Сабақтың
мақсаттары
|
Барлық
оқушылар: көркем шығармадағы
кейіпкерлерді сомдауда тура және жанама мінездеулерді жіктеу,
көркем шығармалардан алған үзінділерді өз көзқарасын дәлелдеу үшін
орынды қолдану.
Көпшілігі:
Кейіпкердің образға
қызмет етіп тұрған маңызды әрекеттерін талдайды, шығармадағы
үзінділерді әр түрлі тапсырмалар орындау барысында орынды
қолдану.
Кейбір
оқушылар:
Жинақталған ақпараттар
негізінде кейіпкерге қатысты өз пікірін білдіру, кейіпкерлерді
сомдауда тура және жанама мінездеулерді жіктеу, өз көзқарасын
дәлелдеуде үзінділерді орынды қолданады, дәлелдер
келтіру.
|
Тілдік
мақсат
|
Оқушылар орындай
алады: Концептуалды кестелер толтыра
алады, өз көзқарастарын білдіреді, ой қорытынды
жасайды.
Пәнге қатысты сөздік қор
мен терминдер: тура және жанама мінездеу,
кейіпкер, сомдау
Диалог құруға/шығарма
жазуға арналған пайдалы тіркестер:
типтік бейне, жиынтық бейне,
мінезі, көзқарасы, жағымды әрекеті т.б.
Талқылауға арналған
сұрақтар:
-
Қалампыр Байжанмен құда
болуға неліктен көне кетті?
-
. Жамал өзін қай кездері
бақытты сезінді? Неліктен?
-
Сәрсенбайдың болыс
сайлауына түсу себебі неде?
-
Жамал Жұманға неліктен
тұрмысқа шығады?
|
Сабақтың
басы
|
1.
Ұйымдастыру
кезеңі. Сәлемдесу
2. Психологиялық
ахуал
3.
Ширату. Қызығушылықты
ояту
Ширату. «Н Н Н тәсілі
» Неге?Не үшін? Не себепті?
Топтық
жұмыс
Топтарға атау беру,
таңдап алған топ атауын қорғау
Бірнеше кейіпкерлердің
есімін беремін, өздеріне ұнағанын таңдап,
қорғайды
Кейіпкерлер: Байжан,
Жұман, Жамал, Ғали, Шолпан, Сәрсенбай, Фатихолла,
Қалампыр,
Сабақтың тақырыбы мен
мақсаты анықталады.
|
Оқушы назары сабаққа
аударылады.
Оқушылар
«Н Н Н тәсілі» Неге? Не үшін?
Не себепті? Тәсілі арқылы өз ойларын
білдіреді
|
Өзара
бағалау. «Комментарий жасау»
әдісі
|
8-сынып
«Қазақ әдебиеті»
оқулығы
|
Сабақтың
ортасы
|
Мағынаны тану.
ТТ
1-тапсырма
1-топ
тапсырмасы
Кейіпкер және өз
көзқарасым
Әңгімеден қарама-қарсы
кейіпкерлерді тауып жазыңыз. Кейіпкердің әңгімедегі ең маңызды
әрекеттерін анықтаңыз. Жинақталған ақпараттар негізінде кейіпкерге
қатысты қорытынды жасаңыз
Қарама-қарсы
кейіпкерлер
|
Кейіпкердің ең маңызды үш
әрекеті
|
Өз
көзқарасым
(Екі
сөйлеммен)
|
|
|
|
Дескриптор:
-
Қарама-қарсы
кейіпкерлерді тауып жазады.
-
кейіпкердің ең маңызды
үш әрекетін айнықтайды, көзқарасын екі сөйлеммен
жеткізеді.
ҚБ
2-топ
тапсырмасы
Кейіпкер
портреті
Оқушылар кейіпкерлерге портреттік мінездеме
береді.
Кейіпкер
|
Тура мінездеу
|
Жанама
мінездеу
|
Шолпан, Сәрсенбай,
Қалампыр,
|
|
|
Дескриптор:2-топ
ҚБ
3-топ
тапсырмасы
Кейіпкер және кейіпкердің
көзқарасы
Мінезі, жеке
қасиеттері
|
Көзқарасы
|
Романдағы қазақ тұрмысына тән
мінез, қылық, әрекеттер мен салт-дәстүрлер
|
Жұман, Жамал,
Ғали
Фатихолла,
Байжан
|
|
|
-
Кейіпкер
мінезін,көзқарасын жазады.
-
Қазақ тұрмысына тән
мінез, қылық, әрекеттер мен салт-дәстүрлер
жазады
ҚБ
2-тапсырма.
ЖЖ «Жамал трагедиясы – бүкіл
халықтық трагедия ма, әлде бір қыздың бас қайғысы ма?» мәселесі
негізінде «Т» сызбасын бойынша талқылаңдар
«Т»
кестесі
Халықтық
трагедия
|
Жеке бастың
қайғысы
|
|
|
Дескриптор:
ҚБ
3-тапсырма
ТТ
«Ой тұжырым»
тәсілі арқылы «Бақытсыз Жамал»
романын «Ақбіліек» романы, «Қамар сұлу» романы, «Еңлік –Кебек»
дастанындағы басты кейіпкерлер тағдырын салыстырыңыздар. (Көркем
шығарманың қысқаша мазмұнын топтарға
беремін)
1-топ. «Бақытсыз Жамал» романы және
«Ақбіліек» романы
2-топ. «Бақытсыз Жамал» романы және
«Қамар сұлу» романы
3-топ. «Бақытсыз Жамал» романы және
«Еңлік-Кебек» дастаны
Дескриптор:
-
Шығармалардың басты
кейіпкерлерін салыстырады;
-
Шығармалардың
тарихилығын салыстырады;
-
Шығармалардың ортақ
түйінді анықтайды;
|
Әңгімеден негізгі кейіпкерді
сипаттайтын тұстарын тауып, портретін
жинақтайды.
Кейіпкердің әңгімедегі ең
маңызды әрекеттерін анықтайды.
Оқушылар кейіпкерлерге
мінездеме береді.
Романдағы қазақ тұрмысына тән
мінез, қылық, әрекеттер мен салт-дәстүрлер
жазады
Оқулықпен дәптерге
жұмыс
Мәселе негізінде «Т» сызбасын
талқылайды.
|
ҚБ
Керемет
Тамаша
ҚБ
Керемет
Тамаша
ҚБ
Жарайсың
Сен мықтысың
ҚБ
Жарайсың
Сен мықтысың
Керемет
Тамаша
|
8-сынып «Қазақ әдебиеті»
оқулығының хрестоматиясы
8-сынып «Қазақ әдебиеті»
оқулығының хрестоматиясы
8-сынып «Қазақ әдебиеті»
оқулығының хрестоматиясы
Көркем шығармалардың қысқаша
мазмұны
|