«Математика әлемі» бұл бағдарлама 2-сынып оқушыларына арналған математикалық білімді жүйелі меңгертуге, логикалық ойлау дағдыларын қалыптастыруға және есептеу кезінде кездесетін қиындықтарды дамытуға бағытталған. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2025 жылғы 23 қаңтардағы №12 бұйрығы негізінде бастауыш сыныпта білім беру мазмұнының талаптарына сәйкес құрылды.(Математикалық сауаттылығын)арттыратын тапсырмалар жинағы "Жалпы білім беру ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндердің, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім деңгейлерінің таңдау курстарының үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі №399 бұйрығына өзгерістер енгізу туралы» Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 31 қазандағы №328 бұйрығы негізінде әзірленді. Бұл мақсатқа жету үшін оқыту әдістерін жетілдіру, жаңа тәсілдерді енгізу, соның ішінде деңгейлік тапсырмалар жүйесін қолдану ерекше маңызға ие. Деңгейлік тапсырмалар оқушылардың білім деңгейіне сәйкес құрылып, олардың қабілетіне қарай күрделенетін болғандықтан, әр бала өзіне ыңғайлы қарқынмен білім алады.
Күнтізбелік-тақырыптық жоспары
|
№ |
Тақырыбы |
Сабақ мақсаты |
Сағат саны |
Теория |
Практика |
Күтілетін нәтижелер |
|
ЕКІ ТАҢБАЛЫ САНДАР |
||||||
|
1 |
Екі таңбалы сандар: анықтамасы және құрамы |
Екі таңбалы сандардың анықтамасын беру және құрамын түсіндіру. |
1 |
1 |
|
Екі таңбалы сандарды анықтап, құрамын ажырата алады. |
|
2 |
Екі таңбалы сандардың разрядтық құрамы |
Сандардың разрядтық құрамын анықтау, разрядтық қосылғыштарға жіктеу; |
1 |
0,5 |
0,5 |
Сандардың разрядтық құрамын анықтайды, разрядтық қосылғыштарға жіктейді. |
|
3 |
Екі таңбалы санның графикалық моделі |
Сандарды графикалық түрде көрсету тәсілдерін үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Графикалық модельдер құру дағдысын қалыптастырады |
|
4 |
Екі таңбалы сандарды салыстыру |
Сандарды салыстыру тәсілдерін меңгерту. |
1 |
1 |
|
Сандарды салыстыруды меңгереді. |
|
5 |
100-ге дейін санау және екі таңбалы сандарды қайталау |
100-ге дейін санау реттілігін бекіту. |
1 |
0,5 |
0,5 |
100-ге дейін санауды үйренеді. |
|
6 |
Бір таңбалы сандарды ондыққа өту арқылы қосу |
Сандарды ондыққа өту арқылы қосуды үйрету |
1 |
1 |
|
Ондыққа өту арқылы қосу амалын орындайды. |
|
7 |
Сандарды ондыққа өту арқылы азайту |
Ондыққа өту арқылы азайту амалдарын түсіндіру. |
1 |
1 |
|
Ондыққа өту арқылы азайту амалын орындайды. |
|
8 |
11-ден 18-ге дейінгі сандардың құрамы |
11-18 сандарының құрамын үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
11-18 сандарының құрамын біледі. |
|
САНДАРҒА АМАЛДАР ҚОЛДАНУ |
||||||
|
9 |
Жақшасы бар өрнектер |
Жақшасы бар өрнектерді құру және есептеу. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Жақшасы бар өрнектерді құрып, шешеді. |
|
10 |
Қосудың ауыстырымдылық қасиеті |
Қосудың ауыстырымдылық қасиетін түсіндіру. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Қосудың ауыстырымдылық қасиетін қолданады. |
|
ЕСЕПТЕРДІ ШЫҒАРУ ТӘСІЛДЕРІ |
||||||
|
11 |
Қарапайым есептерді шешу |
Қарапайым есептерді шешуді үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Қарапайым есептерді шешу қабілетін дамытады. |
|
12 |
Құрама есептер: шешу және жазу |
Құрама есептердің құрылымын түсіндіру. |
1 |
1 |
|
Құрама есептердің шешу әдістерін біледі. |
|
13 |
Сандармен амалдарды қайталау |
Сандармен амалдарды қайталау және бекіту. |
1 |
1 |
|
Сандармен амалдарды тиімді қолданады. |
|
Шамалар мен өлшем бірліктері |
||||||
|
14 |
Ұзындық бірліктері: метр және ұзындықты өлшеу |
Метр туралы түсінік беру және өлшеу әдістерін үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Метр ұғымын және ұзындықты өлшеуді меңгереді. |
|
15 |
Ұзындық өлшем бірліктері: атаулы сандармен амалдар |
Ұзындық өлшем бірліктерін қолдану дағдыларын дамыту. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Ұзындық өлшемдерін есептерде қолданады. |
|
16 |
Салмақ: центнер және салмақты өлшеу |
Центнер ұғымын енгізу және салмақты өлшеуді үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Салмақты өлшеу тәсілдерін біледі. |
|
17 |
Көлем: литр және көлемді өлшеу |
Литр ұғымын түсіндіру және көлемді өлшеу |
1 |
0,5 |
0,5 |
Көлемді өлшеу әдістерін үйренеді. |
|
18 |
Шамалар мен олардың бірліктерін қайталау |
Шамалар мен бірліктерді қайталау және бекіту. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Шамалар мен бірліктерді дұрыс қолданады. |
|
19 |
45 + 9 және 45 – 9 түріндегі сандарды қосу және азайту |
45 + 9 және 45 – 9 түріндегі есептерді орындау. |
1 |
1 |
|
Есептерді тиімді орындайды. |
|
20 |
Сандарды ондыққа өту арқылы қосу және азайту |
Сандарды ондыққа өту арқылы қосу және азайту. |
1 |
1 |
|
Ондыққа өту арқылы амалдарды шешеді. |
|
21 |
Жүздік: жүздеп санау және жүздіктермен амалдар |
Жүздіктермен амалдарды орындау. |
1 |
1 |
|
Жүздіктермен байланысты есептерді шешеді. |
|
22 |
Сандық заңдылықтар |
Сандық заңдылықтарды анықтау және қолдану. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Сандық заңдылықтарды табады және қолданады. |
|
23 |
Ондыққа өтпей сандарды қосу және азайту |
Ондыққа өтпей қосу және азайту тәсілдерін үйрету. |
1 |
1 |
|
Қосу және азайту тәсілдерін жетілдіреді. |
|
24 |
Қосудың қасиеттері |
Қосудың қасиеттерін үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Қосудың қасиеттерін есептерде қолданады. |
|
ТИІМДІ ЕСЕПТЕУ ТӘСІЛДЕРІ |
||||||
|
25 |
Есептеудің тиімді тәсілдері |
Есептеудің тиімді тәсілдерін түсіндіру. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Есептеудің тиімді жолдарын қолданады. |
|
26 |
Қосу және азайту амалдарын қайталау |
Қосу және азайту амалдарын қайталау. |
1 |
1 |
|
Барлық амалдарды қайталап, бекітеді. |
|
27 |
Рим сандарының жазылуыжәне сағаттағы рим цифрлары |
Рим сандарын және сағаттағы рим цифрларын үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Рим сандарын түсініп, есептерде қолданады. |
|
Шамалар. Уақытты бағдарлау |
||||||
|
28 |
Уақыт: тәулік және уақыт өлшем бірліктері |
Уақыт бірліктерін және тәулікті түсіндіру. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Уақыт бірліктерін дұрыс қолданады. |
|
29 |
Уақыт: есептер және уақытты өлшеу |
Уақытпен байланысты есептерді орындау. |
1 |
1 |
|
Уақытқа байланысты есептерді орындайды. |
|
30 |
Шамалар: ұзындық, салмақ және көлем |
Шамаларды қолдану және олардың бірліктерін бекіту. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Шамалар мен олардың бірліктерін қолданады. |
|
31 |
Көптіктер және олардың элементтері: белгілеу және амалдар |
Көптіктерді және олардың амалдарын түсіндіру. |
1 |
1 |
|
Көптіктермен амалдарды дұрыс орындайды. |
|
32 |
Көптіктердің қиылысуы және бірігуі |
Көптіктердің қиылысуы мен бірігуін түсіндіру. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Көптіктердің қиылысуы мен бірігуін анықтайды. |
|
33 |
Шын және жалған тұжырымдар |
Шын және жалған тұжырымдарды анықтау. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Тұжырымдардың шын немесе жалған екенін біледі. |
|
34 |
Тоқсан бойынша өтілген материалды қайталау.
|
Тоқсан бойынша материалды қайталау және бекіту. |
1 |
1 |
|
Барлық тақырыптарды қайталап, меңгергенін көрсетеді. |
Жұмыстың ғылыми-әдістемелік деңгейі. Бағдарламаның ғылыми негізі кон
структивизм, дамыта оқыту және саралап оқыту теорияларына сүйенеді. Жаңартылған білім беру мазмұны аясында оқушылардың танымдық іс-әрекетін ұйымдастыруға баса назар аударылған. Бағдарламада оқытудың интерактивті әдістері, дифференциалды тәсілдер, мәселелік оқыту және зерттеушілік әрекеттер қарастырылған. Ғылыми-әдістемелік тұрғыда бағдарлама психологиялық- педагогикалық зерттеулерге негізделген, оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес деңгейлік тапсырмалар жүйесін ұсынады және білім алушылардың жеке ерекшеліктерін ескеріп, оларды шығармашылыққа жетелейтін әдістерді қамтиды. Деңгейлік тапсырмалар арқылы оқыту оқушының өзіндік жұмыс жасау қабілетін арттырып, олардың ізденімпаздығын дамытады. Сонымен қатар, бұл жүйе мұғалімнің жұмысын жеңілдетіп, әр оқушының даму траекториясын нақты анықтауға мүмкіндік береді.
Бағдарламаның жаңашылдығы. Бағдарламаның жаңашылдығы – бастауыш сынып оқушыларына арналған математикалық тапсырмалардың жүйелі түрде деңгейге бөлінуінде. Дәстүрлі оқыту әдістерінен ерекшелігі – бұл бағдарламаның оқушының білім деңгейіне қарай икемделуі және оқыту процесінде саралау қағидаларын қолдануы. Жаңа технологиялар мен оқыту әдістерін кіріктіру бағдарламаның негізгі ерекшеліктерінің бірі болып табылады. Деңгейлік тапсырмалар жүйесінің құрылымы мен мазмұны оқушылардың ойлау қабілеттерін жетілдіруге арналған шығармашылық тапсырмаларға негізделген. Бағдарламада мәселелік жағдайларды шешу арқылы математикалық сауаттылықты дамыту көзделеді. Сонымен қатар, АКТ мүмкіндіктерін қолдану арқылы оқыту процесін қызықты әрі тиімді ұйымдастыруға мүмкіндік беріледі. Деңгейлік тапсырмалар жүйесі үш деңгейден тұрады: базалық деңгей – негізгі білімді игеруге бағытталған тапсырмалар, орташа деңгей – логикалық ойлауды қажет ететін тапсырмалар және қажет ететін тапсырмалар және жоғары деңгей – күрделі логикалық есептер мен шығармашылық тапсырмалар.
Бұл бағдарламаның негізгі мақсаты – 2-сынып оқушыларының математикалық сауаттылығын арттыру, олардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыту және деңгейлік тапсырмалар арқылы сараланған оқытуды жүзеге асыру. Осы мақсатқа жету үшін келесі міндеттерді орындау көзделеді:
-
Оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, олардың қабілетіне сәйкес сараланған тапсырмалар ұсыну.
-
Оқу процесінде оқушылардың белсенділігін арттыру, олардың пәнге деген қызығушылығын дамыту.
-
Оқушылардың өздігінен ойлау, зерттеу және шығармашылық қабілеттерін жетілдіру.
-
Мұғалімдерге математика пәнін оқытудың тиімді әдістерін ұсыну
-
Бастауыш сынып оқушыларының логикалық ойлау қабілеттерін
қалыптастыруға арналған әдістемелік құрал әзірлеу. Бұл бағдарлама бастауыш сынып мұғалімдері үшін әдістемелік құрал ретінде тиімді. Ол оқу бағдарламасына толықтай сәйкес келеді және математиканы оқытудың тиімділігін арттыруға көмектеседі. Бағдарламаның педагогикалық тиімділігі келесі аспектілерден көрінеді: оқушылардың танымдық қызығушылығын арттыру, оқу процесін оңтайландыру және жекелендіру, оқушылардың қабілетін ескере отырып, білімді меңгерту, оқыту сапасын арттыруға ықпал ету, мұғалімдерге оқушылардың білім деңгейін дәл анықтауға мүмкіндік беру. Педагогикалық тұрғыдан бұл бағдарлама оқушылардың өзіндік оқу дағдыларын дамытуға көмектеседі. Олар өз деңгейіндегі тапсырмаларды орындап, біртіндеп күрделірек тапсырмаларға көшеді, осылайша өз білімін жетілдіреді.Бағдарламаның практикалық маңызы жоғары. Ол бастауыш сынып мұғалімдеріне математиканы оқытуда тиімді құрал ретінде ұсынылады. Мұғалімдер бұл бағдарламаны өз сабақтарында пайдаланып, оқушылардың білім деңгейіне сәйкес тапсырмалар беруге мүмкіндік алады. Практикалық тұрғыда бұл бағдарлама оқушылардың оқу нәтижелерін жақсартуға көмектеседі, мұғалімдерге оқу процесін саралауға мүмкіндік береді, оқушылардың шығармашылық және логикалық ойлау қабілеттерін дамытуға жағдай жасайды, білім алушылардың өзіндік жұмыс жасау дағдыларын жетілдіреді. Бұл бағдарламаны мектеп тәжірибесіне енгізу арқылы математиканы оқытудың тиімділігі артады, оқушылардың пәнге деген қызығушылығы күшейеді, нәтижесінде олардың оқу жетістіктері жақсарады. Қорытындылай келе, 2-сыныпқа арналған деңгейлік тапсырмалар жүйесі бастауыш сынып оқушыларының математикалық қабілеттерін дамытуға, олардың оқу процесін жеңілдетуге және оқу нәтижелерін жақсартуға бағытталған тиімді әдістемелік құрал болып табылады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
-
Ж. Қараев. Жаңа технологиялар негізінде оқыту – Алматы: 2012.
-
«Математика оқыту әдістемесіндегі сандық педагогикалық шешімдер» А.Б. Кенесары , А.Ж. Сейтмұратов, Н.Ю. Фоминых, Г. Пилтен ,П. 2024
-
Н. Ә. Әбиев, С. Қ. Мұхамбетқалиұлы. Педагогика – Алматы: 2012.
-
Т. Ахметова, Б. Бейсенова. Математиканы оқыту әдістемесі – Алматы: 2010.
-
Жалпы білім беретін мектептің 2-сыныбына арналған оқулық. Екі бөлімді /Т. Қ.Оспанов, Ж.Қ. Астамбаева, Н. О. Мергенбаева.-Алматы: «Атамұра», 2022
-
Г. С. Кушнарев. Оқушыларды оқытудағы шығармашылық ізденіс – Ташкент: 2013.
-
С. Қ. Жанысбаев. Математика сабақтарында жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану // Қазақ тілі мен әдебиеті журналы, 2019, №4.
-
А. М. Бейсенова. Авторлық бағдарламаларды қолдану тәжірибесі // Қазіргі педагогика, 2020, №5.
-
С. Қ. Жанысбаев. Математика сабақтарында жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану // Қазақ тілі мен әдебиеті журналы, 2019, №4.
-
А. М. Бейсенова. Авторлық бағдарламаларды қолдану тәжірибесі // Қазіргі педагогика, 2020, №5.
-
Линник Р.Р аударған Байтан А. «Математика пәні бойынша тест тапсырмалары жинағы» 2014
-
М. С. Бекбосынова. Математика пәнін оқытудағы шығармашылық әдістердің тиімділігі – Алматы: 2017.
-
Моро М.И.Вапняр Н.Ф. «Математикалық тапсырмалар» Алматы «Мектеп» 2015
-
Ш. С. Нұрсұлтанова. Авторлық бағдарламаның оқушылардың логикалық ойлауын дамытудағы ролі – Астана: 2016.
