Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Кіріспе
Қазақ тілінің дыбыстық жүйесін, лексикасы мен
грамматикалыққұрылымды терең меңгеру,
бір жүйеде сауатты жазу,
тілдік-грамматикалық
құрылымдыорынды пайдалану осы
пәнді оқытудын, негізгі
мақсаты болып табылады. Бұл
тұрғыдан алғанда,
оқушылардың білімдерінпысықтау мен тексеруге
арналған мазмұндама, жаттығу, т.б.
жинақтардың алатын орны
ерекше екені белгілі.
Сондай мақсатпен ұсынылып отырған бұл мазмұ-ндамалар
жинағыныңмұғалімнің пайдалануына
ыңғайлы болуына баса назар аударылған: онда көрсетілген
оқушыныңсыныбына байланысты
жазу шапшандығы, мәтіннормалары, қалыптасқан
бағалау жүйелері анық та, дәл соңғы
талаптарғасай.
Мазмұндамалар 1-4 сыныптардың әркайсысына 10-18
мәтінненберіліп,
жинақта барлығы 49 мәтін
қамтылған. Алынған мәтіндер
мазмұныжағынан өмір талабына
сай, оқушының ой-өрісін,
зейін-қабілеттерінжетілдіруге негіз
болатын, сауаттылығын арттыру жұмыстарына
көмегітиетіндей деңгейде
құрастырылған.
Сұрыпталып алған бүл
м»тіндерденегізінен арғы-бергі
тарихымызда өмір сүрген, халқы үшін еңбегі сіңген
елперзенттері туралы,
өнер-білім жөнінде, ұлттық салт-санамыз бен адамдық асыл қасиеттер
жайында тартымды әңгімелер алынған.
Жинақтағы
мазмұндамаларды қазақ тілі
және ана тілінен оқылған
материалды бекіту, жинақтау, білім сапасын анықтау сабақтарында
қолдану ыңғайлы.
Сауатты жазу - дұрыс ойлаудың
көрінісі. Ендеше бүл
кұралоқушылардың
дүниетанымын кеңейтіп, олардың ойлау, шығармашылык кабілеттерін
арттыруға, жазу дағдыларын дамытуға
көмектеседі.
Мазмұндама жаздырудың
түпкі мақсаты - оқушылардың ойын жәнетілін дамыту. Мазмұндамаға
берілетін мәтіндер бірте-біре күрделеніпотыру жағын мәтін таңдағанда мұғалім
қатты ескеру қажет. Мәтін
оныңішіндегі
көрністері жағынан
болсын, сөздік, синтаксистік жағынан болсын бірінен екіншісі аз-кем
қиындау бола береді.
Оқушылардың өз ойларын
жазбаша байланыстырып бере алубілімдерін тексеру мақсатында
мұғалім
мазмұндама,
шығармажұмыстарын алады.
Олардың мөлшері бағдарламада көрсетіледі.
Мазмұндама
мәтіні хабарлау
мақсатында болғаны жөн. 3 сыныптасуреттеу, талдау мәніндегі элементтер кіргізіле бастайды.
Мәтіндертәрбиелік мәні басым,
оқушылар түсінігіне лайық етіп алынуы
тиіс.
Мазмұндамаға арналған сөз
саны:
Сынып
Сөз
саны
1
20-30
2
30-50
3
50-70
4
70-90
Мазмұндама 2 бағамен
бағаланады, жұмыс
қай пәннен алынса, солпәнге қойылады, Бағалау мөлшері:
Бағалар
1-інші баға
2-інші баға
Мазмұны мен құрылымы
үшін
Сауаттылығы
үшін
1
2
3 ,
«5»
Мәтінді дұрыс
және жүйелі
беребілген, тақырыпты ашуда
ойжүйесі
сақталған,
мәліметтерденқате жібермеген, тіл байлығы мол,сөз колданысы дұрыс.
Сөздік қолданыста 1 қате жіберілген.
Окылған ережелер
бойынша емлежәне тыныс белгіқателері жоқ. 1 -2түзетуі бар.
«4»
Мэтіндегі негізгі ойды толық бере алған , тақырып ашылған,
бірақ ойды жүйелі беруде аздаған кемшіліктері бар,
мәліметтерді беруде, сөз
қолданыста кішігірімқателері бар. Сөздік қолданыста 3 қатеге дейін
жіберілген.
Окылған ережелер
бойынша.2 емле және 1 тынысбелгі қателері, 1-2 түзетуі бар.
«3»
Мәтін
мазмұнында
ауытқушылықтар жіберген, тақырыптан
алшақтаған,
негізідұ-рыс
ққрылғанымен ойды
берудебіршама
ауытқушылыктары
бар.Сөздік қоры аз,
қолданудакемшіліктері кездеседі.
Мәтінді құру мен мазмұнында 5-тен артық емес қате
жіберілген.
Оқылған
ережелербойынша 3-5
емлежәне
1-2тынысбелгі қателері, 1-2
түзетуі бар.
«2»
Мәтін мазмұнынан
көбірекалшақтаған,
мәліметтерді берудегіқателері көп, ой жүйесі сақталмаған, әр бөлімнің
арасындабайланыс жоқ. Сөздік
қоры өтежұтаң.
Мәтін құру мен
мазмұнында 6-дан артық қате
жіберілген.
Оқылған
ережелербойынша 6
емлежәне 3-4
тынысбелгі қателері, 3-5
түзетуі бар.
«1»
Мәтін
мазмұнынмүлде бере алмаған,
тақырып мүлде ашылмаған. Мәтінді құру
менмазмұнында 7-ден артық
қате жіберген.
8 емле және
5тыныс белгі қатесі, 7
түзетуі бар.
_
Мазмұндама жұмыстарын
бағалағанда оның таза, ұқыпты жазылуы,каллиграфиялық норманың
сақталуы есепке
алынады.
Ескерту: жазба
жұмыстарынан окушы
канағаттанарлықсыз баға алғанжағдайда, сол оқушымен мұғалім жеке
жұмыстар жүргізеді, үйретеді. Өтетөмен баға журналға қойылмайды. Журналға жеке жұмыстан соң
алғанбаға дер кезінде
қойылуы тиіс.
1-4 сыныптарда жаздыруға
болатын мазмұндамаларды
топтайкелгенде мынандай
түрлерін көрсетуге болады:
Дайынәңгіме бойынша
мазмұндама;
Сурет бойьшша
мазмұндама,
Кино, диафильм бойынша мазмұндама.
Дайын әңгіме бойынша
мазмұндама. Мазмұндаманың бұл
түрібелгілі бір алдын ала
дайындалғанәңгіме бойынша
жаздырылады. Дайынәңгіме бойынша мазмұндама көлемі шағын,
мазмұны
жеңіләңгімелер
арқылы жүргізіледі. Мәтін
сабаққа дейін тақтаға жазылып қойылады.
Неболмаса мұғалім үлкен
қағазға алдын ала жазып, дайындап алып келеді
де,тақтаға іле қояды.
Мәтінді оқымас бұрын сол мәтінге
байланысты өмірменбайланыстырып ауызшаәңгіме
айткызады. Дайындық
жұмысынан кейінбалалар дайын мәтінді оқып шығады.
Мәтіннің ішіндегі қиындықтуғызатын сөздерді тақтаға жазып, синонимдік қатарларын
айтып,
мағынанасы
түсіндіріледі. Жазылуы қиын сөздерді, сөз тіркестерін
сыныпта түбір немесе
тұйық рай формасында
бермей, мәтіндегіформасымен берген
жөн.
Мәтінді балалар екі қайтара оқып шығады.Мұнда балалар
мәтіндегі
сөйлемнің құрылысымен,
көптеген сөздердіңжазылуымен танысады.
Мәтін оқылып болғаннан
кейін, жоспар кұруға болады.
Жоспарбойынша сыныпқа сұрақ
қойылады. Сұрақ, ауызша қойылып,
оқушылармәтіннен ол
сұрақтарға жауап табады.
Мәтін
сұрақбойынша
талданыпболғаннан кейін,
мұғалім мәтінді
тұтастай оқып шығады.
Мазмұндаманыжазуға кіріседі.
Дайынәңгіме бойынша
жүргізілетін мазмұндаманың бірнеше түрі
бар:
Мәтінінің мазмұнтәртібі сақталады да, сыртқы түрі аз-кем өзгертіліп жазылады. Негізіненсұрақтарға балалар
өз сөздерімен жауап
береді.
Мәтін
мазмұнын сақтай отырып,
сыртқы түрін өзгертіп
жазу. Мұнда
оқушыларIжақпен баяндалған
оқиғаныIIIжақпен мазмұндап береді.
Ықшамдап мазмұндау.
Ықшамдап мазмұндау оқушыларды шығармашылық жұмысқа дағдыландырады.
Мұнда оқушылар мәтінді емін-еркін игеріп, керек жерін алып,
өз ыңғайына икемдеп,
қажетсіздерін қалдырады. Ал мұныңөзі мәтіндегі негізгі ойды аңғаруға, мәтін мазмұлын
сұрыптап,
тандап, талғап алуға үйретеді. Ойды аз сөзге
сыйғызып айтуға, сөзді талдап қолдануға, сөйлемқұрауға дағдыландырады,
тілдерін дамытады.
Толықтырып мазмұндау.
Бұл ықшамдап мазмұндауға керісінше, аз сөзден көп мағына тудыру.
Берілген сөйлемдердің төңірегінде жаңа ойлар тапқызу
мақсатында жүргізіледі. Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамытып,
тілдерін байытуға, сөйлем құрау шеберлікері мен
ойын жүйелеу дағдысына
төселуге үйретуде, толықтырып мазмұндаудьңатқаратынролі орасан
зор.
• Өлең сөзбен мазмүндау.
Өлең сөзбен берілген мәтінді мұғалім мәнерлеп оқиды. Оқушылар
түсінгенін өз сөздерімен мәтін құрап жазады. Кейбір
дарынды оқушылар
түсінікт 770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз