Материалдар / МАРКЕТИНГ ЖӘНЕ МАРКЕТИНГТЕГІ ЗЕРТТЕУЛЕР
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

МАРКЕТИНГ ЖӘНЕ МАРКЕТИНГТЕГІ ЗЕРТТЕУЛЕР

Материал туралы қысқаша түсінік
Осы сабақта біз маркетингті талқылаймыз. Маркетингтің 400-ден астам анықтамасы бар. Осы ұғымның анықтамасы өте көп болғандықтан, дөп басып анықтау өте қиын
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Маусым 2021
605
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Тақырып: МАРКЕТИНГ ЖӘНЕ МАРКЕТИНГТЕГІ ЗЕРТТЕУЛЕР

Маркетинг дегеніміз не және ол неге қызмет етеді?

Маркетинг құралдары мен міндеттері;

Өздік жұмысқа арналған тапсырма.


МАРКЕТИНГ ДЕГЕНІМІЗ НЕ ЖӘНЕ ОЛ НЕГЕ ҚЫЗМЕТ ЕТЕДІ?


Осы сабақта біз маркетингті талқылаймыз. Маркетингтің 400-ден астам анықтамасы бар. Осы ұғымның анықтамасы өте көп болғандықтан, дөп басып анықтау өте қиын.

Келесі анықтаманы негізге алып көрейік: маркетинг – компанияның сатып алушылардың қажеттіліктерін қанағаттандыру арқылы табыс табуға бағытталған іс-қимылдары.

Кең мағынада көптеген маркетологтар маркетингті бизнес философиясы ретінде қарастырады, яғни нарықты зерттеу, баға белгілеу жүйесі, клиенттердің қалауын болжау және болжау, тұтынушылардың қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін олармен байланысты тиімді қолдау және тиісінше өз кәсіпорны үшін пайда табу. Нақтыласақ, маркетингтің логикалық, мақсаты клиенттердің қажеттіліктерін қанағаттандыру болып табылады. Сондай-ақ, XX ғасырдағы менеджменттің ең ықпалды теоретиктерінің бірі Питер Друкер де солай деп санайды және олы былай деген:


"Маркетингтің басты мақсаты - тауар немесе қызмет өзін-өзі сататындай етіп клиентті тани білу.


Маркетингтегі креативті шешімдердің үлгісі Red Bull GmbH компаниясы бола алады. Red Bull сусынын кең нарыққа шығарған кезде оның негізгі бәсекелестері Coca-Cola және Pepsi болды. Барлығының тұжырымдамасы бір-біріне ұқсас болды: екі сусын да сергітіп, ынталандырады. Сол кезде компания басшысы Дитрих Матешиц тәуекелді қадамға барды: ол бәсекелестермен салыстырғанда екі есе бағаны жасанды түрде көтерді, батареяға ұқсайтын ыдыс көлемін азайтып, банктерді сусындардың бөлімдеріне емес, кез келген басқа да дүкендерге орналастыра бастады. "Сіз оны өзіңіз дербес құрмайынша нарық жоқ", – деп санайды Дитрих Матешиц.


Red Bull студенттерге өздерінің негізгі тұтынушылары ретінде ерекше көңіл бөлуге шешім қабылдады, сондықтан бірінші соққы дәл университеттік кампустарда жасалды.


Алдымен компания қызметкерлері студенттерге кейіннен мақсатты кеш өткізілуді міндеттейтін Red Bull жәшіктерін тарата бастады. Сусынның "энергетикалық" қасиеттеріне екпін қойылды: "Бір цилиндр ішіп, түнімен сергек жүресіз!» Студенттік кештерде Red Bull өте жақсы өтті. "Халыққа бару" Red Bull вирусты маркетингінің көп деңгейлі тактикасының басы ғана болды. Матешицтің ойы бойынша, Red Bull сусыны міндетті түрде өмір сүру стиліне айналуы керек еді. Осылайша, экстремалды спорт түрлерінің барлық бағыттары бойынша Red Bull теңдессіз экспансиясы басталды. Бүгінгі таңда компания "Red Bull Racing" және "Scuderia Toro Rosso" командаларының-1 формуласындағы және "Нью-Йорк Ред Буллз", "РБ Лейпциг", "Ред Булл Зальцбург" және "Ред Булл Бразил" футбол клубтарының иесі болып табылады. Сондай-ақ "Red Bull Air Race World Series" аэробатика бойынша чемпионаттың және қолдан жасалған "Red Bull Flugtag" ұшу аппараттары чемпионатының ұйымдастырушысы болып табылады. Ал оның жылдық айналымы €6,28 млрд. асады.


МАРКЕТИНГТІҢ ҚҰРАЛДАРЫ МЕН МІНДЕТТЕРІ


Компанияның мақсатына жету үшін маркетинг қызметі мынадай міндеттерді шешуді


білдіреді:

  1. Нарықты егжей-тегжейлі зерттеу, клиенттердің қалауын терең талдау.


  1. Нарықтағы баға белгілеу жүйесін мұқият зерттеу және ұйымның баға саясатын

әзірлеу.


  1. Бәсекелестердің қызметін талдау

  1. Сұранысқа сәйкес тауарлар мен қызметтерді шығару.


  1. Сервистік қызмет көрсету.

  2. Маркетингтік коммуникациялар.


Маркетинг міндеттерін шеше отырып, келесі қағидаттарды басшылыққа алу қажет:

  1. Компанияның өндірістік мүмкіндіктерін зерттеу.


  1. Тауарды немесе қызметті өткізу әдістері мен бағдарламаларын жоспарлау процесі.

  2. Нарықты сегменттеу.


  1. Тауарлар мен қызметтерді, оларды өткізу жолдарын үнемі жаңарту, технологияларды жетілдіру.


  1. Ұйымның үнемі өзгеріп отыратын сұранысқа икемді оңтайлануы.


Маркетинг құралдары


Маркетингтегі жоспарлау теорияларының бірі "4P "моделі" деп аталады - бұл маркетингтің мынадай төрт негізгі элементі бар аббревиатура: product( өнім), price( баға), place( бөлу), promotion (алға бастыру).








Product (өнім). Сіз не сатасыз? Тауар немесе қызмет адамдарға, әрине, барлығына емес, мақсатты аудиторияға қажет болуы керек. Өнім бәсекелестерге қарағанда жақсы немесе кем дегенде олардікінен нашар болмауы керек. Жақсы болғаны дұрыс — өйткені сізге үйреншікті маркаларды пайдаланатын тұтынушыны жеңіп алу керек. Өнім дұрыс және сапалы болуы керек, себебі өнім болмаса- бизнес те болмайды. Сіздің өз өніміңіздің тұтынушы үшін қандай артықшылықтары бар екенін анық білуіңіз керек. Егер бұл жөнінде сізде идея болмаса, оны бастамаған жөн.


Price (бағасы). Сіздің өніміңіз қанша тұрады? Тауардың немесе қызметтің бағасы адекватты болуы тиіс. Егер сіздің тауаыңыз бәсекелесіңіздің тауарынан озық болса, онда бағасы және рентабельділігі — жоғары болуы мүмкін. Егер артықшылықтары жоқ болса, нарыққа шығу стратегиясы төмен баға болуы мүмкін. Бұл ретте, асырып жіберуге болмайды. Біріншіден, бизнес тек қана "нольмен" шығу емес, одан табыс табу керек. Екіншіден, арзан тауарды тұтынушылар кейіннен оны жоғары бағамен сатып алудан бас тарта алады.


"Баға" тармағына компанияның жеңілдіктер мен үстеме баға саласындағы саясаты да жатады. Мысалы, тұрақты клиенттерге жиі жеңілдіктер беріледі немесе кейде жаппай сату ұсынылады. Демпингілемеңіз - өзіңізге және басқаларға нарықты өзіңіз бұзыңыз.


Place (тарату). Сіз өніміңізді қай жерде сатасыз? Бұл тармақты сату орны ретінде емес, дистрибуция моделі ретінде кеңінен түсінуге болады. Жылжымайтын мүлік немесе мейрамханалар болған жағдайда орынның маңыздылығы анық. Шаршы метр бағасының немесе мейрамхана табыстылығының үш басты факторы мыналар: локация, локация және тағы да локация. Әзіл сияқты естіледі, бірақ бұл - шындық: тұрған жерінің қолайлылығы, тіпті тамағы дәмді емес мейрамхана үшін де табысқа жетудің кепілі болады.


Өз өніміңізді қалай сату туралы басынан бастап ойланыңыз. Тікелей немесе серіктестер арқылы сатасыз ба? Онлайн немесе офлайн арқылы? Стационарлық нүкте немесе агенттер арқылы? Серіктестерге қандай жеңілдіктер ұсынылады? Оларды сатуға қалай

ынталандыру керек? Дистрибуция моделі түсімді емес, бизнестің пайдасын барынша арттыруы тиіс.


Promotion (алға бастыру). Өнім бар, оның бағасы бар, сату схемасы, оны сататын орын бар. Бірақ ол осы өнімге сұраныс пайда болғанға дейін жұмыс істемейді. Алдымен тұтынушыны тауармен таныстыру керек, содан кейін оны сатып алуға үгіттеу және басты мақсат — тұрақты клиентке айналдыру керек. Ол үшін жарнама, PR қажет. Нәтижесінде


барлық осы белсенділік - тұтынушылар сіздің өнім туралы ойлайтын - бренд қалыптастырады. Егер бренд күшті, позитивті болса, онда өнімді сапасы ұқсас, бірақ бренді әлсіз өнімнен қымбатырақ бағамен сатуға болады. Өйткені, өнімді тұтына отырып, адамдар қандай да бір эмоцияға бөленгісі келеді. Егер сіздің тауарыңыз немесе қызметіңіз эмоция тудырса, сіз дұрыс жолдасыз.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!