Сабақтың
кезеңдері
|
Педагогтің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
Қызығушылықты
ояту.
Ұжымдық
жұмыс.
2
минут

|
№1Ұйымдастыру
кезеңі:
а)
Оқушылармен сәлемдесу,
түгендеу.
ә) Оқушылардың сабаққа
дайындығын тексеріп, олардың назарын
аудару.
б)Сыныпқа жағымды
психологиялық ахуал тудыру.
Оқушылардың көңіл-күйлерін
анықтау мақсатында психологиялық треннинг өткіземін. Қағазды
лақтыру арқылы бір-біріне жылы шырай танытып, жылы лебіздерін
білдіреді.
|
Амандасады. Сұрақтарға жауап
береді.
|
Оқушылардың белсенділіген
байланысты бағаланады.
«Жарайсың!», «Керемет!» деген
сақтау сөздерімен бағалайды.
Жылы шырай
таныту
|
Презентация
Оқулық,
жұмыс
дәптері
Кітап, дәптер, қалам суреттері
бейнеленген қима қағаздар топтамас
|
Үй тапсырмасын
тексеру
Жұптық
жұмыс
3
минут
|
№2« Көршіме
сенемін» әдісімен үй жұмысын
тексеремін. Өзім жауабын айтып, қандай жолмен шығарғанын талқылап
айтамын.
Мақсат: оқушылар алған
білімдерін саралай білуге дағдыландыру.
Софизм
есептері
|
Әр оқушы дұрыс жауабында қол
көтеріп қанша есебі дұрыс болғанын айтады.
|
Бірін-бірі бағалайды. Әр дұрыс
жауапқа 1баллдан берілдеі.
|
Оқулық
математика.
|
Өткен сабақты
қайталау
Ұжымдық
жұмыс.
5
минут

|
№3 «Миға шабуыл»
әдісі ой қозғау сұрақтары арқылы
жауап береді. Топпен талқылайды.
|
Тапсырманы орындау барысында тақырып бойынша
қандай ережелерді пайдаланғанын
түсіндіреді.
|
«Мадақтау сөз»
әдісі арқылы бағалайды:
«Жарайсың! Жақсы! Өте жақсы!
Талпын!»
|
Қыйма
қағаз,
|
Жаңа
сабақ.
Ұжымдық
жұмыс.
7
минут

|
Бүгін біз 11-ге бөлінгіштік
қасиетін қалай анықтауға болатынын үйренеміз. Бұл әдісті
қолданғанда біз санды бөліп жатпаймыз, өйткені бұл одан да оңай
болады! Жай ғана сандардың ондықтар тізбегін
қолданамыз.
Санның 11-ге бөлінгіштік
ережесі
Берілген
сан 11-ге
бөлінуі үшін, келесі шарт орындалуы
керек:
✅
Ережесі:
-
Санның тақ
позициядағы (оңнан солға қарай 1-ші, 3-ші, 5-ші ...)
цифрларының қосындысын табу.
-
Санның жұп
позициядағы (оңнан солға қарай 2-ші, 4-ші, 6-шы ...)
цифрларының қосындысын табу.
-
Осы
екі қосындының айырмасын есептеу.
-
Егер шыққан айырма 11-ге бөлінсе немесе 0-ге тең
болса,
онда сан 11-ге бөлінеді.
Мысалдар:
?
Мысал 1: 506575065750657 саны үшін тексерейік.
-
Тақ
орындардағы цифрлар: 5,
6, 7 → 5+6+7=185 + 6 + 7 = 185+6+7=18
-
Жұп
орындардағы цифрлар: 0,
5 → 0+5=50 + 5 = 50+5=5
-
Айырмасы: 18−5=1318 - 5 = 1318−5=13
131313 11-ге
бөлінбейді, демек, 50657 саны 11-ге
бөлінбейді.
?
Мысал 2: 121121121 санын тексерейік.
-
Тақ
орындардағы цифрлар: 1,
1 → 1+1=21 + 1 = 21+1=2
-
Жұп
орындардағы цифрлар: 2 → 222
-
Айырмасы: 2−2=02 - 2 = 02−2=0
000 11-ге бөлінеді,
демек, 121
саны 11-ге бөлінеді.
|
|
|
Тақырып бойынша ресурстарды
қарап, танысады
|
Оқушылардың белсенділіген
байланысты бағаланады.
«Жарайсың!», «Керемет!» деген
сақтау сөздерімен бағалайды.
Жылы шырай
таныту
|
|
Жаңа сабақты бекіту
тапсырмасы
10
минут
|
№5 "Құпия Сандар
Тапсырмасы"
Оқушыларға 3 сан
беріледі: 209, 313, 154. Оқушылар сандарды қағазға жазып, олардың
11-ге бөлінгіштігін тексеру үшін цифрларының қосындысын табады.
Сандардың бөлінгіштігін анықтаған соң, жауаптарын сыныппен
бөліседі.
?
1-саны: 209
✅
209 саны 11-ге бөлінеді!
?
2-саны: 313
❌
313 саны 11-ге
бөлінбейді!
?
3-саны: 154
✅
154 саны 11-ге бөлінеді!
Дескритері
Ережені дұрыс
қолдануы:
Жұп және тақ позицияларды дұрыс
анықтауы:
Цифрлардың қосындыларын дұрыс
табуы:
Айырмашылықты дұрыс
табуы:
Бөлінгіштік туралы дұрыс шешім
қабылдауы:
Жауаптарды бөлісуі және
түсіндіруі:
|
Тапс ырмаларды орындайды
белсенді қатсыады.
Оқушылар осылай сандардың
11-ге бөлінетінін тексеріп, өз жауаптарын
сыныппен бөлісе алады!
|
«Жарайсың!», «Керемет!» деген
сақтау сөздерімен бағалайды.
Жылы шырай
таныту
|
|
Сергіту
сәті
2
минут

|
№6 Қозғалыс
ойыны
?
"Математикалық шапалақ"
ойыны
-
Мұғалім сандарды айтады.
-
Егер екіге бөлінетін сан
болса – бір рет
шапалақтау.
-
Егер үшке бөлінетін сан
болса – екі рет
шапалақтау.
-
Егер екіге де, үшке де бөлінсе
– қол соғып, секіру! ?
?
Мысал:
-
4 → ?
-
6
→ ?? +
секіру
-
9
→ ??
|
Оқушлар топпен шапалақтап
белсенді қатысады.
|
Нәтижелерді талқылау: Топтар
кезекпен жауап береді және дұрыс жауаптар үшін ұпай
жинайды.
|
Үлсетірмелі
парақ
|
Ұжымдық
жұмыс.
10минут

|
№7 "Сандар
Жұмбақтары"
Оқушылар жұптасып, әр түрлі
сандарды таңдап, олардың 11-ге бөлінетінін немесе бөлінбейтінін
анықтайды. Олардың дұрыс жауап бергенін тексеру үшін бір-біріне
кері байланыс береді.
Тапсырманы
түсіндіру:
-
Әр жұпқа бірдей немесе әртүрлі
сандар беріңіз (мысалы, 3-4 сан).
-
Оқушылардың әр санның 11-ге
бөлінгіштігін тексеру үшін жоғарыда айтылған ережелерді қолдануын
түсіндіріңіз.
Жұмысты орындау:
-
Оқушылар сандарды жұп және тақ позицияларға
бөліп, қосындыларын және айырмашылықты табады.
-
Әр
жұп өз шешімдерін қағазға жазып, оның 11-ге бөлінетінін немесе
бөлінбейтінін анықтайды.
Кері байланыс
беру:
-
Әр жұп бір-бірінің жұмыстарын тексеріп, егер
қателіктер болса, түсіндіріп, қалай дұрыстауға болатынын
көрсетеді.
-
Кері байланыс беру барысында олар ережелерді
қайта қарастырып, олардың қалай қолданылатынын
түсіндіреді.
Нәтижелерді
бөлісу:
?
1-жұп таңдайды: 275
✅
275 саны 11-ге бөлінеді!
?
2-жұп таңдайды: 462
✅
462 саны 11-ге бөлінеді!
?
3-жұп таңдайды: 847
✅
847 саны 11-ге бөлінеді!
|
Тапс ырмаларды орындайды
белсенді қатсыады.
?
Санның 11-ге бөлінетінін қалай
білдіңдер? ?
Қай қадамда қателік кетуі
мүмкін? ?
Басқа жұптың жауабын тексеріп, түсіндіріп
бере аласыңдар ма?
Сұрақтарына жауап
береді
|
Өз ойын дұрыс мағынада
білдіріп, талқылауға белсенділікпен
қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген
мадақтау
сөзімен ынталандыру
|
|
Сабақтың
аяғы
Жеке
жұмыс
4
минут

|
№8 "Тоқсан ауыз сөздің
тобықтай түйіні"
Оқушыларға «11-ге бөлінгіштік
дегеніміз не?» тақырыбында 2-3 сөйлем жазу ұсынылады. Қатысушылар
өз ойларын сыныппен бөлісіп, соңында ортақ түйін
шығарады.
11-ге бөлінгіштік – бұл санның
11-ге қалдықсыз бөліну қабілеті. Санның бөлінгіштігін анықтау үшін,
жұп және тақ позициядағы цифрлардың қосындысының айырмашылығын
11-ге бөлу қажет.
Санның 11-ге бөлінгіштігін
тексеру үшін, оның цифрларын жұп және тақ позицияларға бөліп,
олардың қосындыларын табамыз. Егер олардың айырмашылығы 11-ге
бөлінсе немесе 0 болса, онда бұл сан 11-ге
бөлінеді.
11-ге бөлінгіштік ережесін
қолдану арқылы, біз санның 11-ге қалдықсыз бөлінетінін немесе
бөлінбейтінін анықтай аламыз. Бұл математикалық ереже санның жұп
және тақ позициядағы цифрларының қосындысының айырмашылығын
тексеруге негізделген.
|
Оқушылар
тапсырманы орындау барысында тақырып бойынша
қандай ережелерді пайдаланғанын
түсіндіреді.
|
|
|
Сабақтың
соңы
Ұжымдық
жұмыс.
2
минут

|
№9
Сабақты бекітіп оқушылардан рефлекция
аламын.
.
№10
Үйге тапсырма 11 бөлгіштікке 3
мысал құрап келу
№ 13
Сабақты қорытындылап, Кері
байланысты оқуышылардан сандық әдісімен
аламын
|
Рефлекцияны оқушылар Санауышы (триггермен)
береді
Кері байланысқа сандық
әдісімен береді.
|
Оқушылардың белсенділіген
байланысты бағаланады.
«Жарайсың!», «Керемет!» деген
сақтау сөздерімен бағалайды.
Жылы шырай
таныту
|
QRcode
Көрнекілік үлестірмелі
парақ
Оқулық
Математика 6
сынып
|