«Күлдір-күлдір кісінетіп» толғауындағы көріктеу құралдары

Тақырып бойынша 11 материал табылды

«Күлдір-күлдір кісінетіп» толғауындағы көріктеу құралдары

Материал туралы қысқаша түсінік
8-сыныптарға арналған қазақ тілі мен әдебиеті пәні бойынша қысқа мерзімді жоспар. Бұл "Атамұра" баспасы бойынша жасалған 1-тоқсан материалдар.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

Қазақ әдебиеті

10-сабақ


Бөлім:

1-бөлім: «Дананың сөзі- ақылдың көзі»

Педагогтің аты-жөні

Күні:

Сынып: 8


Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

«Күлдір-күлдір кісінетіп» толғауындағы көріктеу құралдары

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

8.2.3.1 - шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтау.

Сабақтың мақсаты

Шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдау жасай алады;

Автор стилін анықтайды.

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың

басталуы

5 минут











Сабақтың

ортасы

5 минут































10 минут



























10 минут























10 минут








































Сабақтың соңы

5 минут








1. Оқушылармен амандасу.

Психологиялық ахуал қалыптастыру:

«Жақсылық тамшысы»


2. Сабақ тақырыбы мен мақсаты, бағалау критерийі таныстырылады.

Ойтүрткі

Шығармада қандай көркемдегіш құралдар кездеседі?Көркемдегіш құралдардың толғауға әсері қандай?

Мұғалім түсіндірмесі:

Теңеу, эпитет - затты, нәрсені, құбылысты немесе заттың, нәрсенің, құбылыстың белгісін, қасиетін, сапасын көрсететін көркемдік ұғым. Теңеу -дай, -дей, -тай, -тей жұрнақтары жалғану арқылы жасалады. Мысалы: Асқар таудай, дардай. Халық тілінде тұрақты теңеу (алтын көпір, бұйра толқын, сын сағат, берік байлам, ыстық ықылас, т. б.) мол ұшырасады. Абай поэзиясында теңеудің көптеген түрлері бар болмысымен, қиысымен қолданылған.

Параллелизм (гр. parallelismos > parallelos - қатар жүруші, симметрия) — бір-біріне ұқсас құрылымды сөйлемдер мен сөз тіркестерінің, формалас сөйлем мүшелерінін қабаттаса қатар қолданылуы. Мысалы: Ереуіл атқа ер салмай, Егеулі найза қолға алмай, Еңку-еңку жер шалмай (Махамбет).

Перифраз (гр. perіphrasіs — айналым) — құбылыстар мен заттардың атын атап, түсін түстемей, айрықша белгі-қасиеттеріне негіздей отырып ауыстыру тәсілі. 

Перифраз мәтіннің идеялық-эстетикалық және көркемдік байлығын арттырады. Мағыналық реңк пен оның әсерін күшейтеді. Мысалы, орман патшасы (арыстан дегеннің орнына), дала кемесі (комбайн), қара алтын (көмір), пәниден бақи кетті, аққу ұшып көлге кетті (өмірден өтті)...

Риторикалық сұрау(лепті сұрау)-шешендік тәсілге жататын айшықты сөз тіркесі, ойды, сезімді әсерлі ету үшін жауабы өзінен өзі-ақ айқын нәрсені әсерлі леппен, сұрау түрінде айту. Бұл күмәндану, шүбә келтіру мүмкін емес деген айрықша сенімділікті білдіреді. Мысалы: Арыстанмын, айбатыма кім шыдар? Жолбарыспын, маған қарсы кім тұрар? Көкте-бұлт, жерде желмін гулеген, Жер еркесі желдің жөнін кім сұрар?

6-тапсырма

Толғаудағы бейнелеу құралдарын тауып, дәптерлеріңе жазыңдар.

Көркем бейнелеу құралы

Мысал

Талдау

Теңеу

Атымтай жомарт секілді;

Жоны бір жалпақ жотадай, Мойны бір жалпақ бұқадай,



Психологиялық егіздеу

Кеуде бір жерді жол қылсам, Шөлең бір жерді көл қылсам,


Метафора



Эпитет




Тапсырма

Берілген жолдардағы психологиялық параллелизм, перифраз, риторикалық сұрақтардың қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтаңыз.

***

Қоңыраулы найза қолға алып,

Қоңыр салқын төске алып,

Қол төңкерер ме екеміз?!

***

Ел жазылып жайлауда,

Жақсылар кеңес құрғанда,

Мұртымыз өрге шаншылып,

Бұрын да сөйлер ме екеміз?!

***

Жарлауға біткен жапырақ -

Жамылсақ, тоңар ма екеміз?!

Жазыққа біткен бүлдірген -

Сұғынсақ, тояр ма екеміз!

Қорытындылау

Ақтамберді толғауларының көркемдік қуаты мен философиялық тереңдігіне төмендегі үлгі бойынша жан-жақты талдау жүргізіңіз.

Өмірлік мақсаты

Дәлелде

ме

Көркемдік тәсілі

Күлдір-күлдір кісінетіп,

Күреңді мінер ме екеміз?

Күдеріден бау тағып,

Қамқапты киер ме екеміз?


Жауға шабар кезде арғымақ батырдың жан серігі болады, ал батырдың өзіне лайық әсем де сымбатты киім киюі керек деп ойлаймын.

«К» дыбысынан басталатын сөздер (алллитерация) жырға өң беріп тұр. Ақын арманы сұраулық демеулік шылаулар мен –ар, -ер есімше жұрнақтары арқылы айқын көрінеді.

Кеуде бір жерді жол қылсам,

Шөлең бір жерді көл қылсам, Құрап жанды көп жиып,

Өз алдына ел қылсам!



Пышақтан малым кетпесе,

Қазаным оттан түспесе,

Ауылдан топыр үзілмей,

Ошақтың оты өшпесе.




Боталаған боз інген

Азан-қазан, у да шу

О да бір алса мазамды –ай!





Үйге тапсырма: 9-тапсырма


Рефлексия

Алшы - Сабақтан өзіңе пайдалы не алдың?

Тәйке – Сабақта не қиын болды?

Бүк – Сабақта нені басқаша өзгертуге болады деп ойлайсың?

Шік – Бүгінгі сабақтан үйренгенің бойынша алда не істеймін деп ойлайсың?


Психологиялық

ахуалды қалыптастыру

«Жақсылық тамшысы»

Әр бала тамшыға өзі жасаған жақсы істерін немесе өзінің бойындағы жақсы қасиеттерін стикерге жазып жеткізеді. Іліп жатқанда әрқайсысы өзгелерге, айналасына өзі жасаған жақсылықтарын, қасиеттерін жария етеді







































Толғаудағы бейнелеу құралдарын тауып, дәптерлеріңе жазады.























Толғаудағы бейнелеу құралдарын тауып жазады. Талдау жасайды.








Берілген жолдардағы психологиялық параллелизм, перифраз, риторикалық сұрақтардың қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтайды.









Ақтамберді толғауларының көркемдік қуаты мен философиялық тереңдігіне көрсетілген үлгі бойынша жан-жақты талдау жүргізіңіз.


























Оқушылар бүгін сабақтан пайдалы не алғанын, не қиын болғанын, алдағы уақытта не істеуге болатындығы жөнінде рефлексия жасайды.




Ауызша мадақтау арқылы бағалау Жарайсың! Тамаша!

Керемет!






Барлық тапсырмаларды асық арқылы бағалау


Алшы –

(9-10 балл)

Тәйке 

(7-8 балл)

Бүге (бүк) –

(4-6 балл)

Шіге (шік) –

(1-4 балл



























Дескриптор:

-жырда қолданылған көркемдегіш құралдарды ажыратады;

-көркемдегіш құралдардың қолданысын талдайды;

-автор стилін анықтайды


Дескриптор

Білім алушы

-үзіндіден психологиялық параллелизмді анықтайды,

- үзіндіден

перифразды анықтайды,

-риторикалық сұрақтарды анықтайды,

- көркемдегіш құралдардың қолданысын талдайды;

-автор стилін анықтайды
















Дескриптор

Білім алушы

-толғаудың көркемдік қуатына және философиялық тереңдігіне талдау жасайды,

-өмірлік мақсатын айқындайды, дәлелдеме келтіреді,

-көркемдік тәсілін сипаттайды.




Оқулық

8-сынып

«Атамұра» баспасы

2018жыл




Қалыптас

тырушы бағалау тапсырма

лары





Оқытудағы жаңа әдіс-тәсілдер қоржынынан Есбосын Нағиша Қожаққызы
















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.12.2024
236
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі