Әдебиет Сыныбы: 6Сабақтың тақырыбы: Манастың балалық шағыСабақтың мақсаты:1. Білімділік мақсат – жырдың мазмұнына тоқталып, жырдың ауыз әдебиетіндегі батырлар жырымен ұқсастығын түсіндіре кету.2. Дамытушылық мақсат - ой – өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту, шығармашылық ізденіске баулу.3. Тәрбиелік мақсат – елін, жерін сүюге, адамгершілікке баулу. Адалдыққа, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.Сабақтың түрі: Қорытынды сабақСабақтың әдісі: Түсіндіру, салыстыру, сұрақ – жауап.Сабақтың көрнекілігі: Көркем әдебиеттер, интерактивті тақта.Сабақтың барысы:1. Ұйымдастыру кезеңіСәлемдесу. Кезекші мәлімдемесі 2. Топқа бөлу. "Ер қаруы-бес қару" қарулармен топқа бөлу"Шоқпар" тобы"Айбалта" тобы"Қылыш" тобы-Жақсы, топқа бөлінсек, Бүгін біз "Манастың балалық шағы" сабағымызды қорытындылаймыз. Ол үшін /bilimland.kz назарымызды аударайық.Манас эпосы Гиннес рекордтар кітабына енген. Толық тексін жарияласа 40 томға жетеді екен.1958 жылы кітап күйінде шыққан көлемі 500 000 жол.-Үй тапсырмасы қандай? Жақсы,сабағымызды үзінді айтудан бастайық?-Жақсы, ендеше топтарға бірнеше тапсырмалар беремін:1-тапсырма: Постермен жұмыс Батырлық деген не? деген тақырып бойынша оқушылар өз ойларын ортаға салады. Батырлар іс-әрекетін жинақтап, дәлелдейді, салыстырады, шешеді. Себебін түсіндіреді. Сыни тұрғыдан өз пікірін ауызша да, жазбаша да қорғайды, тұжырымдайды.Батырлық деген не?2-тапсырма. "Мәтінмен жұмыс""Шоқпар" тобы- мәтіннен әкесі Жақыптың сөзін табу"Айбалта" тобы- мәтіннен қария Ақбалтаның Жақыпқа қайырған жауабы"Қылыш" тобы- сөз маржаны, сөздікпен жұмыс.3-тапсырма. "Адасқан сөздер" "Манас" жыры жайлы ұлылар пікірінен."Шоқпар" тобыӨз басым өзге елге сапарға шығыпӘрқашан қажет тұтып Өзге жұрттың табалдырығын аттасамӨзіммен бірге қастерлеп ала жүретінБірі Манас Бірі М.ӘуезовЕкі түрлі ұлттық асылым бар.Бұл тірек-схемадан Қырғыз халқының көрнекті жазушысы Шыңғыс Айтматовтың сөзін оқисыздар: « Өз басым өзге елге сапарға шығып, өзге жұрттың табалдырығын аттасам, әрқашан қажет тұтып, өзіммен бірге қастерлеп ала жүретін, екі түрлі ұлттық асылым бар: бірі Манас, бірі М.Әуезов»"Айбалта" тобы«ескі мифтерінен, Манас-Қырғыздың аңыздарынан, ертегілерінен жиналып төңірегіне топтастырылған энциклопедия. , бір адам-Манас Бұл жағынан ол даланың Иллиядасы тәрізді» Ш.Уалиханов
Манас-Қырғыздың ескі мифтерінен, аңыздарынан, ертегілерінен жиналып, бір адам-Манас төңірегіне топтастырылған энциклопедия. Бұл жағынан ол даланың " Иллиядасы" тәрізді. Ш.Уалиханов"Қылыш" тобыөзі жасаған ,Әр халықтың рухани ескерткіші бар, өлмейтін-өшпейтін солардыңбірегейі-"Манас". қырғыз елі үшін М.ӘуезовӘр халықтың өзі жасаған, өлмейтін-өшпейтін рухани ескерткіші бар, қырғыз елі үшін солардың бірегейі-"Манас". М.Әуезов4-тапсырма. "Зымыран сұрақтар" Иә, жоқ деп жауап береміз1. "Манас" жыры қазақ халықтың шығармасы.(Жоқ, қырғыз)2. Манас жырын зерттеген Ш.Уалиханов.(Иа)3. Манасшылар Жырды айтатын кісілер.(Иа)4. Жыр төрт бөлімнен тұрады.(Жоқ 3)5.1996 жылы ЮНЕСКО-ның шешімімен "Манас" дастанының 1000 жылдығын атап өтті.(Жоқ 1995 жылы)6. 1996 жылы 3 томдық "Манас" энциклопедиясы жарық көрді (Жоқ.1995 2 томдық)7.Шері-арыстан (Жолбарыс)8. Манас эпосы Гиннес рекордтар кітабына енген (Иа)9. Манас сегіз жаста.(Иа)10."Дәу жынды"- Манастың аты (Иа)11.Жақып-қарияның есімі. (Жоқ, әкесінің)12. Белгілі ақын М.Шаханов пен әдебиетші Р.Отарбаев жырды қырғыз тілінен аударып, қарасөзбен жазып шықты.(Иа)13. Бұрт-қырғыздарды кемсіткен атау. (иа)Сергіту сәтіБатырлар туралы мақал – мәтелдерді еске түсірейік:1. Елін сүйген ер болар2. Ер жігіт елі үшін туады, елі үшін өледі.3. Ел үмітін ер ақтар, Ер атағын ел сақтар4. Ерлік білекте емес, жүректе.Қорытынды: bilimland.kz тест белгілеуСабағымызды қорытындылай келе , М. Әуезовтың сөзімен айтатын болсақ: « Манас пен Алпамыстың бір кездері бір жыр, түпкі нұсқасы бір жыр болуы да мүмкін» Үйге тапсырма: «Туады ерлер ел үшін» шағын мәтін жазу.Оқушыларды бағалау . Критериалды бағалау арқылы топ басшысы бағалайды