Материалдар / Мақала "Орта білім берудегі қашықтан оқыту жүйесі"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Мақала "Орта білім берудегі қашықтан оқыту жүйесі"

Материал туралы қысқаша түсінік
Мектеп мұғалімдеріне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Желтоқсан 2020
275
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Орта білім берудегі қашықтан оқыту жүйесі


Соңғы үш онжылдықта заманауи техникалық құралдарды қолдану әлемнің көптеген елдерінде білімге деген көзқарасты өзгерткен білім беру және ақпараттық мәдениеттің жаһандық құбылысына айналды. Біздің елімізде соңғы онжылдықта ғана ақпараттық білім беру технологиялары қарқынды дамып, оқытудың дәстүрлі түрлерімен бірге білім беру процесінде өз орнын ала бастады. Олардың ішінде біз оқытудың ең еркін және қарапайым әдістерінің бірі-қашықтан оқыту туралы айта бастаймыз.

Қашықтықтан оқыту оқытудың жаңа нысаны ретінде және тиісінше білім берудің жаңа нысаны ретінде біздің елімізде белсенді түрде қалыптасып, дамып келеді. Оның мақсаты оқушыларға өзгеріп жатқан әлеуметтік-экономикалық жағдайларға бейімделуге және әлемдік және ұлттық мәдениеттер жүйесінде сәтті интеграциялануға мүмкіндік беретін әмбебап білім беру элементтерін беру. Бұл оқыту оқушының өзгеретін қажеттіліктерін тез және икемді үйлестіруге мүмкіндік беретін заманауи ақпараттық технологиялар негізінде жасалады.

Қашықтықтан оқыту-оқытушы мен оқушы арасындағы тікелей байланыссыз қашықтықтан оқытуды жүзеге асыруға мүмкіндік беретін заманауи ақпараттық және телекоммуникациялық технологияларды пайдалануға негізделген оқыту процесін ұйымдастыру тәсілі. Қашықтан оқыту технологиясы материалды меңгеруді оқыту және бақылау on-line және off-line технологияларын пайдалана отырып, Интернет компьютерлік желісінің көмегімен жүзеге асырылады.

Оқытудың бұл әдісінің қажеттілігі әртүрлі факторларға байланысты:

-оқушылар мен оқытушылардың интерактивті өзара әрекеттестікке қажеттілігі;

-мүгедек немесе жиі ауыратын балалармен жұмыс;

-сырттай (экстернат) оқыту нысаны кезінде;

-жобалар мен зерттеу жұмыстарын орындау кезінде;

-дарынды балалармен жұмыс (жоғары деңгейдегі жеке қосымша тапсырмалар);

-қайталау мақсатында қызықты тапсырмалар (кроссвордтар, ребустар және т.б.).

Қашықтан оқыту технологиялары бірқатар маңызды педагогикалық міндеттерді шешуге мүмкіндік береді:

-білім беру кеңістігін құру;

-оқушылардың танымдық дербестігі мен белсенділігін қалыптастыру;

-сыни ойлауды дамыту, толеранттылық, әртүрлі көзқарастарды сындарлы талқылауға дайын болу.

Қашықтықтан оқыту соншалықты сенімді және қарқынды емес, бірақ ол әлі де орта білімге кіреді.

Жалпы білім беру жүйесіне электрондық қашықтан оқытуды енгізудің мынадай негізгі бағыттарымен (модельдері) ерекшеленеді:

-шағын жинақталған мектептерде жалпы білім беру сапасын арттыру;

-мүгедек балалар мен мүмкіндігі шектеулі балалар, мінез-құлық проблемалары бар балалар үшін жалпы білім алуға қолжетімділікті қамтамасыз ету;

Денсаулық мүмкіндіктерінің уақытша шектеулері бар және білім беру мекемелеріне (медициналық мекемелерде, санаторийлерде, үйлерде және т. б. емдеуге жатқызылатындарда) тұрақты түрде бару мүмкіндігі жоқ балалар үшін:

- жалпы білімнің қолжетімділігімен қамтамасыз ету;

- бейінді деңгейде сапалы жалпы білімге қолжетімділікті қамтамасыз ету;

- карантин жағдайында білім беру процесін жалғастыру мүмкіндігін қамтамасыз ету;

- қосымша білім беру мүмкіндігін қамтамасыз ету;

- қашықтан оқыту технологияларын пайдалана отырып, жекелеген пәндер бойынша оқыту мүмкіндігін қамтамасыз ету;

- қашықтықтан оқыту технологияларын пайдалана отырып, жалпы білім алу мүмкіндігін қамтамасыз ету (мысалы, негізгі тұрғылықты жерінен уақытша басқа қалада тұратын оқушылар: ата-аналарының ұзақ іссапары, спорттық жарыстарға, шығармашылық және зияткерлік конкурстарға қатысу және т. б.).

Мұғалімдер үшін тұрғылықты жері бойынша ғана емес, сонымен қатар еліміздің ғылыми орталықтарында да біліктілікті арттырудың бірегей мүмкіндіктері, виртуалды әдістемелік бірлестіктер арқылы басқа өңірлердегі әріптестермен тәжірибе алмасу, виртуалды әдістемелік бірлестіктің форумдарына белсенді қатысу мүмкіндігі ашылады.

Ақпараттық білім беру технологиялары мен оқыту әдістерін, соның ішінде қашықтықтан оқыту технологияларын әзірлеу және іске асыру үйлесімді дамыған, әлеуметтік белсенді, шығармашылық тұлғаны қалыптастыру мүддесінде және қоғамның экономикалық және әлеуметтік прогресінің факторларының бірі ретінде білім беру жүйесін дамытуды қамтамасыз ететін білім беруді дамытудың федералды бағдарламасындағы негізгі іс-шаралардың бірі болып табылады.

Қашықтан білім беру технологиялары деп негізінен білім алушылар мен педагог қызметкерлердің жанама (қашықтықта) өзара іс-қимылы кезінде ақпараттық-телекоммуникациялық желілерді қолдана отырып іске асырылатын білім беру технологиялары деп түсіндіріледі.


"Білім беру технологиясы" - төмендегі кешендер тұрады:

- оқу нәтижелерін жоспарлау,

- диагностикалық құралдар,

- оқыту модельдерінің жиынтығы,

осы нақты жағдайлар үшін оңтайлы модельді таңдау критерийлері.

Қашықтан білім беру технологияларын (ҚБТ) пайдалана отырып оқыту – электрондық оқыту нысандарының бірі, онда:

Оқушы:

ҚБТ көмегімен оқыту нысанын таңдайды, материалды зерттеу уақытын жоспарлайды, материалды зерттеудің дәйектілігін жоспарлайды.

Міндетті:

білім беру бағдарламасының материалын зерттеп, оқытудың қажетті нәтижелеріне қол жеткізуге.

Мұғалім:

ҚБТ пайдалана отырып, білім беру процесін ұйымдастырады, оқу материалдарын әзірлейді және ұсынады, қалыптастырушы және қорытынды бағалауды жүргізеді, көмек көрсетеді, білім алушының жоспарланған нәтижелерге қол жеткізуіне жауапты болады.

ҚБТ көмегімен оқытуды жүйелі түрде, бір немесе бірнеше оқу пәндерінің бүкіл курсын немесе жүйесіз, бірақ қажеттілікке байланысты қолдануға болады, мысалы:

Курстың жеке тақырыптарын оқу кезінде: сараланған немесе жеке оқыту үшін, төмен қабылдайтын немесе өте күшті оқушылар үшін;

жеке уақыт аралығында оқыту (ұзақ ауру кезінде, ауа-райы құбылыстарына байланысты мектепке бара алмау және т.б.).

Егер ол тиімді деп санаса, қашықтықтан оқыту курсына тән бірқатар сипаттамаларды бөліп көрсетуге болады:

-білім алушының қызметін, оны ұйымдастыруды мұқият және егжей-тегжейлі жоспарлау, оқытудың міндеттері мен мақсаттарын нақты белгілеу, қажетті оқу материалдарын жеткізу;

-білім алушы мен оқытушы арасындағы барынша мүмкін интерактивтілік, білім алушы мен оқу материалы арасындағы кері байланыс, топтық оқыту мүмкіндігін беру;

-оқушыға, студентке өзінің білместіктен білімге дейінгі жол бойындағы дұрыс ілгерілеуі туралы ақпарат алуға мүмкіндік беретін тиімді және жедел кері байланыстың болуы;

-оқушының ынтасын үнемі қолдау;

-бүкіл оқу материалының мазмұнын анықтау және құрылымдау кезінде белгілі бір курсты қолдану жоспарланған технологиялық базаның ерекшеліктерін ескеру қажеттілігі.

Әрине, қашықтықтан білім берудің артықшылықтары бар. Олар:

- жеке ерекшеліктері мен ерекше белгілері бар физикалық кемшіліктері бар адамдарды үйрету;

- оқушылардың психологиялық мәселелерін шешуде;

- уақытша және кеңістіктік шектеулер мен проблемаларды алып тастауда;

- өз күштерін дұрыс бағалау және есептеу, өз қызметін ұйымдастыру;

- оқушылар мен мұғалімдердің коммуникативті аясын кеңейту.

Жалпы қашықтан оқыту кезінде өзіңіздің шығармашылық қабілеттеріңізді көрсетіңіз, ойлап табу, жасау қажеттілігін жүзеге асырыңыз. Орта мектепте қашықтан оқытуды заманауи педагогикалық және ақпараттық технологияларды қолдана отырып, компьютерлік телекоммуникацияларға негізделген білім беру жүйесі деп түсіну керек.


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!