-
К. Ерешева, С. Төрениязова, А. Нарымбетова Математикадан өзіндік және бақылау жұмыстары 2013
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Математика әлемі" авторлық бағдарлама
"Математика әлемі" авторлық бағдарлама
«Математика әлемі» бұл бағдарлама 2-сынып оқушыларына арналған математикалық білімді жүйелі меңгертуге, логикалық ойлау дағдыларын қалыптастыруға және есептеу кезінде кездесетін қиындықтарды дамытуға бағытталған. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2025 жылғы 23 қаңтардағы №12 бұйрығы негізінде бастауыш сыныпта білім беру мазмұнының талаптарына сәйкес құрылды.(Математикалық сауаттылығын)арттыратын тапсырмалар жинағы "Жалпы білім беру ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндердің, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім деңгейлерінің таңдау курстарының үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі №399 бұйрығына өзгерістер енгізу туралы» Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 31 қазандағы №328 бұйрығы негізінде әзірленді. Бұл мақсатқа жету үшін оқыту әдістерін жетілдіру, жаңа тәсілдерді енгізу, соның ішінде деңгейлік тапсырмалар жүйесін қолдану ерекше маңызға ие. Деңгейлік тапсырмалар оқушылардың білім деңгейіне сәйкес құрылып, олардың қабілетіне қарай күрделенетін болғандықтан, әр бала өзіне ыңғайлы қарқынмен білім алады.
Күнтізбелік-тақырыптық жоспары
|
№ |
Тақырыбы |
Сабақ мақсаты |
Сағат саны |
Теория |
Практика |
Күтілетін нәтижелер |
|
ЕКІ ТАҢБАЛЫ САНДАР |
||||||
|
1 |
Екі таңбалы сандар: анықтамасы және құрамы |
Екі таңбалы сандардың анықтамасын беру және құрамын түсіндіру. |
1 |
1 |
|
Екі таңбалы сандарды анықтап, құрамын ажырата алады. |
|
2 |
Екі таңбалы сандардың разрядтық құрамы |
Сандардың разрядтық құрамын анықтау, разрядтық қосылғыштарға жіктеу; |
1 |
0,5 |
0,5 |
Сандардың разрядтық құрамын анықтайды, разрядтық қосылғыштарға жіктейді. |
|
3 |
Екі таңбалы санның графикалық моделі |
Сандарды графикалық түрде көрсету тәсілдерін үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Графикалық модельдер құру дағдысын қалыптастырады |
|
4 |
Екі таңбалы сандарды салыстыру |
Сандарды салыстыру тәсілдерін меңгерту. |
1 |
1 |
|
Сандарды салыстыруды меңгереді. |
|
5 |
100-ге дейін санау және екі таңбалы сандарды қайталау |
100-ге дейін санау реттілігін бекіту. |
1 |
0,5 |
0,5 |
100-ге дейін санауды үйренеді. |
|
6 |
Бір таңбалы сандарды ондыққа өту арқылы қосу |
Сандарды ондыққа өту арқылы қосуды үйрету |
1 |
1 |
|
Ондыққа өту арқылы қосу амалын орындайды. |
|
7 |
Сандарды ондыққа өту арқылы азайту |
Ондыққа өту арқылы азайту амалдарын түсіндіру. |
1 |
1 |
|
Ондыққа өту арқылы азайту амалын орындайды. |
|
8 |
11-ден 18-ге дейінгі сандардың құрамы |
11-18 сандарының құрамын үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
11-18 сандарының құрамын біледі. |
|
САНДАРҒА АМАЛДАР ҚОЛДАНУ |
||||||
|
9 |
Жақшасы бар өрнектер |
Жақшасы бар өрнектерді құру және есептеу. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Жақшасы бар өрнектерді құрып, шешеді. |
|
10 |
Қосудың ауыстырымдылық қасиеті |
Қосудың ауыстырымдылық қасиетін түсіндіру. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Қосудың ауыстырымдылық қасиетін қолданады. |
|
ЕСЕПТЕРДІ ШЫҒАРУ ТӘСІЛДЕРІ |
||||||
|
11 |
Қарапайым есептерді шешу |
Қарапайым есептерді шешуді үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Қарапайым есептерді шешу қабілетін дамытады. |
|
12 |
Құрама есептер: шешу және жазу |
Құрама есептердің құрылымын түсіндіру. |
1 |
1 |
|
Құрама есептердің шешу әдістерін біледі. |
|
13 |
Сандармен амалдарды қайталау |
Сандармен амалдарды қайталау және бекіту. |
1 |
1 |
|
Сандармен амалдарды тиімді қолданады. |
|
Шамалар мен өлшем бірліктері |
||||||
|
14 |
Ұзындық бірліктері: метр және ұзындықты өлшеу |
Метр туралы түсінік беру және өлшеу әдістерін үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Метр ұғымын және ұзындықты өлшеуді меңгереді. |
|
15 |
Ұзындық өлшем бірліктері: атаулы сандармен амалдар |
Ұзындық өлшем бірліктерін қолдану дағдыларын дамыту. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Ұзындық өлшемдерін есептерде қолданады. |
|
16 |
Салмақ: центнер және салмақты өлшеу |
Центнер ұғымын енгізу және салмақты өлшеуді үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Салмақты өлшеу тәсілдерін біледі. |
|
17 |
Көлем: литр және көлемді өлшеу |
Литр ұғымын түсіндіру және көлемді өлшеу |
1 |
0,5 |
0,5 |
Көлемді өлшеу әдістерін үйренеді. |
|
18 |
Шамалар мен олардың бірліктерін қайталау |
Шамалар мен бірліктерді қайталау және бекіту. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Шамалар мен бірліктерді дұрыс қолданады. |
|
19 |
45 + 9 және 45 – 9 түріндегі сандарды қосу және азайту |
45 + 9 және 45 – 9 түріндегі есептерді орындау. |
1 |
1 |
|
Есептерді тиімді орындайды. |
|
20 |
Сандарды ондыққа өту арқылы қосу және азайту |
Сандарды ондыққа өту арқылы қосу және азайту. |
1 |
1 |
|
Ондыққа өту арқылы амалдарды шешеді. |
|
21 |
Жүздік: жүздеп санау және жүздіктермен амалдар |
Жүздіктермен амалдарды орындау. |
1 |
1 |
|
Жүздіктермен байланысты есептерді шешеді. |
|
22 |
Сандық заңдылықтар |
Сандық заңдылықтарды анықтау және қолдану. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Сандық заңдылықтарды табады және қолданады. |
|
23 |
Ондыққа өтпей сандарды қосу және азайту |
Ондыққа өтпей қосу және азайту тәсілдерін үйрету. |
1 |
1 |
|
Қосу және азайту тәсілдерін жетілдіреді. |
|
24 |
Қосудың қасиеттері |
Қосудың қасиеттерін үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Қосудың қасиеттерін есептерде қолданады. |
|
ТИІМДІ ЕСЕПТЕУ ТӘСІЛДЕРІ |
||||||
|
25 |
Есептеудің тиімді тәсілдері |
Есептеудің тиімді тәсілдерін түсіндіру. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Есептеудің тиімді жолдарын қолданады. |
|
26 |
Қосу және азайту амалдарын қайталау |
Қосу және азайту амалдарын қайталау. |
1 |
1 |
|
Барлық амалдарды қайталап, бекітеді. |
|
27 |
Рим сандарының жазылуыжәне сағаттағы рим цифрлары |
Рим сандарын және сағаттағы рим цифрларын үйрету. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Рим сандарын түсініп, есептерде қолданады. |
|
Шамалар. Уақытты бағдарлау |
||||||
|
28 |
Уақыт: тәулік және уақыт өлшем бірліктері |
Уақыт бірліктерін және тәулікті түсіндіру. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Уақыт бірліктерін дұрыс қолданады. |
|
29 |
Уақыт: есептер және уақытты өлшеу |
Уақытпен байланысты есептерді орындау. |
1 |
1 |
|
Уақытқа байланысты есептерді орындайды. |
|
30 |
Шамалар: ұзындық, салмақ және көлем |
Шамаларды қолдану және олардың бірліктерін бекіту. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Шамалар мен олардың бірліктерін қолданады. |
|
31 |
Көптіктер және олардың элементтері: белгілеу және амалдар |
Көптіктерді және олардың амалдарын түсіндіру. |
1 |
1 |
|
Көптіктермен амалдарды дұрыс орындайды. |
|
32 |
Көптіктердің қиылысуы және бірігуі |
Көптіктердің қиылысуы мен бірігуін түсіндіру. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Көптіктердің қиылысуы мен бірігуін анықтайды. |
|
33 |
Шын және жалған тұжырымдар |
Шын және жалған тұжырымдарды анықтау. |
1 |
0,5 |
0,5 |
Тұжырымдардың шын немесе жалған екенін біледі. |
|
34 |
Тоқсан бойынша өтілген материалды қайталау.
|
Тоқсан бойынша материалды қайталау және бекіту. |
1 |
1 |
|
Барлық тақырыптарды қайталап, меңгергенін көрсетеді. |
Жұмыстың ғылыми-әдістемелік деңгейі. Бағдарламаның ғылыми негізі кон
структивизм, дамыта оқыту және саралап оқыту теорияларына сүйенеді. Жаңартылған білім беру мазмұны аясында оқушылардың танымдық іс-әрекетін ұйымдастыруға баса назар аударылған. Бағдарламада оқытудың интерактивті әдістері, дифференциалды тәсілдер, мәселелік оқыту және зерттеушілік әрекеттер қарастырылған. Ғылыми-әдістемелік тұрғыда бағдарлама психологиялық- педагогикалық зерттеулерге негізделген, оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес деңгейлік тапсырмалар жүйесін ұсынады және білім алушылардың жеке ерекшеліктерін ескеріп, оларды шығармашылыққа жетелейтін әдістерді қамтиды. Деңгейлік тапсырмалар арқылы оқыту оқушының өзіндік жұмыс жасау қабілетін арттырып, олардың ізденімпаздығын дамытады. Сонымен қатар, бұл жүйе мұғалімнің жұмысын жеңілдетіп, әр оқушының даму траекториясын нақты анықтауға мүмкіндік береді.
Бағдарламаның жаңашылдығы. Бағдарламаның жаңашылдығы – бастауыш сынып оқушыларына арналған математикалық тапсырмалардың жүйелі түрде деңгейге бөлінуінде. Дәстүрлі оқыту әдістерінен ерекшелігі – бұл бағдарламаның оқушының білім деңгейіне қарай икемделуі және оқыту процесінде саралау қағидаларын қолдануы. Жаңа технологиялар мен оқыту әдістерін кіріктіру бағдарламаның негізгі ерекшеліктерінің бірі болып табылады. Деңгейлік тапсырмалар жүйесінің құрылымы мен мазмұны оқушылардың ойлау қабілеттерін жетілдіруге арналған шығармашылық тапсырмаларға негізделген. Бағдарламада мәселелік жағдайларды шешу арқылы математикалық сауаттылықты дамыту көзделеді. Сонымен қатар, АКТ мүмкіндіктерін қолдану арқылы оқыту процесін қызықты әрі тиімді ұйымдастыруға мүмкіндік беріледі. Деңгейлік тапсырмалар жүйесі үш деңгейден тұрады: базалық деңгей – негізгі білімді игеруге бағытталған тапсырмалар, орташа деңгей – логикалық ойлауды қажет ететін тапсырмалар және қажет ететін тапсырмалар және жоғары деңгей – күрделі логикалық есептер мен шығармашылық тапсырмалар.
Бұл бағдарламаның негізгі мақсаты – 2-сынып оқушыларының математикалық сауаттылығын арттыру, олардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыту және деңгейлік тапсырмалар арқылы сараланған оқытуды жүзеге асыру. Осы мақсатқа жету үшін келесі міндеттерді орындау көзделеді:
-
Оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, олардың қабілетіне сәйкес сараланған тапсырмалар ұсыну.
-
Оқу процесінде оқушылардың белсенділігін арттыру, олардың пәнге деген қызығушылығын дамыту.
-
Оқушылардың өздігінен ойлау, зерттеу және шығармашылық қабілеттерін жетілдіру.
-
Мұғалімдерге математика пәнін оқытудың тиімді әдістерін ұсыну
-
Бастауыш сынып оқушыларының логикалық ойлау қабілеттерін
қалыптастыруға арналған әдістемелік құрал әзірлеу. Бұл бағдарлама бастауыш сынып мұғалімдері үшін әдістемелік құрал ретінде тиімді. Ол оқу бағдарламасына толықтай сәйкес келеді және математиканы оқытудың тиімділігін арттыруға көмектеседі. Бағдарламаның педагогикалық тиімділігі келесі аспектілерден көрінеді: оқушылардың танымдық қызығушылығын арттыру, оқу процесін оңтайландыру және жекелендіру, оқушылардың қабілетін ескере отырып, білімді меңгерту, оқыту сапасын арттыруға ықпал ету, мұғалімдерге оқушылардың білім деңгейін дәл анықтауға мүмкіндік беру. Педагогикалық тұрғыдан бұл бағдарлама оқушылардың өзіндік оқу дағдыларын дамытуға көмектеседі. Олар өз деңгейіндегі тапсырмаларды орындап, біртіндеп күрделірек тапсырмаларға көшеді, осылайша өз білімін жетілдіреді.Бағдарламаның практикалық маңызы жоғары. Ол бастауыш сынып мұғалімдеріне математиканы оқытуда тиімді құрал ретінде ұсынылады. Мұғалімдер бұл бағдарламаны өз сабақтарында пайдаланып, оқушылардың білім деңгейіне сәйкес тапсырмалар беруге мүмкіндік алады. Практикалық тұрғыда бұл бағдарлама оқушылардың оқу нәтижелерін жақсартуға көмектеседі, мұғалімдерге оқу процесін саралауға мүмкіндік береді, оқушылардың шығармашылық және логикалық ойлау қабілеттерін дамытуға жағдай жасайды, білім алушылардың өзіндік жұмыс жасау дағдыларын жетілдіреді. Бұл бағдарламаны мектеп тәжірибесіне енгізу арқылы математиканы оқытудың тиімділігі артады, оқушылардың пәнге деген қызығушылығы күшейеді, нәтижесінде олардың оқу жетістіктері жақсарады. Қорытындылай келе, 2-сыныпқа арналған деңгейлік тапсырмалар жүйесі бастауыш сынып оқушыларының математикалық қабілеттерін дамытуға, олардың оқу процесін жеңілдетуге және оқу нәтижелерін жақсартуға бағытталған тиімді әдістемелік құрал болып табылады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
-
Ж. Қараев. Жаңа технологиялар негізінде оқыту – Алматы: 2012.
-
«Математика оқыту әдістемесіндегі сандық педагогикалық шешімдер» А.Б. Кенесары , А.Ж. Сейтмұратов, Н.Ю. Фоминых, Г. Пилтен ,П. 2024
-
Н. Ә. Әбиев, С. Қ. Мұхамбетқалиұлы. Педагогика – Алматы: 2012.
-
Т. Ахметова, Б. Бейсенова. Математиканы оқыту әдістемесі – Алматы: 2010.
-
Жалпы білім беретін мектептің 2-сыныбына арналған оқулық. Екі бөлімді /Т. Қ.Оспанов, Ж.Қ. Астамбаева, Н. О. Мергенбаева.-Алматы: «Атамұра», 2022
-
Г. С. Кушнарев. Оқушыларды оқытудағы шығармашылық ізденіс – Ташкент: 2013.
-
С. Қ. Жанысбаев. Математика сабақтарында жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану // Қазақ тілі мен әдебиеті журналы, 2019, №4.
-
А. М. Бейсенова. Авторлық бағдарламаларды қолдану тәжірибесі // Қазіргі педагогика, 2020, №5.
-
С. Қ. Жанысбаев. Математика сабақтарында жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану // Қазақ тілі мен әдебиеті журналы, 2019, №4.
-
А. М. Бейсенова. Авторлық бағдарламаларды қолдану тәжірибесі // Қазіргі педагогика, 2020, №5.
-
Линник Р.Р аударған Байтан А. «Математика пәні бойынша тест тапсырмалары жинағы» 2014
-
М. С. Бекбосынова. Математика пәнін оқытудағы шығармашылық әдістердің тиімділігі – Алматы: 2017.
-
Моро М.И.Вапняр Н.Ф. «Математикалық тапсырмалар» Алматы «Мектеп» 2015
-
Ш. С. Нұрсұлтанова. Авторлық бағдарламаның оқушылардың логикалық ойлауын дамытудағы ролі – Астана: 2016.
-
К. Ерешева, С. Төрениязова, А. Нарымбетова Математикадан өзіндік және бақылау жұмыстары 2013
шағым қалдыра аласыз













