Майқы би Төбейұлы. «Түгел сөздің түбі бір, түп атасы – Майқы би»

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Майқы би Төбейұлы. «Түгел сөздің түбі бір, түп атасы – Майқы би»

Материал туралы қысқаша түсінік
Майқы би Төбейұлы. «Түгел сөздің түбі бір, түп атасы – Майқы би»
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі №40 орта мектеп (білім беру ұйымының атауы) Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Бөлім:

І тарау. Атадан қалған асыл сөз

Педагогтің аты-жөні:

Утегулова Айала Нусипбаевна

Күні:

12.09.25

Сынып: 9 қазақ әдебиеті

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны.

Сабақтың тақырыбы:

Майқы би Төбейұлы. «Түгел сөздің түбі бір, түп атасы – Майқы би»

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары:

9.1.3.1 көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау;

9.2.2.1 автор бейнесінің идеялықстилистикалық тұтастырушы ретіндегі рөліне талдау жасау

Сабақтың мақсаты:

Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды.Автор бейнесінің идеялықстилистикалық тұтастырушы ретіндегі рөліне талдау жасайды.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/ уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурс

Сабақтың басы

1.Ұйымдастыру кезеңі

5минут

Ұйымдастыру кезеңі : Оқушылармен сәлемдесу.Сабақтың мақсатымен және күтілетін нәтижелермен таныстыру.Құндылықтар (еңбексүйгіштік,кәсіби біліктілік)туралы айту.


-Сәлемдеседі. -0қу құралдарын дайындайды. Сұраққа жауап береді.

Оқушылардың көңіл-күйін және сабаққа дайындығына ынталандыру сөздері: «Жарайсың, керемет», т.б.;

Оқулық, топтама

Сабақтың ортасы

2.Жаңа сабақты меңгерту



5минут


Мұғалім білім алушыларды сабақтың алгоритмімен таныстырады. Мұғалім сабақтың мақсатымен таныстырады. Пәнаралық байланыс пен құндылық туралы айтады.

Маңызды үзінділер (мысал ретінде):

«Түгел сөздің түбі бір, түп атасы – Майқы би»
Бұл халықтың ауызбірлігі мен даналық бастауының көрінісі.

«Би екеу болса, дау төртеу болады»
Бұл әділ биліктің бірлікте ғана болатындығын көрсетеді.

«Хан – халықтың айнасы»
Билік пен ел біртұтас болуы керектігі туралы ой.

Тапсырма құрылымына байланысты сабақтың мақсатын мұғаліммен бірге анықтайды.

Мақсатпен, бағалау критерийімен танысады.Өз ойларымен бөліседі.

Дәптерді ашып, күн ретін, тақырыпты жазады.

Бағалау критерийі:

Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды.Автор бейнесінің идеялық стилистикалық тұтастырушы ретіндегі рөліне талдау жасайды.


Ойлау дағдысының деңгейі: қолдану

Оқулық



Бағалау парқша сы



ЖИ https://chatgpt.com/


https://www.youtube.com/watch?v=n1-4Pmvl52g

Жаңа сабақты меңгергенін тексеру


10минут

Мұғалім тапсырманы бастамас бұрын бағалау критерийімен, тапсырманы орындау тәртібімен таныстырады.

1-тапсырма. Топтық жұмыс – Коллаж, постер немесе шағын сахналық көрініс

Тақырып: «Түп атасы – Майқы би: билік пен әділдіктің бейнесі»
Тапсырма:Майқы бидің бір сөзіне (мысалы, «Түгел сөздің түбі бір...») негізделген топтық көрініс немесе постер дайында; Онда кейіпкерлерді (хан, би, халық) бейнелеп, олардың автор идеясын жеткізу тәсілін көрсету керек. Автор бейнесін (шешеннің) стилі арқылы анықтап, көрнекілікпен жеткізу қажет.

1-тапсырмада

кейіпкерлерді (хан, би, халық) бейнелеп, олардың автор идеясын жеткізу тәсілін көрсетеді. Автор бейнесін (шешеннің) стилі арқылы анықтап, көрнекілікпен жеткізеді.

Дескриптор:

кейіпкерлерді (хан, би, халық) бейнелеп,

1


1

автор идеясын жеткізу тәсілін көрсетеді;

автор бейнесін (шешеннің) стилі арқылы анықтап, көрнекілікпен жеткізеді;

1


1


1

Жалпы балл-3

Оқулық


Бағалау парақша сы


10минут

2-тапсырма. Жұптық жұмыс – Диалог немесе кейіпкерлер талдауы

Тапсырма:Майқы бидің сөздеріндегі кейіпкерлер типажын анықтаңдар (мысалы: дана би, әділ хан, билікке адал ел азаматы); Бір кейіпкерді таңдап, оның іс-әрекеті арқылы идеяны қалай жеткізгенін сипаттаңдар; Автордың тілдік стилі мен көзқарасын сипаттап, оны көркем сөзбен дәлелдеңдер.

? Мысал:

«Ханға да, қараға да әділ бол» — мұндағы хан мен халық бірдей дәрежеде көрінеді. Бұл – автордың әлеуметтік әділеттілік идеясын ұстанғанының белгісі.

2-тапсырмада Майқы бидің сөздеріндегі кейіпкерлер типажын анықтайды. Бір кейіпкерді таңдап, оның іс-әрекеті арқылы идеяны қалай жеткізгенін сипаттайды. Автордың тілдік стилі мен көзқарасын сипаттап, оны көркем сөзбен дәлелдейді.

Дескриптор:

кейіпкерлер типажын анықтайды;

1

кейіпкерді таңдап, оның іс-әрекеті арқылы идеяны қалай жеткізгенін сипаттайды;

1

автордың тілдік стилі мен көзқарасын сипаттап, оны көркем сөзбен дәлелдейді;

1

Жалпы балл-3

Оқулық


Бағалау парақша сы

10минут

Мұғалім тапсырманы бастамас бұрын бағалау критерийімен, тапсырманы орындау тәртібімен таныстырады.

3-тапсырма. Жеке жұмыс.Талдау эссе немесе графикалық карта.Тақырып: «Майқы би – халық даналығының символы»
Майқы бидің шешендік сөздеріндегі
негізгі идеяны анықта.Осы идея аясында кейіпкерлер жүйесін (ел, хан, би, қарапайым халық бейнесі) сипатта.Автор бейнесі мен ұстанымын көрсет: автор қандай ойды жеткізгісі келді?

Құрал ретінде: кейіпкерлер арасындағы логикалық карта немесе сөздік бұлт жасауға болады.

Саралау тапсырмасы. Майқы бидің шешендік сөздеріндегі негізгі идеяны анықтап көр.

3-тапсырмада Майқы бидің шешендік сөздеріндегі негізгі идеяны анықтайды. Кейіпкерлер жүйесін (ел, хан, би, қарапайым халық бейнесі) сипаттайды.Автор бейнесі мен ұстанымын көрсетеді.

Дескриптор:

Майқы бидің шешендік сөздеріндегі негізгі идеяны анықтайды;

1


1

кейіпкерлер жүйесін сипаттайды;

1


1

автор бейнесін анықтайды;

1


1

автор ұстанымын көрсетеді;

1


1

Жалпы балл-4

Оқулық, топтама


Бағалау

парақша

Сабақтың соңы

3.Қорытын-дылау кезеңі


5минут



«Соңғы ой» әдісі Мұғалім оқу мақсатына қайта оралады.Тақырыпқа байланысты сұрақ қойып, жауап алу мақсатында сабақты бекітеді.

Әр білім алушыға жеке-жеке тоқталып бағалайды, кері байланыс береді.Келесі сабақта неге назар аудару керек екендігін ескертеді. Үйге тапсырма беру.Үзінді жаттау

Рефлексия «Өзара бағалау» әдісі арқылы парақшаға бағалау

Сұрақтарға жауап береді.

Үйге тапсырма алады.

Рефлексия . «Өзара бағалау» әдісі рефлексия жасайды.

Әр оқушыны жеке бағалау, неше балл алғандарын айту.



1-10 балл қойылады

Әлеумет-тік желі

оқулық


Бағалау парақша-сы



Тексерген:





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.10.2025
57
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі