2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / МАТЕМАТИКАДАН ҚИЫНДЫҒЫ ЖОҒАРЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУ 6 сынып факультатив

МАТЕМАТИКАДАН ҚИЫНДЫҒЫ ЖОҒАРЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУ 6 сынып факультатив

Материал туралы қысқаша түсінік
МАТЕМАТИКАДАН ҚИЫНДЫҒЫ ЖОҒАРЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУ Санның 11-ге бөлінгіштік ережесі Берілген сан 11-ге бөлінуі үшін, келесі шарт орындалуы керек: ✅ Ережесі: 1. Санның тақ позициядағы (оңнан солға қарай 1-ші, 3-ші, 5-ші ...) цифрларының қосындысын табу. 2. Санның жұп позициядағы (оңнан солға қарай 2-ші, 4-ші, 6-шы ...) цифрларының қосындысын табу. 3. Осы екі қосындының айырмасын есептеу. 4. Егер шыққан айырма 11-ге бөлінсе немесе 0-ге тең болса, онда сан 11-ге бөлінеді.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Білім беру ұйымының атауы

Қ.Қатықбаева атындағы №168 мектеп-гимназиясы

Пәні

МАТЕМАТИКАДАН ҚИЫНДЫҒЫ ЖОҒАРЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУ

Тақырыбы:

11-ге бөлінгіштік

Мұғалімнің аты-жөні:

Кененбаева Нұрзия

Күні, айы

12.02.2025ж.

Сыныбы 6 Ә

Сабаққа қатысқан оқушылар саны:

Сабаққа қатыспаған оқушы саны:

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

6.3.1.2бөлу амалын орындамай ақ, берілген санның қай бөлгішке бөлінетінін, қайсысына бөлінбейтініне байланысты есептерді шығару

Сабақ мақсаты

Оқушылар 11-ге бөлінгіштікті анықтау үшін санның цифрларын пайдалану әдісін түсінеді. Оқушылар бөлінетін және бөлінбейтін саналарды ажырата алады. Оқушылар бөлінгіштік тақырыбындағы тапсырмаларды орындауда логикалық ойлауды дамытады

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңдері

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту.

Ұжымдық жұмыс.

2 минут




1Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу.

ә) Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеріп, олардың назарын аудару.

б)Сыныпқа жағымды психологиялық ахуал тудыру.

Оқушылардың көңіл-күйлерін анықтау мақсатында психологиялық треннинг өткіземін. Қағазды лақтыру арқылы бір-біріне жылы шырай танытып, жылы лебіздерін білдіреді.


Амандасады. Сұрақтарға жауап береді.




Оқушылардың белсенділіген байланысты бағаланады.

«Жарайсың!», «Керемет!» деген сақтау сөздерімен бағалайды.

Жылы шырай таныту


Презентация

Оқулық,

жұмыс дәптері

Кітап, дәптер, қалам суреттері бейнеленген қима қағаздар топтамас


Үй тапсырмасын тексеру

Жұптық жұмыс

3 минут

2« Көршіме сенемін» әдісімен үй жұмысын тексеремін. Өзім жауабын айтып, қандай жолмен шығарғанын талқылап айтамын.

Мақсат: оқушылар алған білімдерін саралай білуге дағдыландыру.

Софизм есептері

Әр оқушы дұрыс жауабында қол көтеріп қанша есебі дұрыс болғанын айтады.


Бірін-бірі бағалайды. Әр дұрыс жауапқа 1баллдан берілдеі.

Оқулық

математика.


Өткен сабақты қайталау

Ұжымдық жұмыс.

5 минут


3 «Миға шабуыл» әдісі ой қозғау сұрақтары арқылы жауап береді. Топпен талқылайды.


Тапсырманы орындау барысында тақырып бойынша қандай ережелерді пайдаланғанын түсіндіреді.


«Мадақтау сөз» әдісі арқылы бағалайды: «Жарайсың! Жақсы! Өте жақсы! Талпын!»

Қыйма

қағаз,




Жаңа сабақ.

Ұжымдық жұмыс.

7 минут


Бүгін біз 11-ге бөлінгіштік қасиетін қалай анықтауға болатынын үйренеміз. Бұл әдісті қолданғанда біз санды бөліп жатпаймыз, өйткені бұл одан да оңай болады! Жай ғана сандардың ондықтар тізбегін қолданамыз.

Санның 11-ге бөлінгіштік ережесі

Берілген сан 11-ге бөлінуі үшін, келесі шарт орындалуы керек:

Ережесі:

  1. Санның тақ позициядағы (оңнан солға қарай 1-ші, 3-ші, 5-ші ...) цифрларының қосындысын табу.

  2. Санның жұп позициядағы (оңнан солға қарай 2-ші, 4-ші, 6-шы ...) цифрларының қосындысын табу.

  3. Осы екі қосындының айырмасын есептеу.

  4. Егер шыққан айырма 11-ге бөлінсе немесе 0-ге тең болса, онда сан 11-ге бөлінеді.

Мысалдар:

? Мысал 1: 506575065750657 саны үшін тексерейік.

  • Тақ орындардағы цифрлар: 5, 6, 7 5+6+7=185 + 6 + 7 = 185+6+7=18

  • Жұп орындардағы цифрлар: 0, 5 0+5=50 + 5 = 50+5=5

  • Айырмасы: 18−5=1318 - 5 = 13185=13

131313 11-ге бөлінбейді, демек, 50657 саны 11-ге бөлінбейді.

? Мысал 2: 121121121 санын тексерейік.

  • Тақ орындардағы цифрлар: 1, 1 1+1=21 + 1 = 21+1=2

  • Жұп орындардағы цифрлар: 2 222

  • Айырмасы: 2−2=02 - 2 = 022=0

000 11-ге бөлінеді, демек, 121 саны 11-ге бөлінеді.



Тақырып бойынша ресурстарды қарап, танысады



Оқушылардың белсенділіген байланысты бағаланады.

«Жарайсың!», «Керемет!» деген сақтау сөздерімен бағалайды.

Жылы шырай таныту



Жаңа сабақты бекіту тапсырмасы

10 минут

5 "Құпия Сандар Тапсырмасы"

Оқушыларға 3 сан беріледі: 209, 313, 154. Оқушылар сандарды қағазға жазып, олардың 11-ге бөлінгіштігін тексеру үшін цифрларының қосындысын табады. Сандардың бөлінгіштігін анықтаған соң, жауаптарын сыныппен бөліседі.

? 1-саны: 209

  • Тақ орындардағы цифрлар: 2, 9 → 2+9=11

  • Жұп орындардағы цифр: 0 → 0

  • Айырмасы: 11−0=11

209 саны 11-ге бөлінеді!

? 2-саны: 313

  • Тақ орындардағы цифрлар: 3, 3 → 3+3=6

  • Жұп орындардағы цифр: 1 → 1

  • Айырмасы: 6−1=5

313 саны 11-ге бөлінбейді!

? 3-саны: 154

  • Тақ орындардағы цифрлар: 1, 4 → 1+4=5

  • Жұп орындардағы цифр: 5 → 5

  • Айырмасы: 5−5=0

154 саны 11-ге бөлінеді!

Дескритері

Ережені дұрыс қолдануы:

  • Оқушылар 11-ге бөлінгіштік ережесін дұрыс түсініп, оны қолданады.

Жұп және тақ позицияларды дұрыс анықтауы:

  • Оқушылар сандардың әр цифрын дұрыс позицияға бөледі (жұп және тақ).

Цифрлардың қосындыларын дұрыс табуы:

  • Оқушылар жұп және тақ позициядағы цифрлардың қосындыларын дұрыс есептейді.

Айырмашылықты дұрыс табуы:

  • Оқушылар жұп және тақ қосындылардың айырмашылығын дұрыс есептейді.

Бөлінгіштік туралы дұрыс шешім қабылдауы:

  • Оқушылар айырмашылықты пайдалана отырып, санның 11-ге бөлінетінін немесе бөлінбейтінін дұрыс анықтайды.

Жауаптарды бөлісуі және түсіндіруі:

  • Оқушылар өз жауаптарын сыныппен бөлісіп, қалай есептегенін түсіндіреді.

Тапс ырмаларды орындайды белсенді қатсыады.

Оқушылар осылай сандардың 11-ге бөлінетінін тексеріп, өз жауаптарын сыныппен бөлісе алады!

«Жарайсың!», «Керемет!» деген сақтау сөздерімен бағалайды.

Жылы шырай таныту






Сергіту сәті

2 минут


6 Қозғалыс ойыны

? "Математикалық шапалақ" ойыны

  • Мұғалім сандарды айтады.

  • Егер екіге бөлінетін сан болса – бір рет шапалақтау.

  • Егер үшке бөлінетін сан болса – екі рет шапалақтау.

  • Егер екіге де, үшке де бөлінсе қол соғып, секіру! ?

? Мысал:

  • 4 → ?

  • 6 → ?? + секіру

  • 9 → ??

Оқушлар топпен шапалақтап белсенді қатысады.

Нәтижелерді талқылау: Топтар кезекпен жауап береді және дұрыс жауаптар үшін ұпай жинайды.



Үлсетірмелі

парақ

Ұжымдық жұмыс.

10минут


7 "Сандар Жұмбақтары"

Оқушылар жұптасып, әр түрлі сандарды таңдап, олардың 11-ге бөлінетінін немесе бөлінбейтінін анықтайды. Олардың дұрыс жауап бергенін тексеру үшін бір-біріне кері байланыс береді.

Тапсырманы түсіндіру:

  • Әр жұпқа бірдей немесе әртүрлі сандар беріңіз (мысалы, 3-4 сан).

  • Оқушылардың әр санның 11-ге бөлінгіштігін тексеру үшін жоғарыда айтылған ережелерді қолдануын түсіндіріңіз.

Жұмысты орындау:

  • Оқушылар сандарды жұп және тақ позицияларға бөліп, қосындыларын және айырмашылықты табады.

  • Әр жұп өз шешімдерін қағазға жазып, оның 11-ге бөлінетінін немесе бөлінбейтінін анықтайды.

Кері байланыс беру:

  • Әр жұп бір-бірінің жұмыстарын тексеріп, егер қателіктер болса, түсіндіріп, қалай дұрыстауға болатынын көрсетеді.

  • Кері байланыс беру барысында олар ережелерді қайта қарастырып, олардың қалай қолданылатынын түсіндіреді.

Нәтижелерді бөлісу:

  • Жұптар өз нәтижелерін сыныппен бөлісіп, қандай сандар 11-ге бөлінетінін және қандай сандар бөлінбейтінін талқылайды.

? 1-жұп таңдайды: 275

  • Тақ орындардағы цифрлар: 2, 5 → 2+5=7

  • Жұп орындардағы цифр: 7

  • Айырмасы: 7−7=0

275 саны 11-ге бөлінеді!

? 2-жұп таңдайды: 462

  • Тақ орындардағы цифрлар: 4, 2 → 4+2=6

  • Жұп орындардағы цифр: 6

  • Айырмасы: 6−6=0

462 саны 11-ге бөлінеді!

? 3-жұп таңдайды: 847

  • Тақ орындардағы цифрлар: 8, 7 → 8+7=15

  • Жұп орындардағы цифр: 4

  • Айырмасы: 15−4=11

847 саны 11-ге бөлінеді!


Тапс ырмаларды орындайды белсенді қатсыады.

? Санның 11-ге бөлінетінін қалай білдіңдер?
? Қай қадамда қателік кетуі мүмкін?
? Басқа жұптың жауабын тексеріп, түсіндіріп бере аласыңдар ма?

Сұрақтарына жауап береді

Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру





Сабақтың аяғы

Жеке жұмыс

4 минут


8 "Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні"

Оқушыларға «11-ге бөлінгіштік дегеніміз не?» тақырыбында 2-3 сөйлем жазу ұсынылады. Қатысушылар өз ойларын сыныппен бөлісіп, соңында ортақ түйін шығарады.

11-ге бөлінгіштік – бұл санның 11-ге қалдықсыз бөліну қабілеті. Санның бөлінгіштігін анықтау үшін, жұп және тақ позициядағы цифрлардың қосындысының айырмашылығын 11-ге бөлу қажет.

Санның 11-ге бөлінгіштігін тексеру үшін, оның цифрларын жұп және тақ позицияларға бөліп, олардың қосындыларын табамыз. Егер олардың айырмашылығы 11-ге бөлінсе немесе 0 болса, онда бұл сан 11-ге бөлінеді.

11-ге бөлінгіштік ережесін қолдану арқылы, біз санның 11-ге қалдықсыз бөлінетінін немесе бөлінбейтінін анықтай аламыз. Бұл математикалық ереже санның жұп және тақ позициядағы цифрларының қосындысының айырмашылығын тексеруге негізделген.

Оқушылар тапсырманы орындау барысында тақырып бойынша қандай ережелерді пайдаланғанын түсіндіреді.





Сабақтың соңы

Ұжымдық жұмыс.

2 минут



9 Сабақты бекітіп оқушылардан рефлекция аламын.

.

10 Үйге тапсырма 11 бөлгіштікке 3 мысал құрап келу



13 Сабақты қорытындылап, Кері байланысты оқуышылардан сандық әдісімен аламын

Рефлекцияны оқушылар Санауышы (триггермен) береді

Кері байланысқа сандық әдісімен береді.



Оқушылардың белсенділіген байланысты бағаланады.

«Жарайсың!», «Керемет!» деген сақтау сөздерімен бағалайды.

Жылы шырай таныту


QRcode

Көрнекілік үлестірмелі парақ

Оқулық

Математика 6 сынып





































































Shape4 Shape3

12 Ақпан 2025
112
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі