейінгі ұйымдарға, орта білім беру ұйымдарына арналған оқу-әдістемелік кешендердің, оның ішінде электрондық нысандағы тізбесіндегі» оқулықтармен оқытылады (ҚР Білім және ғылым министрінің 22.05 2020 ж. № 216 бұйрығы)



Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы

1. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген Негізгі орта білім берудің және Жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына сәйкес 5-11-сыныптарда «Қазақстан тарихы» міндетті оқу пәні ретінде оқытылады (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен).

2. Оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі «Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 8.11.2012 ж. № 500 бұйрығы, ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен бекітілген үлгілік оқу жоспарына тәуелді.

3. «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша оқу процесін ұйымдастыруда Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығы 61-қосымшасымен бекітілген Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы қолданылады.

5-9 сыныптарда «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің жоғары шекті көлемі – аптасына 2- сағат, оқу жылына 68 -сағатты құрайды.

4. «Қазақстан тарихы» оқу пәнінің мазмұны әлем тарихындағы Қазақстанның алатын орны мен рөлін, оның жалпыәлемдік өркениеттің дамуына қосқан үлесін түсінуге мүмкіндік береді. «Қазақстан тарихы» пәні бойынша 5-9-сыныптарға арналған оқу бағдарламасының білім мазмұны хронологиялық реттілікпен берілген (көне дәуірден бүгінгі күнге дейін) және әлеуметтік қатынастардың дамуы, мәдениеттің дамуы, мемлекеттің дамуы, экономикалық даму бөлімдерін қамтиды.

6-сыныпта «Қазақстан тарихы» пәнінің оқулықтары (ортағасырлар кезеңі: V - XVII ғасырлар) қолданылады.

5. Негізгі орта білім беру деңгейінің 5,6,7-сыныптарында «Қазақстан тарихы» пәні мазмұнына «Өлкетану» материалдары кіріктіріліп оқытылады. Өлкетану материалдары 5, 6, 7-сыныптарда, яғни әр сыныпта 4 сағаттан 12 сағат көлемінде оқытылады. Өлкетану материалдары оқу бағдарламасының базалық білім мазмұны мен ұзақ мерзімді жоспарға енгізілді.

6. Үлгілік оқу бағдарламаларына (негізгі оқу жүктемесі бойынша) сәйкес 5-9-сыныптарда оқытылатын «Қазақстан тарихы» оқу пәнінен өткізілетін бөлім бойынша жиынтық бағалау саны:

6 сынып – бөлім бойынша Жиынтық бағалау саны:

1-тоқсан

2-тоқсан

3-тоқсан

4-тоқсан

1

1

3

2





р/с

Бөлім/ Тақырыптар

Сабақ тақырыбы

Оқу мақсаттары


Cағ.

саны

Мерзім дер

Ескертпе

1- тоқсан (16 сағат)

1

VI - IX ғасыр лардағы Қазақстан


Кіріспе сабақ.

Зерттеу сұрағы: Орта ғасырлардағы Қазақстан тарихы нені оқытады?

Орта ғасырлардағы Қазақстан тарихына жалпы шолу

1



2

Қазақстан аумағындағы ерте ортағасырлық мемлекеттер.


Зерттеу сұрағы: VI-IX ғасырларда билік құрған қай қағандардың есімдері тарихта сақталды?

6.3.1.1 оқиғалардың өзара байланысын табу арқылы Түрік қағанаты құрылуының тарихи маңызын анықтау;

1



3

6.3.1.2 VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;

1



4

6.3.2.2 ерте түрік қағанаттарының сыртқы саясатының негізгі бағыттарын анықтау;

1



5

6.2.1.3 тарихи оқиғалар мен процестердің сабақтастығын сипаттау үшін «Ұлы Дала» ұғымын қолдану

1



6

Көне түркі жазуы.

Зерттеу сұрағы: Білге қаған мен Күлтегіннің мемлекетті нығайтудағы саясаты бізге қандай деректерден белгілі?

6.3.1.2 VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;

1



7

6.2.3.1 көне түркі жазуының маңызын түсіндіру

1



8

Атлах шайқасы.

Зерттеу сұрағы: Неліктен Атлах шайқасын «халықтар шайқасы» деп атайды?

6.3.2.3 Атлах шайқасының тарихи маңызын талдау;

1



9

6.2.2.3 көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін сипаттау

1



10

Оғыз мемлекеті.

Зерттеу сұрағы: Қазақстанның орта ғасырлар тарихында Оғыз мемлекетінің алатын орны қандай?

6.3.1.2 VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау

1



11

Қимақ қағанаты.

Зерттеу сұрағы: Қимақтарда қалалық мәдениетінің дамуын қандай деректер дәлелдейді?

6.4.2.1 Ұлы Жібек жолының қала мәдениетінің дамуына әсерін анықтау;

6.4.1.1 көшпелілер мен отырықшылар арасындағы өзара экономикалық байланыстарды анықтау

1



12

Түріктер туралы тарихи деректер.

Зерттеу сұрағы: Қытай және араб деректері түркілер туралы қандай ақпарат береді?

6.2.2.3 көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;

1



6.4.1.2 көшпелілердің шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін анықтау;


13

6.2.1.1 түркілердің дүниетанымдық ерекшеліктерін түсіндіру

1



11

Түркі әлемі қалыптасуының басталуы

Зерттеу сұрағы: Түрік тілдес халықтардың миграциясы Еуразия тарихына қаншалықты әсерін тигізді?


БЖБ №1

6.3.2.1 тарихи оқиғалардың өзара байланысын табу арқылы түркі тілдес тайпалардың миграциясын түсіндіру;

6.1.1.1 түркі тілдес тайпаларды атап, картадан олардың аумақтық орналасуын көрсету

1






20 мин



15

Тоқсандық жиынтық бағалау-1 тоқсан

1- тоқсан бойынша оқу мақсаттары

1



16

Өлкетану

Топонимдер – өткен заманның куәгерлері (жер-су атауларының тарихы).

6.2.2.6 жергілікті жер, қала, өзен, көл, тау атауларының шығу тарихын түсіндіру

1



2- тоқсан (16 сағат)

17

X ғасыр - XІІІ ғасырдың басындағы Қазақстан


X ғасыр - XIII ғасырдың басындағы Қазақстан аумағындағы саяси процестер.


Зерттеу сұрағы: X ғасыр - XIII ғасырдың басында саяси карта қаншалықты өзгерді?

6.3.1.3 X ғасыр - XIII ғасырдың басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;

6.3.1.7 ортағасырлық мемлекеттердің ыдырауының негізгі және жанама себептерін анықтау

1



18

Қарахан мемлекеті.


Зерттеу сұрағы: Неліктен Қарахан мемлекеті ислам дінін мемлекеттік дін деп жариялады?




6.3.1.3 X ғасыр - XIII ғасырдың басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;

1



19

6.2.1.2 ислам дінінің қоғамдық өмірге ықпалын анықтау;

6.3.1.4 тарихи ұғымдарды қолданып, Қарахан мемлекетіндегі жер иелену ерекшеліктерін түсіндіру

1



20

Наймандар, керейіттер және жалайырлар.

Зерттеу сұрағы: Наймандар, керейіттер мен жалайырлардың ортағасырларлық саяси сахнадағы рөлі қандай болды?

6.3.1.3 X ғасыр - XIII ғасырдың басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау

1



21

Қыпшақ хандығы.

Зерттеу сұрағы: Не себепті Еуразия даласы «Дешті Қыпшақ» деп аталды?

6.3.1.3 X ғасыр - XIII ғасырдың басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;

1



22

6.3.2.4 қыпшақтардың Еуразия тарихындағы орнын анықтау;

6.2.2.3 көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;

1




6.2.1.3 тарихи оқиғалар мен процестердің сабақтастығын сипаттауда «Ұлы Дала» ұғымын қолдану




23

Халықаралық байланыстардың дамуындағы Ұлы Жібек жолының рөлі.

Зерттеу сұрағы: Ұлы Жібек жолы халықаралық байланыстардың дамуына ықпал етті ме?

6.4.2.2 Ұлы Жібек жолының халықаралық қатынастардың дамуындағы орнын анықтау

1



24

Ортағасырлық Қазақстанның экономикалық және мәдени дамуына Ұлы Жібек жолының ықпалы.

Зерттеу сұрағы: Ұлы Жібек жолы ортағасырлық Қазақстанның экономикалық және мәдени дамуына қалай әсер етті?

6.4.2.1 Ұлы Жібек жолының қала мәдениетінің дамуына әсерін анықтау;

1



25

6.4.1.1 көшпелілер мен отырықшылар арасындағы өзара экономикалық байланыстарын анықтау;

6.2.2.2 ортағасырлық сәулет өнері ескерткіштерінің ерекшеліктерін түсіндіру

1



26

Түріктердің материалдық және рухани мәдениеті.


Зерттеу сұрағы: Әлем өркениетінің дамуына түрік мәдениеті қандай үлес қосты?





БЖБ №2

6.2.2.5 көшпелілердің қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау;

6.2.2.2 ортағасырлық сәулет өнері ескерткіштерінің ерекшеліктерін түсіндіру;

1





27

6.2.3.2 Әл-Фарабидің және басқа да ғалымдардың ортағасырлық ғылымның дамуына қосқан үлесін анықтау;

1



28-29

6.2.2.4 түркі кезеңіндегі қоғамды бейнелеуде М. Қашғари, Ж. Баласағұн және А. Яссауи еңбектерінің тарихи құндылығын түсіндіру;

6.2.3.3 «Кодекс Куманикус» сөздігінің халықаралық байланыстардағы рөлін анықтау

2


20 мин



30

Тоқсандық жиынтық бағалау-2 тоқсан

2- тоқсан бойынша оқу мақсаттары

1



31

Өлкетану

Мәдени-тарихи дәстүрді сақтаушылар: өлкенің ұлттық қолөнері

6.2.2.7 өлкенің дәстүрлі көркем мәдениетін жандандыруға үлесін қосқан шеберлерді айқындау

1



32

Қайталау




1



3- тоқсан (20 сағат)

33

XIII - XV ғасырдың

бірінші

жартысындағы Қазақстан


Моңғол империясының құрылуы.

Зерттеу сұрағы: Моңғолдар мемлекеттілік деңгейге қалай жетті?

6.2.2.3 көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;

6.3.1.6 картаны қолдану арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси процестерді түсіндіру

1



34

Қазақстандағы моңғол шапқыншылығы.

Зерттеу сұрағы: Неліктен Шыңғыс хан әскерлері Отырарды алты ай бойы ала алмады?

6.3.1.6 картаны қолданып XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси процестерді түсіндіру;

6.3.1.5 Отырарды қорғаудағы қала халқының ерлігін сипаттау

1



35

Моңғол шапқыншылықтарының салдары.

Зерттеу сұрағы: Орталық Азияға ең үлкен өзгерісті әкелген кімдер: қыпшақтар ма, әлде моңғолдар ма?

6.1.1.2 XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау;

6.3.1.8 Қазақстан аумағындағы мемлекеттердің басқару жүйесінің ерекшеліктерін анықтау


1



36-37

Қазақстан аумағында ұлыстардың құрылуы.

Зерттеу сұрағы: Моңғол ұлыстарының құрылуы нәтижесінде саяси картада қандай өзгерістер болды?

6.3.1.6 картаны қолдану арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси процестерді түсіндіру;

6.1.1.2 XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау;

6.3.1.7 ортағасырлық мемлекеттердің ыдырауының негізгі және жанама себептерін анықтау

2



38-39

Ақ Орда.


Зерттеу сұрағы: Қазақ мемлекеттілігінің қалыптасуындағы Ақ Орданың рөлі қандай болды?

6.3.1.6 картаны қолданып XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру;

6.1.1.2 XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау;

6.3.2.5 тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII XV ғасырларда құрылған мемлекеттердің сыртқы саясатын түсіндіру

2



40-41

Моғолстан. Әбілқайыр хандығы.


Зерттеу сұрағы: Моғолстан мен Әбілқайыр мемлекеттеріндегі оқиғалар қандай саяси өзгерістерге әкелді?

6.3.1.6 картаны қолданып XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру;

6.1.1.2 XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау;

6.3.2.5 тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII - XV ғасырларда құрылған мемлекеттердің сыртқы саясатын түсіндіру


2



42-43

XIII - XV ғасырлардағы Қазақстанның мәдениеті.

Зерттеу сұрағы:

XIII - XV ғасырлардағы өнер мен әдебиет ортағасырлық қоғамды қалай бейнелейді?

6.2.2.1 күй, аңыз, шежіре, эпостық жырлардың тарихи дереккөзі ретіндегі маңыздылығын айқындау

2



44-45

Ортағасырлық саяхатшылардың Қазақстан туралы мәліметтері.

Зерттеу сұрағы: Ортағасырлық саяхатшылар Қазақстанды қалай сипаттады? БЖБ №3

6.4.1.2 көшпелілердің шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін анықтау;

6.2.2.5 көшпелілердің қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау

2




20 мин



46-47

Қазақ халқының қалыптасуы

Қазақ халқының қалыптасу процесінің аяқталуы.

Зерттеу сұрағы: Ұлы Дала мұрагері – қазақ халқы қалай қалыптасты?


БЖБ №4

6.1.1.3 ежелгі және ортағасырлар тарихының оқиғалары арасында байланыс орнату арқылы қазақ халқы қалыптасуының негізгі кезеңдерді анықтау;

6.1.1.4 «қазақ» этнонимінің мағынасын түсіндіру

2




20 мин



48-50

Біртұтас қазақ мемлекетінің құрылуы


Қазақ хандығының құрылуы.


Зерттеу сұрағы: Неліктен Қазақ хандығы Орталық Азиядағы алғашқы ұлттық мемлекет деп саналады?



БЖБ №5

6.3.1.9 Қазақ хандығы құрылуының тарихи маңызын анықтау;

6.2.3.4 М.Х.Дулатидің «Тарихи-Рашиди» еңбегінің маңыздылығын түсіндіру;

6.3.1.10 қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;

6.2.1.3 тарихи оқиғалар мен процестердің сабақтастығын сипаттауда «Ұлы Дала» ұғымын қолдану

3







20 мин



51

Тоқсандық жиынтық бағалау-3 тоқсан

3- тоқсан бойынша оқу мақсаттары

1



52

Өлкетану

Бір ел – бір тағдыр

(менің өлкемнің халықтары)

6.1.2.2 өлкедегі әр түрлі ұлттардың

тарихын, салт-дәстүрін сипаттау

1



4- тоқсан (16 сағат)

53-54

Қазақ хандығының XVI - XVII ғасырлардағы дамуы


Қасым хан тұсындағы Қазақ хандығының күшеюі.

Зерттеу сұрағы: Не себепті Қадырғали Жалайыр: «Жәнібек ханның ұлдарының арасында аса белгілі болғаны Қасым хан еді...» деп жазды?

6.3.1.10 қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;

6.3.2.6 қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау

2



55

Хақназар хан кезіндегі Қазақ хандығының сыртқы саясаты.

Зерттеу сұрағы: Неліктен Хақназар хан билеген кезеңді Қазақ хандығы «қайта жаңғыруы» деп атайды?

6.3.1.10 қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;

6.3.2.6 қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау

1



56

Тәуекел хан тұсындағы Қазақ хандығының оңтүстік шекараларының нығаюы.

Зерттеу сұрағы: Тәуекел хан қазақ жерлерін біріктіру мақсатында қандай саясат ұстанды?

6.3.1.10 қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;

6.3.2.6 қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау

1



57

Есім хан билігі кезіндегі Қазақ хандығы бірлігінің нығаюы.

Зерттеу сұрағы: Есім хан Қазақ хандығының біртұтастығын қалай сақтап қалды?

6.3.1.10 қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;

6.3.2.6 қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау

1



58

Жәңгір хан тұсындағы қазақ-жоңғар қарсылығы.

Зерттеу сұрағы: Орбұлақ шайқасының әлемдік әскери өнер тарихындағы алатын орны қандай?

6.2.2.3 көшпелілердің әскери өнері жетістіктерін сипаттау;

6.3.2.7 Орбұлақ шайқасындағы қазақ жасағының әскери өнердегі шеберлігі мен ерлігін бағалау

1



59-60

Тәуке хан тұсындағы қазақтардың қоғамдық-құқықтық жүйесі.

Зерттеу сұрағы: Неліктен А. Левшин Тәуке ханды «Дала Ликургі» деп атады?

6.3.1.10 қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;

6.3.2.6 қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау

2



61

Қазақ хандығының әлеуметтік құрылымы.

Зерттеу сұрағы: Әлеуметтік топтар қазақ қоғамында қандай рөл атқарды? БЖБ №6

6.1.2.1 Қазақ хандығындағы әлеуметтік топтардың орнын анықтау;

6.3.1.1 қоғамдық-саяси өмірдегі сұлтан, би, батыр, жыраулардың қызметтерін сипаттау

1



20 мин



62

XVI - XVII ғасырлардағы экономика мен мәдениет


XVI-XVII ғасырлардағы қазақтардың рухани мәдениеті.

Зерттеу сұрағы: XVI - XVII ғасырлардағы қазақтардың рухани мәдениетінде халық өмірі қалай көрініс табады?

6.2.2.1 күй, аңыз, шежіре, эпостық жырлардың тарихи дереккөзі ретіндегі

маңыздылығын айқындау

1



63

XVI - XVII ғасырлардағы қазақтардың материалдық мәдениеті.

Зерттеу сұрағы: Неліктен киіз үй көшпелілердің материалдық мәдениетінің ең жоғарғы үлгісі деп саналады?

6.2.2.5 көшпелілердің қолданбалы өнердегі жетістіктерін сипаттау

1



64-65

Қазақтардың дәстүрлі шаруашылығы.

Зерттеу сұрағы: Көшпелілердің дәстүрлі шаруашылығының ерекшелігі неде?

БЖБ №7

6.4.1.2 көшпелілердің шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін анықтау

2




20 мин



66

Тоқсандық жиынтық бағалау - 4 тоқсан

4- тоқсан бойынша оқу мақсаттары

1




67

Өлкетану

Туған өлке тарихының қазіргі кездегі куәгерлері

6.3.1.12 туған өлке тарихының қазіргі кездегі куәгерлерінің ерлік істері мен еңбегін сипаттау

1



68

Қайталау



1



















Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы


1. Оқу бағдарламасы "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес әзірленген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген).

2. Оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі «Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 8.11.2012 ж. № 500 бұйрығы, ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен бекітілген үлгілік оқу жоспарына тәуелді.

3. «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша оқу процесін ұйымдастыруда Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығы 62-қосымшамен бекітілген Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы қолданылады.

5-9 сыныптарда «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің жоғары шекті көлемі – аптасына 1 сағат, оқу жылына 34 сағатты құрайды.

4. Негізгі орта білім беру деңгейінде тарихты оқыту:

- әлем халықтарының материалдық және рухани мұрасын зерделеуге;

- білім алушылардың бойында азаматтық-құқықтық сананың қалыптастыра отырып, патриотизмге тәрбиелеу;

- білім алушылардың бойына ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтарды қалыптастыруға бағытталған.

4. «Дүниежүзі тарихы» пәні бойынша 5-9-сыныптарға арналған оқу бағдарламасының білім мазмұны хронологиялық реттілікпен берілген (көне дәуірден бүгінгі күнге дейін) және әлеуметтік қатынастардың дамуы, мәдениеттің дамуы, мемлекеттің дамуы, экономикалық даму бөлімдерін қамтиды. 6-сыныпта «Дүниежүзі тарихы» пәнінің оқулықтары (ортағасырлар кезеңі: V - XVII ғасырлар) қолданылады.

5. Үлгілік оқу бағдарламаларына (негізгі оқу жүктемесі бойынша) сәйкес 5-11-сыныптарда оқытылатын «Дүниежүзі тарихы» оқу пәнінен өткізілетін бөлім бойынша жиынтық бағалау саны:

6 сынып – бөлім бойынша Жиынтық бағалау саны:

1-тоқсан

2-тоқсан

3-тоқсан

4-тоқсан

2

2

2

2


  • 5-9 сыныптарда (ҚР Оқу-ағарту министрі 2023 жылғы 13 сәуір №96 бұйрығы; ҚР БҒМ 2008 жылғы 18 наурыз №125 бұйрық 1-қосымша) «Дүниежүзі тарихы» пәнінің апталық жүктемесі 1 сағатты құрайды. 11. Аптасына 1 сағат оқу жүктемесі кезінде БЖБ қажет болған жағдайда бөлімдерді біріктіре отырып тоқсанына екі реттен артық жүргізілмейді, қорытынды баға жартыжылдыққа қойылады

р/с

Бөлім/ Тақырыптар

Сабақ тақырыбы

Оқу мақсаттары


Cағ.

саны

Мерзім дер

Ескертпе

1- тоқсан (8 сағат)

1

Рим империясының құлауы

Кіріспе.

Неліктен Батыс Рим империясы құлады?


6.3.1.1 «ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар» хронологиялық шегін білу және уақыт сызығында белгілеу;

6.3.2.1 Рим империясының ыдырау себептерін анықтау және жіктеу

1



2

Рим империясы Шығыста неліктен сақталды?

6.3.2.3 Византияның ішкі саясатын сипаттап, оның ұзақ өмір сүруінің себептерін анықтау және жіктеу

1



3

Неліктен Византия 568 жылы түрік қағаны Истемиге елші жіберді?

6.3.2.4 Византияның дипломатиялық саясатын оның көршілес елдермен қарым-қатынасының мысалында қарастырып, сипаттау

1





20 мин



Княгиня Ольганың Константинопольге сапары Киев Русін қалай өзгертті?

БЖБ №1

6.3.2.4 Византияның дипломатиялық саясатын оның көршілес елдермен қарым-қатынасының мысалында қарастырып, сипаттау

4

Феодализм


Феодалдық экономика ерекшеліктері неде?





6.4.2.1 экономикалық қатынастардың формаларын түсіндіру арқылы феодалдық шаруашылықтың ерекшеліктерін сипаттау;

6.4.1.1 қолөнер мен сауданың рөлін анықтай отырып, ортағасырлық қалалардың даму ерекшеліктерін сипаттау;

1



5

Феодалдық қоғам қалай ұйымдасқан?

6.1.1.1 феодалдық қоғамның әлеуметтік құрылымын сипаттау

6.1.2.1 үстемдік етушілер мен бағыныштылардың (феодалдар мен шаруалардың) өзара қатынасын сипаттау

1



6

Ортағасырлық қоғамды қаланың сәулеті мен өнері қалай бейнелейді?


6.4.1.1 қолөнер мен сауданың рөлін анықтай отырып, ортағасырлық қалалардың даму ерекшеліктерін сипаттау;

6.2.2.2 өнердің (сәулет, сурет өнері) дамуына қоғамдағы өзгерістердің ықпалын анықтау

1



7

Ислам тарихы

Исламның тарихында 610 - 1258 жылдар аралығында қандай басты оқиғалар орын алды?


6.3.2.5 ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі халықаралық қатынастардың сипатын түсіндіру

1



8

Неліктен VIII-XII ғасырды ислам мәдениетінің "алтын ғасыры" деп атайды?




БЖБ №2

6.2.2.1 тарихи оқиғалардың өзара байланысын орнату арқылы діндерің әлемдік мәдениетке ықпалын анықтау;

6.2.2.4 Шығыстың ортағасырлық мәдениетінің ерекшеліктерін сипаттау;

6.2.3.1 Шығыс ойшылдары жетістіктерінің маңызын бағалау

1





20 мин



2- тоқсан (8 сағат)

9

Крест жорықтары

Неліктен крест жорықтары ұйымдастырылды?

6.3.2.6 картада оқиғаларды даму динамикасында белгілей отырып, 1-4 жорықтар мысалында крест жорықтарының себеп-салдарын анықтау

1



10

Крест жорықтары христиандық Еуропа мен мұсылман әлемін қалай өзгертті?


6.3.2.6 картада оқиғаларды даму динамикасында белгілей отырып, 1-4 жорықтар мысалында крест жорықтарының себеп-салдарын анықтау;

6.2.2.1 тарихи оқиғалардың өзара байланысын орнату арқылы діндердің әлемдік мәдениетке ықпалын анықтау

1



11

Моңғолдар


Монғолдар әлемдік империяны қалай құрды?

6.3.2.5 ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі халықаралық қатынастардың ерекшеліктерін анықтау

1



12

Моңғолдардың жорықтары Еуразияның саяси картасын қалай өзгертті?

БЖБ №3

6.3.2.5 ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі халықаралық қатынастардың ерекшеліктерін анықтау

1


20 мин



13

XIV ғасыр- XVI ғасырдың бірінші жартысындағы ортағасырлық еуропалық қоғам


«Қара індет» не себепті жылдам таралды ?

6.2.4.1 адам өміріндегі қоршаған орта туралы білімнің рөлін түсіндіру

1




14

«Қара індет» шаруалар көтерілістері мен феодалдық соғыстардың басты себебі болды ма?


6.3.2.2 У.Тайлер, Г. Каль жетекшілігімен болған антифеодалдық көтерілістердің себептері мен маңызын анықтау;

6.3.1.4 феодалдық соғыстар мен орталықтандырылған мемлекеттердің құрылуы арасында байланыс орнату

1



15


Еуропада орталықтандырылған мемлекеттер қалай құрылды?

6.3.1.4 феодалдық соғыстар мен орталықтандырылған мемлекеттердің құрылуы арасында байланыс орнату

1




16

Неліктен Жанна д̓ Арк француз халқының есінде сақталады?

БЖБ №4

6.3.1.4 феодалдық соғыстар мен орталықтандырылған мемлекеттердің құрылуы арасында байланыс орнату

1

20 мин

3 -тоқсан (10 сағат)

17-18

Абсолютизм: Батыс пен Шығыс


XIV Людовик және Ұлы Петр: кімнің билігі айтарлықтай шексіз болды?


6.3.1.3 феодалдық мемлекеттің даму кезеңдерін сипаттау;

6.3.1.2 Батыс пен Шығыстағы монархия формаларын (сословиелік-өкілдік және шексіз билік) ажырату;

6.3.1.6 «парламент», «Бас штаттар», «сейм», «кортес», «Боярлар Думасы» ұғымдарын түсіндіру

2



19-20

Юнлэ мен Токугава билігі Батыс билеушілерінің билігіндей шексіз болды ма?



6.3.1.2 Батыс пен Шығыстағы монархия формаларын (сословиелік-өкілдік және шексіз билік) ажырату;

6.3.1.5 саяси биліктің ерекшеліктерін анықтау үшін әр түрлі елдердің билеушілерінің қызметін салыстыру

2



21-22

Неліктен І Карл мен ІІ Осман шексіз монарх бола алмады?




БЖБ №5

6.3.1.2 Батыс пен Шығыстағы монархия формаларын (сословиелік-өкілдік және шексіз билік) ажырату;

6.3.1.5 саяси биліктің ерекшеліктерін анықтау үшін әртүрлі елдердің билеушілерінің қызметін салыстыру

2




20 мин



23

Сауда, қолөнер және әлемді игеру

Ұлы Жібек жолы Шығыс пен Батысты қалай байланыстырды?

6.4.1.2 ортағасырлардағы халықаралық сауда мен саяхаттардың рөлін түсіндіру

1



24

Қытайлықтар мен еуропалықтардың теңіз саяхаттарының айырмашылығы неде?

6.4.1.2 ортағасырлардағы халықаралық сауда мен саяхаттардың рөлін түсіндіру;

6.2.4.3 картада XV-XVI ғасырлардағы саяхатшылардың негізгі бағыт-бағдарларын белгілей отырып, Ұлы географиялық ашылулардың адамдардың әлем туралы түсінігіне ықпалын анықтау

1



25-26

Ұлы географиялық ашулар әлемді қалай өзгертті?






БЖБ №6

6.2.4.3 картадан XV-XVI ғасырлардағы саяхатшылардың негізгі бағыт-бағдарларын белгілей отырып, Ұлы географиялық ашылулардың адамдардың әлем туралы түсінігіне ықпалын анықтау;

6.3.2.7 «отаршылдық саясат» ұғымын түсіндіру (Испания және Португалияның жаулап алуының мысалында)

2






20 мин



4 -тоқсан (8 сағат)

27-28

Қайта өрлеу дәуірі


Қайта өрлеу дәуірі өнердің дамуын қалай өзгертті?

6.2.2.3 Антикалық мәдениетпен байланыс орнату арқылы Қайта өрлеу дәуірінің мәдениетін (бейнелеу, мүсін өнері) сипаттау;

6.2.3.2 гуманистік идеялардың орта ғасырлық мәдениеттің дамуына ықпалын анықтау

2



29

Шығыстағы Ренессанс әлемдік мәдениетті қалай байытты?



БЖБ №7

6.2.3.2 гуманистік идеялардың орта ғасырлық мәдениеттің дамуына ықпалын анықтау;

6.2.2.4 Шығыстың ортағасырлық мәдениетінің ерекшеліктерін сипаттау

1



20 мин



30-31

Реформация


Мартин Лютердің наразылығы Еуропаны қалай өзгертті?

6.2.1.1 адамның дүниетанымы мен қоғамдық өмірдегі дін рөлінің өзгеру себептерін анықтау;

6.2.1.2 тарихи процестердің контекстінде «гуманизм», «реформация», «протестантизм», «лютеранство», «кальвинизм», «контрреформация», «кезуиттер ордені» ұғымдарын түсіндіру

2



32-33

Ғылыми революция

Коперниктің теориясы қаншалықты бірегей болды?




БЖБ №8

6.2.4.2 жаратылыстану ғылымдарының келешектегі дамуы үшін кейінгі орта ғасырлар кезеңінде Жердің құрылысы туралы жасалған ғылыми жаңалықтардың маңыздылығын анықтау;

6.2.4.1 адам өміріндегі қоршаған орта туралы білімнің рөлін түсіндіру

2




20 мин



34

Орта ғасырлар тарихы бойынша қорытынды сабақ

Бөлімдер бойынша негізгі оқыту мақсаттарын қайталау

1























































































































































Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!